Casillas rækker mod udlandet

12 år 11 måneder siden #73 af Realmadrid94
Jep, og igen. De fylder meget mere i feltet end ham, de råber mere, hvilket betyder en hel del. Men Casillas er bedre til de "fysiske ting" på stregen. Jeg siger jo ikke at han overall er bedre, men på de ting slår han dem. Synes folk har en tendens til at gøre folk som er stoppet, til mere end de var. :) jeg mærkede det selv i årene efter figo og Zidane stoppede. Ingen kantspiller var som figo, ingen som Zidane. Ingen målmand som seaman osv osv. Beckham var en af de bedste til frispark. Kan du se på pointen? Kahn, Schmeichel m.fl. fyldte mere end Iker i feltet for begge hold. Men det er vel egentlig subjektivt. Jeg mindes at have set 5-6 mirakelredninger fra Schmeichel, en af disse er "save of the decade" som jeg mener er middelmådig. Casillas har 20+ bare siden 2008..
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #74 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Casillas rækker mod udlandet

Rogoshin skrev: Jeg har det lidt omvendt, det er meget nemmere at finde redninger med spillere der er aktive. Netop fordi de er aktive, og derfor mere interessante for folk, der følger fodbold på nuværende tidspunkt. Deres gerninger er mere friske.

Ja, det er korrekt. Jeg ser dog det problem med aktive spillere, at folk har en tendens til at hæfte sig ved deres nuværende niveau, og glemme deres tidligere. Lige netop derfor, tror jeg at flere simpelthen har glemt helt præcist hvor fremragende Iker har været, hvor uhørt stabil han har været og hvor meget han har vundet over sin karriere.

Ingen målmand i historien har, efter min mening, været så stabil som Iker Casillas har været, eller vundet ligeså meget for den sags skyld. Læg dertil, at Iker har reflekser udover det sædvanlige og en attitude og opførsel, der er så beundringsværdig, så har du en legendarisk spiller og en fanfavorit uden lige ;)

PLUS: Man skal ikke glemme, at Iker har spillet for Real Madrid. En klub der er historisk og notorisk arrogant i sin defensive prioritering og arbejde. Få målmænd i topklubber kommer på arbejde som Real Madrid-målmænd :P

Man husker hovedsaligt kun de gode ting ved pensionerede spillere og fokuserer oftest på øjebliksbilledet for aktive spillere, når sådanne bedømmelser bliver givet. Derfor, kan vi formentlig først diskutere Ikers placering på en sådan liste, forholdsvis objektivt, når han engang har stoppet sin karriere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, rezamadridista, MMM

12 år 11 måneder siden #75 af Realmadrid94
Når du fremhæver Schmeichels udkast som bedre end Casillas må jeg også stille mig på tværs, Casillas har altså nok et af de bedste udkast jeg nogensinde har set, jeg møder mange målmænd, unge som gamle, som undrer sig over hvordan han kan kaste fra målfelt til målfelt, næsten præcist hver gang. Schmeichel kastede langt, men der mener jeg Casillas igen er bedre. Dog har du ret med de andre ting.
Og Jakens sidste 3 linjer er vel det jeg prøvede at formulere :)

12 år 11 måneder siden #76 af MMM
Besvaret af MMM på emne Casillas rækker mod udlandet
Punto Pelota var på toppen i aften og med på toppen, så mener jeg rædselsfulde. Pipi havde talt med en i cirklen omkring Iker og mente at vide at han på intet tidspunkt har haft planer om at forlade klubben. Det afholdt dem dog ikke for at diskutere muligheden i en halv times tid. Pipi mente også at Rosell havde taget kontakt med mennesker i Ikers omgangskreds for at forhøre sig om muligheden for at lokke ham til Barcelona. Dette var Carme Barceló lodret uenig i - hun havde også været på jagt i sine kilder og var sikker på at der ingen kontakt havde været mellem Rosell og Iker. Siro Lopez fordømte som altid Casillas, denne gang for, vistnok, at have tilladt PP at løbe med en historie igår, der viste sig ikke at være sand. For det er da klart Ikers skyld at kildekritik er totalt fremmed for PP.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved MMM.

12 år 11 måneder siden #77 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Casillas rækker mod udlandet

Rogoshin skrev:

El_Juan skrev:

Rogoshin skrev: Jeg har ikke set Lev Yashin. Men han regnes generelt som den bedste gennem tiderne. Chilavert var også god, men generelt vanvittig.Proud'homme er måske at stramme den :-)

Chilavert og René Higuita! Det var good times! Husker endvidere Chilavert som en fremragende frisparksskytte! :))

PS. Jeg er vild med din signaturlinje!

Ja Chilavert var faktisk rigtig god på frispark. Måske ikke så god som Ronaldo, men det var ret vildt at se en målmand tage frispark :-)

P.S Jo tak, men det er nu Kirkegaard :-)

Netop! Flere mennesker burde læse Kierkegaard :))

Leveret af Kunena Forum