Om vores rivaler VII
RasmusKring skrev: De må ihvertfald gerne forlænge kontrakter.
Ja naturligvis;)
- RasmusKring
- Gæst
-
M_linding skrev:
RasmusKring skrev: De må ihvertfald gerne forlænge kontrakter.
Ja naturligvis;)
Nu spurgte DarioGomez til det, så jeg synes egentlig, at det berettiget at skrive ;)
- Brylle
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
RasmusKring skrev: Er du sikker på, at de kan annullere kontrakter, der allerede er underskrevede? Det tror jeg bestemt ikke, at de kan.
Desuden er det meget interessant med de 90 dage til at få kontrakterne i orden. Betyder det, at man slipper for straffen, hvis de pågældende kontrakter opløses indenfor 90 dage?
Som jeg læser det, betyder det at man har 90 dage til at bringe sagerne i orden, men at straffen er sat. Barca læser den dog anderledes, har de lækkert til medierne.
Jeg ved ikke om man kan annullere en indgået kontrakt, men eftersom en transfer-ban vel gælder, at man konkret ikke kan få licens til nye spillere, kan jeg på ingen måde se, hvordan de skal hente spillere. De vil trods alt først støde til i sommerpausen.
Uanset hvad, så er det interessant, at Mes Que Un Club først bød på Neymar-sagaen og nu dette. Sympatisk!
Jeg tænker at det ville være underligt hvis Ter Stegen så kunne spille med det ban. På den måde kunne man gardere sig for transferforbud ved at gøre nogle handler klar, mens man begår ulovligheder.
DarioGomez skrev: Jeg mangler virkelig præcisering ift. FIFA's kommunikation her.
FX:
Må de forlænge med nuværende spillere, Valdes?
Må man gerne gennemføre allerede aftalte handler?
Derudover, som jeg skrev tidligere - Barcelona skal nok klare sig. Minimal trup eller ej. Det har vi jo beskyldt dem for at have de seneste mange år, men de klarer sig dog.
PS: I øvrigt interessant, at dette slet ikke involverer Neymar, det var ellers min umiddelbare kobling, da jeg læste overskriften.
Det bliver det interessante. FIFAs disiplinary code art. 2.23 lyder: A transfer ban prevents a club from registering any player during the period in question.
Så det afgørende er altså registreringen. Valdés kan forlænge sin kontrakt, da det ikke vil påvirke hans registrering, så længe han vel og mærke gør det inden kontraktsudløb.
Hvad angår allerede afsluttede handler, så bliver det mere interessant. If. FIFAs transferregler (www.fifa.com/mm/document/affederation/ad...tusandtransfer_e.pdf) så kan registrering af spillere kun ske i to perioder i løbet af året, i de to transfervinduer (art. 6.1). Hvis Ter Stegen underskrev i januar som rygterne siger, så kan de muligvis have registreret ham i det vindue. MEN en spiller må kun være registreret i én klub af gangen (art. 5.2). Så det er svært at se hvordan FIFA ville kunne godkende den handel.
Brylle skrev: Hvordan retter man så op på det i de 90 dage? Sparker man de pågældende spillere tilbage til afrika og asien, eller hvor de kommer fra?
De spiller vel bare videre uden kontrakter som alle andre mindreårige?
Ret underligt LFP ikke selv har gjort noget ved det. De fortjener også en hård straf.
sporten.tv2.dk/2014-04-02-toft-straffen-...amme-barcelona-hårdt
Hvad er meningen når et forbund uddeler bøder? Her snakker jeg bare generelt uanset klub, spiller eller sag. Synes bøderne altid er så små at de ikke kan mærkes. Hvad er meningen med dem så? Her er det 2,7 mio. Intet i forhold til transferbannet. Er det bare symbolsk eller hvad?
Real HWL skrev: I følge Flemming Toft, så kan handlen med ter stegen ikke gennemføres. Om det er rigtig ved jeg ikke.
Aldrig brug Flemming Toft som kilde.
SR4 skrev: Jeg har et spørgsml I måske kan besvare.
Hvad er meningen når et forbund uddeler bøder? Her snakker jeg bare generelt uanset klub, spiller eller sag. Synes bøderne altid er så små at de ikke kan mærkes. Hvad er meningen med dem så? Her er det 2,7 mio. Intet i forhold til transferbannet. Er det bare symbolsk eller hvad?
En del af det er, at FIFAs regler er globale. Så de minimumstakster der er fastsat gælder for både en 3.divisionsklub i Uruguay og for Barca og man har så valgt en linje hvor hensynet til ikke at ødelægge de mindre klubbers økonomi vejer tungere end hensynet til, at de store klubber skal kunne mærke bøden. Samme logik gælder for de fleste forbund - en Segunda B spiller med en årsløn på €20.000 før skat der kritisere dommeren får en bøde efter de samme regler som Ronaldo med en årsløn på €21 mio efter skat.
Hvorfor man så ikke har valgt at gøre bøderne proportionelle med indkomst/omsætning, det kan jeg ikke give dig et godt svar på andet end at det jo også har taget år og dag at begynde at tænke i den retning fsva eks. fartbøder herhjemme.
mortenj skrev:
Real HWL skrev: I følge Flemming Toft, så kan handlen med ter stegen ikke gennemføres. Om det er rigtig ved jeg ikke.
Aldrig brug Flemming Toft som kilde.
Går ud fra han har sat sig ordenligt ind i sagen inden han optræder direkte på tv.