Madrid køber Illarramendi fri

13 år 2 uger siden #49 af Siempre Madrid
Da vi i sin tid købte en ung Sergio Ramos fri af kontrakten med Sevilla, var der mange som rystede på hovedet og tænkte "overpris".....I dag ryster de selvsamme personer på hovedet over sig selv.

Ja, det er mange penge for Illarramendi, men Real Madrid har fået præcis den spiller, de gerne ville have og man har taget konsekvensen og betalt prisen og ikke i stedet søgt efter et alternativ, som ikke opfyldte de krav, som man satte til spilleren.

Om 2, 5 eller 10 år kan vi alle sammen sætte os og vurdere om det var en vanvittig pris for ham.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, -#7-, Vildfaren, El_Juan, Henrik--, mortenj, Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #50 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Madrid køber Illarramendi fri

Siempre Madrid skrev: Da vi i sin tid købte en ung Sergio Ramos fri af kontrakten med Sevilla, var der mange som rystede på hovedet og tænkte "overpris".....I dag ryster de selvsamme personer på hovedet over sig selv.

Ja, det er mange penge for Illarramendi, men Real Madrid har fået præcis den spiller, de gerne ville have og man har taget konsekvensen og betalt prisen og ikke i stedet søgt efter et alternativ, som ikke opfyldte de krav, som man satte til spilleren.

Om 2, 5 eller 10 år kan vi alle sammen sætte os og vurdere om det var en vanvittig pris for ham.

Du glemmer nogle vigtige pointer: Ramos var 19 år (4 år yngre end Illarra!). Han var i besiddelse af et åbenlyst talent ud over det sædvanlige og vigtigst af alt, han kostede 27 mio. euro - altså hele 11 mio. euro færre end Illarra. Det er altså en hel del, og kostede Illarramendi "blot" det samme, havde jeg allerede dér haft det bedre (læs: markant bedre).

Men jo, du har da ret, hvis Illarramendi, som Siempre fiel også siger, er lige nøjagtig den spiller ledelsen efterlyser over alle andre, så er der heller ikke noget at sige til prisen. Jeg var også oprindeligt meget positivt stemt, da jeg først så ham rygtet til klubben. Det er jeg for så vidt stadigvæk, men det gør ikke prisen mindre vanvittig, set med mine øjne.

Det huer mig bare ikke, hvordan priserne i moderne fodbold bliver fuldstændig skudt i vejret, så længe vi bare har med en spiller med et nogenlunde anstændigt niveau at gøre... En af fordelene ved at hente unge talenter til ens klub, er jo lige netop også, at man sparer de ekstra penge en stor profil koster, og man i stedet kan skabe den store profil og evt. sælge endnu dyrere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Hugol

13 år 2 uger siden #51 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madrid køber Illarramendi fri
Et par timer tilbage til præsentationen. ILLARRA ILLARRA

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 uger siden #52 af Real HWL
Man må jo sige at hans afleveringer ligger præcis hvor de skal... Jeg tager "JA" hatten på og glæder mig til at se ham i aktion sammen med vores andre spanske talenter :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 2 uger siden #53 af Siempre Madrid

Jaken skrev:

Siempre Madrid skrev: Da vi i sin tid købte en ung Sergio Ramos fri af kontrakten med Sevilla, var der mange som rystede på hovedet og tænkte "overpris".....I dag ryster de selvsamme personer på hovedet over sig selv.

Du glemmer nogle vigtige pointer: Ramos var 19 år (4 år yngre end Illarra!). Han var i besiddelse af et åbenlyst talent ud over det sædvanlige og vigtigst af alt, han kostede 27 mio. euro - altså hele 11 mio. euro færre end Illarra. Det er altså en hel del, og kostede Illarramendi "blot" det samme, havde jeg allerede dér haft det bedre (læs: markant bedre).

Men jo, du har da ret, hvis Illarramendi, som Siempre fiel også siger, er lige nøjagtig den spiller ledelsen efterlyser over alle andre, så er der heller ikke noget at sige til prisen. Jeg var også oprindeligt meget positivt stemt, da jeg først så ham rygtet til klubben. Det er jeg for så vidt stadigvæk, men det gør ikke prisen mindre vanvittig, set med mine øjne.

Det huer mig bare ikke, hvordan priserne i moderne fodbold bliver fuldstændig skudt i vejret, så længe vi bare har med en spiller med et nogenlunde anstændigt niveau at gøre... En af fordelene ved at hente unge talenter til ens klub, er jo lige netop også, at man sparer de ekstra penge en stor profil koster, og man i stedet kan skabe den store profil og evt. sælge endnu dyrere.

Jeg synes, at du undervurderer Illara en smule. Han var en helt afgørende faktor for Real Sociedads fantastiske sæson, samt Spaniens U21-guld. Det samme kan trods alt ikke siges om den unge Sergio Ramos, som nok var fast mand på Sevillas hold, men ikke på samme måde en bærende spiller.

Der er samtidig sket rigtig meget med pris-niveauet fra vi købte Sergio Ramos og til i dag, så de 27 mill. € er på ingen måde et mindre beløb end dagens 38 mill. €.

Og så er der den forskel på de to forhandlings-situationer, at Real Sociedad står foran et præsident-valg og derfor har man på ingen måde ønsket at forhandle om Illara og derfor var Real Madrid tvunget til at betale frikøbs-klausulen.

Der er betalt en høj pris for Illara, men jeg synes ikke at det er så afskrækkende, når man tager hans niveau i betragtning.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 2 uger siden #54 af REAList

Sam skrev:

REAList skrev: Er der nogen der kan svare på hvordan en 23årig illara kan være med til at spille EM u-21??

Uden at være helt sikker så mener jeg at have læst at hvis man starter en EM kval f.eks som 21 årig så kan man gøre turneringen færdig trods det at man slutter turneringen ældre end 21 år.

Tak for det kvalificerede svar.

Er der så nogen der kan svare mig på hvad RM præcist har givet for knægten? På Realmadrid.com står der at Real alt i alt har betalt €32,190,000, hvor handler af spanske klubber imellem, skal momsen på 21% ikke ses som en udgift for RM da dette er fradragsberettiget.??

Derimod er der andre medier som skriver at RM hiver €38-39.000.000 op af lommen.

Hvis momsen er fradragsberettiget så er den vel også det for Isco og derved medregnet i regnestykket som så svare til at RM har betalt 30mil€ for ham?
Enlighten me please

¡Hasta la Victoria Siempre!

• sodhi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #55 af sodhi
Besvaret af sodhi på emne Madrid køber Illarramendi fri

REAList skrev:

Sam skrev:

REAList skrev: Er der nogen der kan svare på hvordan en 23årig illara kan være med til at spille EM u-21??

Uden at være helt sikker så mener jeg at have læst at hvis man starter en EM kval f.eks som 21 årig så kan man gøre turneringen færdig trods det at man slutter turneringen ældre end 21 år.

Tak for det kvalificerede svar.

Er der så nogen der kan svare mig på hvad RM præcist har givet for knægten? På Realmadrid.com står der at Real alt i alt har betalt €32,190,000, hvor handler af spanske klubber imellem, skal momsen på 21% ikke ses som en udgift for RM da dette er fradragsberettiget.??

Derimod er der andre medier som skriver at RM hiver €38-39.000.000 op af lommen.

Hvis momsen er fradragsberettiget så er den vel også det for Isco og derved medregnet i regnestykket som så svare til at RM har betalt 30mil€ for ham?
Enlighten me please

De ca. €39M andre medier taler om, passer meget godt med, at Real Madrid offentliggør en transfersum på €32.190.000 uden moms, som er €38.949.900 med moms. Jeg tror normen er, at man offentliggører transfersum inklusive moms, for jeg har sgu aldrig hørt det omtalt før. Derfor må man retteligt kunne fratrække den på køb af bl.a. Isco.

13 år 2 uger siden #56 af Hugol
Sodhi

Læs her

En el día de hoy, el Real Madrid C. F. ha pagado a la Real Sociedad un importe de 32.190.000 € por la adquisición de los derechos federativos del jugador Asier Illarramendi. Esta operación, como todas las transferencias de futbolistas entre clubes españoles, está sujeta al IVA vigente del 21%, que no supone coste alguno para el Real Madrid C. F., ya que este importe es deducible en las liquidaciones del IVA del club.

• sodhi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #57 af sodhi

Hugol skrev: Sodhi

Læs her

En el día de hoy, el Real Madrid C. F. ha pagado a la Real Sociedad un importe de 32.190.000 € por la adquisición de los derechos federativos del jugador Asier Illarramendi. Esta operación, como todas las transferencias de futbolistas entre clubes españoles, está sujeta al IVA vigente del 21%, que no supone coste alguno para el Real Madrid C. F., ya que este importe es deducible en las liquidaciones del IVA del club.

Jeg er ikke med på hvad pointen er?

13 år 2 uger siden #58 af Hugol

sodhi skrev:

Læs her

Det er en officiel udmeldelse om hvad Real Madrid har betalt for Illarra. Momsen er fradragsberettiget.

Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Hugol.

• sodhi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #59 af sodhi

Hugol skrev:

sodhi skrev:

Læs her

Det er en officiel udmeldelse om hvad Real Madrid har betalt for Illarra.

Hvoraf fremgår, at de ikke har indregnet momsen i det offentliggjorte beløb. Det gør de normalt ikke, når beløb annonceres. Og eftersom Isco også kom fra en spansk klub, som er subjekt for 21% moms, så må det samme nødvendigvis gøre sig gældende for Isco, hvorfor der i transfersummen skal fratrækkes 21%.

13 år 2 uger siden #60 af Hugol
Jeg kommenterer ikke Isco handlen her, men blot hvad Real Madrid officielt har udmeldt hvad de har betalt for Illarra, hvor momsen er fradragsberettiget.

Leveret af Kunena Forum