Madrid køber Illarramendi fri
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: Da vi i sin tid købte en ung Sergio Ramos fri af kontrakten med Sevilla, var der mange som rystede på hovedet og tænkte "overpris".....I dag ryster de selvsamme personer på hovedet over sig selv.
Ja, det er mange penge for Illarramendi, men Real Madrid har fået præcis den spiller, de gerne ville have og man har taget konsekvensen og betalt prisen og ikke i stedet søgt efter et alternativ, som ikke opfyldte de krav, som man satte til spilleren.
Om 2, 5 eller 10 år kan vi alle sammen sætte os og vurdere om det var en vanvittig pris for ham.
Jamen hvis man har fundet en ny Ramos, så er der jo ingen der med tiden ka brokke sig over prisen - og det ka jo så kun vurderes om 1-2 sæsoner om det peger i den retning. Altså hvis han viser som en super spiller der indenfor 1-1½sæson er indiskutabel i startopstillingen, så vil jeg da acceptere den pris vi har betalt, selv om jeg stadig synes det er ærgerligt at lige præcis denne handel blev så dyr. Altså finder man et rimelig ubeskrevet blad i stedet for at hente en spiller som virkelig er slået igennem og er eftertragtet, så plejer prisen jo at være den helt store bonus - det ka man så ik ligefrem sige i denne sag.
Dér hvor jeg godt vil stille spørgsmålstegn ved rigtigheden i indlægget, det er at jeg ik er fuldstændig overbevist om at man har fået præcis den spiller man gerne ville have. Jeg har stærkt på fornemmelsen at man har fået den spiller man følte der var mulig, da de 2-3-4 spillere træneren hellere ville ha ik virkede mulige at hente. Hvis Illarra virkelig er DRØMMESPILLEREN, så forventer jeg at han kommer til at spille en absolut hovedrolle på den centrale midt allerede den kommende sæson. Og man giver vel heller ik den hysteriske sum for en spiller på 23 år hvis han i den alder ik er klar til at starte på banen - det er vel forhåbentlig ik sådan at han ska modnes til han er 25 før han er klar. Så med prisen - og den dertilhørende formodning om at til dén pris MÅ det være SPILLEREN klubben/træneren bare måtte ha - så tillader jeg mig at ha store forventninger til at Illarra allerede fra denne sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror Ancelotti et eller sted ønskede sig Vidal (den mest komplette midtbanespiller længe set!), men indså at den handel ikke var mulig.
Siempre Madrid skrev: Jeg synes, at du undervurderer Illara en smule. Han var en helt afgørende faktor for Real Sociedads fantastiske sæson, samt Spaniens U21-guld. Det samme kan trods alt ikke siges om den unge Sergio Ramos, som nok var fast mand på Sevillas hold, men ikke på samme måde en bærende spiller.
Der er samtidig sket rigtig meget med pris-niveauet fra vi købte Sergio Ramos og til i dag, så de 27 mill. € er på ingen måde et mindre beløb end dagens 38 mill. €.
Og så er der den forskel på de to forhandlings-situationer, at Real Sociedad står foran et præsident-valg og derfor har man på ingen måde ønsket at forhandle om Illara og derfor var Real Madrid tvunget til at betale frikøbs-klausulen.
Der er betalt en høj pris for Illara, men jeg synes ikke at det er så afskrækkende, når man tager hans niveau i betragtning.
Jeg må, måske lidt groft, sige at jeg ikke havde forventet mindre. Den alder og den pris forpligter. Det er ikke forventeligt, at 19-årige talenter spiller en helt bærende rolle for sit hold, men det er det for 23-årige med det prisskilt. Der er en verden til forskel på 4 år i fodboldverden.
Spanien lider jo også kraftigt af den økonomiske krise, så de 38 mio. euro virker endnu mere mærkbart. Og vi skal også lige have med, at de spanske frikøbsklausuler har for vane at være af helt urealistisk høje størrelser, for nærmest at afskrække eventuelle købere (Busquets' er vist over 1 mia. kr..). At der så er nogen klub, der vælger at aktivere en sådan en, kan enten sige noget om spillerens høje kvalitet eller køberens naive og skødesløse pengeformøbling. Jeg hælder til den sidste.
