Sjov og spas-tråden II
Hvis basket holdet kommer i bekneb, så kan de altid låne Pipita til at skyde straffekast ;)
iHala Madrid!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Dionysos
- Gæst
-
Kommentaren vedrørende La Liga's niveau var selvsagt ikke skrevet med dig i modtagerens rolle. Det var Dios der nævnte at niveauet for 10 år siden var højere end det er i dag, så du skal skam ikke bekymre dig om at stå til ansvar for netop den udtalelse.
Jeg forstår ærligt talt ikke dit fremhævede citat. Det fremgår ret tydeligt, at jeg havde mine forhåbninger om at der herskede en fælles konsensus om at de nævnte spillere ikke ville nå Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi til sokkeholderne, især med tanke på hvor glade folk herinde er for førstnævnte. Viste folk sig at være enige ville den ikke blive debatteret yderligere, men viste folk sig derimod at være uenige kunne vi tage debatten derfra. Da det ikke var den primære debat, om Ronaldo ville kunne nå Cristiano Ronaldo og Lionel Messi til sokkeholderne, men derimod om Andrés Iniesta er ligeså god som eller bedre end Zinedine Zidane, valgte jeg ikke at lægge yderligere fokus på netop det punkt.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Det kommer der aldrig noget godt ud af. Især fordi 'de dødes' svagheder bliver gemt væk, og deres bedste øjeblikke fremhævet som normen.
Men du helt alvorligt at La Liga var bedre for 10 år siden, end den er i dag? For i så fald vil jeg bede dig om at tage et kig på tabellen for 10 år siden og derefter gå ind og kigge på hvilke trupper de højst rangerende hold, udover Real Madrid, kunne mønstre. Det lugter langt væk af middelmådighed. Det er meget let at argumentere for at en liga som Serie A er blevet markant svagere, men jeg synes så afgjort at La Liga står stærkere end den gjorde for 10 år siden rent sportsligt.
I øvrigt skal jeg lige forstå dig ret; mener du at hverken Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi kan måle sig med Ronaldo?
Nej jeg mener ikke La Liga var decideret bedre for 10 år siden, men der var flere gode hold dengang. Jeg mener Barcelona var elendige for 10 år siden, og Real Madrid var langt bedre end de er det idag. Forskellen imellem holdene dengang var ikke nær så stor som den er idag. Barcelona er blevet klart bedre, men Real Madrid har et dårligere mandskab idag end de havde for 10 år siden IMO. Valencia var med i verdenseliten. At. Madrid var som idag fandens ustabile. Deportivo var et fantastisk hold. Real Sociedad var millimeter fra og vinde, men heldigvis for os, så er historien anderledes :).
Når jeg skriver 10 år, så er det deromkring, og ikke præcis for 10 år siden. Men dengang havde vi altså Real Madrid, Barcelona, Valencia og Deportivo i Chl.
Godt nok har Sevilla og At. Madrid vundet og domineret Europa League, men lad os nu lige slappe af med de Michey Mouse trofæer :D.
Sportsligt LÆS: (Vundne titler etc). Så kan Ronaldo og Messi måle sig med Ronaldo De Lima, men seriøst findes der bedre fodboldspillere end Zidane og Ronaldo De Lima? De 2 var magiske, og klart de 2 bedste fodboldspillere i historien, hvis du spørg mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
No Soy Madridista De Corazón - Porque El Corazón Un Día Para. Soy Madridista De Alma. Porque El Alma Es Eterna!
Helt enig. Havde dog et kort øjeblik lige glemt ham. Og ja Ronaldo De Lima, Zidane og Ronaldinho er de 3 bedste spillere i verden nogensinde IMO. Ingen af de 3 kan sammenlignes, og det skal de heller ikke. Udover de alle 3 har overstrålet alt og alle.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg kan godt forstå at du anser dem som værende de 3 bedste nogen sinde, for hvor Cristiano og Messi mere eller mindre udelukkende fokuserer på mål, så giver de tre spillere du nævner et uforligneligt show hver gang de træder ind på banen. Sådan kan man også måle den bedste nogensinde. Jeg kan også fornemme på, dig at du mener, at Crisitiano havde ligget i toppen sammen med dem, hvis han spillede som han gjorde i United og ikke som nu hvor han er meget mål-fikseret. Korrekt?
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
- Dionysos
- Gæst
-
Vi kan sagtens kalde Europa League for et Mickey Mouse trofæ hvis det behager dig, men ikke desto mindre slog Atlético Madrid altså et rigtigt stærkt Udinese mandskab, der endte med at vinde bronze i Serie A, foran hold som Napoli og Inter, i gruppespillet sidste år, inden de på deres vej mod finalen slog rigtig stærke modstandere som Lazio, Hannover og naturligvis også Valencia ud - og her kan jeg i øvrigt ligeså godt svare på forhånd, at jeg oprigtigt talt mener at Hannover er stærkt hold. Jeg anser Bundesligaen for at være den bredeste og mest åbne liga i Europa, med det generelt set højeste niveau.
Athletic Club slog tilsvarende storsatsende Paris Saint-Germain ud af gruppespillet, inden de sørgede for at sende selveste Manchester United ud af turneringen, for derefter også at slå et stærkt Schalke 04 mandskab ud. Det er langt fra nogen dans på roser at stryge til tops i en turnering som Europa League, selvom mange gerne vil fremstille det sådan.
Dernæst mener jeg helt oprigtigt at Lionel Messi er en bedre fodboldspiller end både Ronaldo, Zinedine Zidane og Ronaldinho var. Jeg er ligeså fascineret, hvis ikke mere, af en spiller der kan være ligeså effektiv som de tre ovenfor stående var, men som samtidig formår at gøre det på en langt mere simpel måde. Personligt har jeg ikke noget behov for at se en spiller træde over bolden eller dreje rundt om sig selv, for at være underholdt. Jeg er sådan set mere betaget af at man kan opnå samme, hvis ikke bedre, resultater, ved blot at lave en lille kropsfinte eller ved at lave et rapt fodskifte.
I øvrigt mener jeg at det er en forkert påstand, at Cristiano Ronaldo og Lionel Messi mere eller mindre udelukkende fokuserer på at score mål. Jeg mener at Cristiano Ronaldo fokuserer på det i højere grad end Lionel Messi gør, men jeg mener ikke at han udelukkende fokuserer på det. Siden Cristiano Ronaldo kom til Real Madrid er han rent faktisk blevet noget bedre til at indgå i det opbyggende spil. Han er mere involveret, hvilket viser sig i antallet af afleveringer pr. sæson, antallet af indlæg pr. sæson, antallet af chanceskabende afleveringer pr. sæson og antallet af oplæg pr. sæson. På disse punkter har Cristiano Ronaldo rent faktisk forbedret sig i forhold til hans første, og anden, sæson i Real Madrid.
Præcis samme tendens ses hos Lionel Messi.
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Jeg læste i ugens løb om en her på siden der skulle ind og se en film om Messi, "Hobbitten". Den var god tænkte jeg.:)
Igår var jeg så selv inde og se filmen, og manden havde jo ret. 8O
Messi er fandme med, "eller en der ligner" og han er ikke bare med han spiller sku' en dværg ved navn Ori (Adam Brown).
Det er måske bare mig men han ligner da meget godt.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind så jeg må linke til dem:)
Dværgen Ori:
www.google.dk/search?um=1&hl=da&client=s...|37;d|eLHtRR-YwhFJfM:
Messi:
www.google.dk/search?q=messi&oe=UTF-8&hl...|38;d|ZqS2rUQ__ftozM:
Jeg er her stadig XOXO