Den store transferrygte-tråd
"FIFA er nødt til". Jeg skriver ingen steder, at jeg regner med de gør noget. Prøv at læse før du taster.9eren post=165035 skrev:
okay det var det mest naive jeg har hørt i år !Ramos4 post=165029 skrev: Al-Hilal eller hvad fuck de hedder, har tilbudt Mbappe €700m for 1 års kontrakt. WTFFF.
FIFA er nødt til at skride ind på et tidspunkt. Ellers går der ikke lang tid før halvdelen af de bedste spillere i verden spiller i Saudi. Ikke kun gamle spillere.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Altså hvad tror du selv?
Prøv at artikulere, hvorfor du mener, at det er naivt at tro, at elite fodboldspillere kan lokkes til at spille i Saudi, hvis de bliver tilbudt milliarder i løn...9eren post=165038 skrev: Jeg snakker om “ Ellers går der ikke lang tid før halvdelen af de bedste spillere i verden spiller i Saudi. Ikke kun gamle spillere.”
Altså hvad tror du selv?
"Altsåååå, hvad tror du selv.." er ikke noget argument.. Jeg ved ikke engang, hvad man kalde det. Lyder som noget en irritabel 13 årig har skrevet.
PSG feel Mbappes agreement with Real Madrid for 2024 is sealed.
Personligt kan jeg ikke have ondt i røven over han tager et år i Saudi Arabien fremfor bænken i PSG hvis han skifter gratis til os næste år.
- 9eren
- Gæst
-
det er jo ikke i går Saudi har fået penge eller andre lande som Kina og USA til at få spillere til landet. Der er ingen prestige i at spille i Saudi, når alle de fede turneringer er i Europa. Så ja, hvad tror du selv er et ganske fint argument, for det er vel nok det mest naive jeg har hørt i år. Det er et move du gør når du er over the hill.Bismo post=165039 skrev:
Prøv at artikulere, hvorfor du mener, at det er naivt at tro, at elite fodboldspillere kan lokkes til at spille i Saudi, hvis de bliver tilbudt milliarder i løn...9eren post=165038 skrev: Jeg snakker om “ Ellers går der ikke lang tid før halvdelen af de bedste spillere i verden spiller i Saudi. Ikke kun gamle spillere.”
Altså hvad tror du selv?
"Altsåååå, hvad tror du selv.." er ikke noget argument.. Jeg ved ikke engang, hvad man kalde det. Lyder som noget en irritabel 13 årig har skrevet.
Så penge er slet ikke en faktor i din optik? Hvem er det lige, der er naiv? :)9eren post=165041 skrev:
det er jo ikke i går Saudi har fået penge eller andre lande som Kina og USA til at få spillere til landet. Der er ingen prestige i at spille i Saudi, når alle de fede turneringer er i Europa. Så ja, hvad tror du selv er et ganske fint argument, for det er vel nok det mest naive jeg har hørt i år. Det er et move du gør når du er over the hill.Bismo post=165039 skrev:
Altså hvad tror du selv?
- 9eren
- Gæst
-
se det var faktisk ikke det jeg sagde.Bismo post=165042 skrev:
Så penge er slet ikke en faktor i din optik? Hvem er det lige, der er naiv? :)9eren post=165041 skrev:
Altså hvad tror du selv?
Jeg snakkede om at der ikke er prestige i at spille i Saudi når du er på top niveau. At komme til Saudi er jo først relevant når du ikke kan præstere mere fordi der er penge. Læs nu lige ordentligt inden du råber højt tak
Real HWL post=165040 skrev: Personligt kan jeg ikke have ondt i røven over han tager et år i Saudi Arabien fremfor bænken i PSG hvis han skifter gratis til os næste år.
Personligt foretrækker jeg, at han bliver kontrakten ud i P$G og knækker den parisiske olieklub, så klubben får lige lukt nul kroner.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Enig, det ville selvfølgelig være det mest morsomme. Men det scenarie ser jeg desværre som usansynligt.Kasillas post=165044 skrev:
Real HWL post=165040 skrev: Personligt kan jeg ikke have ondt i røven over han tager et år i Saudi Arabien fremfor bænken i PSG hvis han skifter gratis til os næste år.
Personligt foretrækker jeg, at han bliver kontrakten ud i P$G og knækker den parisiske olieklub, så klubben får lige lukt nul kroner.
- Brylle
- Gæst
-
Og betyder det noget for hvad man tilbyder ham af penge?
Hvis det er sandt, at han har fået tilbudt det, skal han ikke vælge Real. Med den slags penge kan han udrette meget større og vigtigere ting, end han kan med nogen fodboldklub.
Man kan mene en masse om den her Saudi-offensiv.
Det er totalt konkurrenceforvridende når en stat financierer klubbernes køb - Det er sportwashing på højeste plan Saudi har gang i.
Man kan muligvis også argumentere for, at den almene fan vil komme til at føle sig mindre forbundet med spillerne, der tjener deres årsløn på en bøvs. Specielt hvis resultatet bliver forhøjede stadionpriser, og sporten i tiltagende grad bliver en luksusvare. Her var nogle af de samme problemstillinger med ESL.
Om alle omstændigheder er det ikke kønt. Man kan håbe at nogle af de her spillere, hvor mange kommer fra fattige kår, redibistruere noget af rigdommen til sociale gøremål. Ikke at jeg skal sige hvad folk skal gøre med sine penge - Der ligger jeg ikke politisk.
Men sådanne beløber kan kun ændre sporten dramatisk, det tog har forladt stationen.
Nu må vi se med Mbappé. Jeg har følt mig ret sikker på hans ankomst siden brevet, endnu mere siden i fredags - Men jeg havde ikke taget højde for Saudi. Det kan kun lokke.
Der er næppe hold i det rygte.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.