Om vores rivaler VII

12 år 2 måneder siden #4957 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

raul7=kongen skrev: Interessant med Barca. De står uden tvivl overfor et enormt vigtigt transfer-vindue og handler nok lidt ekstra(med henblik på en eventuel karantæne). Indtil nu har de gjort det fornuftigt, Ter Stegen ligner en fremtidens mand på keeperposten og Rakitic er ligeledes en dygtig spiller som giver lidt af den bredde og fysik de har manglet, jeg så ham egentlig gerne i Madrid. Bravo-købet er forståeligt, men til en gevaldig overpris.

Herudover rygtes de tæt på Marquinhos og måske Turan, mens Deulofeu og Rafinha er hentet hjem fra lejeaftaler.

Seks-Syv spillere ind må til gengæld også betyde, at andre skal ud. Alt tyder på at Cesc er væk, han er aldrig helt slået igennem og de kan stadig få en fin pris for ham. Ligeledes stopper Puyol og Valdes forlader som bekendt også klubben.

Jeg kunne godt fristes til at tro, at man ikke regner med Xavi til den kommende sæson, hvilket i mine øjne vil være en stor svækkelse. Både Puyol og Xavi har været store kulturbærere, ligesom det er mit indtryk, at de har været med til at tøjle omklædningsrummet i de svære tider. Spillemæssigt kan de dog efterhånden erstattes.

Derudover er spørgsmålene med Alexis Sanchez og Dani Alves. Forlader de klubben, er jeg egentlig ikke sikker på, at de for alvor får hævet niveauet, men man må også skulle finde en afløser til Alves. Bliver Alves skal han hæve niveauet, ellers kan det egentlig være det samme.

I det hele taget er jeg meget spændt på Barca. Der kan nå at ske meget, både i den positive og negative retning. De handler som man har lukket er vel fine nok, men der er stadig meget arbejde at gøre, mange spørgsmålstegn at stille og tilsyneladende store ændringer på vej.

På mange måder er rollerne blevet byttet om det seneste halvandet år. Dengang var det os som søgte et koncept, var koblet sammen med halvdelen af spillerne på markedet og købte solide spillere, men uden man helt vidste, hvor de skulle passe ind i konceptet. Nu er det i stedet Madrid, som søger maksimalt 2-3 forstærkninger på klart definerede problemer i et ellers klart koncept.

Ter Stegen kommer i stedet for Valdés. Bravo i stedet for Pinto. Det er i øvrigt knaldgod købmandsskab af Real Sociedad. De vil angiveligt bruge pengene på, at sikre Carlos Velas fremtid i klubben.

Med Rakitic og Rafinha vil de være godt dækket ind centralt. Rakitic er en fin erstatning for Cesc og sammen kan både han og Rafinha dække for Xavi. Xavi forlader næppe klubben. Jeg er sikker på, at han stadig kan spille en rolle, men han kan selvfølgelig ikke spille 50 kampe længere. Med Iniesta, Busquets, Xavi, Rakitic, Rafinha og Sergi Roberto er de godt dækket ind centralt. For ej at forglemme Javier Mascherano. Det er ikke helt uvæsentligt, at han har forlænget sin kontrakt. Han kan både agere som backup for Busquets og ligeledes spille i midterforsvaret. Alex Song, Jonathan dos Santos og Afellay har næppe nogen fremtid i klubben. Sergi Samper kan måske få chancen på førsteholdet, på den defensive midtbane.

Dani Alves ligner en færdig mand og Cuadrado fra Fiorentina er allerede nævnt som en mulig afløser. Dertil har de allerede Montoya stående klar i kulissen. Adriano er der spørgsmålstegn ved, men han er trods alt en fin backup for Alba, som ligedes kan spille andre pladser. Sælger de Adriano, regner jeg med, at de lader Planas være backup for Alba. Ellers er det store spørgsmål i forsvaret selvfølgelig, hvem der skal afløse Puyol som Piqués faste partner i midterforsvaret. Marquinhos, Benatia, Agger, Vermaelen og Mathieu er bl.a. blevet nævnt. Jeg tror det bliver en venstrebenet spiller. De mangler en til at dække i den side, sammen med Bartra og Alba. Mathieu er en oplagt mulighed, eftersom han både kan spille i midterforsvaret og som back.

I angrebet er der flere spørgsmålstegn. Jeg forventer, at enten Alexis eller Pedro forlader klubben. Formentlig Alexis, som det ser ud lige nu. Så står de med Messi, Neymar, Alexis/Pedro og Deulofeu. Derudover rygtes Reus til klubben. Jeg tror de henter en offensivsspiller mere - det er jeg slet ikke i tvivl om - og spørgsmålet er så bare, om det bliver en typisk 9'er, eller snarere en type som Reus. Det er i øvrigt ikke utænkeligt, at Denis Suárez kan blive en del af førsteholdet.

... og så er der selvfølgelig lige Halilovic, om end han formentlig nok kommer til at starte ud hos B-holdet.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4958 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Dani Alves ligner en færdig mand og Cuadrado fra Fiorentina er allerede nævnt som en mulig afløser.

Hvor har du hørt det rygte? Selvom han kan spille back, så virker det stadig lidt tåbeligt, at fjerne ham fra en lidt mere naturlig position som kant/angriber.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4959 af El_Juan

BBB skrev:

El_Juan skrev: Dani Alves ligner en færdig mand og Cuadrado fra Fiorentina er allerede nævnt som en mulig afløser.

Hvor har du hørt det rygte? Selvom han kan spille back, så virker det stadig lidt tåbeligt, at fjerne ham fra en lidt mere naturlig position som kant/angriber.

Det er ikke ligefrem et nyt rygte. Barcelona har været meldt interesserede i Cuadrado i et stykke tid efterhånden. Så sent som i går kunne Sport berette om interessen:

El_Juan skrev: Dagens rygter (8. juni 2014) (opdateret 19:25):

According to Catalan newspaper Sport, FC Barcelona are closing in on the signing of Fiorentina winger Juan Cuadrado. Fiorentina are reported to have secured the remaining half of Cuadrado's registration rights from Udinese and are now ready to sell the Colombia international on to Barcelona for €25million (£20.3m). Barcelona are hoping to get the deal done before the World Cup starts on Thursday.

Naturlige position er så meget sagt. Cuadrado er en typisk wing. Og han er mere end i stand til, at erstatte Dani Alves som back, eller wingback. Han har i hvert fald de kvaliteter der skal til og hos en moderne back - eller rettere wingback - er det lige så vel de offensive kvaliteter der kigges på.

Coentrão startede heller ikke ud som back, men som wing. Og hvis det er sådan du ser på det, så burde spillere som f.eks. Dani Alves, Marcelo, Maicon og David Alaba heller ikke alene blot kategoriseres som backs. Kigger på du endvidere på de kriterier, der er stillet op for en højre back i FC Barcelona, så passer Cuadrado vel lige så godt ind som Dani Alves. At han så er en spiller, der kan spille flere positioner, er blot en fordel.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4960 af anes
Besvaret af anes på emne Om vores rivaler VII
Betis nye træner søger kanter, backs og midterforsvarer, ingen konkrete endnu men han skulle have snakket med spillerne på holdet ansigt til ansigt og sagt hvem han ønsker og hvem der skal finde en ny klub.

Bilbao skulle have sikret sig topscoreren fra Segunda Division Borja Viguera

Sissoko som i sidste uge sagde nej til Hannover fordi tilbuddet ikke var godt nok, ser ud til at kunne forhandle en 2 årig forlængelse med Levante i stedet.

Aftalen mellem Lim og Bankia er bekræftet og Valencia får et indkøbsbudget på 60 mil euro.

Marotta er klar til at lukke en aftale med Real om Morata i følge Tuttosport de venter bare på et opkald fra Madrid. Avis mener at have kommet til en aftale med Jose Angel Sanchez om 10,5 mil euro fordelt på fem år.
El Periodico melder dog at Florentino har en pagt med Villarreal om at udleje Morata til dem, hvis han forlænger sin kontrakt.

Ardas agent siger rygterne omkring at han skulle have snakket med Barcelona er falske, og at Arda er tilfreds med tilværelsen i Atletico.

I følge pamfletten Sport har Barcelona en mundtlig aftale med Marco Reus, og mangler kun et svar fra Borussia Dortmund. Første Bud menes at ligge på 35 mil euro. Dortmund har dog været ude og afvise at der bliver nogen handel med Marco Reus.

Manchester United forbereder et bud på Pogba på 70 mil euro

Joselu skal ikke til Madrid, han har netop gennemført et skifte til Hannover 96

Jean Sylvain Babin skifter til Granada fra Alcorcon

Tebars kontrakt i Almeria er blevet ophævet.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4961 af BBB

El_Juan skrev: Coentrão startede heller ikke ud som back, men som wing. Og hvis det er sådan du ser på det, så burde spillere som f.eks. Dani Alves, Marcelo, Maicon og David Alaba heller ikke alene blot kategoriseres som backs. Kigger på du endvidere på de kriterier, der er stillet op for en højre back i FC Barcelona, så passer Cuadrado vel lige så godt ind som Dani Alves. At han så er en spiller, der kan spille flere positioner, er blot en fordel.

Coentrão, Alves, Marcelo, Maicon (og Alba for den sags skyld) har alle det til fælles, at de er habile fremad, men ingen af dem er verdensklasse kantspillere, hvilket de vist alle har fået af vide på et eller andet tidspunkt i deres karriere. Det ved jeg heller ikke, om Cuadrado har mulighed for at blive, men Cuadrado har - så vidt jeg har forstået - spillet bedst i de klubber, hvor han har spillet fremme på banen. Udinese brugte ham fx som back, og kun af nød, hvor Fiorentina og Lecce begge brugte ham som kantspiller. Hvis man som kantspiller scorer i hver tredje kamp, så siger det noget om dine offensive kvaliteter.

Det er egentlig derfor, at jeg synes det er lidt underligt.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4962 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII
På midtbanen ser det ud til at Barca kan få store problemer.
Buesqets er selvfølgelig en af verdens bedste, men backup'en Song har været elendig og Masch spillede der i starten af hans Barca karrierer og var ligeledes ikke ligefrem en succes.
På den offensive så ser det ud til Cesc smutter og Rakitic kommer. Ved ikke meget om Rakitic, men lyder som en, der har haft en vanvittig sæson, men jeg ved intet om han har overpræsteret den seneste sæson eller bare har været overset gennem flere sæsoner. Ini er sindsyg når han rammer toppunkt, men han er ligeså svingende som da Di Maria spillede kant. Og Xavi er blevet gammel og er ikke god nok som backup, så de mangler i den grad en ny reserve selv hvis Xavi blev.
Så har de selvfølgelig talenter de kan tage op, men det er jo altid en sats, så hvis ikke talenterne er gode nok, så kan de få store problemer med skader, træthed og dårlig form.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4963 af BBB

SR4 skrev: Og Xavi er blevet gammel og er ikke god nok som backup, så de mangler i den grad en ny reserve selv hvis Xavi blev.

Fair nok, hvis man ikke kan lide ham, men at afskrive ham er godt nok en stor fejl. Selvfølgelig er han god nok til at være back-up, og lur mig om han ikke også kommer til at spille en rolle for Barcelona i næste sæson, hvis de får forlænget med ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, andreashn
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4964 af El_Juan
Ivan Rakitic-handlen skulle være så godt som lukket. AS melder om en pris på 20 mio. €, mens den talentfulde Barcelona B-spiller, Denis Suárez, udlejes til Sevilla i den kommende sæson, som en del af aftalen.

AS understands that Zubizarreta is in Seville closing the Rakitic deal; Claudio Bravo's switch to Camp Nou is also believed to be close.

Yderligere nyt fra ind- og udland:

Dante close to sign for Manchester United, sources from Brazil.

Liga Adelante promotion Play-Offs
Wednesday 11th June
Córdoba-Murcia
Las Palmas-Sporting

Return legs to be played on 15th June.

AC Milan confirm that Filippo Inzaghi has replaced Clarence Seedorf as manager.

Official AC Milan statement: Seedorf has been dismissed. Inzaghi has been appointed as first team coach, contract til June 30th, 2016.

Manchester United step up Alexis chase
Manchester United are ready to go for broke in a bid to return to the top and have set their sights on a double raid on Barça. Juventus are also interested in Alexis Sánchez and are planning an €18 million bid for the Chilean forward, whom they will offer a deal worth €4 million a season. The Red Devils could match these figures and are willing to shell out over €30 million to land full-back Jordi Alba.

Chelsea and Arsenal will now step up their battle to sign Mario Mandzukic after the Croatia international striker confirmed he is leaving Bayern München this summer.

Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4965 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII
Men det efterlader alligevel med indkøb af Halilovic, Ter Stegen, Bravo, Rakitic, Cuardado, Mathieu(eller Marquinhos, som jeg nærmere tror) og eventuelt Reus. Det er immervæk en udskrivning af de store. Godt nok kan de få penge ind for Cesc og eventuelt Sanchez eller Alves, men det er alligevel interessant, at man er villig til at spendere på den anden side af €100 mio. - omend det i høj grad er nødvendigt, det er dog ligeså hyklerisk som altid.

Det er i øvrigt mange spillere at hente, hvis man skal tage i betragtning, at Barca i de seneste år har haft svært ved at integrere udefra kommende spillere og visse indkøb altid flopper.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4966 af SR4

BBB skrev:

SR4 skrev: Og Xavi er blevet gammel og er ikke god nok som backup, så de mangler i den grad en ny reserve selv hvis Xavi blev.

Fair nok, hvis man ikke kan lide ham, men at afskrive ham er godt nok en stor fejl. Selvfølgelig er han god nok til at være back-up, og lur mig om han ikke også kommer til at spille en rolle for Barcelona i næste sæson, hvis de får forlænget med ham.

Det har ikke noget med jeg ikke kan li ham at gøre for jeg anderkender hans sportslige kvalitet, men han er langt fra hvad han var før. Han kan sagtens være 4.valg på midtbanen og hans erfaring kan hjælpe de yngre. Men han er ikke nok sammen med Ini og Rakitic. Især ikke når den ene spiller ustabilt. Rakitic kender jeg som sagt ikke meget til så håber nogen kan fortælle lidt om ham.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4967 af SR4

raul7=kongen skrev: Men det efterlader alligevel med indkøb af Halilovic, Ter Stegen, Bravo, Rakitic, Cuardado, Mathieu(eller Marquinhos, som jeg nærmere tror) og eventuelt Reus. Det er immervæk en udskrivning af de store. Godt nok kan de få penge ind for Cesc og eventuelt Sanchez eller Alves, men det er alligevel interessant, at man er villig til at spendere på den anden side af €100 mio. - omend det i høj grad er nødvendigt, det er dog ligeså hyklerisk som altid.

Det er i øvrigt mange spillere at hente, hvis man skal tage i betragtning, at Barca i de seneste år har haft svært ved at integrere udefra kommende spillere og visse indkøb altid flopper.

Det handler nok lidt om at man uagtet hvad holder på samme spillestil og ikke ændre det mindste på den. Det er selvfølgelig fint nok man holder fast i en spillestil, hvis man så tilgengæld købte spillere ind man var sikker på passede til stilen.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4968 af El_Juan
Seneste nyt i forhold til Ivan Rakitic og Barcelona:

The Rakitic deal is almost done: €20million plus Denis Suárez on a one-year loan.

Barça close to securing Rakitic; Denis included in the deal
Director of Sport Andoni Zubizarreta and Javier Faus hammered out the final flecks of the deal in Seville today.

FC Barcelona Director of Sport Andoni Zubizarreta and Vice-president Javier Faus held a meeting with Sevilla directors today to close the transfer of Ivan Rakitic who will join the Catalans on a five-year deal. Barça consider the operation to be settled pending an official statement from both clubs. Sevilla will receive 20 million euros plus any future performance-related bonuses for Rakitic plus Barça B team midfielder Denis Suárez who will join the Andalucians on a one-season loan. Rakitic, who is with the Croatia squad in Praia do Forte, was represented by his agent and brother, Dejan Rakitic.

anes skrev: I følge pamfletten Sport har Barcelona en mundtlig aftale med Marco Reus, og mangler kun et svar fra Borussia Dortmund. Første Bud menes at ligge på 35 mil euro. Dortmund har dog været ude og afvise at der bliver nogen handel med Marco Reus.

Her lyder seneste nyt som følger:

Borussia Dortmund have insisted there is no chance of Marco Reus leaving the club this summer following fresh reports linking him to FC Barcelona. Reus is thought to have been on the radar of Manchester United for some time but speculation over a move to Old Trafford has cooled and the latest rumours from Spain were that he had personal terms with Barcelona. However, Dortmund have ruled out a departure.

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum