Den store transferrygte-tråd

3 år 1 måned siden #2665 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Den store transferrygte-tråd

​​Jeg føler man ville gøre sig selv til grin hvis man betaler absurd mange penge for ham denne sommer, fordi han sandsynligvis igen bare prøver at få en bedre kontrakt - men hvis han vil komme gratis næste år, og til rimelige vilkår (ikke mere end vi gav cristiano), så synes jeg ikke vi står tilbage som nogen der bare har hoppet og danset efter hans fløjte.

Men der skal naturligvis handles ind denne sommer, uanset om han måske kan komme gratis næste år eller ej. Og hvis han så kommer gratis næste år, så må han spille sig ind på holdet.

Selvfølgelig hopper og danser Pérez efter hans fløjte, hvis han henter ham efter han fuckede os godt og grundigt sidste år. Så viser vi ham og hele verden, at han kunne vælge pengene fremfor os, og stadig vil vi enten betale mange penge for ham den her sommer, og ellers stoppe al transferaktivitet ifht. et køb af en ny førsteangriber den her sommer (som der er ALVORLIGT brug for), da der jo skal være plads til ham næste sommer. For det kan du godt regne med kommer til at ske, efter den her udvikling. Udover Joselu kommer vi IKKE til at hente en ny førsteangriber her til sommer, så det bliver højest sandsynligt Rodrygo på 9'er positionen, og så med Joselu som backup. Det er til at brække sig over.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #2666 af Lukita

​Jeg syntes godt nok det bliver hevet lidt ud af proportioner. 
"Det er ikke Real Madrid værdigt", "Papa Perez er en lille cirkusklovn", "Selveste Mbappé", "Klubben kommer krybende på knæene". Sproget er jo hevet direkte ud fra side 1 i højskoleunderviserens dramaturgi-bog. 

Hvis Real Madrid er en så stor gentlemans-institution, som jeg tror vi alle er enige om at klubben er, så skal der efter min mening også være plads til, at klubben kan respektere at blive fravalgt, uden at det skal påvirke fremtidige beslutninger. Jeg er enig i at det romantiske element af at hente Mbappé, som der var lagt op til fra både Reals og Mbappés side af, ikke er det samme længere. Men med det være sagt, skal klubben da ikke kigge væk fra en åbning i markedet der både giver sportslig og kommerciel mening. 

I mit hoved tilskriver man da netop Mbappé alt for meget magt, hvis hans afvisning kan gøre at Perez agerer med følelserne fremfor sit rationale. 

Dertil er jeg af den holdning at Mbappé altså aldrig har skyldt Real at komme til klubben. Det store ´men´ jeg kan have ved at hente ham, er al den polemik der har været omkring ham i PSG. Det vil jeg ikke have til Real Madrid, da det jo netop er et af holdets styrker, at det er aldrig er bullshit i medierne. Der er en ufattelig stærk gruppe, og det skal Mbappé kunne integrere sig i. Ikke noget med at gå direkte til medierne etc.

Derudover syntes jeg at det vigtigste må være, at Perez har lært ikke at gå all-in på Mbappé - Eller nogen andre spillere for den sags skyld. Nu er hhv. Camavinga og Tchouameni kommet ind som resultat af at Mbappé ikke var mulig i de to foregående somre, og det er vi jo nok egentlig alle meget glade for. Men en Mbappé-saga skal ikke gå langt ind i August. Undersøg muligheden, se hvad der kræves, tag en beslutning. Jeg magter ikke at hele sommeren skal handle om Mbappé, for at han så ender med at blive i PSG, og vi ender uden en ordentlig 9´er (samt andre positioner der kan blive negliseret i jagten derpå). Det er nok også den frygt vi alle sidder med.

Men tilbage til humlen - Den der stolte retorik om hvad Real er for gode til, det gik jeg altså ikke et pr. sure-sokker for. Ikke i det her tilfælde. 
Real er for gode til at gå efter Hakimi lige nu. Måske endda også en spiller som Mané. Spillere som beviseligt (nu må vi se med Hakimi) har lavet noget lort. 

Hvis alle ovennævnte ender kan mødes mht. Mbappé (økonomien i en transfer, kan han passe ind på holdet og i gruppen osv.), så syntes jeg man skal gå efter ham. Ellers må det være stoltheden der blinder en. ​

Klubben skal ALDRIG nogensinde acceptere at blive fravalgt på den måde. Klubben lagde alt ind på at hente ham i sommeren 2021, og også i sommeren 2022 holdte man igen med at hente noget til angrebet fordi man forhandlede indtil det allersidste, og han skulle have givet Pérez sit ord på at han ville komme, og så fravalgte han os på målstregen pga. pengene og at han ville få mere magt i PSG. Hvis klubben accepterer dette og henter ham i sidste ende, så mister klubben så meget ære og integritet, da de så viser at så længe man er god nok, så kan man skide på klubben og fravælge den pga. penge, og alligevel komme til klubben når det lige passer en, og dermed er man større end klubben. Tanken om dette får det til at vende sig i mig.

Og nej, man tilskriver ham ikke for meget magt, for Pérez kommer med 100 % sikkerhed til at agere med følelserne nu, fremfor sit rationale, pga. udviklingen i de her dage. PSG vil stensikkert aldrig nogensinde forhandle med os, men Pérez vil prøve til det sidste, indtil han indser at det ikke nytter noget. Han vil så vente et år og hente ham transferfrit, men der kommer ikke til at blive hentet en ny førsteangriber den her sommer (da han vil vente et år på ham), selvom vi har alvorligt brug for en NU!!!

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Lukita.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

3 år 1 måned siden #2667 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Lukita post=163629 skrev:

​​Jeg føler man ville gøre sig selv til grin hvis man betaler absurd mange penge for ham denne sommer, fordi han sandsynligvis igen bare prøver at få en bedre kontrakt - men hvis han vil komme gratis næste år, og til rimelige vilkår (ikke mere end vi gav cristiano), så synes jeg ikke vi står tilbage som nogen der bare har hoppet og danset efter hans fløjte.

Men der skal naturligvis handles ind denne sommer, uanset om han måske kan komme gratis næste år eller ej. Og hvis han så kommer gratis næste år, så må han spille sig ind på holdet.

Selvfølgelig hopper og danser Pérez efter hans fløjte, hvis han henter ham efter han fuckede os godt og grundigt sidste år. Så viser vi ham og hele verden, at han kunne vælge pengene fremfor os, og stadig vil vi enten betale mange penge for ham den her sommer, og ellers stoppe al transferaktivitet ifht. et køb af en ny førsteangriber den her sommer (som der er ALVORLIGT brug for), da der jo skal være plads til ham næste sommer. For det kan du godt regne med kommer til at ske, efter den her udvikling. Udover Joselu kommer vi IKKE til at hente en ny førsteangriber her til sommer, så det bliver højest sandsynligt Rodrygo på 9'er positionen, og så med Joselu som backup. Det er til at brække sig over.

​Men det er det jeg siger - uagtet om vi måske henter mbappe på en fri transfer næste sommer, så skal der handles ind denne sommer. Underforstået, der skal hentes en top klasse 9'er (blandt mange andre ting) denne sommer. 

Iøvrigt vil mbappe jo spille på kanten, og ikke 9'er, så synes du blander tingene sammen. Men ja, hvis vi satte alt i stå for mbappe, så ville vi stå tilbage som fjolser - men det tror (håber) jeg heller ikke Perez gør denne gang.

3 år 1 måned siden #2668 af Dragam

Thomaskjensen post=163628 skrev: @Dragam, vi kommer spilde en masse penge lige meget hvad vi gør.
Venter vi 1 år som måske er det rigtige økonomisk så kan vi alle opsige vores TV abonnement da der ikke er nogen der gider se et Real Madrid der spiller uden angriber, og hvem siger han kommer næste sommer, vi kan/må ikke forhandle med ham før til Januar.

Så om du er OK at smide 23/24 for måske at få Mbappe, ja så er vi ret langt fra hinanden.

Der SKAL hentes en angriber nu og her, smider vi +$100m på en spiller som Kane, så ser jeg ikke at vi kommer behøve Mbappe næste sommer, for gratis bliver det aldrig at have ham løbende rundt.

Samtidig skal vi ikke igen lade os narre igen af PSG eller Mbappe.

Smid et seriøst bud, måske €250m og en deadline for signering 1 Juli.

​Som jeg skrev skal der naturligvis handles denne sommer uanset hvad (det ville hjælpe hvis folk rent faktisk gad læse hvad der står...), og mbappe kommer ikke for at spille 9'er uanset hvad...

Så Kane (samt en del andre forstærkninger forhåbentlig) denne sommer, og måske / måske ikke Mbappe på en fri transfer næste sommer. Jeg synes under ingen omstændigheder at vi skal gå med på mbappe's julelege igen, som sandsynligvis blot er for at presse en bedre kontrakt ud af psg igen. Han kan komme gratis næste sommer, ellers farvel og tak.

Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Dragam.

3 år 1 måned siden #2669 af doven
Besvaret af doven på emne Den store transferrygte-tråd
Sidste forår var begejstringen over at hente Mbappe til klubben for mit vedkommende enorm, og jeg havde som de fleste andre taget for givet, at det blot var et spørgsmål om tid før vi ville se ham i den hvide trøje. Men sådan skulle det ikke blive, og i stedet valgte han i sidste øjeblik at blive i sin hjemby og tjene en astronomisk løn. Fair nok, det er hans beslutning, og han skylder os ikke noget. Så selv om jeg ville have elsket at have fået ham til klubben, bærer jeg ikke nag over det.

Når det så er sagt, så slukkede den episode fuldstændig for drømmen om at se Mbappe i den hvide trøje, og jeg er egentligt fløjtende ligeglad hvor han spiller næste sæson, om det er i Paris, Manchester eller sågar Mellemøsten. Hvis det skulle ende med at blive Madrid, så håber jeg bare ikke vi går ud og står på hovedet for ham endnu en gang. 

Man plejer at sige, at Real Madrid kun ringer én gang. Men det er nu tredje gang, vi har forsøgt at hente ham, og det er tredje gang, han har takket nej til tilbuddet om at komme til Real Madrid. Igen – fair nok, det er hans egen beslutning at træffe. For mig handler det heller ikke så meget om ære, men mere om at jeg synes vi har brugt nok tid på ham, og det er på tide at kigge i andre retninger. Hvis Perez virkeligt vil have ham til Madrid, så må det ske på vores præmisser denne gang. Hvis ikke, så har jeg det helt fint med at sige, at det tog er kørt.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved doven.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 år 1 måned siden #2670 af Lukita

​​Men det er det jeg siger - uagtet om vi måske henter mbappe på en fri transfer næste sommer, så skal der handles ind denne sommer. Underforstået, der skal hentes en top klasse 9'er (blandt mange andre ting) denne sommer. 

Iøvrigt vil mbappe jo spille på kanten, og ikke 9'er, så synes du blander tingene sammen. Men ja, hvis vi satte alt i stå for mbappe, så ville vi stå tilbage som fjolser - men det tror (håber) jeg heller ikke Perez gør denne gang.

Ja, vi SKAL hente en topklasse 9'er, og det skal være den her sommer. Og hvis ikke PSG-spilleren skulle blive hentet til den position, hvor havde du så tænkt dig at man skulle hente ham til? Venstre kant, hvor Vinicius har udviklet sig til en af verdens bedste spillere, og som har udvist et kæmpe engagement og kærlighed til klubben?

Hvis man fortsat vil beholde Vinicius på venstre kant, så kommer vi IKKE til at få en ny topklasse 9'er den her sommer, det garanterer jeg dig. For så er PSG-spilleren udset til den plads, og da PSG ikke kommer til at forhandle med os den her sommer (det skal du ikke være i tvivl om), så får vi ham først fra næste sommer, dvs. der bliver ikke hentet noget til positionen den her sommer, udover Joselu, som ikke er en topklasse angriber.

3 år 1 måned siden #2671 af Thomaskjensen
Enligt transfermarkt har Mbappe spille 3 kampe i 22-23 som LW, og 31 kampe som CF (bare i den franske liga), så jeg er ikke helt enig i at Mbappe aldrig kommer spille 9'er.

Igen, om vi henter Kane så skal Mbappe ikke til klubben før Kane pensionere sig, og til den tid håber vi alle vel på at Endrick er ubetinget førsteangriber.

Det er NU eller aldrig for Mbappe.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Thomaskjensen.

3 år 1 måned siden #2672 af Thomaskjensen
@Lukita, jeg vågner om natten badet i sved, vrede og afsky når jeg har det mareridt scenarie i mine drømme.

Det må bare ikke ske, men men men :(

3 år 1 måned siden #2673 af Dragam
Til jer begge - at han bliver brugt som 9'er i psg er jo eftersigende en af de ting han er utilfreds med.

Og nu tænker i begge i en opstilling præcis som denne sæson, men som der er blevet debateret en del herinde, så egner real madrids spiller materiale sig væsentligt bedre til en 3-5-2, hvilket jo så kunne være med Vini og Mbappe i frie roller på toppen.

Men som jeg synes jeg har gjort ret tydeligt (åbenbart ikke tydeligt nok), så skal holdet forstærkes markant denne sommer, gerne med Kane som 9'er - kan mbappe fås på en fri transfer næste sommer, til rimelige vilkår, then why not. Så må han spille sig på holdet og se må vi se hvordan opstillingen kommer til at se ud.

Jeg er helt uenig i at det er nu eller aldrig for Mbappe, for vi skal ikke give qatar over 200 millioner euro for en spiller med 1 år tilbage af sin kontrakt. Det er fri transfer, eller nej tak.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

3 år 1 måned siden #2674 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Den store transferrygte-tråd
Han bliver højst sandsynligt i næste sæson, og så vil de forsøge at bruge tiden på at overbevise ham om en forlængelse. Vi skal ikke tage del i det cirkus igen.

Jeg håber Perez har lært lektien.

Hvis han vil til Real, skal han først og fremmest gøre det klart overfor PSG. Det er en sag mellem spilleren og hans arbejdsgiver.

I mellemtiden skal vi fokusere på at skaffe en klasse angriber. Kane bliver vanskeligt, men vi må gøre et forsøg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 år 1 måned siden #2675 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Den store transferrygte-tråd
​Lad os nu lege Mbappe brænder sine broer i Paris, vi laver så den omvendte på ham og snupper Kane handlen.

Hvor kan han så smutte hen til, jeg kan virkelig ikke se andre end Real som har råd til ham og prestigen.

Man united - Er vel den eneste i Europa som har pengene og er en mulighed
Chelsea - De har vel ikke plads :)
Man city - tror ikke de vil turde rykke på ham men nuværende trup
Liverpool - ikke penge nok
Newcastle - gider han ikke
Bayern - ikke penge nok
Barcelona - ikke penge nok
Italienske klubber - ikke penge nok

Han kan ende i en meget grim situation, som holder ham i PSG.

3 år 1 måned siden #2676 af Dragam

asp3200 post=163641 skrev: ​Lad os nu lege Mbappe brænder sine broer i Paris, vi laver så den omvendte på ham og snupper Kane handlen.

Hvor kan han så smutte hen til, jeg kan virkelig ikke se andre end Real som har råd til ham og prestigen.

Man united - Er vel den eneste i Europa som har pengene og er en mulighed
Chelsea - De har vel ikke plads :)
Man city - tror ikke de vil turde rykke på ham men nuværende trup
Liverpool - ikke penge nok
Newcastle - gider han ikke
Bayern - ikke penge nok
Barcelona - ikke penge nok
Italienske klubber - ikke penge nok

Han kan ende i en meget grim situation, som holder ham i PSG.

​Det kunne være lidt lækker karma.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, Thomaskjensen

Leveret af Kunena Forum