Sæson 2017/2018
Jeg synes egentlig også det ser godt ud indtil videre, James var en "løsgænger" i formationerne, og Ceballos og Llorentes tilgange passer til perfektion som direkte erstatninger/konkurrenter, Theo og Vallejos ligeså. Men jeg synes det ser ualmindeligt tyndt ud på 9'er positionen. Og jo, jeg ved Ronaldo kan smides derop hvis Benzema er ude, men vores erfaring viser os at vi bliver ramt af skader, og mange af dem, sæsonen igennem. Det, og at vi skal ud at spille 60+ kampe, gør at jeg mener vi skal have tilføjet kvalitet på den plads. Mayoral er for svag et kort i min optik og med tilgangen af Mbappe ville vi være ustoppelige i samtlige turneringer.
4-2-2 Diamant
…………………………….…….Navas/Casilla………………………………………
Carvajal/Vasquez….….Varane/Vallejo…….Ramos/Nacho…..…Marcelo/Theo....
.…………….…………..…….Casemiro/Llorente……………………………………..
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……...
………………………………..…Isco/Asensio…………………………………………
……………………Mbappe/Bale…….…..Ronaldo/Benzema……..………………..
+ Yanez og Mayoral
EDIT. Måske dette egentlig skal rykkes over i en anden tråd.
Så er den rykket :)
Jeg er da ikke uenig i, at en ekstra angriber ville pynte. Det går bare lidt i strid med min holdning til at Isco og Asensio skal have langt større roller. For lad os være ærlige. Så er Bale nok ikke tænkt som en rotationsspiller, og kommer nok til at spille når han er fit. Det samme gør Ronaldo og Benzema. BBC var fredet sidste sæson, og jeg kan ikke se hvad har ændret sig, da Bale stadig er at finde i truppen. Igen, så er Bale ikke en rotationsspiller, selvom jeg virkelig håber Zidane stiller med diamanten, og det efterlader Bale på bænken, medmindre Bale virkelig får sit endelige gennembrud, og det ikke er hans prisskilt, men spil på banen som giver ham den start plads.
Jeg er dog uenig i den måde du har placeret vores angreb på. Mbappé skal vinde pladsen fra Benzema, så derfor skal han selvfølgelig ikke starte inde. Han er stadig utrolig ung, og en fremragende sæson i Monaco gør ham ikke til en verdensstjerne i Real Madrid. Der skal meget mere til når niveauforskellen er så stor.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Følgende hold starter inde.
Navas, Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo, Modric, Kroos, Isco, Vasquez, Bale og Benzema.
Det er vorest først kamp, hvor United allerede har spillet 3. Senest vandt de 2-0 over City.
Jeg tror vi er lidt rustent i forhold til United, men forventer alligevel en sejr.
Dios skrev: El Siete skrev:
Jeg synes egentlig også det ser godt ud indtil videre, James var en "løsgænger" i formationerne, og Ceballos og Llorentes tilgange passer til perfektion som direkte erstatninger/konkurrenter, Theo og Vallejos ligeså. Men jeg synes det ser ualmindeligt tyndt ud på 9'er positionen. Og jo, jeg ved Ronaldo kan smides derop hvis Benzema er ude, men vores erfaring viser os at vi bliver ramt af skader, og mange af dem, sæsonen igennem. Det, og at vi skal ud at spille 60+ kampe, gør at jeg mener vi skal have tilføjet kvalitet på den plads. Mayoral er for svag et kort i min optik og med tilgangen af Mbappe ville vi være ustoppelige i samtlige turneringer.
4-2-2 Diamant
…………………………….…….Navas/Casilla………………………………………
Carvajal/Vasquez….….Varane/Vallejo…….Ramos/Nacho…..…Marcelo/Theo....
.…………….…………..…….Casemiro/Llorente……………………………………..
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……...
………………………………..…Isco/Asensio…………………………………………
……………………Mbappe/Bale…….…..Ronaldo/Benzema……..………………..
+ Yanez og Mayoral
EDIT. Måske dette egentlig skal rykkes over i en anden tråd.
Så er den rykket :)
Jeg er da ikke uenig i, at en ekstra angriber ville pynte. Det går bare lidt i strid med min holdning til at Isco og Asensio skal have langt større roller. For lad os være ærlige. Så er Bale nok ikke tænkt som en rotationsspiller, og kommer nok til at spille når han er fit. Det samme gør Ronaldo og Benzema. BBC var fredet sidste sæson, og jeg kan ikke se hvad har ændret sig, da Bale stadig er at finde i truppen. Igen, så er Bale ikke en rotationsspiller, selvom jeg virkelig håber Zidane stiller med diamanten, og det efterlader Bale på bænken, medmindre Bale virkelig får sit endelige gennembrud, og det ikke er hans prisskilt, men spil på banen som giver ham den start plads.
Jeg er dog uenig i den måde du har placeret vores angreb på. Mbappé skal vinde pladsen fra Benzema, så derfor skal han selvfølgelig ikke starte inde. Han er stadig utrolig ung, og en fremragende sæson i Monaco gør ham ikke til en verdensstjerne i Real Madrid. Der skal meget mere til når niveauforskellen er så stor.
Enig omkring Bale, han er ikke rotationsspiller, men kan han holde sig fit over en sæson? Jeg tvivler. Det er selvfølgelig alt sammen teoretisk, men mener ikke vi kan tage chancen, taget de seneste sæsoner in mente. Benzema får også brug for aflastning og Ronaldo vil tilegne sig samme model som sidste sæson, hvor han spiller et reduceret antal kampe, for at “peake” i sæsonafslutningen.
Her mener jeg stadig Asensio og især Isco vil få rigeligt med spilletid, for det er jeg også enig i, det er virkelig essentielt. Jeg håber, ligesom dig, selvfølgelig at diamanten bliver den foretrukkede tilgang, der bytter om på Isco og Bales roller - det er Bale der skal bevise noget nu og ikke Isco.
Som det ser ud nu har vi sendt 3 offensive spillere afsted, 4 hvis Lucas rykkes til højre back. De er indtil videre kun erstattet af Mayoral, som nok ikke forventer meget spilletid ifht hvad James og Morata gjorde. Lucas vil overtage Danilos minutter, som back-up til Carvajal, Isco og Asensio vil få lagt James og Lucas’ til sine og Mbappe (anden 9’er) vil få Morata og Marianos minutter. Mayoral må tage til takke med bunden af fødekæden. Jeg synes det ser fornuftigt ud. Det er 4 offensive spillere ude, og 1(2) inde, og flere minutter til dem der skal have det.
Summa summarum, jeg synes det er kritisk at vi får en klassespiller ind som direkte erstatning for Ronaldo, for at vi kan konkurrere i alle turneringer, og stille med verdensklasse hvis/når vi rammes af skader. For her dur det ikke at stille med Mayoral i en vigtig CL kamp.
Som sagt, det er selvfølgelig meget teoretisk, mht. skader og en Lucas V. på højrebacken. Jeg er spændt på hvordan det udvikler sig.
PS. Jep, Mbappe som erstatning for Benzema selvfølgelig.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
madrid2000 skrev: Vi har en kamp mod United.
Følgende hold starter inde.
Navas, Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo, Modric, Kroos, Isco, Vasquez, Bale og Benzema.
Det er vorest først kamp, hvor United allerede har spillet 3. Senest vandt de 2-0 over City.
Jeg tror vi er lidt rustent i forhold til United, men forventer alligevel en sejr.
Bare lige et spørgsmål, tæller man egentlig pre-season med i stats på ubesejret kampe i streg osv.
Tænker bare hvis vi ikke scorer iaften, mister vi så den streak eller er det kun i officielle kampe man tæller det med?
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Edit og Bale
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Carlos3 skrev:
Bare lige et spørgsmål, tæller man egentlig pre-season med i stats på ubesejret kampe i streg osv.
Tænker bare hvis vi ikke scorer iaften, mister vi så den streak eller er det kun i officielle kampe man tæller det med?
Nej det er naturligvis kun officielle kampe der tæller i de dér ligegyldige statistikker.
Og mht kampen, så må man næsten tro at Zidane påtænker stædigt at holde fast i den håbløse 4-3-3-opstilling, hvilket jo nok igen betyder at håbjøse BBC igen er på tapetet. Alternativt ku man drømme om at han starter med Benzema, Lucas V og Bale fordi de ska sælge sig :-D Alle 3 måtte hjertensgerne blive skudt afsted, men ak, det er blot en drøm. Og stop så al snak om Lucas V som højre back - det er jo ku i alleryderste nødstilfælde det blir aktuelt - det må da aldrig være mere end plan C eller D.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Modrić er dog flyvende!
Florentino Pérez
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Marcelo, Modric og Kroos er i godt humør. Isco har været lidt langsom om at komme i gang, og så er der Lucas. Haha, gaaaaal han er ringe. Har den ene dårlige aktion efter den anden.
Og så ligner det, at han har forsøgt at bygge lidt muskel på sin krop. Det ved jeg sgu ikke om vil fungere. Hurtige, adrætte spillere kan sommetider ødelægge deres spil ved at blive for tunge.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Carlos3 skrev: Nu har de godt nok kun haft en halvleg, men bale, benzema og Lucas ser godt håbløse ud
Men det ka ved gud ik overraske nogen. 4-3-3 med så fantasiløse spillere det har vi jo set hele vejen gennem sidste sæson (og længere endnu) at det er en totalt død sild. Og det blir ingenlunde bedre af at Lucas, Bale og Benzema er vores 3 klart ringeste offensive spillere - 2 af dem er bare så ufattelig ringe på bolden og den sidste duer nærmest kun til at lege Robin til Cristianos Batman. Jøsses hvor er det ærgerligt vi ik har benyttet os af transfervinduet til at slippe af med nogle af dem og til at skifte til et system der virker bedre. Det ka self være Zidane bare spiller 4-3-3 fordi han spiller med netop de her 3 iaften, men det ville være mærkeligt ik at øve det system man regner med at spille i næste sæson.