Real Madrid vil have Illaramendi-afklaring inden torsdag
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
futbol.as.com/futbol/2013/07/09/primera/1373363928_337942.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev: Er ik klar over om dette måske sku ha været i Sjov & Spas-tråden i stedet, men ifølge AS har Sociedad sagt nej til 34 mio og Real Madrid vil nu gå op til 35 mio :o)))) Hvorfor ik bare byde 100 og få det overstået. Men åh nej, så er der jo pludselig dilemma - han er ung og spansk, men prisen er som på en "verdensstjerne" (er den vist i forvejen!!), så spørgsmålet er så om han nu er økologisk korrekt til Madrid???
www.marca.com/2013/07/11/futbol/equipos/...drid/1373496472.html
Jeg har forstået det således, at Real Sociedad har accepteret, at "Illarra" bliver finasieret i rater, men klubben derimod forlanger 40 millioner euro imod de første antaget 30 millioner euro ditto.
Det er naturligvis hovedløst, og Real Madrid er absolut ikke parate til at imødekomme dette krav. Jeg tror denne transfer glider ud af hænderne på Perez og en anden spiller hentes i stedet. Desværre ikke spansk i denne omgang....
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
€25 mio. ville i mine øjne allerede være i overkanten for Illaramendi og de nuværende priser virker helt absurde. Videre, der dukker helt sikkert andre alternativer op derude og uanset hvad, så kan jeg ikke se et Illaramendi-køb for alvor ville ændre vores titelchancer. Derfor virker det også som umådeligt mange penge for ham.
De penge kan bruges bedre.
raul7=kongen skrev: Det vil passe glimrende, hvis denne transfer ikke bliver til noget.
€25 mio. ville i mine øjne allerede være i overkanten for Illaramendi og de nuværende priser virker helt absurde. Videre, der dukker helt sikkert andre alternativer op derude og uanset hvad, så kan jeg ikke se et Illaramendi-køb for alvor ville ændre vores titelchancer. Derfor virker det også som umådeligt mange penge for ham.
De penge kan bruges bedre.
Enig. Kvalitet er frem for alt vigtigere end romantikken omkring disse vedvarende spanske indkøb. Og ja, der findes, som du også insinuerer, bedre spillere på markedet...... 40 millioner euro er i hvert fald for meget.
Synes der har været meget stille mht Gundogan dog, han må da være nummer 2 på listen, evt efter Vidal som nr 3 hvis der overhovedet er en liste:)
Det hjælper på prisen, at Illarramendi har spillet en formidabel sæson for La Real og været en af holdets bærende kræfter i bestræbelsen på at opnå Champions League-kvalifikation. Ikke nok med det, så var han ligeledes en af de bærende kræfter på det spanske U21-landshold, der som bekendt vandt U21-EM.
Om 30-40 mio. € er for meget, kan man altid diskutere frem og tilbage. Jeg synes det er en ganske fair pris, selv om det måske umiddelbart lyder af meget, men hvis man lige tænker sig om og tager omstædighederne i betragtning, så er det måske egentlig en meget fair pris. Endvidere spiller han en vigtig position - en nøgleposition - såvel som han blot er 23 år gammel. Fortsætter han sin udvikling, så kan han meget vel vise sig, at være alle pengene værd om to-tre år. Her og nu må Real Madrid gøre op med sig selv, hvor meget de er villige til at betale. Vi må afvente og se hvordan forhandlingerne forløber.
Vælger man ikke at gå efter Illarra, så mener MARCA at vide, at Kondogbia er det næste alternativ i rækken. Et billigere et af slagsen. Arsenal er dog ligeledes interesserede i Kondogbia, i hvert fald hvis man skal tro Sky Sports, der i dag melder om den påståede interesse.
MARCA har allerede bragt historien om, at Real Madrid vil gå efter Gündogan, men først vil hente ham til næste sommer. Det er nok den primære grund til, at man ikke rigtig har hørt noget om de rygter for nylig.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
asp3200 skrev: Vil så gerne have Veratti, men har indset det ikke bliver til noget.
