Estadio Santiago Bernabéu delt om José Mourinho
- MikiTorrez
- Gæst
-
Den måde Laudrup kan få spillere til at nå andre niveauer på !!
Ville han også kunne gøre i Real Madrid, plus han har en stjerne status i Madrid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Klubben er ligefrem ved, at knække midt over og alt den negative opmærksomhed vi får på verdensplan, skyldes én eneste person.
Han skal hurtigst muligt, det er vigtigere end alt andet. Hvorfor vælge at beholde ham sæsonen ud, når den plan kun holder 4 måneder. På de 4 måneder kan han ødelægge meget mere end, hvis man fyrede nu.
Og til sidst lidt til Kavver:
At være fan og støtte op om klubben er en ting. At negligere/lukke øjnene for alle problemerne er en hel anden ting.
Spørgsmål 1
Hvad får dig til at tro, at Ultra-sur er de "rigtige" fans og at andre kun er "såkaldte" Madridistas, bare fordi de stiller spørgsmål ved hele cirkuset?
Spørgsmål 2
Vil du helst beholde Mourinho og risikere at miste alle dem, han er blevet uvenner med i sin tid i Real eller tage tyren ved hornene og fyre ham?
Hvis du vælger løsningen, at beholde Mourinho, så ser du ham ikke som et problem. Kan du så ikke give mig dit bud på situationen i Madrid. Hvorfor er resultaterne som de er? Hvorfor ser pressen på Madrid som som de gør? Hvad skyldes den påståede splid i truppen? Hvorfor er det, at 60% af adspugte fans i den artikel du anbefaler nedenunder, mener at Mou skader Madrid?
Til sidst lidt lommefilosofi.
Din bedste ven ham der fortæller dig, at du er galt på den, inden det går galt. Sådan ser jeg også fanskultur. En rigtig fan stiller sig kritisk, specielt over for sin egen klub.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Martinlee18
- Gæst
-
Mourinho derimod har erfaringen i CL og der er han rigtig dygtig. Grunden til dette er er både en fordel og en ulempe.
Nu skal jeg ikke bilde mig ind, at jeg ved hvad der foregår til alle Mourinhos coaching-samtaler med spillerne og alle deres taktik-møder.
Men det virker på mig som om, at Mourinho altid har tænkt ganske kortsigtet, ofte bare fra kamp til kamp. Vundet kamp=succes og tabt/uafgjort kamp=fiasko
Dette giver med gode hold rigtig mange successer, men der kommer også hurtigt ridser i lakken, da der ved tabte kampe bliver peget fingre med de samme. Denne del er desuden grunden(i min optik) til det stormfulde forhold til spillere og presse, der på sigt har svært ved den åbenlyse forskelsbehandling og pegen fingre.
Der bliver ikke lagt en plan for klubbens kurs, da næste projekt der skal bestiges er fra minut 0 til kampslut mod Osasuna lørdag, dernæst evaluering af de omkring 90min. Så starter planlægningen af næste projekt nemlig næste ca.90min mod Valencia.
Det er grunden til, at Mou som regel er så skarp til knockout-kampe. Han er rigtig god til, at sætte truppen op til 90min på fuld gas.
I træningen bliver tiden brugt med mentale, skrappe fysiske og disiplinære øvelser og bolden bliver brugt mindre.
Problemet ved at tænke så kortsigtet er, at truppen truppen stort set ikke udvikler sig. Vil Mou have nye kvaliteter på holdet må han købe en ny spiller. Desuden er det et kæmpe problem, at de samme spillere bliver brugt sæsonen over. De etablerede spiller bliver slidt og de nye lærer intet. Der mangler en rød tråd der er anderledes end succes eller fiasko fra uge til uge.
Med andre ord vi skal have en ny træner, en der tænker langsigtet, en der tænker Madrilensk, en der tør bruge kæmpe talentmasse på La Fabrica
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Martinlee18
- Gæst
-
Umiddelbart hælder jeg stadig mere til en Klopp eller Löw, og er samtidig også villig til at give Laudrup og måske endda også Benitez en chance, men Villas-Boas synes jeg ikke har været oppe at vende endnu herinde.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Der er en del brugere herinde, som har nævnt ham, som trænerkandidat.
