Sæson 2022-2023
første kamp som var intern kamp mellem to blandet holdet.
Equipo A: Lunin; Lucas, Militao, Vallejo, Tobias; Ceballos, Casemiro, Reinier; Peter, Mayoral y Vinicius.
Equipo B: Courtois; Odriozola, Rafa Marín, Nacho, Mendy; Camavinga, Blanco, Kroos; Arribas, Mariano y Rodrygo.
Los goles del equipo ganador los han anotado Borja Mayoral, Vinicius Jr, Dani Ceballos y Reinier Jesús .
Por otro lado, el solitario tanto del B ha sido obra de Rodrygo Goes, en un partido que ha durado una hora en total con dos partes de media hora cada una.
Målene blev scoret af de markeret spillere. Hold A vandt.
Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.
La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
La Liga: 38 kampe
Champions League: 13 kampe*
Copa del Rey: 8 kampe*
Europæisk Supercup finale: 1 kamp
Spansk Supercup: 2 kampe*
Club VM: 2 kampe*
*finaleplads
64 potentielle kampe
5760 potentielle minutter
Dertil:
UEFA Nations League: September
VM: Nov-Dec
Det bliver en usædvanlig hård sæson, med yderligere to trofæer på højkant, samt et fuldt VM-program i midten af det hele. Real går jo benhårdt efter det hele, og det gør mig altså en anelse bekymret for bredden af truppen, specielt i offensiven. Udmattelse og skader bliver et kæmpe problem den kommende sæson.
Benzema spillede 3900 min. sidste sæson og Vinicius 4300 min. De er begge vigtige spillere på deres respektive landshold, der ofte også når langt i turneringen, så de kan potentielt lægge 10+ kampe oveni. Og det samme problem står en lang række andre spillere i truppen overfor. De er jo helt flade i januar allerede.
Det er simpelthen bare ikke logisk at stole på at Benzema og Vinicius spiller størstedelen af disse kampe, eller at Mariano og Hazard dækker for Benzema, kvalitetsmæssigt, i 10-20 kampe.
Hvad tænker i andre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- JesperThomsen
- Platin bruger
100% enig!El Siete post=152076 skrev: Sæsonen 22/23
La Liga: 38 kampe
Champions League: 13 kampe*
Copa del Rey: 8 kampe*
Europæisk Supercup finale: 1 kamp
Spansk Supercup: 2 kampe*
Club VM: 2 kampe*
*finaleplads
64 potentielle kampe
5760 potentielle minutter
Dertil:
UEFA Nations League: September
VM: Nov-Dec
Det bliver en usædvanlig hård sæson, med yderligere to trofæer på højkant, samt et fuldt VM-program i midten af det hele. Real går jo benhårdt efter det hele, og det gør mig altså en anelse bekymret for bredden af truppen, specielt i offensiven. Udmattelse og skader bliver et kæmpe problem den kommende sæson.
Benzema spillede 3900 min. sidste sæson og Vinicius 4300 min. De er begge vigtige spillere på deres respektive landshold, der ofte også når langt i turneringen, så de kan potentielt lægge 10+ kampe oveni. Og det samme problem står en lang række andre spillere i truppen overfor. De er jo helt flade i januar allerede.
Det er simpelthen bare ikke logisk at stole på at Benzema og Vinicius spiller størstedelen af disse kampe, eller at Mariano og Hazard dækker for Benzema, kvalitetsmæssigt, i 10-20 kampe.
Hvad tænker i andre?
men flere mener at mægtige Latasa og Arribas er fint nok..
En skam med Mbappe, men RM kunne have gået efter Salah, Mané, Gnabry istedet..
Det bliver en laaang sæson ved skader til Vini og Benz med alle de mange kampe der kommer denne sæson.
- Thomaskjensen
- Platin bruger
I de kampe vi har set dårligst ud, P$G, City, Chelsea, Barcelona og bundholdene vi ikke har kunne mache på dagen er det ikke bare offensiven der har fejlet, det har været;
En lidt for langsom Kroos
En Cassemiro der har spillet med hovedet under armen
En slidt Modric
En dårlig positioneret Alaba
En for fremfusende Militao
En elendig højre bak
En alt for defensiv VB
Specielt mod de rigtig store er det på midtbanen vi er blevet spillet tyndt da der blandt andet ikke har været plads til rotation.
Så havde jeg af Perez (ja det fik jeg heller ikke i år) fået bestemme 2 positioner at forstærke, så havde jeg ikke engang overvejet en angriber, med mindre det var Haaland eller M$appë.
Vi er ikke blevet svagere over sommeren, og bliver det som jeg håber en 3-5-2 , så er jeg positiv. (til jeg ikke er det længere naturligvis)
- Brylle
- Gæst
Men man kan vel vende dem om og sige, at vi har forstærket os på nogle af de pladser du nævner. Med Tchouameni i truppen, så har vi netop en spiller mere til midtbanen, så hvis bare Ancelotti vil bruge hele truppen, bør vi være bedre besat her. Især også fordi Camavinga blev mere og mere stabil som sæsonen skred frem. Ceballos gik også fra ligegyldig til mere end godkendt. Alternativt kan du også tilføje Alaba som mulighed med købet af Rudiger, og netop Rudiger er jo så den næste som har forstærket andre positioner end bare det centrale forsvar. Han har netop frigivet Alaba til venstre back også eller som du nævner, har vi vel snart truppen til en solid 3-5-2 såfremt man ønsker det (jeg tror dog slet ikke på det) udover at de to backs ikke ligefrem er særlig gode på egen hånd.Thomaskjensen post=152082 skrev: En ny verdensklasse spiller er jo altid velkommen, og specielt en på højre kanten, men, og det er et stort men.
I de kampe vi har set dårligst ud, P$G, City, Chelsea, Barcelona og bundholdene vi ikke har kunne mache på dagen er det ikke bare offensiven der har fejlet, det har været;
En lidt for langsom Kroos
En Cassemiro der har spillet med hovedet under armen
En slidt Modric
En dårlig positioneret Alaba
En for fremfusende Militao
En elendig højre bak
En alt for defensiv VB
Specielt mod de rigtig store er det på midtbanen vi er blevet spillet tyndt da der blandt andet ikke har været plads til rotation.
Så havde jeg af Perez (ja det fik jeg heller ikke i år) fået bestemme 2 positioner at forstærke, så havde jeg ikke engang overvejet en angriber, med mindre det var Haaland eller M$appë.
Vi er ikke blevet svagere over sommeren, og bliver det som jeg håber en 3-5-2 , så er jeg positiv. (til jeg ikke er det længere naturligvis)
Personligt har jeg det sådan at hvis ikke man køber en ny højre kant, så skal man arbejde hårdt i spillestilen på at fjerne den fra gameplan. Men så mangler man et højere offensivt niveau på højre back medmindre Carvajal kommer 100% tilbage.
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Nu skal jeg indrømme at jeg havde for mig at han var meget hurtigere end han er, med en topfart på 27,40 (Fede 37,40) men jeg kan nu stadig godt lide ham, og det jeg husker ham for er lange løb op ad højre kanten mod baglinjen...
Ja og der gik det altid galt da der ikke var nogen der rigtig kunne/gad følge med , eller nogen der troede på at han klarede det. Så 99% af alt hans arbejde gik ud i ingenting.
Indrømmer gerne at jeg er farvet da jeg husker ham fra kampen hvor ZZ kom tilbage mod Celta Vigo (2-0) og han var vitterligt den eneste spiller der løb i 95 minutter (mål af Vale og Isco) :)
Så forbedringen af truppen kommer nok nærmere med en 3-5-2 som jeg heller ikke er sikker på, men det er hvad jeg håber på.
