Sjov og spas-tråden II
- Cookie2
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Carles Puyol
- Gæst
-
Jeg synes også om Alonso og ville gerne bytte ham for Busquets.
Og ja jeg synes at Pedro, Busquets, Alves og Alexis filmer for meget.
Så modsat bold.dk, kan vi godt debatere sagligt
Jeg har før argumenteret for, med fakta, hvorfor jeg synes, at Ronaldo var den bedste angriber (spiller om man absolut vil) sidste sæson.
Men med alt respekt, så orker jeg ikke at gøre det, hver gang der kommer en ny Barcelona-fan forbi.
Du kan selv forsøge, at grave mit gamle indlæg frem, hvis du gider;)
Men jeg kan da tilføje, at statistik kan drejes i præcis den retning man ønsker. Derfor er det titler som tæller, da de viser sandheden (ofte). Jeg forsøgte med statistik at vise, hvorfor Ronaldo bragte mesterskabet til Madrid, og hvorfor Messi ikke gjorde det samme for Barcelona. Og helt kort fortalt kom jeg vist frem til, at Ronaldo scorede 46 mål af langt højere værdi, end Messis 50.
Skal vi ikke bare sige at du er glad for Messi, og jeg er for Ronaldo. Det er ingen af os som vil bytte, så alle er jo lykkelige;)
Så kan du for min skyld mene at Messi er den bedste fodboldspiller nogensinde. Jeg hører til dem, som ikke engang synes, at han er den bedste spiller, som Barcelona har haft...
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Carles Puyol
- Gæst
-
Du har helt ret;)
Brazil-Ronaldo spiser, til hver en tid, Messi og Cristiano til morgenmad...:)
Det er mig en gåde hvordan der ikke er en eneste Madrid kasse der er nomineret, nærmere bestemt Benzema's mål mod Osasuna. og hvorfor i alverden er hassli's mål nomineret?
- Storken
- Gæst
-
Der er flere krav til målene. Det kan være Benzemas mål ikke overholder de krav.
Man snakker om, at Messi mål mod Real Madrid sidste år (Champions League drible-tur. I ved sikkert hvilket ét jeg mener :D ) blev valgt fra, fordi Real Madrid kun var 10 mand.
Derudover prioriteres mål i landskampe højere end mål for klubhold.
Jeg synes det er synd, at man ikke får hele historien ved målene. Jeg er Barca fan, så I må nøjes med historien bag Messis mål :D
Målet er ikke bare et flot langskud. Han dribler forbi sin oppasser ved midterlinjen og løber hele vejen ned og lægger den op i hjørnet. Derudover er det en kamp mod ærkefjenden Brasilien (venskabskamp godt nok). Kampen står 3-3 indtil Messi i det 85. minut afgør kampen og fuldender sit hattrick.
Det måtte lige fortælles :D
Mvh
Anders
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg bilder mig selv ind, at jeg ikke er specielt nærtagende og jeg kan som sådan godt tage dine små Barcelona-historier, men hvis vi nu lige skal tage fat i dit indlæg i "Tiltag til Madridista", hvor du beder om at stridsøksen bliver begravet, så synes jeg også at du bør have med i dine tanker, at netop disse Barcelona-historier - hvor rigtige de så end måtte være - kan være med til at give en barsk tone, fordi folk føler sig provokerede af dem.
Ret beset er de jo på ingen måde nødvendige for at redegøre for dine synspunkter, så for den gode debats skyld, så hold lidt igen med dem, især når det som i det sidste tilfælde i højere grad er et forsøg på provokation, frem for et egentligt synspunkt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
Jeg kan sagtens se hvad du mener, men må erklære mig uenig. Historien bag målene betyder en del og jeg kan ikke rigtig se det forkerte i, at jeg bidrager med en historie. Tilfældet er så, at målscoren hedder Messi, men historien bør stadig fortælles. Det behøver ikke være pro-madrid og anti-barca det hele.
@Steen
Jeg kan ikke forklare dig hvorfor, men sådan er kriterierne.
Her et et link, hvor man kan læse lidt mere og se alle målene i fulde:
www.101greatgoals.com/blog/the-puskas-aw...op-10-goals-of-2012/
Personligt ville jeg stemme på Ben Arfa's eller Neymars mål. Heldige first-timers har aldrig rigtig sagt mig noget. Det kan ske for enhver. Neymars og Ben Arfa's mål er derimod ren verdensklasse. Det er ikke noget man ser så ofte på højt niveau.
Mvh
Anders
Der er vel lige meget "held" ved alle den slags mål...
Er det ikke "heldigt" for Neymar, at han hver uge står overfor klodens dårligste forsvarer, når han scorer "verdensklassemål"?
...og Messi, når Pepe får et kontroversielt rødt kort, efter han har pakket Messi 100% ned i hele kampen?
...ligesom er det Benzema, når han flugter den op i det lange hjørne mod Osasuna, selvom der kun var 0,1% chance for, at det lykkedes.
Og lad mig lige tilføje til kriterierne, at det vigtigste må være kampens betydning. Jeg kan huske, at Altintop fik prisen, efter at have scoret i en venskabskamp for Tyrkiet... Pjat siger jeg bare!