Om vores rivaler VII
- Storken
- Gæst
-
asp3200 skrev: Var storken herinde da Barca ikke var form, er sku i tvivl ;)
I perioden 25. oktober til starten af januar skrev jeg 78 indlæg herinde. Det var i denne periode, at Barca tabte El Clasico, smed føringen i La Liga, havde krise på ledelsesgangene, Ronaldo vandt Ballon d'Or, Real Madrid vandt 22 kampe i streg og alle troede Messi var på vej væk.
Det er dog rigtigt, at jeg har været aktiv på det seneste, men nogle skal jo lyse lidt op herinde i disse mørke tider ;-)
- Inspektøren
- Gæst
-
Så er det bare lige at jeg spørger: Har CR7 spillet anderledes end han har gjort på det seneste? Han har ikke scoret lige så mange mål, som da han peakede i efteråret, da stemmerne til FIFA Ballon D'or skulle afgives. Men har han spillet anderledes?
Det har han faktisk ikke. CR7 spillede også på samme måde tidligere, som han gør nu. Der er bare den forskel, at han ikke har været lige så målfarlig. Men udover det, så spiller han ikke anderledes.
Inspektøren skrev: Selvom man aldrig skal lytte til Preben Elkjær, så bed jeg nu alligvel mærke i noget han sagde i går. Han sagde, at Messi er verdens bedste, men at det nok kun var fordi, at CR7 "er lidt nede".
Så er det bare lige at jeg spørger: Har CR7 spillet anderledes end han har gjort på det seneste? Han har ikke scoret lige så mange mål, som da han peakede i efteråret, da stemmerne til FIFA Ballon D'or skulle afgives. Men har han spillet anderledes?
Det har han faktisk ikke. CR7 spillede også på samme måde tidligere, som han gør nu. Der er bare den forskel, at han ikke har været lige så målfarlig. Men udover det, så spiller han ikke anderledes.
Umuligt at tage dig seriøst når du ikke vil lytte til Elkjær!
Sebberg skrev:
SR4 skrev:
Sahinovic skrev:
Raúl 7 skrev:
Storken skrev:
asp3200 skrev: City er ringe, men hold da op Werge og Jørgensen er skabsfans. Kvalmende.
Selv bale havde strålet mod City ;)
Messi har bevæget sig på grænsen til det overnaturlige i første halveg. Det ville kun være underligt, hvis kommentatorerne ikke var begejstret.
Jeg ved godt I ikke kan nyde det, men vi er vidne til den bedste fodboldspiller i nyere tid. Det er ikke sikkert, at vi kommer til at se en lignende fodboldspiller igen i vores levetid.
Hvis du synes et par tunneller er overnaturligt, så er dine krav selvfølgelig heller ikke så høje.
Ser du kampen, eller vælger du at sætte begge hænder for øjnene hver gang Messi har bolden? Fordi du missede et par lækre kombinationer han var hovedaktøren i, hjernedøde afleveringer (Rakitics mål?), hjernedøde driblinger + alle de angreb Messi fik sat igang i aften.
Messi er helt klart fantastisk og nok også bedre end Ronaldo på det lange løb. Men så langt ned til Ronaldo er der overhoved ikke, end at Messi har lidt flere topkampe i snit pr sæson.
Fatter ikke, at man kan skrive sådan noget, når man hr set gårsdagens kamp. Hvis du smider mål ud af ligningen, så er Ronaldo og Messi efterhånden to vidt forskellige spillere. Ronaldo bidrager sådan ca. med ingenting, mens Messi er hovedaktør i alt.
Og jo det var magisk i første halvleg i går. Jeg tror ikke han mistede bolden en gang, og han driblede vel udenom en mand 15-20 gange. Det er jo uhørt.
Aldrig har jeg set et så modsigende indlæg. Du kan ikke fatte jeg skriver at Messi kun lidt er bedre, men i samme indlæg formår du at skrive at Ronaldo ikke præsterer med noget?
Ja Ronaldo er i dårlig form, men guess what? Messi var i ligeså elendig form i næsten 2 år inden denne her gode periode, så du må gerne slappe lidt af og give kredit til den bedste fodboldspiller de sidste 2 år.
Og ja ingen tvivl om at Messi var magisk med bolden, men det her var altså også en topkamp fra hans side og ikke en standard han lægger ud hver kamp. Statistikkerne viste fx. til VM at han kunne drible flest spillere, men han var samtidig den der mistede bolden mest.
Hvis Ronaldo gjorde det samme ville han helt sikkert også lykkedes en masse gange, men han ville dog blive kritiseret for at være for egoistisk, når det er HAM som laver boldtabene.
Inspektøren skrev: Selvom man aldrig skal lytte til Preben Elkjær, så bed jeg nu alligvel mærke i noget han sagde i går. Han sagde, at Messi er verdens bedste, men at det nok kun var fordi, at CR7 "er lidt nede".
Siempre undrede sig faktisk også dem der mente Iker havde forandret sig. Jeg mener ud over at redde færre bolde, så er han da stadig den helt samme? ;)
- Inspektøren
- Gæst
-
P. ¿Cuándo lloró por última vez con el fútbol?
R. Viendo a Messi contra el Manchester City me entraron ganas. ¡Qué bueno es! (...)
På trods af, at han også siger, at "Pero vamos, me emociono fácil", så er det stadig med til at understrege, hvilken præstation vi var vidne til.
Inspektøren skrev: Ander Herrera i et interview med El Pais:
R. Viendo a Messi contra el Manchester City me entraron ganas. ¡Qué bueno es! (...)
På trods af, at han også siger, at "Pero vamos, me emociono fácil", så er det stadig med til at understrege, hvilken præstation vi var vidne til.
Hvad er det egentlig du laver? Hvad er motiverne med dit lille projekt?
Inspektøren skrev: Ander Herrera i et interview med El Pais:
Jeg må støtte M_linding. Hvorfor er det, at du bliver ved med at skrive disse indlæg på spansk, når vi 100 gange har ytret, at vi ikke forstår, hvad du skriver?
Og kan du så for fanden da ikke bare skrive dine indlæg på dansk, det er ved at være alvorligt trættende, og jeg er ærlig talt gået fra at synes du bare var en smule irriterende til at have dannet mit eget lille cyber-had til dig. Det sker som regel kun, når jeg læser idiotiske indlæg fra analfabeterne på Nationen, så nu kan du selv regne ud, hvilken kategori, du er røget i.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg vil foreslå redaktionen at tage stilling til dette "problem". Der er ingen grund til, at det skal skabe dårlig stemning så ofte som det er tilfældet.
Jeg har mange gange selv pointerede, at jeg synes links til udenlandske artikler er helt okay. Men at det mindste man som forelægger kan gøre, er at Skive essensen af artiklen eller lign.
Argumentet med at Real Madrid er spansk så det nærmest er en selvfølge at kunne spansk, er altså tynd imo.
Jeg er her stadig XOXO
"Maybe they hate me because I'm too good."