Rudiger - Militao - Alaba
Cassemiro - Kroos/Tchouaméni
Vini - Hazard - Modric - Camavinga - Fede
Benz - Rodrigo/Assensio
Så når vi angriber er det mere en 2 - 3 - 3 - 2 opstilling,
Rudiger - Militao
Alaba - Cassemiro - Kroos
Vini - Hazard - Fede/Assensio
Ja jeg ser mange fordele med 3-5-2 :)
Benz - Rodrigo
Thib
Mili - Rudi - Nacho
Dani - Fede - Case - Luka - Alaba
Benz - Vini
(Så kan man selv bytte ud på de spillere man vil, naturligvis ikke en opstilling der passer til alle spillere i truppen, men en overvægt af dem vi har, kunne godt fungere i dette oplæg)
Det løser flere problemer:
1. Man skubber Alaba længere frem så man får mere ud af den tekniske og taktiske evne han besidder (vi ser det når han spiller for Østrig, der agere han playmaker fra CB pladsen, simpelhen fordi han er latterligt god til at diktere spillet). Med Alaba længere fremme så savner msn heller ikke en Kroos type så meget på midtbanen (ja ja, jeg ved godt det er blasfemi at bænke Kroos, men i en 352 har vi bare spillere der fungere bedre)
2. Vi får et overtal på midtbanen (som vi i flere kampe har manglet) det giver både noget mere ro til den enkelte midtbane spiller, men gør det også nemmere for hele holdet at holde et højere gen-pres (især mod de små hold i La Liga)
3. Det giver mulighed for Modric at spille mere frit frem af i banen, fordi der er en stærkere defensiv bag ham, samt flere folk på midtbanen.
4. Med Alaba og Da i længere oppe på banen, er det heller ikke Vini og Fede der altid skal holde bredden, og dermed kan de (sammen med Benz) søge tættere på feltet.
5. Vi spiller med vires stærkeste kort, som ny engang er vires defensiv, ved at have vores bedste spillere på banen med en 3 mands bagkæde. (Vi har også set at Mendy i en 3er kæde gør det med succes, det spiller til hans spidskompetencer i defensiven, og ydermere kan hhv Nacho, Rudi og Alaba spille alle 3 pladser dernede. (Vi har også set at både Mili og Macho fungere stærkt i en 3er kæde under ZZ)
6. Det hjælper også Dani med ikke at skulle dække en hel bane længden, nu hvor han stadig kommer sig over en længere periode med tilbagevendende skader, ved at have 4 defensive spillere liggende bag ham (det er inkl. Case som kommer til at ligge dybere end resten af midtbanen).
7. Det spiller også til Case’s spidskompetencer at skulle have mindre ansvar i det opbyggende spil, men derimod fokusere mere på at dække defensiven og agere 4. forsvars spiller når det er nødvendigt.
8. Det er også klart at fortrække hvis man skal spille med hhv Lucas eller Odri at de ligger længere fremme på banen og har mere hjælp i defensiven, det er immervæk stadig et kæmpe problem vi har på backen (i en 433) når Dani ikke spiller, men problemet blir mindre når man rykker dem længere frem på banen. Og i den anden side ville det også være en klar fordel for en ung Miguel (hvis han altså blir hos Castilla) at han kan få lov til at frigøre sig selv i offensiven med masser af support i defensiven (for det er nu engang hans største svaghed, når han spiller på 1. holdet)…f.eks hvis man blir nød til at ligge Alaba ned i 3er kæden grundet rotation/skade.
9. Det gør også at man endelig åbner op for den hængende angriber plads (Bag Benz eller Mayoral hvis han blir) noget der burde være guf for både Rodrygo og Eden.
10. Cama og Tchou ville også kunne gå direkte ind i den opstilling på midtbanen, så der er bredde.
11. Benz og Vini kan fortsætte deres spil fra sidste season uden den store omstilling, ud over at de både har flere spillere med længere fremme på banen, og at de vil kunne nyde godt af de bolde der blir serveret fra Alaba’s fødder.
12. Med de forsvars spillere vi har i truppen (kvaliteten er virkelig i top i ovenstående opstilling) samt med verdens bedste målmand bag dem, så kan vi godt tage nogle chancer ved at skubbe flere mand frem på banen.
13. Det løser vores absolut største problem med højre Wing positionen, for den skal vi ikke bruge mere, her blir det Dani der holder bredden og dermed blir der også endelig plads til flere af Fede’s dybe løb igennem midten.
14. De største tabere i denne 352 er nok Kroos og Asensio, men det er jo ikke fordi man ikke kan bruge dem, de giver netop muligheder for at man i løbet af kampen ændre formation til 3232 ell 3241 hvis man jagter et mål.
Desværre blir det nok kun ved ønske tækning, selvom den imo ligger lige til højre benet, men mit bud er at Ance ikke afviger fra 433 og derved står vi med flere af de samme problem stillinger som i Sidste season, selvom jeg stadig synes vi allerede har en bedre trup.
Men det er sku brand ærgelig hvis han ikke gir ovenstående udspil en chance.
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Assensio; Om vi jager et mål ser jeg helt tydeligt et sammenarbejde mellem Fede og Assensio, Fede får hjælpe Assensio med at skabe lidt ro på, overlap så Assensio kan få den ind til venstre-skøjten. Et hurtigt indlæg til Benz eller Vini kan han også levere.
OK han har ikke farten, men jeg ser Benz som den eneste angriber, så har vi Hazard, Assensio eller Rodrigo er det lige fedt, de har forskellige spidskompetencer og kan alle passe fint ind.
Kroos; blasfemi er det bestemt ikke længere at bænke Kroos, men jeg tror han skulle trives som en fisk i vandet med at være sidste mand inden forsvaret, ham og Alaba til at lede opspillet er en våd drøm, for her burde Kroos få lidt mere tid på bolden, og får han det så ved vi hvad kan kan levere til angrebet.
Så med en 3-5-2 kommer Kroos længere tilbage, som jeg opfatter det han gerne vil, og han slipper løbe lige mange meter, og får mere tid på bolden.
Er der nogen der er bedre indsat i Anco og de opstillinger han plejer at spille med i andre klubber?
Kan være et hint, da jeg er meget glad for ideen om 3-5-2...
Ja ellers kræver Anco vel bare at Rodrigo tager ansvar og laver mindst 16 mål... Vi har jo set det før :)
Jeg tror vi er meget enige, lige ifht Asensio og Kroos.
Det er ikke fordi Kroos ikke ville kunne fungere i en 352 (med enten Case/Tchou bag sig på 6eren) men jeg ser ikke Kroos som en ligeså aktiv pres-spiller som hhv Fede, Luka og Cama (som er de 3 spillere han kæmper med om de 2 centrale pladser på midten) og med 5 mand på midten så keg h’erne et rigtig aggressivt pres (baseret på den enkle kamp og modstander naturligvis), så Real holder boldbesiddelse og kontrol det meste af kampen, så her ville jeg vælge de 3 andre fær jeg vælger Toni, ydermere skubber vi jo også flere spillere med frem, fordi vi gerne vil have holden længere op på banen (og spillet op omkring modstanderens felt, målet er jo at skabe flere chancer og gerne score flere mål) og her nævner du selv at Kroos helst ligger lidt dybere, og netop derfor ville jeg også vælge de 3 andre før ham fordi de alle er mere komfortable med at komme op omkring feltet (eller endda ind i det) end Toni. Men jeg ser netop Toni som en massiv Joker efter pausen hvis man jagter en scoring, for her ville man kunne ændre sin midtbane ved at ligge ham ned i en double Pivote ved siden af Case/Tchou, og lade ham dirigere spillet fra en dybere position imens man sender resten af midtbanen/angrebet længere frem, for netop ned 3 stærke forsvarsspillere bag ham og en naturlig 6er hed hans siden, så er jeg ikke så nervøs for hans manglende kvalitet (og arbejde) i defensiven.
Med Asensio, så er jeg ikke uenig i at han nok godt kan spille den hængende angriber, omend jeg tror både Rodrygo og Eden(hvis altså han kommer i omdrejninger) kan klare det bedre end Marco. Men som jeg har sagt i flere seasoner nu, så har Asensio sine spidskompetencer i Venstre side, især med flere spillere i feltet, på nær Alaba har vi ingen der kommer i nærheden af at slå de indlæg han ligge fra Venstre side, og så er han altid god til at gå med i feltet når bolden blir drevet op i den modsatte side, men i en 352 er han ikke defensivt stærk nok til at spille Alaba’s Wing-back plads, men netop derfor jeg også nævner 3232 eller 3241, hvor jeg tror han ville være perfekt til at spille den vendte side af kæden der ligger bag angrebet, i en 3232 kunne man ligge ham i Venstre side af en trio der hedder Rodrygo-Eden-Asensio og så med våde Benz og Mayo i feltet, vil der være masser af muligheder for at han kan ligge sukker-balder ind i panden på dem, eller deltage i små-spil omkring feltet med både Eden og Rodrygo. I en 3241 vil han kunne tage Venstre side af 4er kæden med LV i højre siden og så 2 af de offensive kræfter i midten (Eden, Luka, Rodrygo, Cama, Fede) og så Benz i feltet. Helt grunlæggende så ønsker jeg bare at Asensio får lov til at spille i vendte side af banen når Vini ikke spiller (mest af alt som indskifter for Vini når taktikken ændres) for det er her jeg mener at holdet som helhed får mest ud af Asensio, og også der hvor han igennem karrieren imo har spillet sit bedste fodbold.
Men som sagt, det betyder ikke at en 352 ikke ville passe til de to spillere, jeg mener bare personligt at der er andre spillere der ville stå foran dem i køen til spilletid, og netop det er jo grunden til at en 352 skal afprøves, fordi vi pludselig (uden flere indkøb) kan få noget mere ud af de spillere vi allerede har (især en Alaba længere oppe på banen er den ultimative våde drøm, det ville jo være som at få en 28åeig Marcelo ind i truppen igen…og hvis man på nogen måde skal give Eden forudsætningerne for at gøre sig gældene på top plan igen, så skal man væk fra en 433, den formation er ren tortur for ham på hans nuværende niveau, og tænk så lige hvad vi måske også kunne få ud af Rodrygo hvis han kom helt op til feltet i “Raul” rollen, det kunne jo potentielt være det der skal til for at han tager endnu et skridt opad i hans spil) så jeg smider gerne Kroos og Asensio ud i reserve rollerne, for at få mere ud af 7-8 andre spillere.
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Ikke at jeg har set Assensio (efter hans uheldige skade) som en stamspiller.
Jeg har ikke leget med tanken om at spille Assensio på hans foretrukne position, hvilket ikke er fair. Primært grundet Hazard og Rodrigo har samme udfordring og jeg ser dem alle som reserver på den kant.
Anledningen er at du tænker Vini som angriber, og det er måske ikke helt dumt at han som Benz får en meget fri rolle at komme fra begge kanterne, og bruge ham og hans fart i hele angrebet ved kontra, som mod Liverpool. Skarpt tænkt, for hvorfor kan han ikke udvikle hans spil de nærmeste år.
Ikke at jeg vil ignorere behovet for en backup for primært Benzema, for uden ham står vi lige meget formation med et rigtigt stort problem.
Porteros: Courtois, Lunin, Luis López y Lucas Cañizares.
Defensas: Carvajal, Militao, Alaba, Vallejo, Nacho, Rüdiger, Mendy, Odriozola y Vinicius Tobías.
Centrocampistas: Kroos, Modric, Casemiro, Valverde, Lucas Vázquez, Tchouameni, Ceballos y Camavinga.
Delanteros: Hazard, Benzema, Asensio, Vinicius, Rodrygo, Mariano y Latasa.
Mayoral er ikke med grundet problemer ift vaccine data.
Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.
La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín