Sæsonen 25-26
Som Xabi sagde igår så skal man huske at dette er slutningen på 24/25 sæsonen, ikke starten på næste, og det har bare været en mentalt og fysisk svær (og elendig) sæson, så det bliver rigtig godt for dem med ferie og tid til at implementere nye ideer og vaner.madrid2000 post=187125 skrev: Send spillerne på en lang ferie.
Der var snak om at rykke første La Liga kamp. Håber La Liga går med til det. Spillerne trænger til hvile.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det går bare heller ikke længere i moderne fodbold, alle de bedste hold vi møder tror på projektet og træneren, de arbejder stenhårdt som en enhed og der er få stjernenykker. Bare se hvilket overskud og koncentration PSG spiller med igår, eller hvordan Kvaratskelia presser, det ser vi bare ikke fra vores hold. Men forhåbentlig får Xabi banket det ind i hovederne på dem over de næste 6 uger, for bliver sindsyg hvis de møder op mod Osasuna i første kamp, og Mbappe og Vini bare står og glor og Bellingham slår ud med armene.Ramos4 post=187119 skrev: Det kunne være sygt, hvis publikum på Bernabéu virkelig købte ind på premissen om presspil. Det ligger jo i vores DNA at aldrig give op og at kæmpe for trøjen etc. Madridismo har altid handlet om at kæmpe til sidste minut. Fansene har altid haft et sweet-spot for fighterne, ligeså meget som for de elegante spillere.
Specielt i Remontada-dagene i UEFA Cup'en i 80'erne. En spiller som Juanito var elsket mere end nærmest nogen anden. Ikke fordi han var verdens bedste fodboldspiller, men fordi han altid kæmpede og døde med støvlerne på.
Det skal vi tilbage til. Der skal piftes af Mbappé, hvis han ikke presser. Sådan må det være. Der skal buhes af Vini hvis han spiller for sig selv. Ingen er for fine til at kæmpe for logoet. Det mangler da bare.
Der skal en samlet front til. Alle skal bakke op om Xabi og hans idéer. Ellers bliver det alt for nemt for stjernerne at gå og mugge indtil Xabi er fyret - og det bliver alt for nemt for Perez at fyre ham.
Jeg gider simpelthen ikke glo på, at vi har to primadonnaer der går rundt og tror de er the shit.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det jeg frygter mest er at vi brænder en af vores store forhåbninger af på det forkerte tidspunkt. Jeg vil ikke trække direkte sammenligninger til Xavi’s tid i Barcelona, for Xabi har vist meget mere på trænerfronten, men kan alligevel ikke lade være at frygte samme outcome. At klubben ikke er klar til at lave den helt store revolution, som der i virkeligheden er brug for. Titler har skjult det der har ligget og ulmet længe, at vi ikke er et rigtigt hold, men en gruppe individualister der er sat op til at peake på det helt rigtige tidspunkt af sæsonen.
Jeg kan vitterligt ikke huske hvornår vi sidst var et hold, som man ser PSG, Liverpool eller sågar Barca er blevet.
Jeg savner det.
Ønskescenariet. Vi har allerede fået noget af det med Fran og Gonzalo.Ramos4 post=187119 skrev: Det kunne være sygt, hvis publikum på Bernabéu virkelig købte ind på premissen om presspil. Det ligger jo i vores DNA at aldrig give op og at kæmpe for trøjen etc. Madridismo har altid handlet om at kæmpe til sidste minut. Fansene har altid haft et sweet-spot for fighterne, ligeså meget som for de elegante spillere.
Specielt i Remontada-dagene i UEFA Cup'en i 80'erne. En spiller som Juanito var elsket mere end nærmest nogen anden. Ikke fordi han var verdens bedste fodboldspiller, men fordi han altid kæmpede og døde med støvlerne på.
Det skal vi tilbage til. Der skal piftes af Mbappé, hvis han ikke presser. Sådan må det være. Der skal buhes af Vini hvis han spiller for sig selv. Ingen er for fine til at kæmpe for logoet. Det mangler da bare.
Der skal en samlet front til. Alle skal bakke op om Xabi og hans idéer. Ellers bliver det alt for nemt for stjernerne at gå og mugge indtil Xabi er fyret - og det bliver alt for nemt for Perez at fyre ham.
Jeg gider simpelthen ikke glo på, at vi har to primadonnaer der går rundt og tror de er the shit.
Vi har dog også brug for spillere, der ikke smider bolden væk under det mindste pres. Her er en spiller som Hujisen vigtig.
La Liga har allerede sagt nej :) Til min personligt store overraskelse.madrid2000 post=187125 skrev: Send spillerne på en lang ferie.
Der var snak om at rykke første La Liga kamp. Håber La Liga går med til det. Spillerne trænger til hvile.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Real Madrid are CLEAR:
Xabi Alonso has the whole support for decision making. The players must lower their ego and fight as an XI, the club supports the managers decisions. @marca
---
Xabi Alonso has detected the same problem Ancelotti had spoken about.
The players must work as a unit, as a team and not as individuals. @marca
---
Xabi was planning to start Gonzalo-Mbappé. The presence of Vinicius in the lineup depended on Trent. @RubenMartinAS
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det var i hvert fald noget jeg også havde i tankerne. Det en alt for lille sample size at drage nogen konklusion omkring Xabi og hvad han "tør" og "må" ifht startopstillingen.
Nu så jeg også på twitter en begynde at udtrykke bekymring omkring Vini. Og det jeg også enig, jeg er sgu også begyndt at tvivle. Kan han virkelig finde sit niveau og sin ukuelige attitude igen? Han har været elendig i hvert fald i hele 2025. Efteråret 2024 var godkendt, men heller ikke mere end det. Det lang tid siden vi har set hans tårnhøje niveau...
Håber jeg jinxer den, for det var også lige omkring da jeg begyndte at tvivle på Mbappe omkring november måned, hvor han nærmest ramte bunden, at han så endelig begyndte at blive god haha.
Men sammenholdt med en decideret irriterende attitude på banen, så kan jeg snart ikke se andre muligheder end at han må på bænken, og så må klubben og Alonso jo se hvordan han reagerer på det, inden man giver ham en lang kontraktforlængelse (hvis altså den ikke allerede er underskrevet og bare skal offentliggøres).
DC19
www.marca.com/futbol/real-madrid/2025/07/10/madrid-presion.html
Men så er spørgsmålet hvem der bedst kan tilpasse sig den nye spillestil.
Gonzalo er omvendt trænet i, hvordan man presser, da dette var indført i Rauls Castilla-hold.
Jeg tror vi får et helt andet Real Madrid at se om to måneder - det er mit bud! Det er betryggende, at Fabrizio Romano også har meldt ud, at Alonso har frie tøjler til at sætte holdet op. Så må der være noget om det.