Om vores rivaler VII

11 år 9 måneder siden #5677 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Det vigtigste af alt er vel om sprinkler anlægget gik i ged igen ;D
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5678 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

FranciscoISCO skrev:

Siempre Madrid skrev: Årh, det bliver lækkert at stå op i morgen og læse Xavis forklaring/ Undskyldning på nederlaget.

Jeg udelukker på forhånd græssets længde, men derfra er der vist ingen nedre grænse

- Celta spillede udelukkende på kontra ;)

... og de (Celta) begik 27 frispark!

Derudover stod træværket i vejen for FC Qatarlunya. Hele fire gange! Det kan de ikke være tilfredse med på Nou Camp!

Hehe, var det nu også uheld at de ramte overlæggeren fire gange? Jeg fik i hvert fald lidt mistanke om at de rent faktisk var ved at skyde en ny Nike reklame ;) Vanvittigt stunt...

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5679 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Guillem Balague på Twitter, om FC Qatarlunya efter aftenens kamp: "Luis Enrique caught in two minds. Xavi, Busquets, Iniesta, Messi. Or Neymar, Rakitic, Luis Suarez. Make your mind up! The hybrid doesnt work. Having said that about the style (indefined), FCB hit the woodwork four times. But the team seems half baked. No pressure high. Too direct."

... og Graham Hunter: "The last time Celta won away to Barcelona it was two months before the attack on Pearl Harbour."

Tænk sig i øvrigt, at Unai Emery i morgen eftermiddag kan ende med, at stå i spidsen for ligaens foreløbige førerhold! Han kommer til at gestikulere endnu mere end han plejer ude på sidelinien. Athletic-Sevilla i morgen middag klokken 12:00!

¡Hay liga!

Edit: Jagoba Arrasate er i øvrigt godt på vej mod en fyreseddel i La Real, hvis de ender med, at tabe til Málaga. Málaga har i skrivende stund bragt sig foran 1-0 på Anoeta. Juande Ramos og Pepe Mel meldes som emner til at tage overtage trænersædet. Den tidligere Mainz-træner, Thomas Tuchel, har også været nævnt som et emne, men ifølge Guillem Balague har han angiveligt allerede en aftale med RB Leipzig.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, FranciscoISCO
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5680 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Årh, det bliver lækkert at stå op i morgen og læse Xavis forklaring/ Undskyldning på nederlaget.

Jeg udelukker på forhånd græssets længde, men derfra er der vist ingen nedre grænse

Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Kasillas, M_linding, Dios, Madridistao, El_Juan, Steen, JimmyBroe, BBB og 6 flere
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5681 af HugoSanchez
Besvaret af HugoSanchez på emne Om vores rivaler VII
Så længe Barcelona har størst boldbesiddelse går det jo nok altsammen :-) Og herlig lørdag, hvor deres nye nr. 9, Luis Suarez, spiller sin anden kamp og taber sin anden kamp, mens deres gamle nr. 9, som de af uvisse årsager ville af med, Alexis, for anden weekend i træk scorer to mål i Premier League for Arsenal!

Hugo Sanchez
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5682 af HugoSanchez
Besvaret af HugoSanchez på emne Om vores rivaler VII
Og så kører det jo bare på skinner for Lionel Messi med at få slået Primeras scoringsrekord!

Jeg kan i øvrigt anbefale at finde en skål popcorn frem og bladre igennem kamptråden på fcbarcelona.dk fra Celta-kampen. Mange guldkorn at glæde sig over!
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved HugoSanchez.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5683 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

HugoSanchez skrev: Og så kører det jo bare på skinner for Lionel Messi med at få slået Primeras scoringsrekord!

Haha mon ikke Ronaldo slår den rekord først? ;)

Han er alligevel kun 56 mål fra Messi. Tror ærligt godt på sigt at Ronaldo kunne have rekorden. Nøj hvor ville det være fedt.

Iøvrigt nogen som så kampen og kan fortælle hvad der helt præcis skete? Var det virkelig Barca der spillede en dårlig kamp eller var de uheldige? Og hvordan var deres "magiske defensiv"?
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5684 af FranciscoISCO

SR4 skrev:

HugoSanchez skrev: Og så kører det jo bare på skinner for Lionel Messi med at få slået Primeras scoringsrekord!

Han er alligevel kun 56 mål fra Messi. Tror ærligt godt på sigt at Ronaldo kunne have rekorden. Nøj hvor ville det være fedt.

Iøvrigt nogen som så kampen og kan fortælle hvad der helt præcis skete? Var det virkelig Barca der spillede en dårlig kamp eller var de uheldige? Og hvordan var deres "magiske defensiv"?

Jeg har faktisk selv tænkt om Ronaldo egentlig ikke har en reel mulighed for at ende med at sidde på rekorden - Messi er godt nok betydeligt yngre, men på den anden side er han jo gået hen og blevet så god en ven for sine medspillere, at han ikke længere selv behøver at score målene ;) En smule off-topic bliver det måske, men hold da op, i disse dage og i den følgende tid, oplever vi altså et parløb hvor der både konkurreres om titlen som mest scorende spiller nogensinde i international klubfodbold såvel som på nationalt plan. Det er altså fascinerende at følge - de to skylder virkelig hinanden alt.

Barca kom i dag frem til en masser chancer, Celtas to helte var deres målmand og overlæggeren. De himmelblå fik dog tilspillet sig et par pæne tilbud og scorer flot på én af dem, og det var heldigvis nok. Det var tydeligt et catalansk hold i ubalance, hvilket hovedsageligt så ud til at skyldes de tre foran, som fortog sig meget lidt tilbage i banen.

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved FranciscoISCO. Begrundelse: Søvn mangel
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5685 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev:

Barcelona kom til den ene 100% chance efter den anden, men den total ufarlige trio oppe foran brændte gang på gang. Det skal siges, at Celta keeperen stod sin livs kamp, men han havde nok ikke kunne stå i vejen for vores trio på nogen måde.

Barcelona spillede egentlig som de skulle, og gjorde det også fint, men deres defensiv fik de på ingen måder styr på. Jeg ville ihvertfald ikke være den største optimist, hvis jeg var Barcelona fan. Jeg kan ihvertfald sagtens se dem sætte point til i de næste 3 kampe.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5686 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Rakitic kan faktisk blive en lidt overraskende nøgle for Barcelona i år: Jeg skrev lidt om det i referatet i vores kamp mod dem:

"Barcelonas store udfordring var omvendt, at den mildest talt uhyggelige offensive med Suárez, Messi og Neymar oftest glemmer at arbejde defensivt, og da Luis Enrique i måske små-naiv angrebsiver havde bænket arbejdssomme Rakitic og erstattet ham med yderst boldsikre, men til gengæld knap så bevægelige Xavi, så skulle det give vanskeligheder. Særligt når modstanderne er et hold som Real Madrid, der er så dygtige i omstillingerne."

Nu ved jeg godt, at han ikke var noget unikum i går, men med tre så offensive spillere, så vil de få problemer mod boldstærke hold, man så det mod os - og det kommer vi til at se igen. Der er ikke skabt et gran af tilbageløb i nogen af de tre spillere, hvorimod James, Isco og Bale faktisk alle kan - og vil - løbe retur. Samtidig er vores centrale midtbane ofte bedre til at placere sig ift. erobringsspillet, end Barcelonas ditto.

Det skal samtidig også siges, at de har været langt bedre med Mascherano på midten - et af Enriques bedre taktiske træk - men med de mange defensive kvaler er han blevet rykket defensivt, og det har givet udfordringer på midten af banen. Heldigvis ;0)

Dog - jeg vil på ingen måde afskrive Barcelona, der er MEGET lang vej endnu, og vi skal også nok få vores krise på et tidspunkt, men pt frygter jeg faktisk Atlético Madrid langt mere.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5687 af FranciscoISCO

DarioGomez skrev: Rakitic kan faktisk blive en lidt overraskende nøgle for Barcelona i år: Jeg skrev lidt om det i referatet i vores kamp mod dem:

"Barcelonas store udfordring var omvendt, at den mildest talt uhyggelige offensive med Suárez, Messi og Neymar oftest glemmer at arbejde defensivt, og da Luis Enrique i måske små-naiv angrebsiver havde bænket arbejdssomme Rakitic og erstattet ham med yderst boldsikre, men til gengæld knap så bevægelige Xavi, så skulle det give vanskeligheder. Særligt når modstanderne er et hold som Real Madrid, der er så dygtige i omstillingerne."

Nu ved jeg godt, at han ikke var noget unikum i går, men med tre så offensive spillere, så vil de få problemer mod boldstærke hold, man så det mod os - og det kommer vi til at se igen. Der er ikke skabt et gran af tilbageløb i nogen af de tre spillere, hvorimod James, Isco og Bale faktisk alle kan - og vil - løbe retur. Samtidig er vores centrale midtbane ofte bedre til at placere sig ift. erobringsspillet, end Barcelonas ditto.

Det skal samtidig også siges, at de har været langt bedre med Mascherano på midten - et af Enriques bedre taktiske træk - men med de mange defensive kvaler er han blevet rykket defensivt, og det har givet udfordringer på midten af banen. Heldigvis ;0)

Dog - jeg vil på ingen måde afskrive Barcelona, der er MEGET lang vej endnu, og vi skal også nok få vores krise på et tidspunkt, men pt frygter jeg faktisk Atlético Madrid langt mere.

De spiller jo i virkeligheden vanvittigt naivt. Hvor vores opstilling på papiret ser naiv ud, så er Barcas det rent faktisk også i praksis; de tre oppe foran deltager med noget nært intet defensivt og læg så dertil deres enormt offensive backs (i de fleste kampe hedder den jo Alba og Alves). Enten må de til at stå lidt længere tilbage med deres backs, evt. kun have én offensiv med som vi så det i El Clásico, eller også skal de vel til at bruge to defensivt orienterede på midten, hvilket så betyder at Masch rykkes op - i såfald mister de til gengæld deres nok bedste forsvarsspiller.

Det er ligefør man får ondt af dem når man tænker på de først må handle ind igen i sommeren 2016 ;)

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5688 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII
Weekenden bliver da også bare bedre og bedre. 1-0 til Bilbao mod Sevilla. Der er spillet små 20 min. og hjemmeholdet spiller noget fin fodbold, der pt. er nok til at sætte Sevilla under pres.

Jeg sidder sgu og krydser fingre :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum