Sæsonen 25-26
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Jeg tror vi går en god sæson i møde, i hvert fald spillemæssigt, hvad man så vil lægge i det. Spørgsmålet er, om vi kan matche Barca i ligaen og de bedste i CL.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Super fed, nedladende indledning på dit indlæg. God stil.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
CWC var for Xabi en fremragende måde at lære hele holdet at kende. Alle klogere og der er allerede nu nogle ting som tydeligvis bliver afgørende forud den kommende sæson.
- Dean Huijsen ligner allerede en uundværlig brik. I hans fravær er vi på den, da den oplagte afløser i Alaba umiddelbart ligner et dødt produkt
- Vini skal genfinde sit offensive output, da han har spillet kriminelt under niveau hele 2025, og mere til. Han står til en stor forlængelse, hvilket er timet skidt.
- Xabi skal finde ud af hvordan Vini, Mbappe og Jude kan spille sammen. Mit bud er, at dette koster Gonzalo Garcia pladsen.
- Hvordan skal Trent og Dani co-eksistere?
- Er man tilfreds med truppen, eller sælger man Rodrygo (Ceballos, Mendy, Alaba?) og henter flere, end Carreras?
- Modric afgang efterlader et hul, men er det allerede lukket af Güler? En polstring på midtbanen har været efterspurgt siden Kroos' afgang.
- Hvor mange af vores problemer kommer Camawinga, Eder og Dani egentlig tilbage og løser.
Jeg er meget optimistisk på, at ovenstående bliver adresseret henover de kommende måneder og at vi går en stor sæson i møde.
Det gør de virkelig, og det tager altså tid at implementere, derfor giver det ikke meget mening når folk er efter Xabi nærmest fra første kamp. Som en anden bruger var inde på, så har PSG f.eks. først udviklet sig til et verdensklassehold de sidste 6 måneder, efter 1,5 år med Luis Enrique ved roret, så måske vi skal have en smule tålmodighed.Fondo_Sur post=187149 skrev: Spillerne starter virkelig fra år 0 efter Ancelotti, haha. I hvert fald de spillere, som slet ikke er bekendt med disse koncepter i fodbold.
Men, lad os se hvad der sker efter nogle ugers preseason på Valdebebas.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det føles helt sikkert som om han presses ud af klubben, og har også været lidt skeptisk omkring de rygter der har været omkring hvordan han ser sin egen status. Hvor meget hold er der i det og er det evt. blot brugt til at vende stemningen mod ham. Samtidig er det også besynderligt at der er masser af rygter omkring ham dagen efter man er blevet smadret af PSG, og vi har været vidne til skandaløse præstationer af flere spillere.Ramos4 post=187150 skrev: BREAKING: Rodrygo still wants to TRY and win his place at Real Madrid.
He will ONLY considering leaving if he’s told DIRECTLY. @geglobo
---
Vi skal altså presse Rodrygo ud, hvis vi skal af med ham. Han vil helst blive. Jeg er med på, at han har set forfærdelig ud på højrekanten, men igen: Han er ikke højrekant. Med Vini og Mbappés latterlige attitider in mente, er det alligevel med en lidt mærkelig smag i munden jeg ser til, mens vi forsøger at skippe Rodrygo afsted.
Jeg kan forstå nogen synes han ikke laver meget, men jeg må sige jeg er af den opfattelse at han vil være nem at få til at rette ind og f.eks. presse som en enhed.
Jeg mener også han er langt bedre i kombinationsspillet gennem midten end hans to rivaler. Måske den klogeste spiller af de tre. Nuvel, ikke lige så højt topniveau, men hvad kan man bruge et højt topniveau til, hvis det ikke passer ind i trænerens plan?
Jeg er nok lidt alene på den her. Og det er også kun en tanke.
Enig, føler han bedre ville kunne indordne sig i Xabis system, men man sælger jo ikke sine to guldfugle.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Og så tror jeg at indledningen er komplet usand :DRamos4 post=187156 skrev: @Mata
Super fed, nedladende indledning på dit indlæg. God stil.
Læg dertil at det er jordens tyndeste analyse. Den er måske også usand. At hold genpresser uden en plan, er skørt. At man ikke skal presse når en bold spilles baglæns: Så havde Rudiger ikke lavet den fejl. Det handler i højere grad om hvad man har lyst til at afgive og hvor man gerne vil aktivere presset, hvem man vil presse til at tage beslutninger osv. Men det tænker jeg også du ved uagtet din mængde af fodbold, så jeg har nok citeret den forkerte
De fleste har nok også på ynglinge og senior spillet rundt med folk der ikke forstår en meter men løber rundt med hovedet under armen :D
Selvfølgelig kan man starte et pres efter modstanderen spiller baglæns. PSGs 2-0 mål kom netop efter dette.
Det er ikke så vigtigt om bolden bliver spillet baglæns, sidelæns eller forlæns. Hvis holdet står i position til at starte et effektivt pres, så kan det igangsættes.
Edit: Kan se, at @Nacho var hurtigere end mig.
Ærlig talt synes jeg, uretfærdigt, at Rodrygo bliver gjort til en syndebuk. Jeg tror, at der sker noget bag kulisserne siden han har spillet så lidt. Man kunne sagtens have brugt ham i de her kampe og han ville have formået til minimum hvad Vini og Brahim har budt ind med. At han slet ikke er i spil, det er mig meget overraskende og jeg tror der er noget vi ikke ved. Måske blot et signal om, at han bør kigge andre veje eller så fordi han rent faktisk er ved at kigge andre veje.El Siete post=187159 skrev:
Det føles helt sikkert som om han presses ud af klubben, og har også været lidt skeptisk omkring de rygter der har været omkring hvordan han ser sin egen status. Hvor meget hold er der i det og er det evt. blot brugt til at vende stemningen mod ham. Samtidig er det også besynderligt at der er masser af rygter omkring ham dagen efter man er blevet smadret af PSG, og vi har været vidne til skandaløse præstationer af flere spillere.Ramos4 post=187150 skrev: BREAKING: Rodrygo still wants to TRY and win his place at Real Madrid.
He will ONLY considering leaving if he’s told DIRECTLY. @geglobo
---
Vi skal altså presse Rodrygo ud, hvis vi skal af med ham. Han vil helst blive. Jeg er med på, at han har set forfærdelig ud på højrekanten, men igen: Han er ikke højrekant. Med Vini og Mbappés latterlige attitider in mente, er det alligevel med en lidt mærkelig smag i munden jeg ser til, mens vi forsøger at skippe Rodrygo afsted.
Jeg kan forstå nogen synes han ikke laver meget, men jeg må sige jeg er af den opfattelse at han vil være nem at få til at rette ind og f.eks. presse som en enhed.
Jeg mener også han er langt bedre i kombinationsspillet gennem midten end hans to rivaler. Måske den klogeste spiller af de tre. Nuvel, ikke lige så højt topniveau, men hvad kan man bruge et højt topniveau til, hvis det ikke passer ind i trænerens plan?
Jeg er nok lidt alene på den her. Og det er også kun en tanke.
Enig, føler han bedre ville kunne indordne sig i Xabis system, men man sælger jo ikke sine to guldfugle.
Nu var det jo lidt en "træningsturnering" og her bruge man jo ofte nogle af yderste mandater i truppen og ser dem an. Her tænker jeg Fran, Gonzalo og Asencio som dem Alonso nok har set an og om deres niveau har været der. Og for los Garcias, så har de bestemt vist sig godt frem. Men det betyder ikke, at de ikke starter på bænken i den første LaLiga kamp. Det tyder dog på, at Alsonso, som os andre, har set at VMR trioen IKKE skal spille og at han gerne vil have en Garcia (Boniface/Schick) type oppe foran. En type vi ikke har medmindre vi tager Garcia med i den ligning. Kunne Alsono drømme så havde han nok fået skippet både Vini og Rodrygo afsted og så fået en rigtig angriber og smidt Mbappe ud på kanten - i øvrigt sådan Mbappe ofte har været bedst, når han har haft en 9'er ved sin side evt. som Giroud. Det kommer nok ikke til at ske og vi hænger nok på Vini som miminum. Og det burde jo være en luksus at have så god en spiller, men det lader bare til, at vi er overbefolket med indadgående venstrekanter (Mbappe, Vini og Rodrygo) til ret beset én plads.
Jeg håber Alonso er tro mod sit system og så må Vini på bænken og så Mbappe til venstre.
Hvis Rodrygo smutter, og det håber jeg for ham, så vil jeg være trist. Jeg synes han har hele pakken og jeg tror virkelig han kunne stråle på venstrekanten. Jeg kunne sagtens se den der Benzema opblomstring, hvis man lagde noget mere over på ham og satte ham i de rette positioner. Også lidt a la Kane, hvor han vil søge ind i banen, er god i kombinationerne. Noget Vini slet ikke har og noget Mbappe helst ikke gør da han helst bare gør tingene alene.
Jeg håber Bayern eller Liverpool snupper ham - og han får sin opblomstring. City havde været helt oplagt til ham, men de har nok handlet det offensive de skal. Men jeg vil fastholde, uagtet at han ikke ha levet op til det vi havde håbet, at det bliver en sorgens dag. Både som person, men også det potential jeg stadig synes han har. Og vi får nok ikke 90mEUR for ham og hvad skal man så? Hente Madueke, Kudus eller Elanga til 50-60mEUR fuck no. Det marked er jo helt ristet. Så sætter vi virkelig vores lid til Brahim og Mastantuono. Og lidt for meget efter min smag.
Jeg tror dog han er fortid.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Hvis noget, så skal han erstattes med en midtbane spiller, for det er nok mere det vi mangler i Xabis system.
Jeg synes det bliver meget modsigende herinde. Vi er efter Xabi for ikke at turde bænke Vini/Mbappe, men vil så også gerne beholde Rodrygo. Hvis Xabi skal kunne spille det han vil, skal han jo ikke tænke på at holde al mulige stjerner glade og give dem nok spilletid.