Om vores rivaler VII
Dios skrev:
Kassow-Rossing skrev: Dios du skriver at vi er kommet ind i 2015 men forstår stadig ikke at fodbolden har udviklet sig siden dengang?
Der er brug for penge for at kunne køre en moderne fodboldklub. Dette forstod Bernabeu.
Der er brug for penge når samtlige af vores spillere bliver købt til noget der minder om overpris. Vi tjener enormt mange penge allerede, og det er endda uden hjælp fra Abu Dhabi! Vi har det ene rekord overskud efter det andet, men til gengæld bruger vi dem hurtigt igen på unødvendige overbetalte spillere, som f.eks. Danilo ville være, hvis han bliver købt til den pris han er rygtet til.
Jeg er af den type, at vi selv skaber de problemer som vi står overfor nu. Vi har så mange penge, at vi rent faktisk kan vælge og vrage på alle hylder. Det ender ud i hypet spillere, som egentlig kun bliver købt på navnet. Spillere som er dyre, har et godt brand og egentlig ikke er købt ind for at forstærke holdet som helhed, men derimod skal tilpasses ind i systemet på en helt anden plads.
Lad os nu forhelvede prøve at være selvforsynende. Forstået på den måde, at vi tjener de penge vi bruger. Jeg håber ihvertfald på FIFA sætter hårdt indfor den såkaldte moderne måde at drive en fodboldklub på!
Lad os lige slå fast, at Real Madrid selv tjener deres penge:)
Men jeg er slet ikke uenig med dig, og der er helt sikkert mange euro, som kunne bruges lidt skarpere.
M_linding skrev:
Dios skrev:
Kassow-Rossing skrev: Dios du skriver at vi er kommet ind i 2015 men forstår stadig ikke at fodbolden har udviklet sig siden dengang?
Der er brug for penge for at kunne køre en moderne fodboldklub. Dette forstod Bernabeu.
Der er brug for penge når samtlige af vores spillere bliver købt til noget der minder om overpris. Vi tjener enormt mange penge allerede, og det er endda uden hjælp fra Abu Dhabi! Vi har det ene rekord overskud efter det andet, men til gengæld bruger vi dem hurtigt igen på unødvendige overbetalte spillere, som f.eks. Danilo ville være, hvis han bliver købt til den pris han er rygtet til.
Jeg er af den type, at vi selv skaber de problemer som vi står overfor nu. Vi har så mange penge, at vi rent faktisk kan vælge og vrage på alle hylder. Det ender ud i hypet spillere, som egentlig kun bliver købt på navnet. Spillere som er dyre, har et godt brand og egentlig ikke er købt ind for at forstærke holdet som helhed, men derimod skal tilpasses ind i systemet på en helt anden plads.
Lad os nu forhelvede prøve at være selvforsynende. Forstået på den måde, at vi tjener de penge vi bruger. Jeg håber ihvertfald på FIFA sætter hårdt indfor den såkaldte moderne måde at drive en fodboldklub på!
Lad os lige slå fast, at Real Madrid selv tjener deres penge:)
Men jeg er slet ikke uenig med dig, og der er helt sikkert mange euro, som kunne bruges lidt skarpere.
Det var nu i forlængelse med, at vi ville få Abu Dhabi tæt ind på kroppen. Jeg tror det var dét Patrick mente med Don Santiago Bernabeú :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Men det skal ikke holde os fra at tænke fremad. Man forbliver ikke verdens største klub hvis man ikke hele tiden fornyer sig. Vi lever ikke i år 2000 længere.
Der er i øvrigt intet bevis for at vi ville ende med at bruge pengene mere fornuftigt, hvis vi tjente færre penge. Faktisk ville der blot være mindre plads til fejlkøb og enhver større investeringsfiasko ville koste klubben langt mere end de gør i dag. Jeg synes heller ikke Abu Dhabi lyder særlig attraktivt, men det er blot et navn.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Vi kan godt blive enige om at pengene ikke altid bliver brugt lige fornuftigt.
Men det skal ikke holde os fra at tænke fremad. Man forbliver ikke verdens største klub hvis man ikke hele tiden fornyer sig. Vi lever ikke i år 2000 længere.
Der er i øvrigt intet bevis for at vi ville ende med at bruge pengene mere fornuftigt, hvis vi tjente færre penge. Faktisk ville der blot være mindre plads til fejlkøb og enhver større investeringsfiasko ville koste klubben langt mere end de gør i dag. Jeg synes heller ikke Abu Dhabi lyder særlig attraktivt, men det er blot et navn.
For mig at se så ligner det, at folk er mere glade for at vi er verdens største klub end de få titler vi vinder. For min skyld kunne vi være rangeret som den mindste klub i verden, hvis vi derimod bare vandt en masse titler LÆS: vigtige titler, og ikke de små mickey mouse trofæer samt vi spillede som vi gjorde i efteråret.
Men der vil være et bevis på, at vi ikke brugte 1,5 milliarder på 2 spillere som der ikke er en klar plan med. Jeg taler om James og Bale, hvis du skulle være i tvivl.
Man købte dem jo på navnet, og ikke fordi de ville forstærke holdet hvor holdet havde mest brug for forstærkning. Jeg er helt med på at vi manglede bredde i de offensive kæder, og derfor blev James købt. Problemet var bare, at hans favoritplads slet ikke var tilstede da han ankom, og tilfældigvis så har han gjort det over al forventning på højrekanten. Der er bare et andet problem, og det er den dyreste og mest anonyme spiller i Real Madrid's historie spiller den position og han er sjovt nok fredet. Ikke på grund af hans spil, men på grund af hans navn og transfersum!
Der er jo en grund til vi vinder så få titler under Perez. Det er altså ikke tilfældigt!
Jeg er med på at vi skal udvikle os, men der er jo ingen som siger, at den vej vi går er den rigtige? Jeg kan langt bedre lide den model Bayern München arbejder udfra. De køber sindssygt klogt ind, og tænker hele tiden på holdets balance og ikke på hvilket navn det er man køber.
Uanset hvor mange eller hvor få penge man har, så vil der altid være fejlkøb, men det vil være spillere som passer på profilen, da man ligepludselig ikke har råd til at købe et stort navn, kun på grund af navnet.
Du kan sige det blot er et navn, men jeg vil sige det er vores identitet. Penge er ikke af lig med succes, det er vi vel det bedste eksempel på. Først og fremmest er vi en fodboldklub og ikke en forretning, og det synes jeg vi skal søge efter igen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Dios skrev: For mig at se så ligner det, at folk er mere glade for at vi er verdens største klub end de få titler vi vinder. For min skyld kunne vi være rangeret som den mindste klub i verden, hvis vi derimod bare vandt en masse titler LÆS: vigtige titler, og ikke de små mickey mouse trofæer samt vi spillede som vi gjorde i efteråret.
Hvem er mere glade for det? Man vinder ikke titler som verdens mindste hold. Størrelsen på en klub er vurderet ud fra hvor mange titler, man vinder. Ergo vi er kun verdens største klub, hvis vi vinder mange store titler.
Dios skrev: Men der vil være et bevis på, at vi ikke brugte 1,5 milliarder på 2 spillere som der ikke er en klar plan med. Jeg taler om James og Bale, hvis du skulle være i tvivl.
Man købte dem jo på navnet, og ikke fordi de ville forstærke holdet hvor holdet havde mest brug for forstærkning. Jeg er helt med på at vi manglede bredde i de offensive kæder, og derfor blev James købt. Problemet var bare, at hans favoritplads slet ikke var tilstede da han ankom, og tilfældigvis så har han gjort det over al forventning på højrekanten. Der er bare et andet problem, og det er den dyreste og mest anonyme spiller i Real Madrid's historie spiller den position og han er sjovt nok fredet. Ikke på grund af hans spil, men på grund af hans navn og transfersum!
Jeg er helt enig, men skal vi ikke lige holde os til emnet? Emnet er om Real Madrid bør "sælge" stadionnavnet til fordel for at få flere penge på kontoen.
Dios skrev: Der er jo en grund til vi vinder så få titler under Perez. Det er altså ikke tilfældigt!
Først og fremmest er vi forsvarende Champions League mestre. Dernæst ja: Det er ikke tilfældigt. Årsagen ligger først og fremmest i at Perez har været præsidenten, der har stået overfor det stærkeste Barcelona hold i historien. Og han har vundet titler. Ikke mange men nogle. Aldrig før har Barcelona haft så stærk en periode, som de er i gang med i øjeblikket. Den næste årsag er ikke at vi vælger at skrive os op til forskellige sponsorater men at pengene nogle gange bliver brugt forkert. Dette er igen en anden snak, som ikke omhandler vores omsætning.
Dios skrev: Jeg er med på at vi skal udvikle os, men der er jo ingen som siger, at den vej vi går er den rigtige? Jeg kan langt bedre lide den model Bayern München arbejder udfra. De køber sindssygt klogt ind, og tænker hele tiden på holdets balance og ikke på hvilket navn det er man køber.
Uanset hvor mange eller hvor få penge man har, så vil der altid være fejlkøb, men det vil være spillere som passer på profilen, da man ligepludselig ikke har råd til at købe et stort navn, kun på grund af navnet.
Du kan sige det blot er et navn, men jeg vil sige det er vores identitet. Penge er ikke af lig med succes, det er vi vel det bedste eksempel på. Først og fremmest er vi en fodboldklub og ikke en forretning, og det synes jeg vi skal søge efter igen.
Der er jeg helt enig igen. Nogle gange kan man godt optimere selvom man gør det rigtige. Bayern Münchens model er måske bedre end vores, men de er heller ikke lige så succesfulde, så helt rigtigt gør de det heller ikke. Vi kunne evt. flytte til en liga, hvor der ingen konkurrence var om mesterskabet, og stå i samme situation som Bayern. Så ville det være nemt at få alle de bedste nationale spillere til sig stort set gratis. Vi lever 'desværre' i en konkurrencedygtig liga hvor der skal kæmpes hårdt for at få de bedste talenter til klubben. Og det er rigtigt at flere penge ikke sikrer bedre indkøb nødvendigvis men de KAN sikre bedre indkøb. Derudover sikrer de at man kan dumme sig nogle gange uden det koster så meget.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Inspektøren
- Gæst
-
Neymar lægger ud med en stikpille:
Neymar: "Nuestro tridente es mejor que la BBC"
www.marca.com/2015/03/11/futbol/equipos/...lona/1426078942.html
For det første, så skal jo sige det, da de jo trods alt er holdkammerater. Men har han, fra et objektivt synspunkt, ret?
Lige nu, vil jeg klart sige ja. Jeg kan snart ikke huske, hvornår Bale sidst spillede en god kamp. Benzema er meget meget svingende. Dejligt mål han laver i går, men der er godt nok langt mellem snapserne. CR7. Tjaa, han fik lavet to gode kasser igår, så lad os håbe det kan fortsætte. Men umiddelbart vil jeg sige, at Barcelonas MSN er stærkere end vores BBC, lige nu. Den Suarez vi har set siden kampen i Manchester er den gamle Suarez fra Liverpool tiden. Messi er småt vendt tilbage til dengang han var bedst. Det er "kun" straffesparkene, som han har problemer med. Neymar lavde to basser mod Villareal i sidste uge og har aldrig set bedre ud, end han gør nu.
Så umiddelbart vil jeg give Neymar ret i, at Barcas el tridente er bedre end vores ditto.
Men det kan jo ændre sig, hvis man nu valgte at benytte Bale på hans bedste position. Det ville i hvert fald være en start.
Florentino Pérez
- Inspektøren
- Gæst
-
Sahinovic skrev: Messi er flyvende, hold fast en drible tur han fik taget sig, en Ronaldo i absolut topform kan ikke engang nå ham til sokkeholderne.
Har lige set det. Det overskygger fuldstændigt deres sejr over Eibar i de spanske medier:
Det er også bare vanvittigt. Kun én kunne lave det samme, og det er Maradona.
- Inspektøren
- Gæst
-
Men du må da indrømme, at det er vildt lavet. Det er så sjældent, at der bliver lavet noget ligende, at man simpelthen ikke kan tillade sig andet, end at rose vedkommende, selvom det er en rival.asp3200 skrev: Rolig nu gutter, sku da lige før i får messi sovs på inderlåret.
Inspektøren skrev:
Men du må da indrømme, at det er vildt lavet. Det er så sjældent, at der bliver lavet noget ligende, at man simpelthen ikke kan tillade sig andet, end at rose vedkommende, selvom det er en rival.asp3200 skrev: Rolig nu gutter, sku da lige før i får messi sovs på inderlåret.
Tja så kan man vel også finde nogle på YouTube med robben, hazard, zlatan osv osv. Bliver ikke nemt imponeret.
asp3200 skrev:
Inspektøren skrev:
Tja så kan man vel også finde nogle på YouTube med robben, hazard, zlatan osv osv. Bliver ikke nemt imponeret.
Det ved vi godt, at du ikke gør;-) Men denne gang har du en pointe...