Den store transferrygte-tråd
For det første, så er vi Real Madrid, VERDENS STØRSTE KLUB. Vi har haft “divaer” igennem vores klub før og med stor succes.
Vi har til start en President i Don Perez som er utrolig menneskelig som person.
Vi har formentlig en Don Carlo og chef træner i ét år endnu, som er verdens kendt for hans mandskabs pleje.
Derudover har vi stadig en håndfuld “leder” på holdet som kan guide Mbappe. Her tænker jeg på Alaba, Rüdiger, Nacho, Coutouis og Kroos.
Jeg håber at man smider 200 mio efter Mbappe denne sommer, istedet for 120-130 mio for Kane.
Mbappe kommer til at levere 50+ G/A for konge klubben.
Lad det ske denne sommer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg stemmer for, hvor usmageligt og ynkeligt det så kan lyde. Om det så skal koste 160 mio euro i år. Alt det lort sidste år er glemt når Mbappe står med ChL trofæet næste sommer. Vi får ikke Haaland de næste mange år, hvis overhovedet. Så må vi have det næste-bedste.
Det vil kunne fungere i Manager, men i virkeligheden? Der er ingen af de tre der deltager særlig meget defensivt. Ej heller kan de linke spillet fra midtbane til angreb som f.eks. Benz kunne. Det vil være en vild trio på kontraangreb, men ellers ved jeg ikke. De er meget samme type.Mathiaska post=163616 skrev: Jeg kan ikke understrege nok hvor vild en trio Vini - Mbappe - Rodrygo vil være sportsligt, som jeg også har skrevet i en anden tråd. Men ja, fuck ham for sidste sommer. Men sportsligt... Pueha. Det vil bringe os helt op på siden af City på papiret. Ingen hold vil kunne holde den trios gennembruds styrke nede i 90 minutter.
Jeg stemmer for, hvor usmageligt og ynkeligt det så kan lyde. Om det så skal koste 160 mio euro i år. Alt det lort sidste år er glemt når Mbappe står med ChL trofæet næste sommer. Vi får ikke Haaland de næste mange år, hvis overhovedet. Så må vi have det næste-bedste.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det ved jeg ikke om er sandt i praksis. Det ligner ofte for mig, at Vinicius ofte er instrueret i ikke at tage meget del i den defensive fase for netop at prioritere energien i omstillinger og fase 3. Jeg synes ofte Rodrygo spiller disciplineret, men det absolut ikke en force for ham at presse eller erobre, det er jeg meget enig i.Ramos4 post=163617 skrev:
Det vil kunne fungere i Manager, men i virkeligheden? Der er ingen af de tre der deltager særlig meget defensivt. Ej heller kan de linke spillet fra midtbane til angreb som f.eks. Benz kunne. Det vil være en vild trio på kontraangreb, men ellers ved jeg ikke. De er meget samme type.Mathiaska post=163616 skrev: Jeg kan ikke understrege nok hvor vild en trio Vini - Mbappe - Rodrygo vil være sportsligt, som jeg også har skrevet i en anden tråd. Men ja, fuck ham for sidste sommer. Men sportsligt... Pueha. Det vil bringe os helt op på siden af City på papiret. Ingen hold vil kunne holde den trios gennembruds styrke nede i 90 minutter.
Som da vi spillede med BBC, hvor man om nogen kan tale om spillere som ikke arbejdede meget bagud, så vil det at vi har disse 3 oppe foran være noget helt andet modstanderne skal forholde sig til, end med Benzema. For med 2 af verdens hurtigste spillere stående klar på omstilling så er man nødt til at gardere sig med sin bagkæde. Og mod de hold der trodser dette og alligevel spiller med høj bagkæde vil det være til vores fordel, for de vil med garanti komme i vanskeligheder når bolden mistes oppe foran. Tænk bare på spillerne i kæden bagved med Camawinga, Fede, Bellingham som alle er sublime til at flytte bolden hurtigt de første 10-20 (50 i Fedes tilfælde) meter.
Mbappé er sublim i mere eller mindre alle facetter frem i banen, både i opbyggende spil og progressive pasninger - han er både kreativ og visionær. Så den del er jeg meget uenig i og jeg vil næsten vædde med at han kan linke endnu bedre op med Vini/Rodrygo end Benzema kunne når de har lært hinanden at kende. Han vil også åbne op for at Rodrygo kan vandre endnu mere ind centralt fra sin udgangspunkt i højre side og dermed sandsynligvis afhjælpe den manglende Benzema omkring midtercirklen i det opbyggende spil, såfremt Mbappe går dybt eller bredt.
Det hele er givetvis lidt firkantet og forenklet, men jeg kan sagtens se det fungere med de tre. Og endda til det bedre end med Benzema.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg har ikke ondt i maven. Jeg har decideret kvalme.Dybbøl post=163615 skrev: Til jer Madridista’s som har ondt i maven over Mbappe.
For det første, så er vi Real Madrid, VERDENS STØRSTE KLUB. Vi har haft “divaer” igennem vores klub før og med stor succes.
Vi har til start en President i Don Perez som er utrolig menneskelig som person.
Vi har formentlig en Don Carlo og chef træner i ét år endnu, som er verdens kendt for hans mandskabs pleje.
Derudover har vi stadig en håndfuld “leder” på holdet som kan guide Mbappe. Her tænker jeg på Alaba, Rüdiger, Nacho, Coutouis og Kroos.
Jeg håber at man smider 200 mio efter Mbappe denne sommer, istedet for 120-130 mio for Kane.
Mbappe kommer til at levere 50+ G/A for konge klubben.
Lad det ske denne sommer.
Min elskede klub gennem snart 40 år er ved at tage springet fra "VERDENS STØRSTE KLUB" til en patetisk køter, der ruller rundt på ryggen og lader visse spillere blive større end klubben. Det er første gang i klubbens 121-årige historie.
Lad os lige få kronologien om Mbappé på plads, så alle kan se det fuldstændig absurde i franskmanden:
2021: Real Madrid er enige med Mbappé om en kontrakt og man tilbyder PSG 220 millioner €, hvilket bare bliver ignoreret fuldstændig
2022: Alt er gjort klar til, at Mbappé fuldfører sit ord fra året før og nu skifter på en fri transfer. Men til allersidst er han pludselig Pariser og forelsket i det franske projekt, hvorefter han forlænger med "sit elskede Paris SG".
2023: Mbappé meddeler, at han ikke vil forlænge og straks stopper Real Madrid al planlægning, for WOW........nu kan man hente selveste Kylle i enten 2023.........eller måske i 2024........hvis han altså vil..........åh, bare han dog vil........vi glæder os sådan.
Det er satenrasme klamt!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vil han til klubben skal der mere til end et brev til PSG ledelsen, og en samtale med Perez.
Er skiftet ikke på plads inden 1 juli skal vi ikke bruge mere tid på det denne sommer, risikoen som PSG sikkert gerne gambler med er at vi er tvunget at hente en angriber fra øverste hylde denne sommer.
Henter vi til eksempel Kane så er det ikke lige sjovt for Mbappe at komme til klubben næste sommer da han ikke nødvendigvis bliver førstevalg.
En spiller som Kane kan let have 4-6 rigtig gode år i benene, og vi kan vel ikke have plads til begge.
Så jeg tror stadig at om Mbappe nogensinde skal spille i hans favoritklub, ja så er det nu.
Hvorfor skal det være nu, og spilde en masse penge ?Thomaskjensen post=163622 skrev: Hakimi skal ingen steder så længe han er under mistanke for voldtægt.
Vil han til klubben skal der mere til end et brev til PSG ledelsen, og en samtale med Perez.
Er skiftet ikke på plads inden 1 juli skal vi ikke bruge mere tid på det denne sommer, risikoen som PSG sikkert gerne gambler med er at vi er tvunget at hente en angriber fra øverste hylde denne sommer.
Henter vi til eksempel Kane så er det ikke lige sjovt for Mbappe at komme til klubben næste sommer da han ikke nødvendigvis bliver førstevalg.
En spiller som Kane kan let have 4-6 rigtig gode år i benene, og vi kan vel ikke have plads til begge.
Så jeg tror stadig at om Mbappe nogensinde skal spille i hans favoritklub, ja så er det nu.
Vi kan fortælle mbappe, at hvis han vitterligt vil Real Madrid, så holder han psg hen, og skifter gratis til RM næste sommer...
Og hvis ikke, så farvel kammerat ! Det ville klæde RM en hel del at lade Kylian vide, at han ikke bare kan gøre som det passer ham...
This. Det er lige præcis det her jeg mener, man viser hele omverdenen at han er større end klubben, hvis man endnu engang kommer krybende på knæ, så snart der er mulighed for at hente ham. Hvis PSG var villige til at forhandle med os, så ville ledelsen uden at tøve betale vanvittigt mange penge for ham i det her vindue, og ellers stopper de al aktivitet ifht. forstærkning til angrebet, fordi de kan hente ham gratis næste år, og der må endeligt ikke komme noget i vejen for dette.Jeg har ikke ondt i maven. Jeg har decideret kvalme.
Min elskede klub gennem snart 40 år er ved at tage springet fra "VERDENS STØRSTE KLUB" til en patetisk køter, der ruller rundt på ryggen og lader visse spillere blive større end klubben. Det er første gang i klubbens 121-årige historie.
Lad os lige få kronologien om Mbappé på plads, så alle kan se det fuldstændig absurde i franskmanden:
2021: Real Madrid er enige med Mbappé om en kontrakt og man tilbyder PSG 220 millioner €, hvilket bare bliver ignoreret fuldstændig
2022: Alt er gjort klar til, at Mbappé fuldfører sit ord fra året før og nu skifter på en fri transfer. Men til allersidst er han pludselig Pariser og forelsket i det franske projekt, hvorefter han forlænger med "sit elskede Paris SG".
2023: Mbappé meddeler, at han ikke vil forlænge og straks stopper Real Madrid al planlægning, for WOW........nu kan man hente selveste Kylle i enten 2023.........eller måske i 2024........hvis han altså vil..........åh, bare han dog vil........vi glæder os sådan.
Det er satenrasme klamt!
Hvis Pérez vælger at hente ham, så kan vi godt pakke alt det her fattige "Don Pérez/Papa Pérez" langt, langt væk, for så er han ikke andet end en lille cirkusklovn, der hopper og danser efter PSG-spillerens næse, og det piner mig inderligt at se SÅ mange Real Madrid fans, som er parate til fuldstændigt at se igennem med, hvad der skete for et år siden. Det er ikke Real Madrid værdigt.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Jeg føler man ville gøre sig selv til grin hvis man betaler absurd mange penge for ham denne sommer, fordi han sandsynligvis igen bare prøver at få en bedre kontrakt - men hvis han vil komme gratis næste år, og til rimelige vilkår (ikke mere end vi gav cristiano), så synes jeg ikke vi står tilbage som nogen der bare har hoppet og danset efter hans fløjte.Lukita post=163624 skrev:
This. Det er lige præcis det her jeg mener, man viser hele omverdenen at han er større end klubben, hvis man endnu engang kommer krybende på knæ, så snart der er mulighed for at hente ham. Hvis PSG var villige til at forhandle med os, så ville ledelsen uden at tøve betale vanvittigt mange penge for ham i det her vindue, og ellers stopper de al aktivitet ifht. forstærkning til angrebet, fordi de kan hente ham gratis næste år, og der må endeligt ikke komme noget i vejen for dette.Jeg har ikke ondt i maven. Jeg har decideret kvalme.
Det er satenrasme klamt!
Hvis Pérez vælger at hente ham, så kan vi godt pakke alt det her fattige "Don Pérez/Papa Pérez" langt, langt væk, for så er han ikke andet end en lille cirkusklovn, der hopper og danser efter PSG-spillerens næse, og det piner mig inderligt at se SÅ mange Real Madrid fans, som er parate til fuldstændigt at se igennem med, hvad der skete for et år siden. Det er ikke Real Madrid værdigt.