Jeg kan bare ikke se, hvordan han kan have gjort sig mere fortjent til den pris, end Isco. Det er uforståeligt, at en 2 år yngre Isco fra en bedre klub, med CL-erfaring og en lang række fremragende præstationer for klub og land, kan koste 8 mio. euro færre end Illarra :O Jeg er mildest talt chokeret.
Bare det, at han er den 6. dyreste spiller i klubbens historie, over etablerede og højt-profilerede navne som eks. Beckham og Alonso, siger en hel del…
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Dios skrev: Det er godt nok mange penge, og skal situationen vurderes nu, så er det klart en overpris. Men lad os se hvordan han udvikler sig, og købet er en langtidsløsning, så han skal umiddelbart ikke præstere fra dag 1 af, men over de næste par sæsoner.
Kan det egentlig ikke tænkes, at Ancelotti tænker Barcelona? Forstået på den måde, at Illarra skal have samme funktion som Busquets i Barca, og Alonso eller Modric som Playmakeren á la Xavi's rolle, og Khedira, Modric eller Isco for den sags skyld, som den mest offensive på en 3-mands midtbane?
Har gået og tænkt lidt over tingene, og kan på ingen måder se hvordan Illarra skal være Alonso's efterfølger, for han er på ingen måde samme type spiller, men tilgengæld synes jeg han minder utrolig meget om Busquets. Han vil samtidig være den balance spiller, som vi altid har manglet, da Alonso simpelthen er for svag defensivt og Khedira har fået den frie rolle, som gør at han sjældent er bag Alonso.
Jeg kan vitterligt bare ikke se hvordan satan Ancelotti skal få det puslespil til at gå op. Jeg er godt nok spændt på og se hvilke formationer han vil rode rundt med i de første par kampe af pre-sæsonen, og hvilke spillere der skal spille hvor.
Glæder mig som et lille barn :)
Jeg har tænkt på nøjagtigt det samme. Modric i Xavi's rolle, Illarramendi i Busquets' rolle, Isco i Iniesta's rolle. Özil som højrekant på papiret, men vil sammen med Isco bevæge sig meget og bytte rundt på pladserne. Det bliver spændende, og det siges at vi ikke er færdige med at handle endnu. Jeg tror vi går en stor sæson i møde!
Og er der nogen der kan fortælle mig hvilken type spiller Illaramendi er og har været i sin Sociedad-tid? Er han en Khedira type eller er han mere en Alonso type? Ved godt at han er blevet udråbt som den næste Alonso men samtidig har jeg også hørt folk sige at han er mere defensiv end Alonso.
Nogen der kan fortælle lidt nærmere om hvordan han blev brugt i Sociedad og hvilken type spiller han er?
Har valgt at takke af på forum!
Steen skrev: Jeg har tænkt på nøjagtigt det samme. Modric i Xavi's rolle, Illarramendi i Busquets' rolle, Isco i Iniesta's rolle. Özil som højrekant på papiret, men vil sammen med Isco bevæge sig meget og bytte rundt på pladserne. Det bliver spændende, og det siges at vi ikke er færdige med at handle endnu. Jeg tror vi går en stor sæson i møde!
Jeg forstår ikke helt denne søgen efter at kopiere Barcas spillere og spillestil. Real kommer aldrig til at kunne udføre Barcas kedelige tiki-taka-sidelæns fodbold, og det er godt det samme. Det er langt fra eksplosivt nok, og netop eksplosiviteten i spillet er, efter min mening, det der gør Real til et af de bedste hold i verden. I det hele taget (okay, det er lidt moderne at snakke om) så tegner tyskernes dominans vel et tydeligt billede af at effektiv omstillingsfodbold er det nye sort, så derfor forstår jeg slet ikke hvorfor så mange ønsker sig en udgave af Busquets, Xavi og Iniesta - det er ikke vores slags fodbold.
Når det så er sagt, så ville alle selvfølgelig gerne have en Iniesta, men det får alle ikke, for Iniesta er verdens bedste midtbanespiller. Busquets har succes med at gøre de nemme ting, men er i mine øjne ufatteligt overvurderet. Jeg tror ikke han ville have særlig stor succes i nogen andre top10 klubber i verden, endsige være i startopstillingen. Xavi er snart brændt ud, giver ham maks én sæson mere på allerhøjeste plan - derfor er det ekstra lækkert at Thiago er taget til München.