Sjov og spas-tråden II

12 år 11 måneder siden #1069 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Sjov og spas-tråden II
DG Jeg har svært ved at se problemet. Jeg kommenterer på oplysninger som er tilængelige tidligere i tråden og gør på en sober måde.

Men jeg ændrer gerne den del af min tekst, hvis du finder den forærmende, du skal bare bede mig om det og fjerne den i din ligeså.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #1070 af Vildfaren

Pelle skrev:
Der tager du fejl. Google translate er så langt fra en ven, man kan komme. Det den oversætter til, giver jo ingen mening what so ever :-)
Ikke engang essensen af artiklerne.

Jeg har sjældent problemer med det... Herre gud den er ikke perfekt og nogle ting skal læses to gange Men det giver en bedre forståelse end, hvis jeg skal forsøge med mit beskedne Spansk jeg lærte i handelskolen for 15 år siden.
Husk at indstille sprog rigtigt, både sproget der oversættes fra og til, da translatoren tager højde for ordrækkefølge på de givne sprog og derfor giver en bedre oversættelse.

Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Vildfaren.

• Benzema09
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #1071 af Benzema09
Besvaret af Benzema09 på emne Sjov og spas-tråden II

Vildfaren skrev:

Realmadrid94 skrev: Det er da ikke interessant at KUN folk med ikk-danske navne har fået dem annuleret? Det kan i se diverse steder. Mange af mine venner er faktisk FCK fans. Det er hamrende racistisk om i synes det eller ej. Det er gala kampen man er "bekymret" for. Jeg kan da godt forstå man føler sig ramt som tyrker/araber osv. Ingen danskere er ramt af dette, selvom de er Real Madrid tilhængere. Det er IKKE at påtage sig en offerrolle. Der var masser af Barca fans i parken dengang. Øv. Øv, FCK. Ja el_juan, har læst det officielle på siden, det er jo derfra jeg kender til sagen. Finder dog ud af at der kun er indvandrere som er ramt. Det er et hårdt slag.

Det er på ingen måde racistisk.
FCK skal spille mod hold der KUN har udenlandske navne(et af holdene er endda Galatasaray) på deres holdkort. FCK vil gerne have, at deres billetter går til FCK eller folk der er neutrale. Det er i hvert fald ikke meningen, at de skal gå til Juve-, Galatasaray- eller Real-fans. Derfor er ganske legitimt, at de tjekker folk motiver med et opkald til folk med navne som er Italiensk, Spansk eller tyrkiskklingende. Med mindre du kan fortælle mig en metode, renser billetkøbene for billethajer og udebanefans uden, at træde nogen over tæerne.
Desuden er det da klart den klassiske muslimske offerrolle, at smide racismekortet, så snart man ikke får sin vilje.
P.s. man skal samtidig også som Real-fan købe sin billet via egen klub. Netop som der bliver pointeret i FCK's tekst

Nu går det da ged i den for dig. Hvorfor skal islam blandes ind i det her, din kommentar om at "Den klassiske muslimske offer-rolle" er da om noget et tegn på uvidenhed. Diskussionen går på udlændinge og IKKE muslimer, lad vær med at blande de to ting sammen, når de ikke nødvendigvis er det samme.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Benzema09.

12 år 11 måneder siden #1072 af Vildfaren
Jeg har ændret det i min tekst, da der rigtigt nok ikke skal blandes æbler og pærer sammen i en diskussion.

Men der må vel også være andet der kan kommeteres på i det indlæg...

12 år 11 måneder siden #1073 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sjov og spas-tråden II

DarioGomez skrev: Desuden er det da klart den klassiske muslimske offerrolle, at smide racismekortet, så snart man ikke får sin vilje.

Det der!!!

Du skal skrue gevaldigt ned for charmen makker.

er du stiv? Ingen har nævnt noget om muslimer. Men det er da godt at høre dine fordomme komme ud så hurtigt. Det handler om helt almindelige mennesker, som ikke må komme med. For der er jo ikke danske Real-fans som har købt billetter. Havde de annulleret ALLE billetter havde det jo ikke været et ''racespørgsmål''. Puha Parken.

12 år 11 måneder siden #1074 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sjov og spas-tråden II

Realmadrid94 skrev:

DarioGomez skrev: Desuden er det da klart den klassiske muslimske offerrolle, at smide racismekortet, så snart man ikke får sin vilje.

Det der!!!

Du skal skrue gevaldigt ned for charmen makker.

er du stiv? Ingen har nævnt noget om muslimer. Men det er da godt at høre dine fordomme komme ud så hurtigt. Det handler om helt almindelige mennesker, som ikke må komme med. For der er jo ikke danske Real-fans som har købt billetter. Havde de annulleret ALLE billetter havde det jo ikke været et ''racespørgsmål''. Puha Parken.

Der var tale om en anden brugers kommentar. Vedkommende har rettet i det. Lad os lukke den her og komme videre. Diskussionen kører i en anden tråd, hvor tonen er en anelse mere sober. Lad os lukke den ned her og i stedet huske det gode humør! :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 11 måneder siden #1075 af Vildfaren

Realmadrid94 skrev: er du stiv? Ingen har nævnt noget om muslimer. Men det er da godt at høre dine fordomme komme ud så hurtigt. Det handler om helt almindelige mennesker, som ikke må komme med. For der er jo ikke danske Real-fans som har købt billetter. Havde de annulleret ALLE billetter havde det jo ikke været et ''racespørgsmål''. Puha Parken.

Nej Realmadrid94 jeg er ikke stiv. Men du overser vist mit sidste indlæg i dit raseri. Det er stadig FCK's eneste mulighed for at holde styr på tingene. Jeg er gammel nok til, at have oplevet Galatasaray fans på 1. hånd, da jeg og mine kollegaer i 2000 var nød til, at søge bag en pansret dør for ikke at komme alvorligt til skade. Det var sidste gang GS var i byen og det skete 40km fra Parken hvor de spillede. Jeg husker også hvordan Rådhuspladsen var omdannet til krigszone.
Det er præcis det FCK vil udenom, der er bare desværre ingen nem måde, at undgå det på.

EDIT: lukket herfra, det har ikke været min mening, at støde nogen og husk denne tråd er forbeholdt gøjl...

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 11 måneder siden #1076 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sjov og spas-tråden II
Oh yeah. Okay, havde forresten læst dit indlæg. Og ved godt alt det mht. Gala fansene. Dog synes jeg bare situationen er blevet tacklet forkert. Desværre.

12 år 11 måneder siden #1077 af Vildfaren
Fino Relamadrid94...

Det var i øvrigt en ganske intens oplevelse som ung arbejder på McD i Solrød Strand, der alle fans-busserne holder ind og får mad efter kampen. Der var Arsenal og Gala fans overalt og det hele blev smadret. De var i øvrigt nok lige gode om balladen.

12 år 11 måneder siden #1078 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sjov og spas-tråden II

Vildfaren skrev: Fino Relamadrid94...

Det var i øvrigt en ganske intens oplevelse som ung arbejder på McD i Solrød Strand, der alle fans-busserne holder ind og får mad efter kampen. Der var Napoli og Gala fans overalt og det hele blev smadret. De var i øvrigt nok lige gode om balladen.

Fik du uddelt et par Amager-kys ud, den dag?;P

Jeg er her stadig XOXO

12 år 11 måneder siden #1079 af Vildfaren

JimmyBroe skrev:
Fik du uddelt et par Amager-kys ud, den dag?;P

Hehe jeg var kun 20 år dengang og min chef hev mig i skjorten ind bag en panseret dør, da jeg stod ret stille i chok...
Det lignede noget der var løgn. Der var slåskamp over det hele... På parkeringspladsen, på tanken ved siden af, inde i spiseområdet og da min chef ikke kunne garantere for vores sikkerheds flåede han alle ind bagi. Han havde ellers godt med hår på brystet, da han spillede hvidovre 1. hold i ishockey. Men det der skulle han ikke nyde noget af....

Men er ret sikker der blev delt godt med amagerkys ud den dag.
Her er lidt film fra rådhuspladsen, sådan var det også nede hos os.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 11 måneder siden #1080 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sjov og spas-tråden II
Jeg fatter simpelthen ikke de manglende konsekvenser omkring det her ... UEFA er verdensmestre i ansvarsfralæggelse.
Sådanne optøjer burde have kostet begge klubber flere års karantæne.

Jeg frygter i hvert fald for Københavns ve og vel ovenpå kampen mod Galatasaray - men jeg håber i den grad, at jeg tager fejl!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum