Legia - Real Madrid

9 år 10 måneder siden #49 af Dios
Besvaret af Dios på emne Legia - Real Madrid
ChrillRM14 skrev:

Jeg ville ikke protestere, hvis vores træner hed Löw, men problemet i klubben er dybere end blot den specifikke træner, der sidder på trænerbænken - Har vi virkelig ikke lært det efterhånden efter et gennemsnit på over en træner per sæson siden milleniumskiftet? Zidane ligner ikke den skarpeste taktikker, men inden vi blot afskediger ham og tror, at klubbens fremtid er reddet, så må man da som minimum analysere det, der ikke virker...

Som sagt, så er Zidane på mange punkter ikke en top5-træner i verden, men vi spillede langt bedre i foråret, og det kan vi godt komme til igen. Der er nok af andre ting at tage fat på: spillerhierarki, spillerglæde, rotation, skader, præsidenter, spilsystem, spillerform blablablablablabla

Nuvel, så kan vi hurtigt blive enige om, at Perez er en kæmpe synder for dette fejlagtige projekt. Ikke kun under Zidane, men under hans egen præsidentperiode. Hvilken bestemmer du faktisk selv.

Problemet stopper bare ikke ved Perez, for spillerne kommer vi bare ikke udenom. Perez har sikkert sine fredet venner i truppen, men det ændre jo ikke på, at samtlige spillere spiller under niveau når holdet skal spille sammen. Der er jo ikke én træner som har formået at få de her verdensstjerner til at fungere. Her taler vi ikke om arbejdsindsats og balancen på holdet, men indbyrdes forståelse, angrebsspil og kombinationsspil. Det fungere jo bare ikke, og det er jo ikke kun Perez og trænerens skyld, men ligeså meget spillernes skyld.
Trupsammensætningen er helt ad helvedes til, men den er jo ikke værre end at man bare skal skifte Ronaldo og Bale på holdet før man kan få et angreb med spillere som er bedst med bold end uden bold.
Medmindre vi ansætter en Mourinho lignende type, som indfører et hold som er bedst i omstillingsspillet.

Jeg tror problemet starter ved Ronaldo. Jeg tror vitterligt ikke der er nogen som tør/eller må gå til ham, rette ham eller fortælle ham hvordan han skal spille. Det ser sådan ud på banen, da alle spillere omkring ham bliver hæmmet af hans kæmpe jeg. Det hjælper ikke med Ronaldo alene, for vi har stadig en alt for svingende Bale, som i mine øjne underpræstere i 8 ud af 10 kampe. Han spiller som Ronaldo (stort set aldrig godt) men er langt mindre afgørende end ham, og i de kampe uden Ronaldo er hans spil ikke forandret, men han er dog blevet langt mere afgørende uden Ronaldo. Det er bare langtfra nok i mine øjne. Han er virkelig ubetydelig i mine øjne.

Fortsætter Benzema sit spil, så skal der selvfølgelig satses 100% på en anden, og så må Benzema tage sin afsked hvis han ikke magter den kamp. BBC må bare ikke længere være en fredet ko i Real Madrid.

Deraf kom mit indlæg også tidligere. For vi mangler en type som Mourinho. En mand som tør og sætte sig igennem. Både over for Perez, men også overfor spillerne. En træner som kan få banket noget disciplin og holdånd ind på holdet. At Mourinho så har flere fejl og mangler end positive sider, og vi endnu engang bliver sat 5 år tilbage i projektet er jo hvad det er. Fundamentet er bare pil hamrende råddent, og det er seriøst på tide at se indad i truppen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Lars1991, BBB, Vinícius
Emnet er blevet låst.
9 år 10 måneder siden #50 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Legia - Real Madrid
Problemet er at nogle af spillerne ikke gider lytte på træneren hvis han kræver noget af dem. Det så vi med Benitez. Han tabte omklædningsrummet fordi han stillede visse spillere krav.
Emnet er blevet låst.
9 år 10 måneder siden #51 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Legia - Real Madrid

Pelle skrev:

Kratmus skrev:

Pelle skrev: Tja, vores kære præsident kunne jo starte med at hyre en professionel træner istedet for at hyre en træner, hvis eneste fordelagtige funktion er at behage visse stjerner i truppen. Helt alvorligt - Zidane bidrager med absolut intet hverken taktisk eller spilmæssigt. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad hans filosofi er?

Og jeg er ved at brække mig over den her med, at truppen skal spilles sammen. Vi har spillet med stort set identisk trup i løbet af de sidste 3 år, hvis ikke spillet hænger sammen nu, så kommer det aldrig til det. Vi mangler SÅ uendelig meget for at kunne blande os i toppen.

Jeg synes du har uendeligt store forventninger til, hvad truppen skal kunne. Helt ærligt - det er jo tydeligt at hver og en spiller underpræsterer i dag - se bare Kroos, der skyder skæverter som havde han røget en pind inden kampen. Alligevel har vi så uendelig mange chancer. Havde Ronaldo været i målform havde han da scoret 3+ i dag - andre spillere havde også rigeligt med chancer til at det kunne være blevet Malmø 2.0 med 7 mål i kampen. Mange spillere har underpræsteret hele sæsonen, men når der kommer noget kontinuitet i spillet og når førsteholdet på midtbanen vender tilbage kan vi se holdets virkelige styrke. Se bare Barca, når de mister Iniesta på midtbanen, hvor tamme Suarez, Neymar og Messi bliver.
Din henvisen til fordums styrke er svær at forholde sig til, når vi har 2 CHL titler på 3 år.. Når vi samtidig har haft 3 forskellige trænere er det nu meget flot, og helt naturligt at holdet ikke spiller flot kontinuerligt over en hel sæson, og dermed vinder vi ikke ligaen. Hvor er problemet? Holdet bliver jo ikke spillet sammen og lærer slet ikke en taktik ved at skifte træner hver sæson. Så lad os prøve nu med noget stabilitet for en gangs skyld... Hvor er din tålmodighed?

Udmærket. Jeg væbner mig med tålmodighed, mens jeg derimod forventer at du svarer på dette spørgsmål. Zidane er nu igang med sin 2. Sæson i klubben. Hvad er hans filosofi? Hvilken type fodbold er det, Real Madrid praktiserer?

Og hvis dit svar bare er "indlæg", så behøver vi ikke argumentere yderligere.

Jeg er ikke fodboldekspert, og bruger ikke min tid på at studere forskellige fodboldfilosofier, hvorfor jeg ikke umiddelbart kan svare på dette. At slå indlæg er vel ikke en filosofi? Ligesom Tiki-Taka ikke bare går ud på at spille bolden rundt? For så spiller alle hold vel tiki-taka? Så det er vel ikke så simpelt at definere en fodboldfilosofi med ord. Real Madrid spiller vel egentlig på mange tangenter, såsom indlæg, momentvis hurtige kombinationer, kontraspil, defensivt spil osv. ligesom ALLE andre hold gør. Det er et spørgsmål om, i hvilket omfang de forskellige elementer bruges. Tiki-Taka indeholder mange kombinationer men færre indlæg i hovedhøjde.. Men på et tidspunkt skal bolden jo slås ind i feltet, ikk? Hvad skal vi så kalde vores egen filosofi, som indeholder flere indlæg? Det ved jeg sq ikke - jeg tror ikke det har noget navn.

Men en ting kan man sige... Når spillet har været under middel - hvilket vi alle kan blive enige om - og alle spillerne underpræsterer(undtagen Morata, som overpræsterer), så synes det er rimelig fornuftigt, at vi ligger, hvor vi gør. Hvis spillet forbedres frem mod næste år, går vi en lys tid i møde.. Hvis ikke vi inden næste sommer(eller sådan noget deromkring) ser forbedringer i spillet, hopper jeg med på vognen med hashtag ZidaneOut. Men det er også meget dybere som Dios beskriver. Og forbedringerne i spillet skal komme, uanset hvilke titler vi vinder(med en Treble kan jeg godt nøjes med mindre prangende fodbold). Men lige nu er vi i en transitionsfase, som vi har været i mange år efterhånden. Giv det tid. Det skal udvikles. Jeg ved bare heller ikke hvilken vej, vi går. Men derfor vil jeg heller ikke male fanden på væggen, for Zidane har immervæk haft svære betingelser for at indføre noget på det her skadesplagede hold.

Jeg tror, som Dios også siger, at spillertruppen er i ubalance. Men lad os nu give truppen én sidste chance, hvor der over nogen tid er stabilitet - også på trænerposten, som har været aldeles ustabil længe.. Det er sidste chance for spillertruppen, og ellers er jeg også med på, at vi skal se en stor udskiftning, hvor vi passende kan bygge truppen op omkring nogle af vores yngre spillere..

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith
Emnet er blevet låst.
9 år 10 måneder siden #52 af BBB
Besvaret af BBB på emne Legia - Real Madrid

Dios skrev: Trupsammensætningen er helt ad helvedes til, men den er jo ikke værre end at man bare skal skifte Ronaldo og Bale på holdet før man kan få et angreb med spillere som er bedst med bold end uden bold.
Medmindre vi ansætter en Mourinho lignende type, som indfører et hold som er bedst i omstillingsspillet.

Jeg tror problemet starter ved Ronaldo. Jeg tror vitterligt ikke der er nogen som tør/eller må gå til ham, rette ham eller fortælle ham hvordan han skal spille. Det ser sådan ud på banen, da alle spillere omkring ham bliver hæmmet af hans kæmpe jeg. Det hjælper ikke med Ronaldo alene, for vi har stadig en alt for svingende Bale, som i mine øjne underpræstere i 8 ud af 10 kampe. Han spiller som Ronaldo (stort set aldrig godt) men er langt mindre afgørende end ham, og i de kampe uden Ronaldo er hans spil ikke forandret, men han er dog blevet langt mere afgørende uden Ronaldo. Det er bare langtfra nok i mine øjne. Han er virkelig ubetydelig i mine øjne.

Fortsætter Benzema sit spil, så skal der selvfølgelig satses 100% på en anden, og så må Benzema tage sin afsked hvis han ikke magter den kamp. BBC må bare ikke længere være en fredet ko i Real Madrid.

For mig er der ingen tvivl om, at hvis Ronaldo og Bale ryger, så skal Benzema også ud af vagten. I efterhånden flere år, så har argumentet for Benzema været, at han er den bedste 9'er for Real Madrid (underforstået at Ronaldo scorer målene, og Benzema skal facilitere Ronaldo's målfester). Hvis Ronaldo og Bale ikke længere er i Real Madrid, så skal hele BBC væk. For mig at se så vil det i øvrigt også give både Isco (og til dels Kroos) en lagt større berettigelse på holdet, hvis vi ikke længere har et angreb, der er bygget op om omstillingsspillere.

Når det er sagt og skrevet, så tror jeg ikke, at vi vil have færre frustrationer om 5 eller 10 år, selv hvis Perez, Zidane, Ronaldo og Bale forsvandt til januar. Fra Perez kunne vi sikkert savne de store indkøb, fra Zidane vil vi savne, at der er ro i spillertruppen og fra Ronaldo vil vi savne enten den fart, de langskud, evnen til at komme i boksen eller lignende. Der vil altid være noget, som kan blive bedre. Det er det samme med diskussionen om Ramos. I nogle situationer vil man gerne have kvaliteter fra Mats Hummels, i andre situationer vil vi have kvaliteter fra Pique, og i de lidt sjældnere situationer vil vi drømme om Mikkel Rask.
Vi er forkælede fans, og vi vil konstant have mere.
Emnet er blevet låst.
9 år 10 måneder siden #53 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Legia - Real Madrid
Zidane og LE er begge elendige taktisk, trænere der bare nurser stjernerne. De er begge piv heldige at de har så dygtige spillere, ellers havde de aldrig opnået en skidt. Jeg vil vædde med at selv Benitez kunne have hevet Treblen til Barca forrige sæson.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum