Om vores rivaler VII
Steen skrev: Messi så godt nok trist ud, efter de scorede til 2-1. Det eneste Messi tænker på, er de rekorder han er tæt på at slå.
Arrh nu det jo kun Ronaldo der er så arrogant at han elsker at score.. ;)
- Inspektøren
- Gæst
-
Hvis nogen sagde, at stillingen i Bundesligaen ville se sådan ud, inden sæsonen gik i gang, så ville jeg ha' sagt til vedkommende, at du må da være fuldstændig hjernedød. Men faktum er, at Dortmund ligger på en 18'ende plads og dermed til nedrykningen før aftens brag mod Gladbach.
Holy moly!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev: www.bold.dk/fodbold/tyskland/bundesliga/
Hvis nogen sagde, at stillingen i Bundesligaen ville se sådan ud, inden sæsonen gik i gang, så ville jeg ha' sagt til vedkommende, at du må da være fuldstændig hjernedød. Men faktum er, at Dortmund ligger på en 18'ende plads og dermed til nedrykningen før aftens brag mod Gladbach.
Holy moly!
De rykker ned, men vinder Champions League ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
Inspektøren skrev: www.bold.dk/fodbold/tyskland/bundesliga/
Holy moly!
Dortmund har faktisk spillet okay, men de har på utrolig vis tabt 5 kampe i streg. Jeg er personligt gået tungt ind på Mönchengladbach i aften, da jeg synes oddset var for højt, men det er bare et spørgsmål om tid før resultaterne vender for Dortmund. Forhåbentlig udskyder de deres comeback en uges tid :)
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Det ligner til forveksling et tidligere Real-hold, hvor man så at spillerne blev gamle, havde vundet stort set alt, men man holdt fast i de samme spillere. Balancen forsvandt - ligesom det er tilfældet på Barcelonas nuværende hold. Vi byggede helt forkert op, årene efter hvor vi nærmest blev gjort til grin hver gang vi mødte Barcelona, med undtagelse af 4-1 da mesterskabet allerede var hjemme. Jeg håber at i formår at bygge truppen helt om - og jeg er helt sikker på Real Madrid kommer til at dominere de næste 2 år i hvert fald, hvor jeg håber man køber massivt ind i Katalonien. Man mangler 3-4 forsvarsspillere, 2-3 til midtbanen og så kan man selvfølgelig supplere på midten. Iniesta er stadig dygtig, men alderen er ikke med ham længere. Jeg frygter Real kommer til at knuse alt og alle de næste år. Måske ser man Valencia steppe op eller lign.? Drømmer måske bare :)
- Inspektøren
- Gæst
-
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: I øvrigt, hold kæft, hvor er den spanske liga bare kedelig. Helt seriøst. Der er 4 point mellem Real Madrid på første pladsen og Sevilla på femte pladsen. Hvis vi så kigger på verdens bedste og mest interessante liga, Premier League, så er der 9 point mellem første -og femte pladsen, forudsat, at Arsenal vinder i dag over Swansea. Den spanske Liga er bare noget værre møj!
Det samme kan man sige om de spanske hold i Europa kontra engelske. Der er ingen grænser for, hvor meget success engelske hold har på den store scene som CHL og Europa League modsat Spanien, hvor Real Madrid og Sevilla jo bare vandt begge turneringer! Jo, Premier League er virkelig "Verdens Bedste Liga" ;)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Eksperterne snakkede om, at PL er underholdende (fordi der sker så meget , både på og uden for banen), men at man måske er nødt til at erkende, at de engelske hold ikke er så stærke igen. De blev vist kaldt "mindre taktisk kloge", end de hold de møder i Europa.
Jeg går ud fra at Elkjær og Frimann begge er blevet fyret, efter at have sagt sådan noget, på hele DKs PL-propaganda-kanal!:-)
Vigtigst af alt er nok kriseramte Real Sociedad, som hiver en sen sejr hjem over Diego Simeones tropper. Det er altså ikke kun os, der kan tabe til dem ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Inspektøren skrev: I øvrigt, hold kæft, hvor er den spanske liga bare kedelig. Helt seriøst. Der er 4 point mellem Real Madrid på første pladsen og Sevilla på femte pladsen. Hvis vi så kigger på verdens bedste og mest interessante liga, Premier League, så er der 9 point mellem første -og femte pladsen, forudsat, at Arsenal vinder i dag over Swansea. Den spanske Liga er bare noget værre møj!
