Om vores rivaler VII
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
"Med sejren over Ajax Amsterdam på Amsterdam Arena onsdag aften skrev FC Barcelona historie. Den catalanske storklub er nu det hold med flest sejre på udebane nogensinde i Champions League.
Barca har i de sidste mange sæsoner udmærket sig ved at komme langt i Champions League, hvilket eksempelvis har resulteret i, at catalanerne har kunnet løfte pokalen med de store ører hele 3 gange siden 2006. Denne iøjenfaldende bedrift har nu kastet endnu en rekord af sig. Med sejren over Ajax i Amsterdam har Barca nemlig vundet 41 udebaneopgør i Champions League, og er dermed det hold med flest udebanesejre i turneringens historie.
Inden onsdagens opgør delte Barca rekorden med Real Madrid og Manchester United, der altså hver er noteret for 40 sejre på udebane. Rekorden understreger Barcas dominerende optræden i turneringen, som de har været med til at præge med flere imponerende præstationer.
Rekorden var dog ikke den eneste bedrift, der gjorde onsdag aftens opgør mod Ajax bemærkelsesværdigt, idet sejren på Amsterdam Arena var første gang, at Barca formåede at vinde på hollandsk jord i Champions League-sammenhæng."
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Endda mod et hold der på ingen måde pakker sig. Nøj hvor kan Messi ikke spille ordenligt. Han nægter at aflevere bolden og afslutter elendigt. Og virkelig underligt at Enrique vælger at spare både Neymar og Suarez i en svær udekamp, hvor det i forevejen ikke har kørt for dem de seneste dage.
- Storken
- Gæst
-
Storken skrev: Barca går en rigtig grim tid i møde. Jeg frygter, at denne sæson bliver en lang nedtur. Luis Enrique og ledelsen er i gang med at med ødelægge klubben. Der mangler intelligente og kompetente mennesker omkring klubben.
Du kan jo starte med at takke Jeres store helt, Messi :-) et simpelt hovedstød 3 meter fra mål, hvor målmanden er væk - og alligevel brænder han. Virkelig et lavt niveau for tiden.
Jeg er enig med dig, er virkelig spændt på jeres kampe mod Sevilla og Valencia :-)
Storken skrev: Barca går en rigtig grim tid i møde. Jeg frygter, at denne sæson bliver en lang nedtur. Luis Enrique og ledelsen er i gang med at med ødelægge klubben. Der mangler intelligente og kompetente mennesker omkring klubben.
Det underlige man gjorde i det hele taget var efter en sæson uden titler:
Satse på en uerfaren træner som blandt andet fejlede stort i Roma.
Man har kun Ini til de centrale midtbane, der virkelig har niveauet og fysikken til en hel sæson og man satser på kun en enkelt central midtbanespiller og det er en Sevilla-spiller med en enkelt stor sæson i bagagen.
Man satser alle sine penge på en enkelt angriber der ville glippe sæsonstarten og bruger ham som kant. Dernæst sælger man den kant man endelig havde fået til at fungere.
Så til sidst efter at man indså man desparat havde brug for gode forsvarsspillere, så satser man på en som ikke har spillet halvandet sæson og en 30 årig, der aldrig har været en topspiller.
Og nårh jo så køber man Douglas.
Mange sære beslutninger
- Storken
- Gæst
-
Pelle skrev:
Du kan jo starte med at takke Jeres store helt, Messi :-) et simpelt hovedstød 3 meter fra mål, hvor målmanden er væk - og alligevel brænder han. Virkelig et lavt niveau for tiden.
Jeg er enig med dig, er virkelig spændt på jeres kampe mod Sevilla og Valencia :-)
Denne kamp er egentlig ligegyldig i det store billede. Selvom man vinder 3-1, så er Barca stadig i krise. Klubben lider under en middelmådig træner og en inkompetent ledelse.
Bonusinfo:
Barca har ramt overliggeren 5 gange siden de har scoret i ligaen sidst.
Storken skrev:
Pelle skrev:
Denne kamp er egentlig ligegyldig i det store billede. Selvom man vinder 3-1, så er Barca stadig i krise. Klubben lider under en middelmådig træner og en inkompetent ledelse.
Bonusinfo:
Barca har ramt overliggeren 5 gange siden de har scoret i ligaen sidst.
Jeg er som sådan heller ikke i tvivl om, at Barca vinder denne kamp. Håber naturligvis det modsatte, men ville blive overrasket hvis det sker.
Der skal ske et eller andet. Kan dog ikke lige se, hvad det skal være - medmindre man skifter Lucho og får en klassetræner ind. Har hørt at Moyes er billig i øjeblikket :-)
- Brylle
- Gæst
-
Edit - told you so!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Du skal bare vide, Storken, at jeg til hver en tid vil accepterer dig som Real-konvertit <3 Valget er dog dit helt eget.
Altid Real Madrid.