Synes der har været meget stille mht Gundogan dog, han må da være nummer 2 på listen, evt efter Vidal som nr 3 hvis der overhovedet er en liste:)
Kunne det skyldes at ingen af de to sælgende klubber har behov for salg og står overfor nøglesæsoner, hvorfor de selvfølgelig ikke vil af med to så vigtige spillere?
@El_Juan.
Jeg forstår til fulde hvorfor Sociedad ønsker det omtalte beløb. Det havde jeg bestemt også gjort i deres situation, forskellen på CL og misset kvalifikation kan hurtigt være et endnu større beløb. Jeg synes bare ikke spilleren har den værdi for Real Madrid, hvorfor det virker tåbeligt at betale.
Kondogbia virker dog endnu mere håbløs. Han har ikke imponeret mig og vil på ingen måde styrke os nu og her, mens både Alex Fernandez og Jose Rodriguez er spillere med større talent, så vil man hente til fremtiden kan man ligeså godt kigge i egne rækker.
Alt i alt, Real Madrid har allerede hentet spansk til fremtiden i Isco, hvor man betalte meget, men også fik stor kvalitet. Skal man hente flere spillere i det prisleje, så har vi enten behov for kvalitet på højrekanten eller markant forstærkning centralt på midtbanen - ellers kan vi ligeså godt fortsætte med det nuværende materiale.
Daniel skrev:
Siempre fiel skrev: Er ik klar over om dette måske sku ha været i Sjov & Spas-tråden i stedet, men ifølge AS har Sociedad sagt nej til 34 mio og Real Madrid vil nu gå op til 35 mio :o)))) Hvorfor ik bare byde 100 og få det overstået. Men åh nej, så er der jo pludselig dilemma - han er ung og spansk, men prisen er som på en "verdensstjerne" (er den vist i forvejen!!), så spørgsmålet er så om han nu er økologisk korrekt til Madrid???
www.marca.com/2013/07/11/futbol/equipos/...drid/1373496472.html
Jeg har forstået det således, at Real Sociedad har accepteret, at "Illarra" bliver finasieret i rater, men klubben derimod forlanger 40 millioner euro imod de første antaget 30 millioner euro ditto.
Det er naturligvis hovedløst, og Real Madrid er absolut ikke parate til at imødekomme dette krav. Jeg tror denne transfer glider ud af hænderne på Perez og en anden spiller hentes i stedet. Desværre ikke spansk i denne omgang....
Det er ikke den endelige pris til La Real der er uenighed om, men betalingsmetoden. Hvis frikøbsklausulen skal udløses med juridisk bindende virkning, skal beløbet betales af spilleren selv og ikke af køberklubben og det betyder, at når køberklubben overdrager beløbet til spilleren til videresendelse til sælgerklubben, bliver spilleren beskattet af beløbet som var det personling indkomst, hvorfor der skal 51% oveni frikøbsklausulen, hvis regnestykket skal gå op.
I Illaras tilfælde betyder det at de samlede omkostninger for at udløse hans frikøbsklausul løber op i 45,3 mio €, hvoraf La Real modtager de 30 mio €, resten går til statskassen. Madrids seneste bud er på 35 mio € direkte til La Real, 30 mio € + de momsomkostninger La Real skal afholde ved et direkte salg. Det økonomiske resultat er det samme for La Real i sidste ende, men Madrid (eller spilleren) kan ikke gennemtvinge handlen ved brug af den metode og La Real har sat sig på hælene og insisterer på at frikøbsklausulen bliver udløst. Under alle omstændigheder er det en vanvittig pris.
Har valgt at takke af på forum!
raul7=kongen skrev:
asp3200 skrev: Vil så gerne have Veratti, men har indset det ikke bliver til noget.
Kunne det skyldes at ingen af de to sælgende klubber har behov for salg og står overfor nøglesæsoner, hvorfor de selvfølgelig ikke vil af med to så vigtige spillere?
@El_Juan.
Jeg forstår til fulde hvorfor Sociedad ønsker det omtalte beløb. Det havde jeg bestemt også gjort i deres situation, forskellen på CL og misset kvalifikation kan hurtigt være et endnu større beløb. Jeg synes bare ikke spilleren har den værdi for Real Madrid, hvorfor det virker tåbeligt at betale.