Men der skal naturligvis handles ind denne sommer, uanset om han måske kan komme gratis næste år eller ej. Og hvis han så kommer gratis næste år, så må han spille sig ind på holdet.
Jeg syntes godt nok det bliver hevet lidt ud af proportioner.Lukita post=163624 skrev:
Det er satenrasme klamt!
"Det er ikke Real Madrid værdigt", "Papa Perez er en lille cirkusklovn", "Selveste Mbappé", "Klubben kommer krybende på knæene". Sproget er jo hevet direkte ud fra side 1 i højskoleunderviserens dramaturgi-bog.
Hvis Real Madrid er en så stor gentlemans-institution, som jeg tror vi alle er enige om at klubben er, så skal der efter min mening også være plads til, at klubben kan respektere at blive fravalgt, uden at det skal påvirke fremtidige beslutninger. Jeg er enig i at det romantiske element af at hente Mbappé, som der var lagt op til fra både Reals og Mbappés side af, ikke er det samme længere. Men med det være sagt, skal klubben da ikke kigge væk fra en åbning i markedet der både giver sportslig og kommerciel mening.
I mit hoved tilskriver man da netop Mbappé alt for meget magt, hvis hans afvisning kan gøre at Perez agerer med følelserne fremfor sit rationale.
Dertil er jeg af den holdning at Mbappé altså aldrig har skyldt Real at komme til klubben. Det store ´men´ jeg kan have ved at hente ham, er al den polemik der har været omkring ham i PSG. Det vil jeg ikke have til Real Madrid, da det jo netop er et af holdets styrker, at det er aldrig er bullshit i medierne. Der er en ufattelig stærk gruppe, og det skal Mbappé kunne integrere sig i. Ikke noget med at gå direkte til medierne etc.
Derudover syntes jeg at det vigtigste må være, at Perez har lært ikke at gå all-in på Mbappé - Eller nogen andre spillere for den sags skyld. Nu er hhv. Camavinga og Tchouameni kommet ind som resultat af at Mbappé ikke var mulig i de to foregående somre, og det er vi jo nok egentlig alle meget glade for. Men en Mbappé-saga skal ikke gå langt ind i August. Undersøg muligheden, se hvad der kræves, tag en beslutning. Jeg magter ikke at hele sommeren skal handle om Mbappé, for at han så ender med at blive i PSG, og vi ender uden en ordentlig 9´er (samt andre positioner der kan blive negliseret i jagten derpå). Det er nok også den frygt vi alle sidder med.
Men tilbage til humlen - Den der stolte retorik om hvad Real er for gode til, det gik jeg altså ikke et pr. sure-sokker for. Ikke i det her tilfælde.
Real er for gode til at gå efter Hakimi lige nu. Måske endda også en spiller som Mané. Spillere som beviseligt (nu må vi se med Hakimi) har lavet noget lort.
Hvis alle ovennævnte ender kan mødes mht. Mbappé (økonomien i en transfer, kan han passe ind på holdet og i gruppen osv.), så syntes jeg man skal gå efter ham. Ellers må det være stoltheden der blinder en.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Venter vi 1 år som måske er det rigtige økonomisk så kan vi alle opsige vores TV abonnement da der ikke er nogen der gider se et Real Madrid der spiller uden angriber, og hvem siger han kommer næste sommer, vi kan/må ikke forhandle med ham før til Januar.
Så om du er OK at smide 23/24 for måske at få Mbappe, ja så er vi ret langt fra hinanden.
Der SKAL hentes en angriber nu og her, smider vi +$100m på en spiller som Kane, så ser jeg ikke at vi kommer behøve Mbappe næste sommer, for gratis bliver det aldrig at have ham løbende rundt.
Samtidig skal vi ikke igen lade os narre igen af PSG eller Mbappe.
Smid et seriøst bud, måske €250m og en deadline for signering 1 Juli.