Om vores rivaler VII
Jeg er ikke spåkone. Derfor kan man stadig godt nøjes med, at tale for sig selv, i stedet for at generalisere på den måde. Jeg finder ingen videre belæg for den udtalelse. Jeg havde endvidere ikke i sinde, at spå om det eller få ret i mine analyser, snarere end at prøve at skabe et reelt billede og en debat omkring det.
I forhold til målmandssituationen har jeg længe sagt, at det er godt med to så stærke keepere og jeg mener ikke, at Casillas havde slået Diego López af, hverken før eller efter Ancelotti kom til. I forhold til Isco, så var han i mine øjne ikke betinget starter, primært grundet Modric. Jeg pointerede i sommers, at jeg forventede Modric i højere grad ville komme til, at spille en rolle. Bl.a. af den grund, at Ancelotti havde ytret det. Og Ancelotti i forvejen har udtrykt sin beundring for ham. Men hvor skal vi hen med dette?
Hvad er fidusen i øvrigt? Og hvad der er fair eller ikke fair, finder jeg ikke relevant, at snakke om i denne henseende, uden videre substans. Om man vil tages ved røven af eller sole sig i bagklogskabens klare lys, må stå for egen regning. Jeg har ikke behov for, at tippe 13 rigtig forud for sæsonen, når sæsonen er lang og der kan ske en masse i løbet af sæsonen. Det tager vi henad af vejen. Fodbold er stadig ikke statisk. Og fodbold er ikke i går, men i dag. Her og nu.
Det er ikke kun Oscar, som er foran Mata i køen. Det kan der være mange grunde til. Jeg er heller ikke i tvivl om, at Mourinho føler, at Mata ikke altid lige arbejder i den retning, som Mou ønsker og forventer. Sjovt du nævner Oscar. Jeg læste en tweet hvor der stod, at Ramires er den eneste, der erobrer flere bolde end ham. Det lyder ikke usandsynligt. Og det siger også lidt om, hvad Mourinho ønsker af sine spillere og ikke mindst af sin 10'er.
Fair nok. Nej Mata ville nok ikke kunne tilpasse sig Di María's nuværende rolle, som vi også er total uenige i, hvordan Di María gør det. Men Di María spiller jo ikke fordi han har fortjent det, men af mangel af bedre spillere. Isco er kommet i et mærkværdigt formdyk, og Khedira blev desværre langtidsskadet. Det er grunden til Di María får så meget spilletid.
Det er heller ikke sandt. Hvorfor kan du end ikke anerkende det faktum, at Di María er en af de to spillere, som har spillet mest under Ancelotti indtil nu i sæsonen? Hvordan i alverden vil du sagligt begrunde det med, at det ene og er alene er i mangel af bedre? Hvad Isco angår, så handler det ikke alene om et formdyk, men tilpasning i forhold til systemet, hvilket Ancelotti adskillige gange har været inde på, men det vælger du åbenbart ligeledes, at ignorere.
Hvad der får mig til at tro, at Ancelotti er tilfreds med truppen? Tager du pis på mig? Følg nu lidt med, okay...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
- Neymar koster 50 millioner € og et eller andet, Bale kostede 90 millioner € og et eller andet.
Dette "et eller andet" kan vise sig, at være et enormt beløb i Barcelona, mens det står klart, at det i Real Madrid maksimalt drejer sig om 10 millioner €. Men det synes efterhånden at være et faktum, at slutprisen på Neymar ikke var 57 millioner €, så langt fra endda.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Det er iøvrigt hysterisk morsomt med Tata Martino og hans kommentar til priserne på Neymar og Bale. Han siger:
- Neymar koster 50 millioner € og et eller andet, Bale kostede 90 millioner € og et eller andet.
Dette "et eller andet" kan vise sig, at være et enormt beløb i Barcelona, mens det står klart, at det i Real Madrid maksimalt drejer sig om 10 millioner €. Men det synes efterhånden at være et faktum, at slutprisen på Neymar ikke var 57 millioner €, så langt fra endda.
Tata blev spurgt om forskellen den anden dag. Jeg kan ikke huske hans svar, men blot at jeg frydede mig over journalistens tilgang, og at Tata ikke kun forsvare det på nogen som helst måde. Ja ja, man er vel lidt smålig ;-)
Det er selvfølgelig også svært, at forsvare sig når prisen på Neymar nærmer sig de 91 mio euro...
www.marca.com/2014/01/21/en/football/barcelona/1390340073.html
www.marca.com/2014/01/21/en/football/barcelona/1390322503.html
Der skal i øvrigt lyde et skulderklap til Mundo for at gå kritisk til værks.
El_Juan skrev: El Mundo har hovedsæde i Madrid. Og de har relationer til Real Madrids øverste ledelse, akkurat som MARCA og AS. Er det utænkeligt, at Real Madrid øverste ledelse, har videregivet detaljer eller stukket hints ud til El Mundo i denne sag? Det kan man så spekulere lidt over. Men en ganske finurlig situation, som alt andet end lige passer Madrid-klubberne bedre - Real Madrid i særdeleshed - end det passer Barcelona, hvor det i højere grad åbner op for en masse spørgsmål, spekuationer og snak i krogene.
Altså Perez har efterhånden udtalt sig et par gange om hvorfor han ikke hentede Neymar. Og det var ikke fordi Neymar ikke gad for rygterne kørte sommer efter sommer uden Neymar afviste han ville Madrid. Først efter Barca som den eneste spanske klub som gav de penge der skulle til, udtalte han at han altid ville Barca.
Perez udtalte sig om hvilken store sum der skulle til og det satte måske aviserne i gang i Madrid? Tror det var 120 mio Perez udtalte
Key Facts about the Neymar Saga
Right from the outset, Barcelona has always maintained that the cost of signing Neymar was €57.1 million, broken down as follows: €17.1 went to Santos and €40 million to a company called N&N, owned by the player's parents. However, Spanish daily EL MUNDO has published other, previously undisclosed amounts.
These include a €10 million signing bonus, €2.6 million to secure the deal and €8.5 million on other concepts. There were other expenses too which Barça's Board eventually owned up to, such as €7.9 million paid for preferential rights over three Santos players and two friendly matches at an additional cost of €9 million.
On top of that Neymar's father received €8.5 million for other items.
In addition to the €40 million he was paid via N&N, Neymar's father would also have received €2.6 million in commission as a proportional share of the player's transfer fee, €54 million for five seasons at Barça. Yet the club claims it hasn't paid any commission.
Real Madrid har fået meget kritik af Bale-købet. Ikke så meget på grund af det sportslige, men på grund af det økonomiske. Det passer vel Pérez meget fint, hvis fokus i stedet kommer over på Neymar og Barcelona.
Sky sources: Manchester United have made a £40m move for Chelsea's Juan Mata
Manchester United have made a £40million bid for Chelsea's Juan Mata through a third party, according to Sky Sports News sources.
Neither club have confirmed the offer but the playmaker missed training today and it appears that the first move has been made in what would be one of the biggest transfers of the season.
Deals of this magnitude are seldom completed without complications and the indications are that intermediaries are being allowed to make the running in negotiations before matters are made official.
All parties are keen for the transfer to go through, according to Sky Sports' Spanish football expert Guilleme Balague, and there has been speculation that a medical will take place before the weekend.
United need a filip in a disappointing season and the signing of Mata - which is likely break the club's transfer record - would be a serious statement of intent.
Chelsea are understood to be happy to sell as manager Jose Mourinho has too many attacking players in his squad and prefers other options to Mata.
The club would also make a significant profit on a player who they signed for £23.5m from Valencia in 2011.
For Mata the transfer would give him an opportunity for much more playing time with the World Cup in Brazil looming this summer.
However, transfers between Chelsea and Manchester United in either direction are few and far between and the Premier League's top clubs prefer not to sell to direct rivals.
Balague says all parties want the transfer to go ahead.
Balague revealed on Revista de La Liga: "The idea is that Mata, who Chelsea are happy to let go, goes to Old Trafford in this transfer window.
"I am under the impression that a deal will be reached because it benefits everybody.
"United need quality, Mata needs to get out of the situation he is in and it would reinforce United for their meetings with (Chelsea's title rivals) Manchester City and Arsenal, which is clever from Jose Mourinho."
(www1.skysports.com/football/news/11667/9...r-chelseas-juan-mata)
Lidt skæve tal. Så kan man selv lege med, hvad der er op og ned. Og om Neymar egentlig burde være i toppen :-))
El_Juan skrev: El Mundo har hovedsæde i Madrid. Og de har relationer til Real Madrids øverste ledelse, akkurat som MARCA og AS. Er det utænkeligt, at Real Madrid øverste ledelse, har videregivet detaljer eller stukket hints ud til El Mundo i denne sag? Det kan man så spekulere lidt over. Men en ganske finurlig situation, som alt andet end lige passer Madrid-klubberne bedre - Real Madrid i særdeleshed - end det passer Barcelona, hvor det i højere grad åbner op for en masse spørgsmål, spekuationer og snak i krogene.
El Mundo bliver udgivet i Barcelona, selskabet bag står i øvrigt for Katalansk tv og radio samt Barca TV. Hvem tror du, at de har størst tilknytning til? Madrid eller Barcelona?
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er de også tilknyttet en ATP turnering som afholdes i... Barcelona.
Og selvfølgelig er det kommet internt fra Barca, de har jo en mindre krig i øjeblikket...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Nu er sagen jo ikke startet af El Mundo, men derimod af et Barcelona-medlem...........men han kan naturligvis være i lommen på Real Madrids øverste ledelse også.
BBB skrev: El Mundo bliver udgivet i Barcelona, selskabet bag står i øvrigt for Katalansk tv og radio samt Barca TV. Hvem tror du, at de har størst tilknytning til? Madrid eller Barcelona?
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er de også tilknyttet en ATP turnering som afholdes i... Barcelona.
Og selvfølgelig er det kommet internt fra Barca, de har jo en mindre krig i øjeblikket...
Siempre Madrid skrev: Nu er sagen jo ikke startet af El Mundo, men derimod af et Barcelona-medlem...........men han kan naturligvis være i lommen på Real Madrids øverste ledelse også.
Så er det El Mundo Deportivo (hovedsæde i Barcelona) og ikke El Mundo (hovedsæde i Madrid) der er tale om. Hvorfor jeg bedre kan forstå det du siger. Men som jeg forstår det, er der tale om El Mundo (elmundo.es), som er en spansk (national) avis med hovedsæde i Madrid og IKKE i Barcelona, om end de har en sektion i Katalonien, men ingen udtalte præferencer, som du er inde på. De dækker nationalt orienteret, rundt i hele landet.
Det hagler ned alle steder fra lige nu. Internt, Laportas lejr og Real Madrids lejr. Jeg er endvidere klar over, at det ikke er avisen der som sådan har startet det. Og jeg tror da pokker der er krig på de indre linier, når nogle af medlemmerne - dem der ejer klubben - kræver en klar redegørelse. Hvad vil resten af verden ikke tænke og hvad tænker spillerne ikke, hvis de får nys om de egentlige tal og om Neymars løn.
Uanset hvad, så vil det overraske mig meget, hvis ikke Real Madrids øverste ledelse har haft en finger med i spillet, om end vi aldrig finder ud af det. Det virker nærmest naivt, at tro andet.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
El_Juan skrev:
BBB skrev: El Mundo bliver udgivet i Barcelona, selskabet bag står i øvrigt for Katalansk tv og radio samt Barca TV. Hvem tror du, at de har størst tilknytning til? Madrid eller Barcelona?
Siempre Madrid skrev: Nu er sagen jo ikke startet af El Mundo, men derimod af et Barcelona-medlem...........men han kan naturligvis være i lommen på Real Madrids øverste ledelse også.
Så det er El Mundo Deportivo (hovedsæde i Barcelona) og ikke El Mundo (hovedsæde i Madrid) der er tale om. Hvorfor jeg bedre kan forstå det.
Det hagler ned alle steder fra lige nu. Internt, Laportas lejr og Real Madrids lejr. Jeg er endvidere klar over, at det ikke er avisen der som sådan har startet det. Og jeg tror da pokker der er krig på de indre linier, når nogle af medlemmerne - dem der ejer klubben - kræver en klar redegørelse. Hvad vil resten af verden ikke tænke og hvad tænker spillerne ikke, hvis de får nys om de egentlige tal og om Neymars løn.
Uanset hvad, så vil det overraske mig meget, hvis ikke Real Madrids øverste ledelse har haft en finger med i spillet, om end vi aldrig finder ud af det. Det virker nærmest naivt, at tro andet.
Om Real Madrids øverste ledelse er direkte impliceret i den sag, ved jeg ikke, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de gnider hænderne, for det er en ren bombe under Rosell, hvis det viser sig, at han har forsøgt skatte-undragelse ved at betale en del af beløbet under bordet til Santos.
Og han har så tilpas mange fjender i Barcelona-kredse, at det er en sag, som kan forfølge ham i lang tid endnu.