Kondogbia virker dog endnu mere håbløs. Han har ikke imponeret mig og vil på ingen måde styrke os nu og her, mens både Alex Fernandez og Jose Rodriguez er spillere med større talent, så vil man hente til fremtiden kan man ligeså godt kigge i egne rækker.
Alt i alt, Real Madrid har allerede hentet spansk til fremtiden i Isco, hvor man betalte meget, men også fik stor kvalitet. Skal man hente flere spillere i det prisleje, så har vi enten behov for kvalitet på højrekanten eller markant forstærkning centralt på midtbanen - ellers kan vi ligeså godt fortsætte med det nuværende materiale.
Det er lidt af en påstand at sige, at Kondogbia er håbløs og man i stedet lige så godt kunne satse på Álex Fernández eller José Rodríguez, der ifølge dig er spillere med større talent. Mig bekendt er det Kondogbia, der allerede nu er fast mand hos Sevilla (to år forinden hos Lens) og en vigtig del af det i øvrigt glimrende franske U20-landshold. Til sammenligning er Álex et år ældre, ikke nævneværdig tættere på førsteholdsfodbold på højeste plan. Og han har i øvrigt ikke været en del af et spansk ungdomslandshold siden 2011.
José Rodríguez er en anden sag. Lad ham nu først lige vise sig hos Castilla, hvor han først i den kommende sæson vil få en ærlig chance. Det er muligt, at han på sigt har et større potentiale, men her og nu er Kondogbia en bedre løsning, i hvert fald som jeg ser det.
Jeg vil bestemt mene, at Illarramendi er kvalitet. Såvel som Gündogan eller Verratti vil være det. Kondogbia er måske lidt mere en usleben diamant, men om end dog med et stort potentiale, trods alt. Illarra er 23 år. Hvem siger, at han ikke om to, tre eller fire år er inde omkring landsholdet og har etableret sig. Han spiller trods alt på en nøgleposition. Tager man hans vigtighed i betragtning for klub og (ungomds)landshold, trods sin forholdsvis unge alder og samtidig kigger på hvor vigtig en position han egentlig spiller, så vil jeg bestemt mene, at der ligeledes er tale om kvalitet for alle pengene.
Du roser Isco og snakker om kvalitet. Hvilket er berettiget, men du overser Illarramendi. Måske ikke så overraskende, eftersom han har en noget andet og mindre synlig rolle end en offensivspiller som Isco. Det er lidt sjovt, når man snakker om centrale, defensive midtbanespillere. Man glemmer ofte deres vigtighed og værd, netop fordi de er mindre synlige end offensivspillere. Ikke desto mindre er de lige så vigtige. Det er en overset rolle.
"What England would do for a player like Asier Illarramendi. If you have never heard of him, remember the name. A defensive midfielder who uses the ball intelligently and with wonderful precision, Illarramendi is also capable of breaking forward and, as he demonstrated with a superb piece of skill in the closing stages, wriggling round three players with a couple of drag-backs.
The 23-year-old, who helped Real Sociedad finish fourth in La Liga last season, was the outstanding player against Germany. He completed 89 out of 94 passes, including 48 out of 49 in the first half. And he was not going sideways. Against Russia, in the opening game, Illarramendi completed 106 out of 114 passes. He has made more than any other player in both matches. In other words, he runs the show".
Jeg selv vil være skræmt og forbande det her transfervindue langt væk, hvis vi ender med to nulbonner på midtbanen i Casemiro og Kondogbia, for ingen af dem har niveauet eller overbevist mig om at de kan få niveauet til at dominere en midtbane som man skal i Madrids opstilling. Jeg vil opfordre jer til at se en kamp med Frankrigs u20, og følge nummer 8. Kondogbia for at danne jeres egen mening.
For mig var Illara et lille håb i syndfloden af Kondogbiarygter, men nu kom sortseeren da frem i mig...
Derfor håber jeg de arbejder på et eller andet stort, fordi indtil videre er vores hold ikke markant forstærket på nogen positioner. Men som rygterne går lige nu kan vi godt ende vores transfervindue med at have fået: Carvajal, Kondogbia, Casemiro og Suarez det er i mine øjne en spildt sommer og så er der en meget lang sæson i vente.