Om vores rivaler VII

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6325 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev:

Inspektøren skrev:

DarioGomez skrev: Absolut imponerende. Fede-Ronaldo kunne lave samme numre. Men det var før knæskaderne.

Det var de gode tider med Ronaldo.

Men hvorfor skal de fleste på de danske fodboldsites absolut kalde Ronaldo for "Fede Ronaldo" eller "Tykke Ronaldo". Kald ham nu bare for det han var/er: Ronaldo, the Brazilian, the Real one.
Maradona er også mega overvægtig. Skal han så ikke også kaldes for Fede-Maradona?
CR7 er metroseksuel og lider, ifølge hans eks, Irina, muligvis af narcissisme. Skal han så ikke kaldes for narcissist-Ronaldo?

Du mener ikke i ramme alvor, at du tror, at det er danske fans, der har opfundet udtrykket 'el gordo' omkring Ronaldo?!?

Nej, det er det naturligvis ikke. Men det var før i tiden, at man snakkede om Ronaldo på den måde. Og det er sgu heller ikke ok, at tage kiloer på, når man spiller for verdens største klub og samtidig lader sig betale for det. Derfor kan jeg godt, dengang de fleste Madridistas udviste utilfredshed med Ronaldos usunde vaner.

Men nu, så oplever jeg det kun i de danske medier, at man omtaler Ronado som "fede-Ronaldo".

I de engelske -og spanske-fodboldsites, der udviser man den respekt, han fortjener og omtaler ham ofte som El Phenomenon, fænomenet.

Syntes du egentlig selv, at han fortjener at få sit navn forbundet med så negativt ladet et ord? Manden har aldrig gjort nogen noget ondt. Hverken på banen eller udenfor. Til gengæld har han biddraget med sine fantastiske mål, vanvittige teknik og masser af godt humør.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6326 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Den gamle Ronaldo var en dygtig fodboldspiller, der forstod betydningen af underholdning. Det var måske ikke altid lige effektivt det han foretog sig, men han havde talent og mod. Det gjorde ham utrolig seværdig, da han ikke altid tog den nemme løsning.

Hans type er desværre en døende race, når man bliver ved med at lægge fokus på stats. Det skaber kyniske fodboldspillere, der ser godt ud på papiret, men er kedelige i virkeligheden. Vi skal måske blive bedre til at hylde de fodboldspillere, der forsøger at underholde. De fejler muligvis ofte, men de prøver i det mindste.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6327 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII
Jeg synes da Neymar passer meget godt til den beskrivelse, desværre er han på det seneste blevet lidt mere effektiv.

Di Maria egentlig også
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved JesperA.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6328 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Jeg synes da Neymar passer meget godt til den beskrivelse, desværre er han på det seneste blevet lidt mere effektiv.

Di Maria egentlig også

Neymar er uden tvivl en show man. Jeg kan dog frygte, at vi vil se mindre af det i fremtiden. Hvis han en dag skal indtage tronen som verdens bedste, så vil han i høj grad blive vurderet på antal mål og assists. Og man skal score rigtig mange mål, hvis man vil blive regnet for den bedste nu om dage. Det kræver, at han lærer at træffe de rette beslutninger, tager de rigtige løb og placerer sig korrekt. Det er ikke ligefrem underholdende at være vidne til, men det virker.

Neymar opdager ligeledes på et tidspunkt, at de smarte driblinger ikke altid virker. Det kan i hvert fald sjældent betale sig at prøve at drible 3 mand. Og når han med tiden kommer til den erkendelse, så vil han undergå samme udvikling som Ronaldo og Messi. Det bliver mindre spektakulært, men det bliver fandens effektivt.

I min optik skal man kigge efter de unge spillere nu om dage, hvis man vil underholdes. Det bliver nemlig sjældent mere interessant, når de bliver klogere med alderen.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6329 af Inspektøren
Håber folk på, at Atletico, vores akilleshæl, ryger ud i aften, hvilket der er en sandsynlighed for, eller skal de videre, så Spanien kan få flere koefficientpoint?

Jeg er personligt meget splittet.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6330 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev: Håber folk på, at Atletico, vores akilleshæl, ryger ud i aften, hvilket der er en sandsynlighed for, eller skal de videre, så Spanien kan få flere koefficientpoint?

Ingen tvivl hos mig. Jeg håber, de ryger ud på røv og albuer. Jeg hader det hold og alt hvad både de og deres træner står for.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Daniel, Dios, Real HWL, Roesen7, Jelle, andreashn
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6331 af Inspektøren

Pelle skrev:

Inspektøren skrev: Håber folk på, at Atletico, vores akilleshæl, ryger ud i aften, hvilket der er en sandsynlighed for, eller skal de videre, så Spanien kan få flere koefficientpoint?

Ingen tvivl hos mig. Jeg håber, de ryger ud på røv og albuer. Jeg hader det hold og alt hvad både de og deres træner står for.

El Cholo er vinder. Til tider usympatisk, men en vinder. En leder.

Og ja, Atletico spiller meget svinsk, især mod os og Barcelona og til tider også meget kedelig defensiv bold. Men husk nu på, at de langt fra har de samme midler som de to giganter og mange af de andre klubber i Europa. Alligvel er de nået langt. Og det er altså primært deres filosofi, som mange er modstandere af, der har ført dem til dér, hvor de er. Hvis de gik efter at spiller underholdende fodbold, så vil jeg gerne garantere dig for, at de aldrig var endt med La Liga og en Champions League finale, sidste år. De var heller aldrig endt med at have så vanvittig en statistik mod os, som de har haft, siden Mourinho tabte i Copa del Rey finalen på Bernabeu.

Men alle har jo ret til hver deres mening.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6332 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

Jeg forstår, hvad du mener, men for både din, min og sprogets skyld vil jeg pointere, at Atlético ikke er (eller kan være) vores akilleshæl. En akilleshæl er en svaghed hos en selv, så forsvaret eller Kroos kan være vores akilleshæl. Atlético kan ikke.

Som det bruges kan "ond ånd" være mere relevant.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6333 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Nøj hvor spiller Barca og især Messi vanvittigt i øjeblikket. Selv om jeg forsøger at finde mine mest jubeloptimistiske briller, kan jeg slet ikke gennemskue, hvordan vi skal vinde den kamp på søndag!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6334 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Nøj hvor spiller Barca og især Messi vanvittigt i øjeblikket. Selv om jeg forsøger at finde mine mest jubeloptimistiske briller, kan jeg slet ikke gennemskue, hvordan vi skal vinde den kamp på søndag!

Taget vores spil i betragtning siden 2015 kontra Barcelona's spil de seneste par uger så har jeg det præcis på samme måde. Jeg gider slet ikke komme ind på Messi, han er totalt ustyrlig.

Florentino Pérez
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6335 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
City er ringe, men hold da op Werge og Jørgensen er skabsfans. Kvalmende.

Selv bale havde strålet mod City ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6336 af Inspektøren
Jeg betragter det som en fornærmelse, hvis man sammenligner Messi med CR7. An insult.

Diego Maradona og Zinedine Zidane havde udmærket (og så heller ikke mere end det) statistiker, hvis man kigger på mål og assist. Til gengæld var de dominerende. Måden de spillede på var magisk. Ligesom Messi; Ekstraordinært, magisk og dominerende.

Tager man CR7s statisker fra ham, så ville vi aldrig snakke om at sammenligne ham med Messi.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum