Sæsonen 25-26

1 år 3 uger siden #745 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Meldingerne i Marca (hvis man kan bruge det til en skid) går stadig på, at klubben er 100% bag Xabi. Han må bænke spillere, han må sælge dem, han må gøre hvad han vil. Det lyder for godt til at være sandt, men lad os da håbe det passer.

Samtidig går rygterne også på, at vi stadig ikke er færdige på markedet. Tror det kan blive endda meget interessant sommer endnu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 uger siden #746 af Ramos4
Marca melder også, at vi ikke lige pt. er på udkig efter en midtbanespiller. Men til gengæld er vi på markedet efter en CB, efter at have set vores klare mangler til VM.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 3 uger siden #747 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Drømmescenariet må være salg af Rodrygo og Ceballos, og bruge pengene på Mac Allister. Evt. en byttehandel med Rodrygo - kan jo være Diaz ryger nu.

1 år 3 uger siden #748 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Det store spørgsmålstegn er jo Vinicius. Kan han finde sit niveau igen, eller var de der 3 sæsoners tid alt hvad han havde i sig på allerhøjeste niveau? Kommer jo til at tænke lidt på Ronaldinho, som pludselig også mistede gnisten og aldrig kom tilbage på sit gamle niveau selvom han kun var i sine midt 20'ere. Det jo nok for tidligt at sige noget om det endnu, men hvis man nu vidste noget om det, kunne det jo godt være det var en bedre ide at beholde Rodrygo, som stadig mangler at bevise sig selv på det niveau som Vini har været i flere år. Hvis man tror på Vini kan finde det igen, jamen så er han jo bare bedre end Rodrygo. 

1 år 3 uger siden #749 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Hvis man alene skal kigge på de kampe under Xabi så er det vel ikke Vinicius der skal sælges. Han er den angriber med flest pres-aktioner. Mange flere end Mbappe men også flere end Gonzalo.

En anden konklusion kunne være at Arda Guler er god mod mindre gode hold, men falder igennem mod de bedste. Det minder lidt for meget om Ceballos. Det samme kan vel egentlig siges om Fran Garcia, som spillede ret godt lige indtil kampen mod PSG.

Vi så også at et forsvar uden Huijsen ikke kan spille bolden ud af presset. Rudiger og Asencio er bare ikke boldsikre nok til moderne fodbold.

Konklusionen må være at der skal hentes endnu en forsvarspiller og en ny midtbanespiller, samt en venstreback, hvis det skal blive rigtig godt.

Real Madrid spillede mest sammenhængende i de kampe hvor Mbappe ikke var med. Pilen peger derfor mest på Mbappe. Enten skal han spille Xabi-bold eller også skal han sidde på bænken.

Nu er sagen bare at han er en megastjerne og aldrig kommer til at sidde på bænken. Så opgaven for Xabi bliver nok at finde en pragmatisk tilgang der tilgodeser at Mbappe ikke genpresser. Xabi ender nok med at gøre tingene på samme måde som gode gamle Carletto.

Man kan også håbe at Madrid sælger Mbappe og bygger holdet op omkring Vinicius igen. Det var situationen før Mbappes ankomst og bevirkede at Vinicius blev verdens bedste fodboldspiller der kunne bære  klubben frem til to UCL titler. 

I dag kan vi mønstre en fronttrio bestående af Vinicius, Bellingham, Rodrygo. Er det ikke mere realistisk at den trio lærer at lave genpres mere end nogen trio som Mbappe er en del af?

Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved Matamoro.

1 år 3 uger siden #750 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 25-26

Matamoro post=187168 skrev: Hvis man alene skal kigge på de kampe under Xabi så er det vel ikke Vinicius der skal sælges. Han er den angriber med flest pres-aktioner. Mange flere end Mbappe men også flere end Gonzalo.

En anden konklusion kunne være at Arda Guler er god mod mindre gode hold, men falder igennem mod de bedste. Det minder lidt for meget om Ceballos. Det samme kan vel egentlig siges om Fran Garcia, som spillede ret godt lige indtil kampen mod PSG.

Vi så også at et forsvar uden Huijsen ikke kan spille bolden ud af presset. Rudiger og Asencio er bare ikke boldsikre nok til moderne fodbold.

Konklusionen må være at der skal hentes endnu en forsvarspiller og en ny midtbanespiller, samt en venstreback, hvis det skal blive rigtig godt.

Real Madrid spillede mest sammenhængende i de kampe hvor Mbappe ikke var med. Pilen peger derfor mest på Mbappe. Enten skal han spille Xabi-bold eller også skal han sidde på bænken.

Nu er sagen bare at han er en megastjerne og aldrig kommer til at sidde på bænken. Så opgaven for Xabi bliver nok at finde en pragmatisk tilgang der tilgodeser at Mbappe ikke genpresser. Xabi ender nok med at gøre tingene på samme måde som gode gamle Carletto.

Man kan også håbe at Madrid sælger Mbappe og bygger holdet op omkring Vinicius igen. Det var situationen før Mbappes ankomst og bevirkede at Vinicius blev verdens bedste fodboldspiller der kunne bære  klubben frem til to UCL titler. 

I dag kan vi mønstre en fronttrio bestående af Vinicius, Bellingham, Rodrygo. Er det ikke mere realistisk at den trio lærer at lave genpres mere end nogen trio som Mbappe er en del af?

​Det er fuldstændig vanvittigt læsning for tiden på flere real Madrid foraer og Facebook sider efter PSG kampen. Jeg hører sælg Mbappé, sælg Rudiger, sælg ham og sælg ham. Synes ærligt talt vi burde slappe en smule af. Anerkende det her var slutningen på en absurd lang sæson med Carlo-bold, give spillerne lidt ferie og lade Xabi do the magic i en rigtig pre-season. Ikke sagt at vi børn være færdige med at handle på markedet. Jeg så gerne en ekstra CB og midtbanespiller, hvis de rette muligheder tilbyder sig. 

Den her transformation vi alle ønsker skal nok komme, men det vil tage tid. Det kommer formodentlig også til at tage markant længere tid end vi håbede på. Jeg er dog fortrøstningsfuld og vi ser ud til at være tæt på at lande Konaté, hvilket er et skridt i den rigtige retning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu, Redondo💖

1 år 3 uger siden #751 af Ramos4
@Madrid

At hakke på Rüdiger er skørt. Lad os bare slå det fast. Manden giver alt for klubben og har spillet det meste af sidste sæson skadet. Han blev kørt fuldstændig ned under græstæppet fordi vi spillede ham hver gang, selvom han basically var overbelastet. Nu er han så på vej tilbage og tydeligvis ikke i form endnu. Hvis man dømmer ham ude pga. det, så er det rimelig overilet.

Ift. optimisme kontra det modsatte, så er jeg faktisk optimistisk omkring alting pånær én ting. Mere om det til sidst. Jeg er optimistisk på baggrund af hvad Xabi fik ud af et middelmådigt Leverkusen hold. Jeg er optimistisk pga. at vi har forstærket os på de skide backer. Jeg er optimistisk efter at have set hvor hurtigt et nyt spilsystem er sat i værk - og det har givet rigtige gode sekvenser og flotte mål. Jeg er optimistisk omkring Gülers nye rolle. Valverdes nye frihed. Tchouamenis opblomstring. Huijsens vanvittige indtog. Gonzalo Garcia som type er jeg spændt på.
Der er mange lyspunkter.

Det eneste jeg er pessimistisk omkring er stadigvæk Vini og Mbappé. Det problem skal bare løses. Det er tydeligt at Mbappé skider på alle instrukser. Enrique kunne ikke få ham til at presse, så jeg frygter at Xabi heller ikke kan. Og Vinicius gider tydeligvis ikke presse, når Mbappé er på banen og han kan se, at han ikke gør det.

Alt andet tror jeg nok vi skal få løst. Skulle vi ikke få en midtbanemand mere, går det nok. Det samme med en CB denne sommer. Vi har mange gode spillere, der kan spille forskellige positioner og Xabi kan bruge flere forskellige formationer. Samtidig kan vi vel for fanden ikke blive ved med at sætte nye rekorder for flest skader hver sæson. Vi har endda ansat et par nye eksperter i forebyggelse, kan jeg forstå.

SÅ. Masser af være fortrøstningsfuld over. Men...vi skal have løst problemet oppe foran. Og jeg frygter, at hvis resultaterne ikke lige flasker sig fra start af, så falder al klubbens snak om, at man bakker træneren op, til jorden. Så bliver man nogle kujoner og fyrer træneren, fordi det er nemmest.

Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro, Redondo💖

1 år 3 uger siden #752 af Ramos4

Lars1991 post=187167 skrev: ​Det store spørgsmålstegn er jo Vinicius. Kan han finde sit niveau igen, eller var de der 3 sæsoners tid alt hvad han havde i sig på allerhøjeste niveau? Kommer jo til at tænke lidt på Ronaldinho, som pludselig også mistede gnisten og aldrig kom tilbage på sit gamle niveau selvom han kun var i sine midt 20'ere. Det jo nok for tidligt at sige noget om det endnu, men hvis man nu vidste noget om det, kunne det jo godt være det var en bedre ide at beholde Rodrygo, som stadig mangler at bevise sig selv på det niveau som Vini har været i flere år. Hvis man tror på Vini kan finde det igen, jamen så er han jo bare bedre end Rodrygo. 

​Enig og uenig. Selvfølgelig er Vini slet ikke i form, og det skal han selvfølgelig finde tilbage i. Men derudover er der altså også en opgave for ham (og træneren) i, at omstille Vini fra at være en enmandshær, der dribler og dribler og løber ned til baglinjen hver gang - til at spille sammen med sine kollegaer. Igennem midten. Kombinationer. Et-to'er osv. Det samme med Bappen. De går simpelthen direkte hver gang de forsøger noget. Enten spiller de bolden videre, hvis der er lukket - ellers sætter de i løb og dribler selv. Det er alt for en-dimensionelt. Vi skal væk fra individuelle præstationer. Vi har to herrer, der skal lære at spille på et hold. Både i presspillet og når vi har bolden. 

1 år 3 uger siden #753 af Estadio Santiago Bernabéu

Figo-10 post=187162 skrev:

El Siete post=187159 skrev:

Ramos4 post=187150 skrev: BREAKING: Rodrygo still wants to TRY and win his place at Real Madrid.

He will ONLY considering leaving if he’s told DIRECTLY. @geglobo

---

Vi skal altså presse Rodrygo ud, hvis vi skal af med ham. Han vil helst blive. Jeg er med på, at han har set forfærdelig ud på højrekanten, men igen: Han er ikke højrekant. Med Vini og Mbappés latterlige attitider in mente, er det alligevel med en lidt mærkelig smag i munden jeg ser til, mens vi forsøger at skippe Rodrygo afsted.

Jeg kan forstå nogen synes han ikke laver meget, men jeg må sige jeg er af den opfattelse at han vil være nem at få til at rette ind og f.eks. presse som en enhed.

Jeg mener også han er langt bedre i kombinationsspillet gennem midten end hans to rivaler. Måske den klogeste spiller af de tre. Nuvel, ikke lige så højt topniveau, men hvad kan man bruge et højt topniveau til, hvis det ikke passer ind i trænerens plan?

Jeg er nok lidt alene på den her. Og det er også kun en tanke.

​Det føles helt sikkert som om han presses ud af klubben, og har også været lidt skeptisk omkring de rygter der har været omkring hvordan han ser sin egen status. Hvor meget hold er der i det og er det evt. blot brugt til at vende stemningen mod ham. Samtidig er det også besynderligt at der er masser af rygter omkring ham dagen efter man er blevet smadret af PSG, og vi har været vidne til skandaløse præstationer af flere spillere. 

Enig, føler han bedre ville kunne indordne sig i Xabis system, men man sælger jo ikke sine to guldfugle. 

​Ærlig talt synes jeg, uretfærdigt, at Rodrygo bliver gjort til en syndebuk. Jeg tror, at der sker noget bag kulisserne siden han har spillet så lidt. Man kunne sagtens have brugt ham i de her kampe og han ville have formået til minimum hvad Vini og Brahim har budt ind med. At han slet ikke er i spil, det er mig meget overraskende og jeg tror der er noget vi ikke ved. Måske blot et signal om, at han bør kigge andre veje eller så fordi han rent faktisk er ved at kigge andre veje. 

Nu var det jo lidt en "træningsturnering" og her bruge man jo ofte nogle af yderste mandater i truppen og ser dem an. Her tænker jeg Fran, Gonzalo og Asencio som dem Alonso nok har set an og om deres niveau har været der. Og for los Garcias, så har de bestemt vist sig godt frem. Men det betyder ikke, at de ikke starter på bænken i den første LaLiga kamp. Det tyder dog på, at Alsonso, som os andre, har set at VMR trioen IKKE skal spille og at han gerne vil have en Garcia (Boniface/Schick) type oppe foran. En type vi ikke har medmindre vi tager Garcia med i den ligning. Kunne Alsono drømme så havde han nok fået skippet både Vini og Rodrygo afsted og så fået en rigtig angriber og smidt Mbappe ud på kanten - i øvrigt sådan Mbappe ofte har været bedst, når han har haft en 9'er ved sin side evt. som Giroud. Det kommer nok ikke til at ske og vi hænger nok på Vini som miminum. Og det burde jo være en luksus at have så god en spiller, men det lader bare til, at vi er overbefolket med indadgående venstrekanter (Mbappe, Vini og Rodrygo) til ret beset én plads. 

Jeg håber Alonso er tro mod sit system og så må Vini på bænken og så Mbappe til venstre. 

Hvis Rodrygo smutter, og det håber jeg for ham, så vil jeg være trist. Jeg synes han har hele pakken og jeg tror virkelig han kunne stråle på venstrekanten. Jeg kunne sagtens se den der Benzema opblomstring, hvis man lagde noget mere over på ham og satte ham i de rette positioner. Også lidt a la Kane, hvor han vil søge ind i banen, er god i kombinationerne. Noget Vini slet ikke har og noget Mbappe helst ikke gør da han helst bare gør tingene alene. 

Jeg håber Bayern eller Liverpool snupper ham - og han får sin opblomstring. City havde været helt oplagt til ham, men de har nok handlet det offensive de skal. Men jeg vil fastholde, uagtet at han ikke ha levet op til det vi havde håbet, at det bliver en sorgens dag. Både som person, men også det potential jeg stadig synes han har. Og vi får nok ikke 90mEUR for ham og hvad skal man så? Hente Madueke, Kudus eller Elanga til 50-60mEUR fuck no. Det marked er jo helt ristet. Så sætter vi virkelig vores lid til Brahim og Mastantuono. Og lidt for meget efter min smag. 

Jeg tror dog han er fortid.  

Uff jeg har det på præcis samme måde. Jeg håber han bliver solgt for 90. Jeg håber han får succes i sin næste klub.

1 år 3 uger siden #754 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Valget står mellem Vinicius og Mbappe.

Vi kan godt bygge et hold omkring Vinicius hvor Vinicius indgår i presspillet. Det har han vist før. Vinicius kommer bare aldrig til at score lige så mange mål som Mbappe.

Vi kan også bygge et hold omkring Mbappe hvor han er undtaget det konstante presspil. Så skal han bare score en hulens masse mål.

Spørgsmålet er hvilken model man tror er mest succesfuld.

1 år 2 uger siden #755 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 25-26

Matamoro post=187174 skrev: Valget står mellem Vinicius og Mbappe.

Vi kan godt bygge et hold omkring Vinicius hvor Vinicius indgår i presspillet. Det har han vist før. Vinicius kommer bare aldrig til at score lige så mange mål som Mbappe.

Vi kan også bygge et hold omkring Mbappe hvor han er undtaget det konstante presspil. Så skal han bare score en hulens masse mål.

Spørgsmålet er hvilken model man tror er mest succesfuld.

​Jeg ville vælge Mbappé. Han har bevist hans kvaliteter på klubniveau og landsholdsniveau over en længere periode. Vini er alt for svingende, og hans humør på banen er skiftende og det ses tydeligt, hvilket kan smitte holdkammeraterne. Tror flere forsvarssspillere har læst Vini’s spil nu. Mbappé virker som han kan spille flere steder på angrebet - kan godt blive en slags Benzema for de andre angribere. 

Jeg er spændt på se hvordan Vini reagerer når han bliver sat på bænken. 

Sidste redigering: 1 år 2 uger siden ved Cristiano7.

1 år 2 uger siden #756 af Ramos4
Kan vi få Konaté for 30-40 mil denne sommer, så tænker jeg vi kraftigt bør overveje det.

Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, El Siete

Leveret af Kunena Forum