Sæson 2017/2018

9 år 3 uger siden #289 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Sæson 2017/2018

Hugol skrev: Som ventet så bliver la liga lodtrækningen udsat indtil videre pga anholdelsen af Villar og flere andre medlemmer af RFEF.

Indtil videre ved man intet om den nye dato. Bare lige til info for dem som gerne vil til Madrid i august.

Hvad betyder det ift de to forestående super cup kampe, der fortsat ikke er programsat, fordi der ikke er taget stilling til, om kampene skal rykkes grundet den europæiske super cup?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #290 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæson 2017/2018

Gåser skrev:

Hugol skrev: Som ventet så bliver la liga lodtrækningen udsat indtil videre pga anholdelsen af Villar og flere andre medlemmer af RFEF.

Indtil videre ved man intet om den nye dato. Bare lige til info for dem som gerne vil til Madrid i august.

Hvad betyder det ift de to forestående super cup kampe, der fortsat ikke er programsat, fordi der ikke er taget stilling til, om kampene skal rykkes grundet den europæiske super cup?

Jeg tror de bliver placeret så snart man kender La liga programmet, så de ikke ligger for tæt på sæson start af ligaen og den europæiske supercup.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gåser

9 år 3 uger siden #291 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæson 2017/2018
Det sige nu at der er fundet en løsning og lodtrækningen vil finde sted torsdag eller fredag.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 uger siden #292 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2017/2018
Lodtrækning i morgen fredag 12:30.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

9 år 2 uger siden #293 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæson 2017/2018
Det blev så Modric som fik æren af nummer 10, er knap så glad for min nummer 19 trøje nu :-D

9 år 2 uger siden #294 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæson 2017/2018

Jakobsif555 skrev: Det blev så Modric som fik æren af nummer 10, er knap så glad for min nummer 19 trøje nu :-D

Det må være fordi Mbappe får nr.19, da han spiller i nr. 29 i Monaco.. Eller noget.

9 år 2 uger siden #295 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæson 2017/2018

madrid2000 skrev:

Jakobsif555 skrev: Det blev så Modric som fik æren af nummer 10, er knap så glad for min nummer 19 trøje nu :-D

Det må være fordi Mbappe får nr.19, da han spiller i nr. 29 i Monaco.. Eller noget.

Han får Bales nummer 11, når han smutter efter en ny dårlig sæson!
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

9 år 2 uger siden #296 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæson 2017/2018
Puha.

James er smuttet
Morata er smuttet
Pepe er smuttet
Danilo er smuttet
Coentrao er smuttet

Ind er kommet: Vallejo, Ceballos, Theo Fernandez, Llorente

Jeg er ærligt talt lidt bange for at denne foryngelseskur får for hurtigt.
Sidste sæson var en stor succes, da vi kunne rotere på nærmest alle pladser og stadig være konkurrencedygtige.
Næste sæson bliver... Jeg vælger at kalde det udfordrende.
Her er der langt mindre international erfaring eller erfaring i det hele taget til at komme ind i de sidste 20 minutter eller tage helt over for etablerede skadede spillere. Hvad gør man når Carvajal er skadet? Tejero? Godt nok er Danilo udskældt herinde, men det må seriøst være en joke at Tejero eller Achraf skal tage over. Herudover har man en Varane som SKAL spille optimalt den kommende sæson. For vi har ikke en Pepe til at tage over med det samme.. Her har vi en uerfaren, men dygtig Vallejo. Og det er overhovedet ikke givet at han leverer. Her har vi ikke en Pepe til at komme ind og tage over med sin erfaring.
Ceballos i stedet for James? Det er bare ikke samme kvalitet man får ind. Ceballos skal nok blive god en skønne dag, men at tage over for James, det er han bare ikke i stand til. Det er ikke en 1:1 udskiftning.

Vi har brug for noget erfaring på bænken! Jeg er bange for at det bliver en hæmsko i gennem sæsonen. Husk som jeg sagde før. Sidste år var vi en success fordi vi havde råd til og kunne roterer på nærmest alle positioner. Den kommende sæson får vi et kæmpe nedslag i kvalitet, når vi roterer.
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved fiatten.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 uger siden #297 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018
@Fiatten

Når jeg kigger på navnene, du lister, så kommer jeg kun til at savne Pepe voldsomt, men hans bidrag sidste sæson var også begrænset. Han spillede dermed kun 13 kampe i ligaen. Jeg er med på, at han spillede en vigtig rolle mod Napoli og hjalp holdet i en vigtig periode i foråret, men vi så ikke meget til ham. Hans topniveau er vanvittigt, men det er et godt tidspunkt at lavet byttet, fordi vi har 3 andre centrale forsvarsspillere med international klasse. Varane og Ramos giver sig selv, og Nacho beviste i sidste sæson, at han kan være med helt oppe blandt de bedste. VI har også erfaring i disse tre spillere, for de har alle tre været med på toppen længe og har prøvet en masse i klubben.
Derudover var James ikke afgørende for noget, Morata spildte sit talent med for lidt spilletid, Danilo kan ikke ramme en bold og Coentrao havde ingen rolle.

Læg dertil, at Zidane med sikkerhed ikke er helt færdig på markedet. Mon ikke, at vi som minimum kan forvente en angriber og muligvis en defensiv gardering? Jeg har set Tejero slå pæne indlæg, hvilket Danilo ikke magter. Jeg har set Nacho lukke fuldkommen af og slå fornuftige indlæg, hvilket Danilo ikke magter. Jeg har set begge spillere udvise ro i sit spil, hvilket Danilo ikke magter. Går man ikke ud og køber en backup, så er der folk i truppen, der kan klare den.

Du skriver, at Ceballos ikke er i stand til at tage over for James, og den forstår jeg ikke helt, når jeg ser på hans rolle i specielt den sidste halvdel af sæsonen. Vi snakker om en spiller, der ikke var god nok til overhovedet at være med i truppen i Champions League finalen og i de to semifinaler samt de to kvartfinaler spillede samlet 7 minutter. Udover målet mod Barcelona, så er scoringerne faldet mod nogle af de dårligere hold. Det kan vi altså godt klare uden ham. Der er i forvejen overfyldt med midtbanespillere til både midten og kanten. Kovacic, Ceballos, Asensio, Isco, Kroos, Modric, Lucas og Bale kan alle spille der hvor James har fået spilletid.
Det er også vigtigt at huske på, at disse ændringer ikke kun giver en lavere gennemsnitsalder og flere fremtidige muligheder, men den giver i den grad også en sult. Det giver talenter som Tejero og Hakimi noget at sigte efter i forhold til førsteholdet, og på samme måde giver det mere samlet tid til de midtbanespillere, der har været lidt længere væk fra holdet. Det giver altså en fornyet sult i truppen, hvilket giver mere kamp om pladserne, hvilket forhøjer kvaliteten til træning og kamp, fordi der er så mange, der byder sig på så snart muligheden opstår.

Pt er jeg faktisk godt tilfreds med truppen såfremt man får hentet en angriber. Vi har nemlig påbegyndt denne bløde overgang fra gamle til unge ved at starte med at fjerne Pepe og Coentrao, så man kan køre den næste generation i stilling uden at lægge for meget pres på dem. Det kommer til at betale sig i længden, hvis man gradvist skifter ud, så man ikke pludselig skal sige farvel til Ronaldo, Modric, Ramos og Marcelo på samme tid, fordi de pludselig er på vej ned og man stadig sidder med Pepe og Coentrao, fordi man ikke tør sige farvel til rutinen. Der skal køres talenter i stilling, og den proces er startet.
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved Brylle.

9 år 2 uger siden #298 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæson 2017/2018
Jesús Vallejo (Retur fra lejeophold) <-> Pepe (Fri transfer)
Theo Hernández (€30 mio.) <-> Fábio Coentrão (Lejeaftale)
Dani Ceballos (€17 mio.) <-> James Rodríguez (Lejeaftale, €10 mio.)
Borja Mayoral (Retur fra lejeophold) <-> Mariano Díaz (€8 mio.)

Marcos Llorente kommer ind og kæmper om pladsen med Casemiro. På en plads hvor der i forrige sæson ikke var en egentlig gardering for Casemiro. Det har klubben nu. Og så er Morata (€65 mio.) og Danilo (€30 mio.) smuttet uden der er hentet deciderede erstatninger.

Mand for mand synes jeg egentlig klubben har foretaget sig nogle gode udskiftninger. Det er klart, at man kommer til at savne Pepes rutine og styrke, men Vallejo er fremtidens mand og jeg har tiltro til, at det er det rette tidspunkt for denne udskiftning. Varane og Nacho skal også steppe op i forhold til at tage over efter Pepe. Theo i stedet for Coentrão taler for sig selv. Dani Ceballos i stedet for James er et fint skifte. Det stod klart, at James måtte væk og selv om han er bedre spiller og i højere grad et mere færdigudviklet produkt end Ceballos her og nu, så er Ceballos fremtidens mand. Derudover vil James' afgang også give mere plads til Asensio. Mayoral i stedet for Mariano er der ikke det store at sige til. Det gør ikke den store forskel. Så vil tiden vise, om Mayoral overhovedet fortsætter eller ej.

Lucas Vázquez kan erstatte Danilo (med Nacho og Vallejo som mulige alternativer). Ydermere kan man give Tejero en plads som 23.-24. mand i truppen. Så er man da i hvert fald helgarderet. Og så mener jeg stadig Mbappé skal hentes som erstatning for Morata. Andre alternativer der nævnes er Kasper Dolberg (Ajax), Domenico Berardi (Sassuolo) og Timo Werner (RB Leipzig). Eller hvad med gode gamle Fernando Llorente (Swansea), som Chelsea også er ude efter? En et-årig lejeaftale og så Mbappé indtil næste sommer... Det var bare lige en tanke.

Alt i alt, så ser det fint ud mand for mand. Endelig er der en gardering for Casemiro, mens Danilo kan erstattes med folk der allerede er i klubben. Så for mig er der kun et spørgsmål tilbage - og det er hvordan Morata erstattes. Og så om Tejero og/eller Mayoral skal have en plads i truppen eller ej, men det er småting.

Målmandsspørgsmålet synes efterhånden at være lukket. I hvert fald for nu. Jeg håber inderligt, at man går efter Courtois næste sommer, hvor han kun har et år tilbage af sin kontrakt med Chelsea. Med mindre han selvfølgelig vælger at forlænge i mellem tiden, så Real Madrid må gerne gå på charme-offensiv allerede nu og fortælle ham, at de agter at hente ham!

Edit: Og økonomisk ser det fint ud. Det er hentet ind for omkring €50 mio. (Theo og Ceballos). Og solgt for i omegnen af €125 mio., hvis ikke mere, alt afhængig af hvad man egentlig har solgt Morata for. De første forlydender sagde €80 mio., mens Transfermarkt beretter om en pris på €65 mio. (det er så er givetvis uden add-ons mv.).
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

9 år 2 uger siden #299 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018
Madridista.dk, Siempre Madrid, Raul7=Kongen, etc.

Er vi nået det punkt hvor den længe efterspurgte "udrensning" har fundet sted? Hvad mener Madridista.dk?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 2 uger siden #300 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæson 2017/2018

Zyconith skrev: Madridista.dk, Siempre Madrid, Raul7=Kongen, etc.

Er vi nået det punkt hvor den længe efterspurgte "udrensning" har fundet sted? Hvad mener Madridista.dk?

Hmm. Vi har jo nok hver vores holdning, men umiddelbart er alle tilfredse. Særligt Daniel som nu er sluppet af med sin brasilianske wannabe navnebror, der ikke just var en favorit i den del af redaktionen.

Personligt er jeg ganske godt tilfreds, omend Donnarumma eller Mbappe ville være prikken over i'et, men det kan jo ske endnu. Hvis du(eller andre) vil høre noget specifikt. Så fyr op for nogle spørgsmål, så kører vi gerne '3 hurtige til redaktionen' igennem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Zyconith

Leveret af Kunena Forum