Om vores rivaler VII

12 år 4 måneder siden #4261 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev: Her i oversat form.
fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/artikler/nyhe...rca-svarer-fifa-igen

Den her krisekommunikation er sjov.

3) Modellen bag La Masia indeholder programmer for uddannelse, indkvartering, måltider, lægehjælp og fokus på hvad mindreårige har brug for i deres opvækst. Barca skaber mennesker før sportsfolk og dette faktum bliver ignoreret af FIFA, som ikke tager højde for det uddannelsesmæssige program i hele modellen bag La Masia.

Selvfølgelig må vi gerne handle med børn, de får jo mad og alt muligt lækkert.

"5) Nogle af de spillere som er forbundet med sagen fra FIFA, har endda været udtaget af det catalanske fodboldforbund for at deltage i landskampe for det catalanske landshold."

Umiddelbart vil jeg mene, at det er ret ligegyldigt, at de har været udtaget til en provensiel træningskamp ...

12) Vores kandidater ved Ballon d’Or er et eksempel på FIFA’s anderkendelse af vores ungdomsarbejde.

Kandidater? Nu er hverken Iniesta eller Xavi mig bekendt hentet fra andre lande, men det med geografien handler tydeligvis også.
Se os vi har købt en lavstammet dreng med pagehår og dårlig tøjstil - og det må vi altså gerne, for han har været inviteret med til et par awardshows.

Nej! Bare NEJ!!!

Hvis det er argumenterne, så har Barcelona en rigtig dårlig sag. Men det får vi dem nok aldrig til at indrømme.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4262 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII

Elkrimi skrev: Det bedste der kunne ske ift. la liga er, at Barca i en anstrengende kamp i næste i uge (gerne i forlænget spilletid) besejrer Atletico. Hvis det sker har de følgende program i slutningen af april (!):
16.04.14 Real Madrid, CdR
20.04.14 Athletic Bilbao (hjemme)
22/23.04.14 Semifinale, CL
27.04.14 Villarreal (ude)
29/30.04.14 Semifinale, CL
....
18.5.14 Atl Madrid (hjemme)

Held og lykke med Pinto; Alves, Masch, Bartra og Alba...

Atletico derimod er pressede allerede i denne weekend mod Villarreal med skader til Diego Costa og Ardan (tvivlsomme). Derudover har de udekampe mod Valencia og Barcelona.

Ligaen lever stadig! Og efter en sejr i weekenden mod Sociedad er det ikke urealistisk at Los Blancos gør rent bord i de resterende kampe, hvoraf kun to er på udebane mod overkommelige modstandere som Celta og Valladolid!

Sys de har haft et svækket forsvar seneste 10 år, men hvert år klarer de den alligevel. Har på fornemmelsen, Atl Madrid godt kan køre en defensiv 0-0 hjem i returopgøret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4263 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Om vores rivaler VII
Den pressemeddelelse fra Barcelona understreger med stor fed skrift, at det føler sig hævede over alle andre klubber. Det er jo okay for dem at bryde reglerne.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4264 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om vores rivaler VII

Pepe skrev:

ElMadrid skrev: 4) Alle spillere i Barca altid og på alle tidspunkter haft deres føderale licenser, præcis som det har været påkrævet af de respektive forbund. Der har ikke været en eneste undtagelse.

6) Fra da FIFA åbnede denne sag, er spillernes licenser blevet trukket tilbage og de har herefter ikke deltaget i officielle kampe. Dermed har der ikke været nogen sportslig deltagelse fra nogle af disse spillere, som strider imod reglerne.

Ingen kommentar!!!

Ser du noget som jeg ikke kan se?

Jeg ser sådan at først siger de at "Alle spillere i Barca altid og på alle tidspunkter haft deres føderale licenser, præcis som det har været påkrævet af de respektive forbund" for derefter at sige:

tjo...der har været nogle spiller, hvis licenser ikke har været ok, dette har FIFA påpeget og vi har ikke benyttet os af dem. Modsiger de sig selv her eller er det mig der tager fejl?
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4265 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke tror FIFA falder for Barcas argumenter, men derfra og til fuldstændig at ignorere Barcas argumenter vil jeg alligevel ikke gå.

3) Modellen bag La Masia indeholder programmer for uddannelse, indkvartering, måltider, lægehjælp og fokus på hvad mindreårige har brug for i deres opvækst. Barca skaber mennesker før sportsfolk og dette faktum bliver ignoreret af FIFA, som ikke tager højde for det uddannelsesmæssige program i hele modellen bag La Masia.

"5) Nogle af de spillere som er forbundet med sagen fra FIFA, har endda været udtaget af det catalanske fodboldforbund for at deltage i landskampe for det catalanske landshold."

Umiddelbart vil jeg mene, at det er ret ligegyldigt, at de har været udtaget til en provensiel træningskamp ...

Hvis Barca argumenterer for at de skaber mennesker (altså at det er en uddannelsesinstitution før sportsakademi), så mangler de basalt set bare, at de har et par teenagers, som ikke kan spille fodbold i deres akademi, og så kan de med rette kalde det noget godgørenhed af en art. Jeg ved ikke om de har ikke-fodboldspillere, men det tror jeg dog ikke.

