Casillas rækker mod udlandet
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Rogoshin skrev: Jeg har det lidt omvendt, det er meget nemmere at finde redninger med spillere der er aktive. Netop fordi de er aktive, og derfor mere interessante for folk, der følger fodbold på nuværende tidspunkt. Deres gerninger er mere friske.
Ja, det er korrekt. Jeg ser dog det problem med aktive spillere, at folk har en tendens til at hæfte sig ved deres nuværende niveau, og glemme deres tidligere. Lige netop derfor, tror jeg at flere simpelthen har glemt helt præcist hvor fremragende Iker har været, hvor uhørt stabil han har været og hvor meget han har vundet over sin karriere.
Ingen målmand i historien har, efter min mening, været så stabil som Iker Casillas har været, eller vundet ligeså meget for den sags skyld. Læg dertil, at Iker har reflekser udover det sædvanlige og en attitude og opførsel, der er så beundringsværdig, så har du en legendarisk spiller og en fanfavorit uden lige ;)
PLUS: Man skal ikke glemme, at Iker har spillet for Real Madrid. En klub der er historisk og notorisk arrogant i sin defensive prioritering og arbejde. Få målmænd i topklubber kommer på arbejde som Real Madrid-målmænd :P
Man husker hovedsaligt kun de gode ting ved pensionerede spillere og fokuserer oftest på øjebliksbilledet for aktive spillere, når sådanne bedømmelser bliver givet. Derfor, kan vi formentlig først diskutere Ikers placering på en sådan liste, forholdsvis objektivt, når han engang har stoppet sin karriere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Og Jakens sidste 3 linjer er vel det jeg prøvede at formulere :)
Rogoshin skrev:
El_Juan skrev:
Rogoshin skrev: Jeg har ikke set Lev Yashin. Men han regnes generelt som den bedste gennem tiderne. Chilavert var også god, men generelt vanvittig.Proud'homme er måske at stramme den :-)
Chilavert og René Higuita! Det var good times! Husker endvidere Chilavert som en fremragende frisparksskytte! :))
PS. Jeg er vild med din signaturlinje!
Ja Chilavert var faktisk rigtig god på frispark. Måske ikke så god som Ronaldo, men det var ret vildt at se en målmand tage frispark :-)
P.S Jo tak, men det er nu Kirkegaard :-)
Netop! Flere mennesker burde læse Kierkegaard :))