Om vores rivaler VII
- RasmusKring
- Gæst
-
Desuden er det meget interessant med de 90 dage til at få kontrakterne i orden. Betyder det, at man slipper for straffen, hvis de pågældende kontrakter opløses indenfor 90 dage?
Men que un club eller hvad det nu hedder ;)
RasmusKring skrev: Er du sikker på, at de kan annullere kontrakter, der allerede er underskrevede? Det tror jeg bestemt ikke, at de kan.
Desuden er det meget interessant med de 90 dage til at få kontrakterne i orden. Betyder det, at man slipper for straffen, hvis de pågældende kontrakter opløses indenfor 90 dage?
Kontrakterne kan muligvis godt være gyldige.
Men hvad nytter det, når Barcelona ikke må registrere nye spillere? Så skal Ter Stegen træne med i et år, uden at kunne komme på banen...
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
RasmusKring skrev: Er du sikker på, at de kan annullere kontrakter, der allerede er underskrevede? Det tror jeg bestemt ikke, at de kan.
Som jeg læser det, betyder det at man har 90 dage til at bringe sagerne i orden, men at straffen er sat. Barca læser den dog anderledes, har de lækkert til medierne.
Jeg ved ikke om man kan annullere en indgået kontrakt, men eftersom en transfer-ban vel gælder, at man konkret ikke kan få licens til nye spillere, kan jeg på ingen måde se, hvordan de skal hente spillere. De vil trods alt først støde til i sommerpausen.
Uanset hvad, så er det interessant, at Mes Que Un Club først bød på Neymar-sagaen og nu dette. Sympatisk!
- RasmusKring
- Gæst
-
M_linding skrev:
Kontrakterne kan muligvis godt være gyldige.
Men hvad nytter det, når Barcelona ikke må registrere nye spillere? Så skal Ter Stegen træne med i et år, uden at kunne komme på banen...
Registrering af spillere foregår ikke i FIFA-regi, så den slags sanktioner kan de ikke lave. Som jeg har forstået tingene, så kan FIFA forhindre klubber i at skrive nye kontrakter. Det vil betyde, at Halilovic og Ter Stegen (hvis rygterne er rigtige) godt kan spille for Barcelona i næste sæson.
Jeg kunne dog godt tage fejl :)
De vil ikke kunne få overført spillerlicenser i det næste år. (edit. spillerlicencer er reguleret af FIFA - se Art. 1 i Regulationson the Status and Transfer of Players ) Så for så vidt angår kontrakter der allerede er underskrevet, så kommer de formodentlig til at skulle betale bod for mangelende opfyldelse.
RasmusKring skrev: Desuden er det meget interessant med de 90 dage til at få kontrakterne i orden. Betyder det, at man slipper for straffen, hvis de pågældende kontrakter opløses indenfor 90 dage?
Nej. Det betyder at den kontraktslige situation for de 10 spillere det drejer sig om skal lovliggøres inden for 90 dage. Ellers ville de jo fortsætte med at bryde reglerne. Men det har ikke betydning for straffen.
mohbar skrev: Den var så rimelig overraskende....MEN: Kan de ikke bare leje 4-5 stjernespillere (som de mindst har brug for) evt. med en købsoption efter 1 år ??
Jeg tror at Fifa har banned dem, så de slet ikke kan foretage sig noget på transfermarkedet. Men ved ikke om det også gælder til salg af spillere?
Pintos kontrakt udløber til sommer, så den forlænger de nok. Valdes kan jeg ikke se blive solgt, da ingen vil købe en spiller der først kan være til rådighed til september-oktober.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Barça
- Gæst
-
FIFA hands Barça transfer ban (AS)
Barcelona may deny players who were looking to switch clubs in the summer. Is it right that these players are punished for Barca's crime?
How can FCB justify ten illegal cases (and others also investigated) is anybodys guess now. Others act similarly but thats no excuse!
Du har en vigtig pointe, kongen, for selvfølgelig er der andre klubber, der har gjort det samme, hvad end det er i større eller mindre omfang! Der må sidde nogle klubber rundt omkring og tænke sit. Her tænker jeg især på en håndfuld engelske klubber. Real Madrid kan nok heller ikke se sig helt fri. Det er sgu tragikomisk. Politics... :-))
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
FX:
Må de forlænge med nuværende spillere, Valdes?
Må man gerne gennemføre allerede aftalte handler?
Derudover, som jeg skrev tidligere - Barcelona skal nok klare sig. Minimal trup eller ej. Det har vi jo beskyldt dem for at have de seneste mange år, men de klarer sig dog.
PS: I øvrigt interessant, at dette slet ikke involverer Neymar, det var ellers min umiddelbare kobling, da jeg læste overskriften.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Barça skrev: Ingen tror på at forbuddet kommer til at holde, men det er da meget sjovt at lege med tanken om hvordan det ville gå med Pinto på mål i en hel sæson. Resten af truppen kunne såmænd holde 2 år endnu, hvis i spørger mig.
Det ville egentlig være rart, hvis du virkelig ønsker at bidrage på fjendens bane, at du bakkede dine indlæg op med mere end oneliners. Storken er et glimrende eksempel på en bruger, som formår at bidrage med anderledes synspunkter og bakke dem op med argumenter stort set i alle tilfælde.
Orker du ikke det, så tror jeg det er bedst, hvis du undlader indlæg som ovenstående. Hvorfor tror ingen på forbuddet? Chelsea måtte ordne det udenom retten(det bliver vel svært med 10 spillere), I har stadig problemer, hvorfor er forsvaret ikke et problem? Hvor står I, hvis Neymar, Sanchez eller Messi rammer en skade til VM og I får forbud? Hvad med spillere som måske vil væk?
For primært at forholde sig til det, som måske er mest væsentligt for os herinde. Hvordan forholder du dig helt konkret til, at din klub åbenlyst bliver taget i snyd, for anden gang på få måneder? Særligt, når I er glade for at fremhæve Mes Que Un Club......?
Spørgsmålene er mange, dit indlæg bidragede overhovedet ikke.
- RasmusKring
- Gæst
-