At spillerne har været udtaget til det katalanske landshold, er et argument om lokal tilknytning. Der gælder reglerne ikke i samme omfang, så FIFA har ingen sag.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4266 af ElMadrid
vedr. ligaen og CHL: Jeg er meget i tvivl. hvem vil I have til at gå videre Barca eller Atl. Madrid? Jeg er lidt bange for at hvis Barcelona taber kampen på onsdag (og de heller ikke smider point mod betis i weekenden, som jeg ikke tror at de gøre), så vil de have fuld fokus på ligaen. Jeg ved godt at alt kan ske når vi er nået så langt. Hvem har troet at vallencia vil vinde på Barca's hjemmebane, men jeg har svært ved at se, hvem de skal smide 3 point til.

Der er selvfølgelig den mulighed at de laver en Real Madrid :-) og gå ned med flaget, hvis de taber til Atl. Madrid på onsdag. Det har jeg dog svært ved at se.

På den anden side ser Atl. Madrid meget trætte ud. de kunne dårligt nok løbe de sidste 20-25 min. af kampen i tirsdags og med tanke på at de har endnu en kamp på et meget højt niveau allerede om få dage samt et sværere program end Barca, så er det måske bedst, hvis det er dem, som taber på onsdag. Jeg har aldrig troet at jeg vil holde med Barca i en kamp, men det er måske bedst for os. Hvad synes I?
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4267 af ElMadrid
Lidt statistiske facts omkring Champions League efter de første kvartfinaler er spillet (Hentet fra Tipsbladet):

Mest scorende hold:
Real Madrid: 32 mål
Paris Saint-Germain: 25 mål
Atletico Madrid: 21 mål
Bayern München: 21 mål
Barcelona: 21 mål

Flest skud på mål (inden for rammen):
Bayern München: 114 skud
Real Madrid: 96 skud
Paris Saint-Germain: 89 skud

Flest vellykkede afleveringer, hold:
Barcelona: 6301 afleveringer (85 %)
Bayern München: 6056 afleveringer (84 %)
Paris Saint-Germain: 5816 afleveringer (84 %)

Mest boldbesiddelse:
Bayern München: 65%
Barcelona: 62 %
Paris Saint-Germain: 59 %

Flest mål, spillere:
Cristiano Ronaldo, Real Madrid: 14 mål
Zlatan Ibrahimovic, Paris Saint-Germain: 10 mål
Lionel Messi, Barcelona: 8 mål

Flest skud på mål (inden for rammen), spillere:
Cristiano Ronaldo, Real Madrid: 36 skud
Hulk, Zenit: 28 skud
Neymar, Barcelona: 24 skud

Flest assists, spillere:
Wayne Rooney, Manchester United: 8 assists
Karim Benzema, Real Madrid: 5 assists
Ángel Di Maria, Real Madrid: 5 assists

Flest tilbagelagte meter:
Nuri Sahin, Dortmund: 108376 meter
Kevin Grosskreutz, Dortmund: 106755 meter
Gabi, Atletico Madrid: 104.946 meter

Flest vellykkede afleveringer, spillere:
Xavi, Barcelona: 936 afleveringer (92 %)
Thiago Motta, PSG: 785 afleveringer (90 %)
Toni Kroos, Bayern München: 755 afleveringer (88 %)

Den opmærksomme læser har sikkert lagt mærke til Paris Saint-Germain. Det bliver spændende at følge dem til næste kamp. Jeg håber at de går videre, da jeg helst ikke vil møde Chelsea (Læs Mou), da han om nogen kender klubben. Ancelotti Kender derimod Paris Saint-Germain rigtig godt og det tror jeg er til vores fordel, hvis de går videre og vi trækker dem.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4268 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII
Den opmærksomme vil også opdage, at Ronaldo har en bedre skud/mål-statistik end Real Madrid i gennemsnit har - hvorfor han ikke kan kritiseres for at tage for mange skud, hvis man ikke samtidig vil kritisere resten af holdet for at gøre det samme ;-)
Emnet er blevet låst.
  • Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4269 af Barça
Besvaret af Barça på emne Om vores rivaler VII
Hvis der er nogen der bekymrer sig om Barcelonas forsvar, så husk lige på at Barcelona spillede med Sylvinho - Toure - Pique - Puyol overfor Ronaldo - Tevez - Rooney i CL finalen 2009. Sylvinho var færdig dengang, Pique var i gang med sin første sæson, Toure kan vi se hvor spiller nu (omend han har fysikken til at spille forsvar) og Puyol (30 år) havde slet ikke hurtigheden og de offensive kvaliteter til at overtage karentæneramte Alves på backen. Iøvrigt overfor senest kåret verdens bedste spiller, Ronaldo. Hvis nogen skulle have glemt det, så holdt Barca nullet.
Prøver jeg at sige at Barca ikke behøver at fokusere på deres forsvar? Nej, selvfølgelig ikke. Det handler også meget om hvilket taktik der er blevet lagt, og hvor mange midtbane- og angrebspillere der er nede og hjælpe. Mit eksempel var også kun et enkelt et. Jeg prøver bare at hentyde til at et dårligt forsvar ikke nødvendigvis behøver at få betydning.

... og så er det også vigtigt lige at få med, at selvom Pinto er dårlig med fødderne, så skal man passe på ikke at gøre ham dårligere end han nødvendigvis er. Nu hvor Valdés definitivt er ude, har han muligheden for at spille sig varm, hvor han før kun spillede Copa Del Rey.

Dette indlæg har iøvrigt fokus på sæsonafslutningen, og ikke næste sæson. Hvad angår den sag, tror jeg det er bedst at vente til appellen er kørt igennem. Indtil da kan man altid sidde og bruge lang tid på at gætte, hvad der kommer til at ske, og hvilke konsekvenser det vil få for Barcelona. Jeg har hvert fald fuld tillid til den spillertrup vi har nu. Kan være jeg kommer på andre tanker senere i sæsonen.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4270 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Barça skrev: Hvis der er nogen der bekymrer sig om Barcelonas forsvar, så husk lige på at Barcelona spillede med Sylvinho - Toure - Pique - Puyol overfor Ronaldo - Tevez - Rooney i CL finalen 2009. Sylvinho var færdig dengang, Pique var i gang med sin første sæson, Toure kan vi se hvor spiller nu (omend han har fysikken til at spille forsvar) og Puyol (30 år) havde slet ikke hurtigheden og de offensive kvaliteter til at overtage karentæneramte Alves på backen. Iøvrigt overfor senest kåret verdens bedste spiller, Ronaldo. Hvis nogen skulle have glemt det, så holdt Barca nullet.
Prøver jeg at sige at Barca ikke behøver at fokusere på deres forsvar? Nej, selvfølgelig ikke. Det handler også meget om hvilket taktik der er blevet lagt, og hvor mange midtbane- og angrebspillere der er nede og hjælpe. Mit eksempel var også kun et enkelt et. Jeg prøver bare at hentyde til at et dårligt forsvar ikke nødvendigvis behøver at få betydning.

... og så er det også vigtigt lige at få med, at selvom Pinto er dårlig med fødderne, så skal man passe på ikke at gøre ham dårligere end han nødvendigvis er. Nu hvor Valdés definitivt er ude, har han muligheden for at spille sig varm, hvor han før kun spillede Copa Del Rey.

Dette indlæg har iøvrigt fokus på sæsonafslutningen, og ikke næste sæson. Hvad angår den sag, tror jeg det er bedst at vente til appellen er kørt igennem. Indtil da kan man altid sidde og bruge lang tid på at gætte, hvad der kommer til at ske, og hvilke konsekvenser det vil få for Barcelona. Jeg har hvert fald fuld tillid til den spillertrup vi har nu. Kan være jeg kommer på andre tanker senere i sæsonen.

Jeg tror ikke, at vi bekymrer os om Barcelona. Men der var nok andre, som burde være bekymrede for Barcelona.

El Club de los valores, som Marca skriver i dag.........hvorefter man så remser følgende skandaler op:
1) Messis skattesag
2) Neymar-sagen
3) FIFA-sagen.

Alle sager er naturligvis det pure opspind, opfundet af misundelige klubber med Real Madrid i spidsen.

I hvert fald er Faus sat på opgaven med at opsnuse, hvem der står bag sagen.......men det nok nogen fra Madrid. Som altid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4271 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

12) Vores kandidater ved Ballon d’Or er et eksempel på FIFA’s anderkendelse af vores ungdomsarbejde.

Kandidater? Nu er hverken Iniesta eller Xavi mig bekendt hentet fra andre lande, men det med geografien handler tydeligvis også.
Se os vi har købt en lavstammet dreng med pagehår og dårlig tøjstil - og det må vi altså gerne, for han har været inviteret med til et par awardshows.

Griner lidt af nr 3.. Mon de også går ind for pedofili? :p
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4272 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Barça skrev: Hvis der er nogen der bekymrer sig om Barcelonas forsvar, så husk lige på at Barcelona spillede med Sylvinho - Toure - Pique - Puyol overfor Ronaldo - Tevez - Rooney i CL finalen 2009. Sylvinho var færdig dengang, Pique var i gang med sin første sæson, Toure kan vi se hvor spiller nu (omend han har fysikken til at spille forsvar) og Puyol (30 år) havde slet ikke hurtigheden og de offensive kvaliteter til at overtage karentæneramte Alves på backen. Iøvrigt overfor senest kåret verdens bedste spiller, Ronaldo. Hvis nogen skulle have glemt det, så holdt Barca nullet.

Ja Jeffron eller hvad han nu hed scorede på Real engang. Og OB slog Real engang. Der findes helt klart eksempler fra fodboldhistorien om at intet er umuligt, men det ændre ikke på man står med et kæmpe problem eller udfordring. Man kan ikke løbe uden om at det indtil videre ikke ser godt ud for Barca's defensiv, omend ingen siger de definitvt ender sæsonen uden titler.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum