Madrid køber Illarramendi fri
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Real Madrid har ifølge MARCA og AS idag aktiveret Asier Illarramendis frikøbsklausul og henter dermed den baskiske midtbanespiller til hovedstaden.
Det lykkedes ikke at få Real Sociedad til at rykke sig i forhandlingerne, hvorfor Real Madrid ender med at betale omtrent 285 mio d.kr. for den 23-årige spiller.
Illarramendi har haft en forrygende sæson i San Sebastian-klubben, opfulgt af et stærkt u-21 EM, hvor han var en af de helt store profiler på det spanske landshold. Dette menes at have ledt til den store interesse fra Real Madrid.
Med købet fortsætter Florentino Perez takterne med at købe ungt og spansk, eftersom Illarramendi tilslutter sig købene af Dani Carvajal og Isco, samt Alvaro Morata, Nacho og givetvis Jesé som bliver rykket op fra egne rækker.
Om man planlægger flere indkøb hos den sportslige ledelse vides endnu ikke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.football-espana.net/32546/madrid-pay...amendi-clause-report
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
RAUL!!!!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg håber bare vi har købt Xabi Alonso 2.0 med lidt hurtigere vendinger, så er jeg en lykkelig mand.
Jeg vil tro 95% af alle brugere herinde (som nedsabler købet) aldrig har set ham mere end én gang (inklusiv mig selv) og så lidt på youtube. Jeg vælger at stole på den sportslige ledelse har gjort sit hjemmearbejde grundigt, ellers var man ikke så vild efter at få ham.
DC19
- Brian_H
- Gæst
-
I stedet har folk travlt med at dømme ham på forhånd, og allerede kalder ham for et flop.
- unrectify
- Gæst
-
Raul-Madrid skrev: Tåbeligt at der skal blive brugt så mange penge på ham.. han ender sku nok med at floppe medmindre vi lejer ham ud MED DET SAMME! ..
Din post giver ingen mening.
Lad mig prøve at forklare hvordan tingene hænger sammen.
Han er en nødvendighed idét han er købt som arvtager for Alonso, som muligvis forlader os efter denne sæson. Ergo skal vi bruge en sæson på at integrere Illarramendi i klubben. Hans endelige købspris er fastsat ud fra en klausul (€30 mio, en præsident der gerne vil stå godt i det kommende præsidentvalg, samt vores klub som er villige til at betale prisen for en spiller, der har kæmpe potentiale.) Herudover skal du ligeledes se på hvad vores alternativer er; en tung Kondogbia samt Gündogan - hvilket vi ikke får.
Så hvad er der tilbage? Vi har Alonso ude i flere måneder. Skal vi igen opleve samme situation som sidste år, hvor ligaen var tabt før vi nåede december pga. skader og en ukomplet trup?
Så når flere af jer herinde kommer med et udfald som "det er overpris", "flop" etc., trækker jeg lidt på smilebåndet. Jeg er sikker på at verdens største klub nok har mere styr på hvad der er behov for på længere sigt, samt hvad Ancelotti, Zidane etc. nu mener om tingene.
Raul-Madrid skrev: Tåbeligt at der skal blive brugt så mange penge på ham.. han ender sku nok med at floppe medmindre vi lejer ham ud MED DET SAMME! ..
Ja, han flopper garanteret, for vi ved alle, at en høj gris er garanti for, at en spiller flopper! Det er ufatteligt, så mangle tåbelige kommentarer der falder om prisen på Illarra og hans kvaliteter. Det er skræmmende, så kloge folk pludselig bliver, uden egentlig at ane hvad de taler om. Jeg har stort set ikke hørt andet end negative og uvidende kommentarer herinde omkring denne handel.
Folk er ikke særlig objektive i denne henseende. Baseret på en forudindtaget holdning om spilleren, virker det nærmest som om, at de fleste herinde håber på at han flopper, blot for at kunne sole sig i bagklogsskabets lys. Længe leve smålighed og uvidenhed.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
-#7- skrev: Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad han har kostet, det er ikke mine penge alligevel..
Jeg håber bare vi har købt Xabi Alonso 2.0 med lidt hurtigere vendinger, så er jeg en lykkelig mand..
Det er ik dine penge, men hvis man ku ha købt en bedre spiller til samme penge eller det betyder vi så ik har råd til at forstærke en anden del af holdet er det så oz bare ligemeget? Mærkelig holdning synes jeg. Det er klart at hvis han er fuldstændig unik, hans lige ik findes og han er næsten uundværlig for os, så må man betale den pris der forlanges, uagtet at den virker helt hysterisk. jeg tvivler bare på at han overhovedet er god nok til startopstillingen.
-#7- skrev: Jeg vil tro 95% af alle brugere herinde (som nedsabler købet) aldrig har set ham mere end én gang (inklusiv mig selv) og så lidt på youtube. Jeg vælger at stole på den sportslige ledelse har gjort sit hjemmearbejde grundigt, ellers var man ikke så vild efter at få ham.
Jo jo, fint nok at stole på den sportslige ledelse. Men hvis dén logik havde den mindste værdi, så ville alle fans af alle store klubber jo med ro i sindet ku sige det samme om hver eneste spiller deres klubber henter, eftersom de fleste seriøse klubber nok forsøger at gøre deres forarbejde. Det forhindrer desværre bare ik klubberne i at ta fejl i ca hvert andet tilfælde. tror ik du behøver lede længe efter spillere der ik slår til i en given klub.
Nogen der ved hvornaar han bliver praesenteret ?
Har valgt at takke af på forum!
I øvrigt en tydelig bevæget Illarramendi, der netop har talt til pressen. Tydeligt, at knægten forlader sit 'hjem' med vemod, men samtidig ser frem til denne fantastiske udfordring.
Som Del Bosque sagde: "Illarramendi is the complete midfielder. He has the personality to play for any team in the world,"
Med indkøbene af Isco og Illarra, har Real Madrid i den grad foretaget to markante og langsigtede investeringer i fremtiden. Spaniens fremtid, vel at mærke.
Edit: Han bliver præsenteret i morgen klokken 13:00.
Hugol skrev: Holdet er komplet nu.. Mangler kun Jese.
Nogen der ved hvornaar han bliver praesenteret ?
I morgen, klokken 13:00.