Sæson 2017/2018
- DarioGomez
- Emne forfatter
- Eduardo
Derfor tråden her hvor vi frit kan diskutere tilgange/afgang, samt kigge på ønsker og drømme for kommende sæson.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
- Emne forfatter
- Eduardo
Jeg mener rent lavpraktisk, at Real Madrid skal fastholde tendensen fra senere år med at undgå for mange ændringer i truppen - ikke mange år tilbage var vi lidt en europæisk joke. Klubben med for mange stjerner og for lidt sammenhold.
Sandheden er blevet en anden nu. Det virker det i hvert fald til. Nemlig at alle spillerne føler sig som en del af truppen - selv folk som Coentrão og Yañéz, der ellers er langt fra spilletid - men som stadig udviser glæde (offentligt og på de sociale medier), samt en klub, hvor hierakiet er mere afdæmpet end tidligere.
Samtidig har vi været gode til at give de unge chancen - og været kloge ift. vores indkøb.
Det er guld værd, og det må vi ikke smide væk.
Så i stedet for at opremse ønsker til køb og salg, vil jeg hellere lægge for med tre hensigtserklæringer, som jeg ville efterleve, hvis jeg var Florentino:
1) Kun nødvendige indkøb skal foretages
2) Ældre spillere skal erstattes af yngre
3) Giv Zidane størst mulig indflydelse på indkøb
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Carvajal/Nacho.... Varane/Vallejo... Ramos/ Nacho.......Marcelo/Theo
.......Modric/Kovacic.....Casemiro/Llorente......Kroos/Isco/Theo
Asensio/Vasquez........Ronaldo/Mbappe/Benzema.....Mbappe/Asensio/Isco
Matamoro skrev: ................................De Gea/Casillas................
.......Modric/Kovacic.....Casemiro/Llorente......Kroos/Isco/Theo
Asensio/Vasquez........Ronaldo/Mbappe/Benzema.....Mbappe/Asensio/Isco
Jeg er ikke vild med tanken om at hente Casillas tilbage :-)
De Gea er simpelthen et must, da vi mangler en verdensklasse målmand i verdens største klub. En målmand der kan være en gamechanger og redde vigtige point for os (og så er han spansk!). Endvidere er tilgangen af de unge (som også dariogomez var inde på rigtig vigtigt, herunder vallejo samt llorente. Til selve venstrekant positionen ser vi mere og mere ronaldo bliver en decideret 9er, hvilket betyder vi kommer til at mangle en verdensklasse spiller på den position (nu hvor vi forhåbentlig slipper af med bale, som nok også kunne have spillet der). Her mener jeg Hazard ville være en fremragende type at få ind i truppen. Han er en helt anderledes type end Ronaldo og Bale, da han er væsentlig mere driblestærk, og er rigtig god i de små rum, som ofte er et problem mod de mindre spanske hold. Afslutningsvis har det været meget rygtet at Mbappe vil komme til klubben. Jeg har ikke set meget til ham, men det lyder til han skulle være et kæmpe talent som måske allerede om 1-2 år kunne varetage angriber rollen, derfor ville han naturligvis også være vigtig at få. Jeg ser ham gerne snuppe pladsen fra Benzema og stille og roligt få ham kørt ud af truppen. (Måske et andet valg til højreback, selvom nacho også kan varetage denne plads fint.
Ud skal: Bale, Navas, Coentrao, Danilo, James, Pepe. (De sidste to nævnte ville jeg egentlig gerne der blev, men ser ud til de er så godt som væk).
................................De Gea/Casilla................
.......Modric/Kovacic.....Casemiro/Llorente......Kroos/Isco
Asensio/Vasquez........Ronaldo/Mbappe/Benzema.....Hazard/Ronaldo
- dumdidadum
- Senior bruger
Carvajal/Danilo.... Varane/Vallejo... Ramos/ Nacho.......Marcelo/The
......Modric/Kovacic........Casemiro/Llorente.........Kroos
.........................Isco/Vasquez............Hazard/Asensio
.........................................Ronaldo/Mbappe
Derfor regner jeg med, at vores trup ser sådan her ud, efter sommeren:
................................De Gea/Casilla................
.......Modric/Kovacic.....Llorente/Casemiro......Kroos/Isco
Bale/Vasquez........Benzema/Mbappe.....Ronaldo/Asensio
Ind:
De Gea - €65 millioner
Theo - €25 millioner
Mbappe - €80 millioner
Vallejo - retur fra lejeophold
Marcos Llorente - retur fra lejeophold
Ud:
Keylor Navas - €20 millioner
Morata - €50 millioner
James - €70 millioner
Mariano - €10 millioner
Pepe - fri transfer
Coentrao - fri transfer
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
Carvajal/Danilo.... Varane/Vallejo... Ramos/ Nacho.......Marcelo/Theo
......Modric/Kovacic........Casemiro/Llorente.........Kroos/Isco
.........................................Isco/Hazard/Assensio...........
.........................Ronaldo/Mariano............Benzema/Mbappe
Så bliver det ikke meget nemmere. Mariano kommer en smule tættere på spilletid med 2 angribere.
Vores backs er så offensive, at der ikke behøves deciderede kanter i min verden, så derfor væk fra 4-3-3 formationen og lad os få flere ind i midten, så midtbanen kan vindes hver gang.
Jeg er ikke vild med tanken om Mbappé, for han vil som minimum koste €100 millioner, og det vil så betyde, at han skal starte inde i hver kamp, alt andet ville se utroligt dumt ud. Det med at købe en ung spiller, for så at udvikle ham på bænken er ikke holdbart, færdig udviklet spillere er hvad fungere i Real Madrid.
De Gea + Hazard, og hente nogle af vores talenter hjem, så er jeg mere end tilfreds.
Florentino Pérez
Matamoro skrev: Det ville være fantastisk at se Hazard spille i den hvide trøje, men jeg synes det ville være synd at spilde et talent som Asensio på den måde. Asensio kan blive så god som hazard hvis klubben tør satse på ham. Jeg tror at han vil eksplodere hvis han får lov til at spille kontinuerligt. Han har hele pakken; teknik, fart, overblik, frækhed, spilforståelse
Jeg er meget enig.
En spiller som Hazard skal virkelig kun forsøges hentet, hvis man er indstillet på af sælge TO nuværende angribere fra startopstillingen - preferably Bale og Benzema.
Hazard skal ikke ligge og kæmpe med Ronaldo/Asensio om en kantplads i venstresiden eller en offensiv midtbaneplads sammen med Isco og Asensio.
Jeg er egentlig ikke fortaler for store ændringer i angrebet. Det der tidligere på sæsonen virkede som et stationært stillestående og ideforladt angreb, er blevet langt mere levende ved at anvende Isco og Asensio, som de nu engang skal anvendes, og så kan jeg egentlig godt leve med Benzema og Ronaldo en sæson mere. Bale bør for enhver pris sælges. Han er en god spiller i den rigtige klub, men den klub er ikke Madrid.
Jeg er heller ikke supertændt på ideen om at hente Mbappe ind allerede fra den kommende sæson. Han viser kæmpe lovende takter, men han er altså kun 18 år og er først slået igennem det seneste halve år. For mig ville det ideelle være at købe ham og lade ham spille en sæson mere i Monaco på leje.
Skulle han komme til sommer,
De Gea må være førsteprioritet og måtte gerne byttes med Bale
James burde også være at finde på transferlisten og her så jeg hellere vi koncentrerede os om en Central back fra øverste hylde, når nu Pepe smutter
Hazard, jahhh det er da en fantastisk (kan købes hvis RM leger med tanken om at bruge 4.2.3-1 som udgangsposition) spiller men jeg ville langt hellere bruge pengene på Kanté, for Casemiro er langt fra tilstrækkelig som defensiv midt. Han er god i det defensive men giver utroligt lidt til det fremadrettede. Subsidiært til Kanté (hvem vil af med ham?) kunne jeg godt tænke mig at kigge på Dortmunds Weigl (ja nu er han langtidsskadet men helt sikkert fremtidens helt store defensive-/centrale midtbanespiller der kan noget med en bold fremadrettet)
Vores 4 mands midtbane skal i offensiven bygges op om Isco og Modric og Kroos skal være den der binder det hele sammen. Og ja der skal roteres, så bredden igen næste år bliver det der gør forskellen
Der vil være kampe hvor det kunne være en fordel at stille op med en 4-3-3 men så smidt Asensio og Vasquez ud på de fløje med Ronaldo midt for