Sjov og spas-tråden II

• Jimson
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #481 af Jimson
Besvaret af Jimson på emne Sjov og spas-tråden II
For lige at citere forsiden :): "Afstemningen er foregået blandt spillere og trænere..."

Man kunne godt hælde til at tro at Guardiola har en del mere sympati blandt de spanske klubber end Mourinho. Han har jo ikke ligefrem gjort sig til bedste venner med alle siden hans ankomst.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #482 af Siempre Madrid
Fair nok. Så kald titlen "Årets ven"........hvis man da ønsker at være ven med en hykler.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 8 måneder siden #483 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
Lad mig bare sige det nu, så folk slipper for hjertestop ved fremtidige award-shows....:

Ronaldo kan kun komme til at vinde én individuel pris, og det er den gyldne støvle. Den kan han vinde, fordi den afgøres på fakta og statistik, frem for vennetjenester og "image".

Ronaldo kan ALDRIG vinde Ballon D'or igen, om han så scorer 120 mål. bliver endeligt bevist om 6 uger, når Messi på en eller anden måde får prisen foran Iniesta og Ronaldo.

Trist, men nok desværre sandt...:)

Jeg håber at Ronaldo selv kan vende det til noget positivt, og fortsætte som han er. Han vil blive husket og elsket i sin eftertid, når folk lærer lidt om hvem han faktisk er.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #484 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Sjov og spas-tråden II

Lad nu være at føle dig så forfulgt, det klæder dig ikke.

Faktum er, at Ronaldo vandt den i 2008, hvor han var LANGT mere hadet end han er idag. Hvad har ændret sig fra dengang til nu? Han er blevet en del mere sympatisk, har lagt en del af sit filmeri og slåen ud med armene fra sig, og han er blevet en endnu dygtigere spiller. Men hvis man ikke kunne lide ham i 2008 (hvilket de fleste ikke kunne) og han alligevel vandt ballon d'or, så tyder meget på, at det ikke handler om hvad man synes om spilleren, men mere om spillerens kvaliteter. Han kan sagtens vinde den i år. Men vvis han ikke vinder den, vil grunden være at nogle anser messi (da han nok vinder?) for at være bedre, og det er der ingen skam i. Der er ingen fornuftige mennesker, som mener, at hvis "den anden" vinder, at det vil være en katastrofe. Begge har fortjent den, og jeg forudser det vil komme an på marginaler.

13 år 8 måneder siden #485 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
488

1. Ronaldo vandt både PL og CL + blev topscorer i 2008. Det var gansk enkelt ikke en konkurrence det år;)

2. Der er mange som kunne fortjener hæderen i år. David Silva, Ramos, Alonso, Yaya Toure, Xavi, Ronaldo, Aguero, Iniesta, Puyol, Casillas, Pirlo...... Men ikke Messi i min verden, da argumenterne for at det skal være ham, kan klistres i højere grad på Ronaldo.

Og så føler jeg mig ikke forfulgt..:) Jeg har belæg for, at jeg ikke står alene med min opfattelse:) Jeg går kun op i Ballon d'Or, fordi Ronaldo gør. For mig tæller de kollektive titler 2 mia. gange mere end de individuelle.

13 år 8 måneder siden #486 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sjov og spas-tråden II
Det må da være en joke at der skulle være andre end Ronaldo og Messi der har muligheden for at vinde. I min verden er Messi lidt bedre end Ronaldo, men man kan sige at Messi fejlede i nogle vigtige kampe i sidste sæson og det gjorde Ronaldo ikke på samme måde, så derfor skal han vinde den. Men jeg er sq ligeglad, de her diskussioner er latterlige og forstår ikke man gider gå så meget op i det.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #487 af zgtaf
M_linding:

Der er jeg så enig med Lars1991. Jeg mener ikke, at der i 2012, bør være andre end Messi eller Ronaldo som vinder. Prisen handler først og fremmest om hvem, der er den bedste spiller, og her er der langt fra messi og ronaldo, og så hen til spillere som iniesta, ramos og yaya. Jovist er de gode, men messi og ronaldo brillerer og redder tit og ofte deres hold uge ud og uge ind, på trods af, at de er godt dækket op, og der er et massivt pres på dem konstant.
For ikke at tale om hvad de kan med en bold. Det er imo, kun iniesta i verden som på samme måde som dem kan kontrollerer bolden ned til mindste detalje, og få den til at lystre som de lyster (hehe...), men er for meget skadet, scorer for lidt af en offensiv midt, og er for inkonsistent i sin form. ligeledes er der mangler ved ramos, casillas, yaya toure osv., men jeg mener, at i ren fodboldteknisk kunnen og "performances" på banen, overstråler ronaldo og messi alt og alle i øjeblikket.
Ingen andre spillere skal vinde den. Mata og Torres har både vundet EM, FA cup og ChL, men ingen af dem er tæt på det niveau ronaldo og messi viser. Det bør ikke komme an på titler overhovedet, hvis du spørger mig.

13 år 8 måneder siden #488 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sjov og spas-tråden II
Jeg har hele tiden sagt, at prisen som årets bedste bør gå til en spanier.

Om det så bliver Xavi, Iniesta, Casillas eller Ramos er umuligt for mig at vurdere.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 8 måneder siden #489 af Kassow-Rossing
Men Dario så mener du altså at de der seks kampe til EM skal afgøre hvem der er verdens bedste fodboldspiller?

Jeg tænker at det er lidt unfair over for de ikke-europæiske spillere som Messi. Og så synes jeg også at eftersom Ronaldo, ene mand næsten nedlagde Spanien til trods for at han fik modstand fra sit eget hold i form af udulige Nani, skal have noget hæder.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #490 af zgtaf
Han fik saa ogsaa til gengaeld hjaelp af sit hold i de to foerste kampe, hvor han spillede, mildt sagt, elendigt.

• Carles Puyol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #491 af Carles Puyol
Besvaret af Carles Puyol på emne Sjov og spas-tråden II

Jamen baseret på facts, så kan du jo tjekke her

messivsronaldo.net/

Der er jo ikke en sæson hvor Ronaldo har været overlegen, eller hvilke facts tænker du på?
Det eneste der kan hives frem er antallet af ligemål i sæsonen 10/11. Men tjek eksempelvis samlet antal mål, assists vundne titler mm.

At jeg så er helt enig i at det i hvert fald ikke burde være Pep der vandt for bedste træner, er så en helt anden sag og der havde Mou været et mere retfærdigt valg synes jeg.

Dette var så mit første indlæg her på siden, og ja jeg er Barcafan, men det gør vel ikke så meget, da det jo er sjovere at debatere end at klappe hinanden på ryggen.

God vind

• Carles Puyol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #492 af Carles Puyol
Besvaret af Carles Puyol på emne Sjov og spas-tråden II
Hov lige en sidste ting.

Der er mange der så vil argumentere for at Ronaldo har været vigtigere end Messi i sidste sæson.
Men tjek tabellen uden mål fra de to her.

www.whoateallthepies.tv/la_liga/124415/s...naldos-96-goals.html

Og her er ikke engang medtaget assists, som Messi også har flere af.

Det er bare trist som Barcamand at se hvor ensidig vores angreb er. I har trods alt lidt flere heste at spille på.

Min pointe er bare at det er for let bare at kaste om sig med påstande uden at dokumentere dem

Leveret af Kunena Forum