Jeg har forgæves taget diskussionen mange gange med alle kollegaer og bekendte, men det virker som at den er umulig at vinde. Ofte synes den engelske liga maksimalt at være et kapløb mellem 2 hold ligesom det ofte har været i Spanien, og i Tyskland er mesterskabet afgjort allerede efter jul. Generelt så anser mange alle de spanske hold for at være lort undtagen Madrid og Barca på trods af at andre spanske hold gør/har gjort det rigtig godt i Europa.
Jeg kunne aldrig finde på at sætte mig til at se en spansk kamp, hvis ikke Real Madrid deltager. Niveauet og tempoet er simpelthen for lavt, og selvom der er mange lækre deltaljer, så synes jeg spansk fodbold er røv hamrende kedeligt at se på. Den største grund er nok dommerne dømmer for simple skulderskub plus de oftest giver et gult kort for det, og prinsesserne i spansk fodbold ligger mere ned end de spiller fodbold.
Det er simpelthen så trættende at se på synes jeg, og derfor er der rigtig mange som foretrækker engelsk fodbold, hvor du altid er sikret fodbold i et højt tempo, hvor kampen ikke bliver fløjtet ihjel.
Nuvel, så er de engelske hold ikke specielt skræmmende lige pt. (lige foruden Chelsea, som gør det rigtig godt), men det kommer jo i stimer. For nogle sæsoner siden var der jo også kun Barcelona til at true de meget dominerende engelske hold, hvor Tyskland oftest kun har haft Bayern.
Der er ingen tvivl om, at Real Madrid og Barcelona ville kunne slå alle engelske hold, men det gør jo ikke selve ligaen stærkere. Hold som Valencia, Bilbao, Sevilla, La Real etc. er alle stærke hold, men fælles for dem er, at de er fandens ustabile og de spiller som nat og dag, og oftest er de kun stærke hjemme, hvor de på udebane løber ind i den ene snitter efter den anden på Bernabeú og Nou Camp.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg er klart en af dem som mener PL er klart mere underholdene, bedre, stærkere og taktisk stærkere end andre ligaer og i særdeleshed La Liga. Ikke nok med PL har langt større konkurrence holdene imellem sig, så har de også langt flere gode hold, som alle rent faktisk er gode nok til at gå videre fra Cl gruppespillet, og nogle endda en del længere.
Jeg kunne aldrig finde på at sætte mig til at se en spansk kamp, hvis ikke Real Madrid deltager. Niveauet og tempoet er simpelthen for lavt, og selvom der er mange lækre deltaljer, så synes jeg spansk fodbold er røv hamrende kedeligt at se på. Den største grund er nok dommerne dømmer for simple skulderskub plus de oftest giver et gult kort for det, og prinsesserne i spansk fodbold ligger mere ned end de spiller fodbold.
Det er simpelthen så trættende at se på synes jeg, og derfor er der rigtig mange som foretrækker engelsk fodbold, hvor du altid er sikret fodbold i et højt tempo, hvor kampen ikke bliver fløjtet ihjel.
Nuvel, så er de engelske hold ikke specielt skræmmende lige pt. (lige foruden Chelsea, som gør det rigtig godt), men det kommer jo i stimer. For nogle sæsoner siden var der jo også kun Barcelona til at true de meget dominerende engelske hold, hvor Tyskland oftest kun har haft Bayern.
Der er ingen tvivl om, at Real Madrid og Barcelona ville kunne slå alle engelske hold, men det gør jo ikke selve ligaen stærkere. Hold som Valencia, Bilbao, Sevilla, La Real etc. er alle stærke hold, men fælles for dem er, at de er fandens ustabile og de spiller som nat og dag, og oftest er de kun stærke hjemme, hvor de på udebane løber ind i den ene snitter efter den anden på Bernabeú og Nou Camp.
Altså er det du siger i starten ikke modsigende for virkeligheden de seneste sæsoner?
Og lige netop i år så er der overhoved ingen spænding i PL. Chelsea ta'r den.