Den store transferrygte-tråd

5 måneder 4 dage siden #1249 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Den store transferrygte-tråd
www.thesun.co.uk/sport/football/18979796...-tottenham-transfer/

Kunne godt være en fed signing, ud på kanten med ham. Klasse spiller.
Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved asp3200.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 4 dage siden #1250 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

asp3200 post=151626 skrev: ​ www.thesun.co.uk/sport/football/18979796...-tottenham-transfer/

​Hvad er det med det her forum og trangen til at ville købe spillere i deres karrieres efterår...

5 måneder 4 dage siden #1251 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=151628 skrev:

asp3200 post=151626 skrev: ​ www.thesun.co.uk/sport/football/18979796...-tottenham-transfer/

​Hvad er det med det her forum og trangen til at ville købe spillere i deres karrieres efterår...

​Manden er 29, det er da fint. Ikke ligefrem en 35 årige man henter.

5 måneder 4 dage siden #1252 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
​Benzema må satme have været god for 7-8 år siden nu hvor han i DEN grad er i sin karrieres efterår og helt faktuelt er fuldkommen færdig grundet sin alder :D 

Det er jo Sons KLART bedste sæson målt på stats. Vi snakker om en spiller på sit peak. 

Til det mere seriøse og super fine indspark fra asp: 
Jeg bliver automatisk lidt bange for køb af en dybdeløber på 29, men det er trods alt ikke vævre vendinger, man køber, men i stedet en vanvittig målnæse og en spiller som er rigtig god i sin timing af løb og spark. Han har endda lavet et par kasser hvor han trækker ind i banen fra højre og skyder med venstre, hvilket jeg tidligere har forstået er den eneste måde man kan spille højrekant på. 

Spændende bud selvom der er nogle ting som jeg synes taler mod. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, doven

5 måneder 4 dage siden #1253 af Dragam

asp3200 post=151630 skrev:

Mmmhmmm, det gik også super godt med Hazard... elle nej, vent...

De fleste begynder at miste deres fart omkring de 30, som han fylder d. 8 juli - dvs om et par dage... og man kommer bare ikke uden om, at fart er vigtig for en kantspiller.

5 måneder 4 dage siden #1254 af Dragam

Brylle post=151631 skrev: ​Benzema må satme have været god for 7-8 år siden nu hvor han i DEN grad er i sin karrieres efterår og helt faktuelt er fuldkommen færdig grundet sin alder :D 

Det er jo Sons KLART bedste sæson målt på stats. Vi snakker om en spiller på sit peak. 

Til det mere seriøse og super fine indspark fra asp: 
Jeg bliver automatisk lidt bange for køb af en dybdeløber på 29, men det er trods alt ikke vævre vendinger, man køber, men i stedet en vanvittig målnæse og en spiller som er rigtig god i sin timing af løb og spark. Han har endda lavet et par kasser hvor han trækker ind i banen fra højre og skyder med venstre, hvilket jeg tidligere har forstået er den eneste måde man kan spille højrekant på. 

Spændende bud selvom der er nogle ting som jeg synes taler mod. 

​Ja, for det er jo præcis de samme kvaliteter der gør boks angribere og kantspillere gode, og derfor påvirker alder de forskellige typer spillere på præcis samme måde... /facepalm

5 måneder 4 dage siden #1255 af The European Super League
​Jeg synes ikke man kan bruge Karim Benzema som eksempel på at angribere bliver bedre med årene efter de fylder 30.

Benzema er unik. Hvor mange andre spillere derude kender vi, der har opnået tilnærmelsesvis hvad Benzema har opnået?

Jeg synes så til gengæld heller ikke man kan bruge Eden Hazard som eksempel på det modsatte. Han mistede ikke fart pga alder men pga en ugly skade.

Alaba y nada más

5 måneder 4 dage siden #1256 af Dragam

The European Super League post=151634 skrev: ​Jeg synes ikke man kan bruge Karim Benzema som eksempel på at angribere bliver bedre med årene efter de fylder 30.

Benzema er unik. Hvor mange andre spillere derude kender vi, der har opnået tilnærmelsesvis hvad Benzema har opnået?

Jeg synes så til gengæld heller ikke man kan bruge Eden Hazard som eksempel på det modsatte. Han mistede ikke fart pga alder men pga en ugly skade.

​Enig angående karim, og tildels angående hazard. Det er også hans alder, som har gjort ham langsommere - han er langsommere nu, end han var i første sæson vi havde ham... hvilket er nærmest toni kroos fart efterhånden.

Men der er utallige eksempler på spillere, som mister størstedelen af deres fart når de runder de 30 - det er bare en naturlig konsekvens af aldring. Der er omvendt meget få eksempler på det modsatte - javier zanetti er vel det bedste eksempel på en der ikke gik ned i gear, som han blev ældre, og stadig var fuldt ud med, da han blev 40. Modric har også mistet meget lidt fysik nu som 36 årig. Karim, selvom han er blevet en langt bedre angriber, har dog mistet fysik og fart. Min pointe er dog at fart bare er meget vigtigere for kanter, end det er for spidsangribere, og det derfor ikke er sammenligneligt.
Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved Dragam.
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

5 måneder 4 dage siden #1257 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

The European Super League post=151634 skrev: ​Jeg synes ikke man kan bruge Karim Benzema som eksempel på at angribere bliver bedre med årene efter de fylder 30.

​Lige præcis. Der er så mange faktorer som er så afgørende for en spillers udvikling. Eksemplet med Benzema var også bare for at illustrere hvor hjernedødt det var at snakke om en spiller i sit efterår efter man har leveret en fremragende sæson - ligesom Son har. Også selvom hele sæsonen står og falder med et køb af en spiller fra enten Leeds eller Ajax. Det er faktisk vildt at vi vandt to store titler uden en af de to.

Det handler også om hvilken type spiller vi snakker om, og jeg kan sagtens se Son udvikle sig til at blive en spidsangriber over tid. Benzema og Ronaldo lagde jo begge virkelig meget på i hver deres retning som deres alder skred frem. Og det er der mange eksempler på. Son kan ret sandsynligt bidrage positivt på en kant nu og har potentialet til at præge sin udvikling hen mod at blive striker. 

Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved Brylle.

5 måneder 4 dage siden #1258 af Lars1991

Dragam post=151632 skrev:

asp3200 post=151630 skrev:

Mmmhmmm, det gik også super godt med Hazard... elle nej, vent...

De fleste begynder at miste deres fart omkring de 30, som han fylder d. 8 juli - dvs om et par dage... og man kommer bare ikke uden om, at fart er vigtig for en kantspiller.

Hazard blev smadret af en skade, det må da være krystalklart for alle - og det kan ske i alle aldre. Bare se Jese.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 måneder 4 dage siden #1259 af Fondo_Sur
Hazard er et særtilfælde, men han var godt nok heller ikke god før han blev skadet af Munier i december (så vidt jeg husker).

5 måneder 4 dage siden #1260 af Chamartin

Fondo_Sur post=151638 skrev: Hazard er et særtilfælde, men han var godt nok heller ikke god før han blev skadet af Munier i december (så vidt jeg husker).

​Sat på spidsen var han vel kun rigtig god i den kamp, han blev skadet i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum
Annonce