Sæsonen 25-26

5 måneder 4 dage siden #721 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26

Fondo_Sur post=187138 skrev: Det der ikke tæller med i statistikken er, at Vini laver mange dumme pres i løbet af en kamp, der er forgæves. Han orienterer sig ikke om holdkammeraterne er klar til at gå i et højt pres. Når Mbappé er på banen, er Vini dog mindre villig til at gå i et højt pres, fordi Mbappé ikke rigtig deltager.

Gonzalo er omvendt trænet i, hvordan man presser, da dette var indført i Rauls Castilla-hold.

Jeg tror vi får et helt andet Real Madrid at se om to måneder - det er mit bud! Det er betryggende, at Fabrizio Romano også har meldt ud, at Alonso har frie tøjler til at sætte holdet op. Så må der være noget om det.

​Men er det ikke netop forreste mand der starter presset? På det rigtige tidspunkt selvf. - og så så skal dem bagved følge trop. Det er svært for forreste mand at orientere sig om dem bagved er klar, tænker jeg.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 4 dage siden #722 af Ramos4
Carreras: Here we go.

Edit: BREAKING: Real Madrid will pay €50m for Alvaro Carreras in multiple installments instead of one-payment clause. @FabrizioRomano

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved Ramos4.

5 måneder 4 dage siden #723 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26
@Ramos4

Det er korrekt, at forreste mand starter presset, men spilleren skal orientere sig om sine holdkammerater står klar i deres positioner, for ellers er presset utrolig nemt at spille udenom. Man skal se sig bagom, og for at svare ærligt, så er det ikke svært at vurdere om man skal starte presset. Hovedreglen er, at man kun skal presse, når hele holdet er klar til det - ellers er presset forgæves og man spilder kræfter på det. Vini kører lidt sit eget show i sit pres, men det er en helt forkert tankegang som tyder på, at han ikke forstår presspil.
Følgende bruger(e) sagde tak: Al-Andaluzz, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

5 måneder 4 dage siden #724 af Ramos4

Fondo_Sur post=187141 skrev: @Ramos4

Det er korrekt, at forreste mand starter presset, men spilleren skal orientere sig om sine holdkammerater står klar i deres positioner, for ellers er presset utrolig nemt at spille udenom. Man skal se sig bagom, og for at svare ærligt, så er det ikke svært at vurdere om man skal starte presset. Hovedreglen er, at man kun skal presse, når hele holdet er klar til det - ellers er presset forgæves og man spilder kræfter på det. Vini kører lidt sit eget show i sit pres, men det er en helt forkert tankegang som tyder på, at han ikke forstår presspil.

​Jeg troede egentlig at man ledte efter tegn på, at starte presset. F.eks. hvis bolden spilles tilbage eller til en bestemt usikker spiller. Det er så op til de forreste at spotte og dem bagved at følge trop. Hvis hele bagkæden og midtbanen skoles til at gå højere op på banen, er de så ikke stort set altid klar til at presse?

5 måneder 4 dage siden #725 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26

​Hvad er så værst, forkert pres-spil fra Vini eller absolut intet pres-spil fra Mbappe? (og hvis vi kigger bagud, er det så værre eller bedre at have en Rodrygo på banen der end ikke kan stave til P-R-E-S?)

Donde está la biblioteca?

5 måneder 4 dage siden #726 af Fondo_Sur

Ramos4 post=187142 skrev:

​Jeg troede egentlig at man ledte efter tegn på, at starte presset. F.eks. hvis bolden spilles tilbage eller til en bestemt usikker spiller. Det er så op til de forreste at spotte og dem bagved at følge trop. Hvis hele bagkæden og midtbanen skoles til at gå højere op på banen, er de så ikke stort set altid klar til at presse?

​Jo, hvis alt kører som det skal, er holdet næsten altid klar til at presse, især i 1. halvlege. Mod Dortmund så det generelt rigtig godt ud, men mod PSG var der mange tilfælde, hvor midtbanen og forsvaret af en eller anden grund ikke var klar til at presse. Fx efter Vinis mærkelige soloture, som PSG havde styr på. Hvis han i stedet var bedre til at holde på bolden og vente på, at medspillere kom længere frem på banen, så ville holdet være mere struktureret (bedre restforsvar) og skubbet længere frem på banen, der ville gøre dem klar til at gå ind i et kollektivt pres, når/hvis PSG ville få bolden igen.
Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved Fondo_Sur.

