Casillas rækker mod udlandet
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
madrid2000 skrev: Klubben skal ikke gøres sjælløs. Casillias skal tilbage i målet. I snakker om Lopez er bedre baseret på, at både Mou og Carlo valgte ham, men efter min vurdering af hans præstation mod betis, så virkede han usikker.
Større spillere end Iker Casillas har forladt klubben og man er altid kommet videre. Det skal man nok komme igen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
Elkrimi skrev: Jamen, er det allervigtigste deres optræden på banen? Således at vi har de bedste chancer for at vinde titler?
Træning er en ting - og ingen ved hvem der gør det bedst der - mens kamp er noget helt andet.
Vi kan først begynde at se et mønster fra på mandag... Indtil da, er der for mange ubekendte.
Du har jo ganske ret i, at der er for mange ubekendte, men vi er vel også enige om, at hvis (HVIS!) en spiller ikke viser nok til træning, så bliver han jo sorteret fra til kampene, også selv om han måske ville gøre det rigtig godt der. Og især, hvis der er tale om en ny træner.
Det er helt fair, at man siger "Casillas har ret, Mourinho er en idiot", men når det samme gentager sig med Ancelotti, så bør alle - selv Iker Casillas - reflektere lidt over, om fejlen ikke ligger hos ham og ikke alle andre.
Din antagelse, at hans indsat til træning er dårlige end Lopez' er jo ikke til at dokumentere. Det er lige så sandsynligt at Carlo bare ser dem an i et par kampe, før han tager sit endelige valg.
Vi ved stadig reelt ikke hvordan han arbejde til træning og hvordan hans niveau er.
Gætterier indtil mandag, hvor vi har mere "data" at arbejde med.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev:
madrid2000 skrev: Klubben skal ikke gøres sjælløs. Casillias skal tilbage i målet. I snakker om Lopez er bedre baseret på, at både Mou og Carlo valgte ham, men efter min vurdering af hans præstation mod betis, så virkede han usikker.
Større spillere end Iker Casillas har forladt klubben og man er altid kommet videre. Det skal man nok komme igen.
Selvfølgelig skal vi nok komme videre. Ligesom vi nok skal komme videre hvis halvdelen af truppen bliver skadet eller hvis hele trænerstaben døde. Men betyder det at man bare skal følelsesløst læne sig tilbage og kigge på?
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Rubæk
- Gæst
-
Ej heller synes jeg det er rigtigt at køre debatten videre som en forlængelse af Mourinho - Casillas konflikten. Der var en del andre ting, der gjorde sig gældende i den konflikt, udover præstationer til træning og i kamp. At tage Ancelotti's fravalg af Casillas (i 1 kamp) som en blåstempling af Mourinho's beslutning holder på ingen måde i min verden. Igen, der er spillet en kamp.
Overordnet er det uheldigt at debatten har taget den drejning at man er i Casillas- eller Diego Lopezlejren. Jeg er hverken pro-Casillas eller pro-Lopez. Jeg er pro-Real, og da jeg ikke har haft mulighed for at være på Valdebebas og overvære træningerne, så betragter jeg debatten som en storm i et glas vand. På nuværende tidspunkt
Siempre Madrid skrev:
Der er dog ingen større spillere end ham, der, i så fald, har forladt klubben i deres bedste alder. Guti, Zidane, Ronaldo, Raul, Di Stéfano, Puskas, Butragueño og hvad de ellers hedder, stoppede alle enten deres karriere i klubben eller forlod klubben i en høj alder. Iker ville utvivlsomt være den største.
Men ja, du har da selvfølgelig ret. Klubben vil, i så fald, naturligvis også komme videre, ingen tvivl om det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg er på ingen måde imod Lopez faktisk tværtimod. Jeg synes bare ikke han er god nok til og være Real Madrid's førstemålmand. Nye spillere som kommer til klubben uden de store forventninger til, kan jo kun overraske. Lopez gjorde det rigtig godt i Casillas fravær, men kun fordi ingen havde forventet det. Hvis Bale f.eks. kommer, så er forventningerne skyhøje, og rammer han ikke topniveauet relativ tidligt, så bliver man hurtigt skuffet.
Casemiro er endnu et glimrende eksempel, hvor forventningerne til ham var så ekstremt lave, at han næsten kun kunne overraske, og det gjorde han.
Men lad os se i øjnene at hverken Lopez eller Casemiro er i top 5 over verdens bedste på deres position, selvom de har gjort det rigtig godt i Real Madrid.
Netop overraskelses momentet gør, at Lopez bliver gjort 70% bedre end han egentlig har vist i Real Madrid. For jeg kan da ihvertfald komme på de første 3-4 drop/halv drop på bare 6 måneder i Real Madrid. Og ser vi bort fra Casillas sidste sæson, så lavede han sjældent flere end 2 drop per sæson, hvis han overhovedet lavede nogen.
Jeg er helt enig i, at Casillas ikke spillede godt sidste sæson, men hvis vi ikke kendte hans tidligere niveau, og kun bedømte ham på hans kampe lige før hans skade, så har han gjort det ligeså godt som Lopez, men forventningerne til Casillas har bare fået folk til og vende sig imod ham. For Lopez har langtfra spillet bedre end Casillas efter sidstnævnte kom tilbage fra sin skade af.