Træder Mourinho ved siden af i løbet af de tre kampe mod Valencia, eller præsterer holdet ikke, skal han så have sparket, hvorefter Michel kan prøves af resten af sæsonen på en kort kontrakt?
Gåser skrev: Michel fyret i Sevilla.
Træder Mourinho ved siden af i løbet af de tre kampe mod Valencia, eller præsterer holdet ikke, skal han så have sparket, hvorefter Michel kan prøves af resten af sæsonen på en kort kontrakt?
Det er jo ikke vildt imponerende hvad Michel har bedrevet, indtil videre i sin trænerkarriere... Men jeg vil af en eller anden grund juble, hvis man giver ham en kontrakt på 6 måneder! Ja, hvorfor egentlig ikke? Vi har jo intet at miste, andet end de penge som Mourinho skal ha'..
M_linding skrev:
Gåser skrev: Michel fyret i Sevilla.
Det er jo ikke vildt imponerende hvad Michel har bedrevet, indtil videre i sin trænerkarriere... Men jeg vil af en eller anden grund juble, hvis man giver ham en kontrakt på 6 måneder! Ja, hvorfor egentlig ikke? Vi har jo intet at miste, andet end de penge som Mourinho skal ha'..
Halve løsninger har aldrig vist sig godt for Real Madrid. Jeg vil gerne ha Michel til klubben, men ikke for et halvt år. Real Madrid har brug for en spansk træner, og en man tør give mere tillid til end man har gjort med mourinho. Michel er vel som person en træner man ønsker at ha i Real Madrid. Om han så på det træner mæssige plan kan udfører den rolle vi forventer må tiden vise. Der er hvertfald utrolig stor forskel på at ha en trup i getafe, Sevilla osv end at ligge inde med den Real Madrid har.
Har valgt at takke af på forum!
- Footie
- Gæst
-
Elsker spansk fodbold generalt og blev nød til at ytre min mening + have muligheden for at være med i diskussioner fremover.
Hvor er det sørgeligt at se Real Madrid køre sig selv i sænk pga Mourinho og hadet til ham.
Jeg håber de snart finder en løsning i ledelsen hos Madrid for en CHL titel vil efter min mening ikke løse de store splittelser der opstået med pressen, i spiller-truppen osv.
Medmindre 1-3 spiller virkelig spiller over evne eller gør den forskel de nu kan gøre, så ligner Real holdet slet ikke sig selv mere. Der er ingen gejst, ingen glæde, ingen team-spirit.
Det er ret trist at se på udefra.
Jeg håber de får ny træner i Januar. Ved godt det er ønske tænkning...... men jeg tror ikke de når langt i CHL og CDR, hvis ikke snart der sker noget. Uanset hvilke mål Mourinho har, så skal holdet ha' den rigtige Real Madrid ånd tilbage for at det kan lade sig gøre og den har de ikke pt.
Jeg har aldrig set eller læst en spiller udtale sig negativt omkring Mou, tværtimod vil jeg nærmest sige. -og han har jo haft en del spillere igennem tiden (også spillere som godt tør sige deres menning). Både medier og tidligere spillere har altid fortalt om den fantastiske mandskabsbehandling han leverer. Der har igennem årene været snakket en del om at spillerne i madrid måske havde lidt for meget magt i klubben og at det vil kræve en stærk personlighed at skulle komme ind og styre de såkaldte "galacticos" !! Kunne det tænkes at det er kulturen i madridtruppen den er gal med, og at der nu er kommet en person til der tør tag disse magtkampe ? At der findes en eller to (måske endog 3 eller 4) primadonnaere i truppen som ikke kan håndtere at de ikke længere har så meget at skulle ha' sagt i omklædningsrummet og at de nu har en træner der fortæller dem at de har spillet dårligt, når de HAR spillet dårligt.
Grunden til at det er gået galt i truppen er nok en kombination at flere ting, men tror ikke hele skylden ligger hos Mou, som jeg syntes mange lægger op til.
Men Mou's dage i madrid er talte, hvilket nok også er den eneste løsning. Tror bare ikke det vil ændre på det store i forhold til at vinde fodboldkampe....