5 måneder 4 dage siden #727 af Al-Andaluzz
Besvaret af Al-Andaluzz på emne Sæsonen 25-26
Jeg må erklære mig enig med Fondo_Sur her.

Det sker alt for ofte, at Vini - efter at have været totalt passiv i presspillet i en længere periode - pludselig, ud af det blå, jagter bolden som en gal, men hvor resten af holdet ikke har en chance for at gøre presset effektivt. Vini’s pres på bold synes motiveret af frustration/følelser og kun sjældent som konsekvens af hele holdet strategi for boldpres.

At det så ofte efterfølges af en opgivende attitude over for hans medspillere, finder jeg ganske irriterende at se på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

5 måneder 4 dage siden #728 af Al-Andaluzz
Og nej, Mbappe er ikke meget bedre.

Jeg håber Alonso giver dem begge et Los i røven, så de lærer at “dø” på banen. Vi har gode folk at sætte ind, når de løber tør for energi.

5 måneder 4 dage siden #729 af Ramos4

Fondo_Sur post=187144 skrev:

Ramos4 post=187142 skrev:

​Jo, hvis alt kører som det skal, er holdet næsten altid klar til at presse, især i 1. halvlege. Mod Dortmund så det generelt rigtig godt ud, men mod PSG var der mange tilfælde, hvor midtbanen og forsvaret af en eller anden grund ikke var klar til at presse. Fx efter Vinis mærkelige soloture, som PSG havde styr på. Hvis han i stedet var bedre til at holde på bolden og vente på, at medspillere kom længere frem på banen, så ville holdet være mere struktureret (bedre restforsvar) og skubbet længere frem på banen, der ville gøre dem klar til at gå ind i et kollektivt pres, når PSG ville få bolden igen.

​Ja okay, så snakker vi samme sprog. Jeg kan sagtens se mig enig i, at det er svært for holdet at presse samlet, hvis de ikke kan nå at komme med frem på en kontra. Jeg har længe været træt af Vinis ene-ture. Mbappé har dem også. Det skal vi også have styr på - udover presspillet. Vi skal have Vini og Mbappé til at indgå i kombinationer i stedet for at tro de skal gå selv.
I øvrigt enig i, at Vini ser ud til at presse mindre når Mbappé er på banen. Hvilket giver mening, når han kan se at franskmanden bare går rundt.

Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

5 måneder 4 dage siden #730 af Al-Andaluzz
Det kunne være Don Peréz skulle hyre gode gamle Udo Bölts til at løbe rundt ude på sidelinjen og råbe “æd dig selv, din so” til Vini og Mbappé.

5 måneder 4 dage siden #731 af Fondo_Sur
Spillerne starter virkelig fra år 0 efter Ancelotti, haha. I hvert fald de spillere, som slet ikke er bekendt med disse koncepter i fodbold.
Sidste redigering: 5 måneder 4 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

5 måneder 4 dage siden #732 af Ramos4
BREAKING: Rodrygo still wants to TRY and win his place at Real Madrid.

He will ONLY considering leaving if he’s told DIRECTLY. @geglobo

---

Vi skal altså presse Rodrygo ud, hvis vi skal af med ham. Han vil helst blive. Jeg er med på, at han har set forfærdelig ud på højrekanten, men igen: Han er ikke højrekant. Med Vini og Mbappés latterlige attitider in mente, er det alligevel med en lidt mærkelig smag i munden jeg ser til, mens vi forsøger at skippe Rodrygo afsted.

Jeg kan forstå nogen synes han ikke laver meget, men jeg må sige jeg er af den opfattelse at han vil være nem at få til at rette ind og f.eks. presse som en enhed.

Jeg mener også han er langt bedre i kombinationsspillet gennem midten end hans to rivaler. Måske den klogeste spiller af de tre. Nuvel, ikke lige så højt topniveau, men hvad kan man bruge et højt topniveau til, hvis det ikke passer ind i trænerens plan?

Jeg er nok lidt alene på den her. Og det er også kun en tanke.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Al-Andaluzz

Leveret af Kunena Forum