Sjov og spas-tråden II
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lidt mere Ronaldo.
- Lasserm
- Gæst
-
Er der nogen der ved hvordan og hvornår man kan få billetter til udekampen mod FCK i parken? Jeg har fundet nogle billetter, men de billigste koster 1000 kr. og det synes jeg alligevel er lidt dyrt. Det skulle gerne være billetter til udebane afsnittet :).
Jeg er her stadig XOXO
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Ikertheman
- Gæst
-
Fantastisk, at Pipita nu får succes - bl.a. TILTRO fra klubben og klubbens fans, noget som han fortjener! Det er vi nogle, som godt kan onde ham :)
Ikertheman skrev:
Fantastisk, at Pipita nu får succes - bl.a. TILTRO fra klubben og klubbens fans, noget som han fortjener! Det er vi nogle, som godt kan onde ham :)
Jeg vil altså også have sådan en hypeman til når jeg løber rundt på Kløvermarken...
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Messi 2009-13 for Barcelona:
224 kampe 242 mål
Ronaldo 2009-13 for Real Madrid:
204 kampe 206 mål
Alt i alt har Ronaldo (372 mål) dog stadig scoret flest mål (inkl. mål på landsholdet) her fører han med 13 mål over Messi (359 mål). Dog skal det lige siges, at Ronaldo (633 kampe) har spillet 165 kampe flere end Messi (468 kampe).
- Stadig mener jeg Ronaldo er bedst, men det er en diskussion vi ikke skal starte, hvilket også er grunden til at jeg postet det i denne tråd ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Så skal det lige siges, at Cristiano skulle tilpasse sig en ny spillestil, og et nyt sæt holdkammerater. På denne front har Messi haft en klar fordel, eftersom han har været i Barca fra dag 1. Anyway, imponerende stats. ;)Real Madrid skrev: Messi har scoret 142 mål i de sidste 116 kampe for Barcelona, det er alligevel imponerende.
Messi 2009-13 for Barcelona:
224 kampe 242 mål
Ronaldo 2009-13 for Real Madrid:
204 kampe 206 mål
Alt i alt har Ronaldo (372 mål) dog stadig scoret flest mål (inkl. mål på landsholdet) her fører han med 13 mål over Messi (359 mål). Dog skal det lige siges, at Ronaldo (633 kampe) har spillet 165 kampe flere end Messi (468 kampe).
- Stadig mener jeg Ronaldo er bedst, men det er en diskussion vi ikke skal starte, hvilket også er grunden til at jeg postet det i denne tråd ;)
- falle
- Gæst
-
1. Ronaldo skulle tilpasse sig den spanske liga.
Spøg til side, Ronaldo har været et bæst alle dage. Ingen tilpasning krævet fra hans side.
2. Selvom de begge benægter det, så er deres indbyrdes konkurrence alfa og omega for deres jagt på mål. Seneste eksempel er den overståede CL-runde. Ronaldo laver hattrick, Messi gør det samme. Uden at være sikker, så mener jeg at det har været tendensen længe. Ronaldo imponerer med mange mål i en kamp, Messi udligner eller laver flere i den næste, og omvendt.
Og med til ovenstående, så vil jeg nævne vores mesterskab 11/12. Vi havde et vildt offensivt trekløver med Ronaldo (46), Higuain (22) og Benzema (21), som i alt scorede 89 mål. Barcelonas farligstre trekløver i samme sæson bestod af Messi (50), Alexis (13) og Xavi (10), og i alt scorede de 73 mål, altså 16 mål færre end Real Madrids trekløver. Min pointe med denne statistik er noget som min kammerat, som er Barca-fan, bed mærke i. Han sagde til mig da sæsonen var forbi, at han havde lagt mærke til at da Barcelona indså at ligaen var tabt, havde de egentligt kun Messis Pichichi trofæ at indhente. Og så tænkte jeg at han egentligt havde ret. Alle bolde blev resolut smidt op til Messi for at score og han tog mere eller mindre samtlige frispark (og selvfølgelig straffespark). I Real Madrid havde man på daværende tidspunkt også Alonso, Özil og di Maria til at tage de frispark.
falle skrev: Og med til ovenstående, så vil jeg nævne vores mesterskab 11/12. Vi havde et vildt offensivt trekløver med Ronaldo (46), Higuain (22) og Benzema (21), som i alt scorede 89 mål. Barcelonas farligstre trekløver i samme sæson bestod af Messi (50), Alexis (13) og Xavi (10), og i alt scorede de 73 mål, altså 16 mål færre end Real Madrids trekløver. Min pointe med denne statistik er noget som min kammerat, som er Barca-fan, bed mærke i. Han sagde til mig da sæsonen var forbi, at han havde lagt mærke til at da Barcelona indså at ligaen var tabt, havde de egentligt kun Messis Pichichi trofæ at indhente. Og så tænkte jeg at han egentligt havde ret. Alle bolde blev resolut smidt op til Messi for at score og han tog mere eller mindre samtlige frispark (og selvfølgelig straffespark). I Real Madrid havde man på daværende tidspunkt også Alonso, Özil og di Maria til at tage de frispark.
Ikke at jeg ville tage noget fra dig og din ven, men nu var de selv ude og sige at de gik efter at gøre Messi til Pichichi efter vi slog dem. Jeg mener det var Alves som udtalte det.