Madrid køber Illarramendi fri

13 år 2 uger siden #13 af Siempre fiel

unrectify skrev:

Raul-Madrid skrev: Tåbeligt at der skal blive brugt så mange penge på ham.. han ender sku nok med at floppe medmindre vi lejer ham ud MED DET SAMME! ..

Din post giver ingen mening.

Lad mig prøve at forklare hvordan tingene hænger sammen.

Han er en nødvendighed idét han er købt som arvtager for Alonso, som muligvis forlader os efter denne sæson. Ergo skal vi bruge en sæson på at integrere Illarramendi i klubben. Hans endelige købspris er fastsat ud fra en klausul (€30 mio, en præsident der gerne vil stå godt i det kommende præsidentvalg, samt vores klub som er villige til at betale prisen for en spiller, der har kæmpe potentiale.) Herudover skal du ligeledes se på hvad vores alternativer er; en tung Kondogbia samt Gündogan - hvilket vi ikke får.

Så hvad er der tilbage? Vi har Alonso ude i flere måneder. Skal vi igen opleve samme situation som sidste år, hvor ligaen var tabt før vi nåede december pga. skader og en ukomplet trup?

Så når flere af jer herinde kommer med et udfald som "det er overpris", "flop" etc., trækker jeg lidt på smilebåndet. Jeg er sikker på at verdens største klub nok har mere styr på hvad der er behov for på længere sigt, samt hvad Ancelotti, Zidane etc. nu mener om tingene.

Enig lidt af vejen. Det er nu ik fordi jeg tror Illarra flopper som sådan - dertil aner jeg simpelthen for lidt om spilleren. Men eftersom han med stor sandsynlighed går en bænkeplads i møde - og når man kigger på hva pris andre spillere koster rundt omkring i Europa - så er det vel oplagt at mange er skeptiske overfor købet. Thiago Silva 40 mio, Javi Martinez 40 mio, Aguero 45 mio, Modric 35 mio, Illarramendi 38,8 mio - find dén som ik passer ind!

Desuden er han jo ik en decideret nødvendighed. Jo, DU ka self godt kalde ham en nødvendighed hvis du mener det, men så ku jeg oz hævde at Vidal er en nødvendighed fordi Xabi smutter om et år (og imo allerede har overskredet sidste salgsdato) eller Verratti er en nødvendighed eller Gündogan er en nødvendighed. Altså Illarra er da ik en større nødvendighed end en hvilken som helst anden spiller på den position - med mindre det er fordi man søger en Xabi-klon og mener at Illarra er netop dét.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #14 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madrid køber Illarramendi fri

El_Juan skrev:

Hugol skrev: Holdet er komplet nu.. Mangler kun Jese.
Nogen der ved hvornaar han bliver praesenteret ?

I morgen, klokken 13:00.

Den tager jeg et smut ind og ser saa.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

13 år 2 uger siden #15 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Madrid køber Illarramendi fri

Siempre fiel skrev: Det er ik dine penge, men hvis man ku ha købt en bedre spiller til samme penge eller det betyder vi så ik har råd til at forstærke en anden del af holdet er det så oz bare ligemeget? Mærkelig holdning synes jeg. Det er klart at hvis han er fuldstændig unik, hans lige ik findes og han er næsten uundværlig for os, så må man betale den pris der forlanges, uagtet at den virker helt hysterisk. jeg tvivler bare på at han overhovedet er god nok til startopstillingen.

Hvis Real Madrid vil bruge 70-80 mio. € på Bale, eksempelvis, så gør man det, uanset om man har brugt 35 mio. € på Illarramendi eller ej, derfor bekymrer den finansielle del af Real Madrid mig ikke det store. Det er muligt der findes bedre spillere end Illarramendi, men hvis det er ham Ancelotti har bedt om at få fordi han passer bedst til det system han vil spille, så er det naturligvis ham der skal hentes og ikke Verratti, Gündogan eller Vidal. (Eller Yaya Touré ;-) ).

Siempre fiel skrev: Jo jo, fint nok at stole på den sportslige ledelse. Men hvis dén logik havde den mindste værdi, så ville alle fans af alle store klubber jo med ro i sindet ku sige det samme om hver eneste spiller deres klubber henter, eftersom de fleste seriøse klubber nok forsøger at gøre deres forarbejde. Det forhindrer desværre bare ik klubberne i at ta fejl i ca hvert andet tilfælde. tror ik du behøver lede længe efter spillere der ik slår til i en given klub.

Selvfølgelig stoler jeg ikke blindt på den sportslige ledelse hver eneste gang der bliver købt en spiller, men lige netop i det her transfervindue synes jeg Real Madrid har ageret mere fornuftigt end man tidligere har set, man forsøger at købe ind efter en langsigtet strategi og man forsøger at indlemme nogen flere hjemmegroede talenter. Det fik jeg heller ikke udtrykt så hvor i alverden skulle du vide det fra ;-)

DC19

13 år 2 uger siden #16 af IL Capitano
Komplet?!!!!

13 år 2 uger siden #17 af Siempre fiel

El_Juan skrev:

Raul-Madrid skrev: Tåbeligt at der skal blive brugt så mange penge på ham.. han ender sku nok med at floppe medmindre vi lejer ham ud MED DET SAMME! ..

Ja, han flopper garanteret, for vi ved alle, at en høj gris er garanti for, at en spiller flopper! Det er ufatteligt, så mangle tåbelige kommentarer der falder om prisen på Illarra og hans kvaliteter. Det er skræmmende, så kloge folk pludselig bliver, uden egentlig at ane hvad de taler om. Jeg har stort set ikke hørt andet end negative og uvidende kommentarer herinde omkring denne handel.

Folk er ikke særlig objektive i denne henseende. Baseret på en forudindtaget holdning om spilleren, virker det nærmest som om, at de fleste herinde håber på at han flopper, blot for at kunne sole sig i bagklogsskabets lys. Længe leve smålighed og uvidenhed.

Nu ka man jo ik komme bort fra at jo højere pris - jo større chance for at "floppe", da forventningerne vil være ditto høje. Hvis man giver 8 mio for Kondogbia forventer man ik at man får samme kvalitet som hvis man giver 100 mio for Bale.

Derudover tror jeg da du har ret i at vi er mange der kender ganske begrænset til Illarras egentlige potentiale og kvaliteter. Men det gør vel ik folk til uvidende at synes at 38,8 mio for en meget uprøvet, næsten ukendt spiller en meget når man sammenligner med de priser fodboldspillere normalt koster. Og forestiller mig altså ik at folk håber han flopper - tror tværtimod de fleste håber han overrasker. Hvis han viser sig at være bedre/blive bedre end Vidal/Verratti/Pogba osv, så vil det da være skønt og så tror jeg langt de fleste af os sagtens ender med at ku leve med prisen. men vi er jo nødt til at forholde os til tingene som de ser ud lige nu. Og for mange af os ser det unægteligt ud til at prisen er helt hysterisk - desuden er jeg af den overbevisning at vi ik mangler en mand der på sigt ka overtage for Xabi, men at vi har brug for en spiller der NU ka gå ind og erstatte en Xabi der ik er god nok længere og forbedre holdet på vores ringeste punkt.

13 år 2 uger siden #18 af Raul7-2880
Velkommen til Real Madrid - og bænken.
Tror også at jeg kunne være en "mirakelmager" hvis jeg repræsenterede kongeklubben, århundrede største klub samt havde en stor pose penge...

Vi har forstærket truppen nu, men køb for f..... en forstærkning til startopstillingen nu!

13 år 2 uger siden #19 af Mathiaska

-#7- skrev: Jeg håber bare vi har købt Xabi Alonso 2.0 med lidt hurtigere vendinger, så er jeg en lykkelig mand.

Jeg vil tro 95% af alle brugere herinde (som nedsabler købet) aldrig har set ham mere end én gang (inklusiv mig selv) og så lidt på youtube. Jeg vælger at stole på den sportslige ledelse har gjort sit hjemmearbejde grundigt, ellers var man ikke så vild efter at få ham.

Det du skriver her er nøjagtig mine tanker om handlen. Kunne ikke have formuleret det bedre selv :)

13 år 2 uger siden #20 af nono
Besvaret af nono på emne Madrid køber Illarramendi fri
Så mangler vi bare salg af Coentrao, Higuain og Kaka!

13 år 2 uger siden #21 af IL Capitano

nono skrev: Så mangler vi bare salg af Coentrao, Higuain og Kaka!

Så mangler der vel også en angriber?!

13 år 2 uger siden #22 af Mathiaska

Hugol skrev:

El_Juan skrev:

Puha Hugo, du er fandme en priviligeret mand. Kunne ikke være mere misundelig på dine geografiske muligheder.

13 år 2 uger siden #23 af Raul-Madrid
ENIG!

Håber fandme hellere ikke han flopper, men ja 38,8 Mio er fandme mange penge at invistere i en spiller der ikke har prøvet noget på et højt niveau...

Som Siempre Fiel siger så kan du få MANGE bedre spiller til nogenlunde samme pris... prøv lige at tænke på Higuain ryger altså for 30 MIO!!! og så kan det godt være han selv ønsker at smutte osv.. og det jo ikke fordi Higuain er 35 år... han er altså osse stadig halv ung...!

Håber godt nok han kan klare presset på bænken... vil virkelig ikke høre på vi har ødelagt ENDNU et talent.... og slet ikke for den slags penge, om det er mine penge eller ej..

Ps. dårligt argument med at det ikke er dine penge???

RAUL!!!!

13 år 2 uger siden #24 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madrid køber Illarramendi fri

Mathiaska skrev:

Hugol skrev:

El_Juan skrev:

Puha Hugo, du er fandme en priviligeret mand. Kunne ikke være mere misundelig på dine geografiske muligheder.

Gid mine oekonomiske muligheder var lige saadan !

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Hugol.

Leveret af Kunena Forum