Jeg ligger heller ikke det helt store i Ancelotti vælger Lopez fremfor Casillas. For det er tydeligt og se, at han giver begge en fair chance. Den første kamp Casillas kunne deltage i, så stod han også. Men vi bliver meget klogere efter Mandag, for Casillas var jo udtaget til Spanien kampen, og det kan være de små detaljer som Ancelotti nævnte.
Ancelotti har gjort det kloge indtil videre. For han har nemlig også vist Lopez tillid, og den tillid skal han også vises. For han har netop ikke gjort meget forkert, men han har heller ikke vist top top niveau. Og rammer Casillas først det niveau, som han allerede har bevist, så har Lopez ikke en jordisk chance. Casillas skal ikke tilbage i målet kun på grund af hans tidligere meritter, men samtidig så er det bare uværdigt, at man med Casillas niveau de sidste 10-12 år ikke giver ham den tillid som han må have optjent. Casillas skal tilbage i målet, fordi han pt. er på niveau med Lopez IMO, men hans meritter og anciennitet gør, at han simpelthen skal vises den tillid og tro på ham.
Jeg bliver dog først utryg ved situation, hvis det viser sig, at Lopez er i målet igen på Mandag. Det er en meget subjektiv vurdering, og jeg lægger ikke meget i det, at Mourinho har valgt Casillas fra, for sjovt nok har jeg været uenig med ham de seneste 3 sæsoner i stort set alt, så hans vurdering giver jeg ikke specielt meget for.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- LaDecima
- Gæst
-
Han kommer stærkt tilbage, nuestro Capitán!
Han bliver omtalt af flere som om det er Kaka situationen...Han har været skadet, haft et mindre form dyk, men alt i alt en verdens klasse målmand.
Masser af år endnu i vores elskede capitán, vær nu bare lidt loyale! Mourinho var spaden men Casillas er en institution i konge klubben.
Alle skriver om at give plads til vores egne talenter, hvad med at give tillid og en chance til et af vores største talenter gennem tiderne?
Diego er en super målmand, men ingen kan vide om han kan holde et top niveau gennem en hel sæson, det er meget naturligt med top præstationer når man kommer til en storklub, men han kan sagtens gå hen og få et formdyk, Casillas kender vores forsvar og han skal nok få masser af muligheder for at redde en masse hovedstød fra et af de utallige hjørnespark, som vi deler ud som slik:)
- falle
- Gæst
-
Helt ærligt, nu må I lige tage jer sammen! Det er faktuelt at Ancelotti har sat holdet som han mener vil gøre det bedst. Jeg nævner ikke Mourinho, fordi det hører fortiden til. Hvis I begynder at tvivle på Ancelotti's egenskaber og kvaliteter som træner, kunne vi lige så godt droppe ham og sende hele forummet afsted som trænere; enkelte mener jo åbenbart at de ved bedre.
For at det nu skal være seriøst, så spillede Lopez en middel kamp i søndags - han havde rigtig gode momenter, og andre gange var der lidt mangefuld kommunikation. Jeg er derfor sikker på at Casillas atter er at finde mellem stængerne snarest.
LaDecima skrev: [...] det er meget naturligt med top præstationer når man kommer til en storklub, men han kan sagtens gå hen og få et formdyk[...]
Hvorfor er det "naturligt" at de fleste, der kommer til en topklub, overpræsterer i en periode?
Rogoshin skrev: Jeg er ikke imod at Iker Casillas står for Real Madrid. Men samtidig har jeg ikke denne beundring for hans evner. Af all de målemænd jeg har set gennem tiderne, er han vel omkring nummer ti (løst slunget ud fra venstre).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg er ikke imod at Iker Casillas står for Real Madrid. Men samtidig har jeg ikke denne beundring for hans evner. Af all de målemænd jeg har set gennem tiderne, er han vel omkring nummer ti (løst slunget ud fra venstre). Der for mener jeg ikke at hans topniveau er så meget højere end Lopez, men dog højere.
Du skriver at Iker Casillas skal tilbage i målet fordi han og Lopez er på samme niveau pt, og Iker Casillas har så den fordel af ancinitet. Den kan jeg såden set godt være med på, hvis Iker Casillas var på det niveau. Det er dog svært at vide noget konkret om hans nuværende niveau. Så man må regne med at han får en kamp snart. Men da jeg regner med at Real Madrid og Barcelona, kommer i et tæt kapløb om titlen, håber jeg at der snart bliver fundet en fast målmand.
Ohh shit :S Af ren nysgerrighed, så vil jeg meget gerne hører hvilke målmænd du synes er bedre end Casillas. Ikke på nuværende tidspunkt, men generelt set. Du må nævne alle de målmænd du har lyst til, også dem som stod for 50 år siden. Det skal dog lige siges, at nævner du Valdes, så er jeg slet ikke interesseret i og læse dit indlæg ;D.
Casillas er ihvertfald i top 3 over verdens bedste målmænd nogensinde, hvis du spørger mig.
De sidste 2 kampe jeg har set med Casillas, der har han vist ligeså højt niveau som Lopez IMO. Det er de 2 seneste kamp for Spanien og Real Madrid jeg hentyder til.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.