Sæson 2022-2023
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
- Administrator
-
Sparholt vil bytte Arribas lige over med Juan Román Riquelme. Faktisk vil han bytte alle spillere for Riquelme ;-)9eren post=158347 skrev: Arribas. Kom nu Carlo… ham og Alvaro Rodriguez.
Og Sparholdt vil sælge Arribas. He has no idea
Arribas har forhåbentligt også i Carlos øjne gjort sig fortjent til nogle flere minutter.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
hahahaha.Administrationen post=158350 skrev:
Sparholt vil bytte Arribas lige over med Juan Román Riquelme. Faktisk vil han bytte alle spillere for Riquelme ;-)9eren post=158347 skrev: Arribas. Kom nu Carlo… ham og Alvaro Rodriguez.
Og Sparholdt vil sælge Arribas. He has no idea
det skulle ikke undre mig.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Er Mariano, Odriozola og Hazard virkelig så dårlige? Måske.. men jeg vælger i hvert fald efterhånden at forholde mig skeptisk.
Mariano kom fra et succesfuldt ophold i Lyon, hvor han udgjorde et virkelig farligt angreb sammen med Depay og Fekir. Han viste han kunne score mål. Så blev han hentet til Real Madrid og har aldrig fået en chance siden. Er han virkelig ikke god nok til at være backup for Benzema? Min mening er, at det er han faktisk. Selvfølgelig er han et stort skridt ned, fordi Benzema har så mange flere facetter i sit spil. Mariano er en ret begrænset spiller, men han kan nogle få ting, der sagtens kan gøre en forskel. Han har bevist at han kan lave masser af mål, har et knaldhårdt spark og en fin hurtighed. Derudover arbejder han virkelig hårdt og er aggressiv i duellerne. Det er da helt fint for en spiller, der bliver nødt til at stå i skyggen af Benzema. Imod Mallorca så vi jo også at vi først får lidt chancer, da han kom ind. Så han kan jo tilføre noget, hvis vi spiller på en bestemt måde.
Hazard har, efter min mening, tidligere vist at han har noget at tilbyde holdet. Sidste sæson omkring nytår synes jeg, at han spillede flere gode kampe, før han blev taget ud af holdet igen, uden nogen ved hvorfor. I den her sæson blev han skiftet ind imod Celtic og blev man of the match. Han starter næste kamp, spiller ikke godt og det var så det, så blev han ikke rigtig brugt igen. Derudover ser vi svage præstationer fra Rodrygo og Asensio igen og igen, og der er åbenbart uendelig meget mere tålmodighed med dem. Jeg siger ikke, at der ikke skal være mere tålmodighed med dem, de er yngre og der er mere fremtid i dem, men forskellen og kontrasten er jo ekstrem. Èn dårlig kamp og Hazard er ude i kulden.
Jeg ved ikke om der ligger andre ting bag vi ikke ved.. forhold til Ancelotti, intensitet i træningspræstationer osv. Men jeg har godt nok synes det har været underligt. Jaja, nu er vi nået til et punkt hvor det ligegyldigt, og vi så også Hazard være totalt uninspireret i en pokalkamp, lad os move on. Men jeg forholder mig stadig skeptisk til tilgangen til Hazard den sidste 1½ sæson.
Odriozola var det store nye i spansk fodbold, da han brød igennem i Real Sociedad og nu kan vi sleeeeet ikke bruge ham? Selv med en historisk dårlig højreback situation i Real Madrid? Selvom han ikke var en profil, så spillede han stadig fast for Fiorentina sidste sæson når han var klar. Jeg tænker, da at det i det mindste burde kunne udfordre til den dårligste plads på Real Madrids hold.
Men nej, de her spillere er ikke engang bag i køen. Det ville være fair nok. Men de slet ikke med i køen. De får kun spilletid, hvis hele køen er væk. Og Ceballos var jo en del af de her tre i Real Madrid. Han var skadet den første halvdel af sæsonen i sidste sæson, men stadig - han fik mindre spilletid end spillere som Vallejo, Diaz og Isco. Og nu ser vi jo helt anderledes på ham. Han kan faktisk godt bidrage til det her hold. Han har været vores bedste midtbanespiller i 2023. Og det synes jeg er med til at understrege, at vi godt kan forholde os skeptisk omkring de 3 andre i stedet for bare at tage det som fakta at de bare slet ikke kan være brugbare for vores tynde, tynde trup.
En sidste pointe er jo også at de her spillere jo kommer til at se dårligere ud end de egentlig er, når de aldrig får chancen. Kampform er vigtigt, det kan vi også se når vores nøglespillere lige har været ude lidt og skal spilles tilbage.
Og hvis nogen undrer sig - Jeg synes Vallejo er en anden sag. Jeg synes faktisk bare at han er bag i køen. Han spiller bare den plads, hvor vi har den bedste bredde, måske i hele Europa. Selvfølgelig skal Millitao, Alaba, Rudiger og Nacho være foran ham, og det er de også. Og så er der altså ikke mange minutter at få.
Ikke overraskende saa er jeg forholdsvis uenig med dig ;-) ...Men et rigtig fint indlaeg.
Her kommer et andet perspektiv:
Mariano:
I hans tid i Lyon var han bedst i omstillings spillet, det er desvaerre bare ikke en taktik man parktisere meget i Real for tiden, samtidig synes jeg ogsaa der er tegn paa at han efter utallige skader de seneste 3 seasoner at han har mistet sin hurtighed (det skal der jo ikke kampform til at genvinde, hurtighed kan man sagtens finde frem igen under traeningen) jeg mindes ikke en eneste loebe duel han har vundet de seneste 18 maaneder, og fair nok at han ikke har spillet meget, men han har haft chancen for at kunne fremvise sin hurtighed. Der hvor jeg dog er enig med dig er i hans agresivitet og fysiske spil, og her synes jeg faktisk det er synd at man ikke bruger ham i de kampe hvor vi moeder aggresive modstandere, som vi senest saa imod mallorca, her ville det paa ingen maade skade holdet hvis Mariano starter inde (for Rodrygo er jo stort set aldrig involveret i noget naevnevaerdigt i 1 halvej alligevel) for at give modstander forsvaret noget at skulle arbejde imod, og saa smide Rodrygo ind i 2. halvej naar Mariano har koert dem traette. Det ville ogsaa give os en mulighed for at slaa indlaeg ind i feltet (Kroos, Modric, Asensio, Alaba) som jo en styrke vi slet ikke kan udnytte naar Rodrygo ligger i front. Men naar det er sagt saa er det for niche kun at bruge ham paa den maade og meget usansynligt at det pludselig ville give mange maal fra hans side og derfor saa er han i laengden bare ikke god nok.
Hazard
Her vil du nok mene at min holdning er subjektiv, men det er saa ogsaa praecis det samme jeg mener om din, for jeg synes de absolut fleste gange der bliver talt positivt om Hazard de seneste 2.5 seasoner har det vaeret utrolig soegt. Og saa undlader du at han faktisk spillede 2 ud af de foerste 3 kampe i seasonen, mod almeria hvor han var en forholdvis usynlig skikkelse paa banen og saa imod Celta hvor han spiller en horribel 1. halvej OG braender et straffe (noget som Asensio virkelig har faaet paa puklen af fra den seneste kamp, saa hvorfor skulle det saa ikke ogsaa gaelde for Eden). Det er sandt at han saa vender tilbage mod Celtic hvor han spiller en flot kamp, men falder jo saa ogsaa fuldstaendig igennem i den efterfolegnde kamp og sfaar han en pause paa en del kampe men er saa med mod Sgakhtar igen hvor han utvetydigt er banens daarligste og hans indhop mod Leipzig et par uger efter var heller ikke noget at skrive hjem om. Men vaerst af alt er saa hans kamp mod Cacereno i Copa Del Rey, hvor han er banens absolut daarligste spiller ud af alle spillere fra begge hold, og det siger bare vanvittigt meget om hvor han pt er henne i hans karriere naar han spiller daarligere end alle spillerne fra et hold i 4-division. Og saa hoerer ogsaa med til historien at han har varet ude med 2 forskellige skader siden nytaar, saa vi kan bare heller ikke se bort fra at vi har med en spiller at goere der har saa mange fysiske problemer at han nok aldrig rammer et kontinuerligt hoejt niveau igen. Men hvis vi kigger paa hans season i aar. Saa hvis vi kigger paa hans season, saa har vaeret paa banen 7 gange, hvor af han har spillet en super kamp en enkelt gang, spillet til hvad der max kan give en "godkendt" en enkelt gang og saa ellers vaeret en af eller den daarligste spiller paa banen de resterende 5 gange. 1 god kamp paa 7 chancer kan simpelhen hen ikke, nej MAA simpelhen ikke vaere god nok til Real, der er masser af udvilkings klubber hvor man kan tage sig god tid til at komme ind i rytmen igen, men ikke i Real, det kan du simpelhen ikke mene Lars. (dette var ogsaa min pointe med Jovic hele vejen igennem, man kan ikke spille godkendt hver 10. gang man er paa banen i Real, her skal det vaere omvendt, i Real kan man have en daarlig dag hver 10 kamp, men ellers skal man spille til godkendt eller over, alt afhaengigt at hvilken rolle man har paa holdet.)
Odriozola er jeg delvist enig med dig i, men jeg synes desvaerre bare ikke vi har set det rette nievau fra ham naar han har faaet chancen (ogsaa i tidligere seasoner) og naar man saa ser paa hans ophold i tysk fodbold ogsaa, saa maa man ogsaa se i oejnene at han ikke har kunne finde spilletid under 3 top traenere paa 2 af verdens bedste fodbold hold, saa er nieavuet der vel bare heller ikke under den daglige traening, jeg tvivler paa der bliver koert nogen form for personligt hetz mod ham, det handler vel nok bare om at han er en af de spillere der aldrig udviklede sig til mere end et "talent", og i en klub som Real er der simpelhne bare for mange huller i hans spil (baade offensivt og defensivt), huller som maaske stadig kan accepteres i en klub som fiorentina.
Og saa naevner du svage praestationer fra Rodrygo og Asensio, og her er jeg egentlig enig, jeg forstaar hvad du mener, men tilgengaeld saa levere de bare naesten altid et afgoerende slut resultat. Hvis vi kigger paa hver enkelt spiller, saa bliver de begge brugt paa forksellige psotioner alt afhaengigt af den enkelt kamp (paa begge kanter, som 9er og 10er osv.) og de er ikke faste i start opstillingen og maa mere end ofte tage til takke med en indskifter rolle, men alligevel hvis man taeller alle maal, assists og "hockey-assists" med saa har Rodrygo vaeret involveret i intet mindre end 24 maal og Asensio 16 maal, det er intet mindre en imponerende for 2 bredde spillere i verdens stoerste fodbold klub, i en season hvor tingene sjaeldent koere som smurt og hvor der generelt er meget lidt stoette omkring dem i offensiven. Jeg fortsaar godt at begge spillere kan faa en til at ville rive oejnen ud paa sig selv, men resultaterne der kommer via dere slutprodukt kan vi ikke se bort fra, og der er nu engang bare det der har manglet fra de andre 3 spillere du naevner naar de har faaet chancen.
Men helt gundlaeggende handler dette jo om hvor mange chancer man skal have i en klub som Real, og her er jeg haardhudet for generelt mener jeg vi de seneste aar (pga mnaglende konkurrence paa flere pladser) har givet alt for lang snor til mange spillere og det er ogsaa en af grundene til at der er saa mange fans der ofte ikke nyder at se Real spille, fordi det ofte ikke er saerlig koent, og her kan man saa komme op med masser af ideer til spillestil, taktik, systemer, rotation osv, men det er bare at lyve for sig selv hvis man ikke ogsaa kigger paa truppens generelle niveau, og som sagt saa mange gange foer saa har vi bare en alt for tydn trup, foert og fremmest med kun 23 spillere men saa ogsaa med spillere som de 3 du naevner (inkl Vallejo som om nogen potentielt er svagere end de 3 paa flere parametre). Men jeg ved ogsaa godt at de fleste har en anden og lidt bloedere tilgang til hvor lang snor man skal have i Real, og her er det bare min klare holdning at hvis man giver for lang snor (som man har gjort de seneste par aar) saa bliver det pludselig svaert at finde forskellen mellem Real og Ajax's trup og det maa bare aldrig ske!
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Du siger, at vi er uenige, men jeg synes da det lyder som om vi relativt enige med Mariano og Odri. Ved godt at der er nogle stærke meninger om Hazard, så lad os så bare lade ham være :D
Men du siger jo netop at Mariano godt kan bruges i nogle kampe, men at det er begrænset og måske er han ikke så hurtig mere osv, og jeg er enig. Vi bliver nødt til at spille på en lidt anden måde, men jeg synes klart at han kan bruges når Benzema er skadet. Rodrygo som falsk 9er har set lovende ud 3-4 gange og katastrofalt ud 15-20 gange haha. Der tænker jeg bare, at det giver mere mening at putte Mariano ind, især hvis han begynder at få lidt kampform (det ville han jo godt have kunne få i denne sæson, så meget Benzema har været ude), og så prøve at sætte Mariano op med de kvaliteter han har. Det jo ikke fordi vi har et glimrende spilkoncept som han kommer ind og ødelægger. Det jo bare spil Vini alligevel.
Og måske er han ikke god nok til Real Madrid, måske skal vi forvente mere af en reserve angriber, måske skulle han være solgt for længe siden eller aldrig købt. Men nu har vi ham, og han er den eneste reserve angriber vi har, og Benzema er meget skadet. Dårligere er Mariano altså heller ikke, efter min mening. Jeg tror personligt, at det ville have været bedre for holdet, hvis han havde fået mere spilletid når Benzema har været ude.
Odriozola har ikke fået forløst sit talent, og lejemålet til Bayern var også virkelig mærkeligt. Jeg tænker heller ikke han har niveauet som starter i en storklub. Men ved gud, det har Carvajal og Lucas (som back) heller ikke. Så det undrer mig at han ikke har kunne konkurrere mere med dem, især når de også er ramt af skader hele tiden. Er han virkelig så dårlig? Jeg tvivler.
Idealt set havde vi kommet af med dem alle, for klubben og træneren tror ikke på dem. Det fair nok. Men de er ikke blevet erstattet og bliver stadig foretrukket over Castilla spillere trods alt, så hvorfor ikke prøve at få mere ud af dem? Jeg synes virkelig at denne tilgang til dem gør dem dårligere end de er. For sjovt nok er de alle i spil til de positioner, hvor vi er svagest (højreback, "højrewing" og angreb når Benzema er ude). Ceballos beviste at spillere man regner helt ude, faktisk stadig kan have noget at byde på. Det tror jeg også de andre kan have.
Vini får omsider et hvil og Ancelotti udtaler, at Rodrygo spiller på hans plads i stedet for.