Casillas rækker mod udlandet

12 år 11 måneder siden #61 af pm
Besvaret af pm på emne Casillas rækker mod udlandet
Er jeg den eneste der syntes det virker det lidt voldsomt at han "angiveligt" allerede skulle overveje at smutte fra madrid, i stedet for at blive og kæmpe og pladsen? Jeg tror virkelig ikke der er en gran af sandhed i dette, når man tænker på hvor stor en sportsmand han er. Det er muligt han har hvilet lidt på lauerbærene til træning pga. han følte sig urørlig, men at gå derfra til at han skulle overveje at forlade klubben så kort tid efter en ny træner er kommet til virker lidt "far fetched"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #62 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Casillas rækker mod udlandet
Jeg kan ikke se hvor alt dette drama kommer fra. Jeg synes personligt at Casillas burde starte inde flere kampe end Lopez, men som mange også har nævnt så er det også sundt med konkurrence om at være førstemålmand i truppen efter en suveræn Casillas-dominans i mange år. Jeg har en slags forventning om at Ancelotti kommer til at bruge begge målmænd, mest Casillas hvis det var mig der stod for holdsopstillingen. Men bare fordi at Lopez stod den første kamp i sæsonen betyder det ikke at Iker er helt ude af truppen. Måske følte Ancelotti at det var bedre med Lopez, da det er ham der har tilbragt mest tid med truppen i pre-season? Der kan være tusindvis af grunde. Men det jeg prøver at sige er at det er fuldstændig latterligt at gå i panik og tænke for meget over tingene pga. trænerens beslutning i sæsonens første kamp. Vent nu lige et par uger eller en måned, og se hvordan situationen udvikler sig. Jeg er sikker på at Iker nok skal være ved sit gamle igen inden jul :)

12 år 11 måneder siden #63 af Siempre Madrid
Om han er blandt de tre eller fem bedste målmænd er et spørgsmål om religion, men der er i min verden ingen tvivl om at han med lethed sniger sig ind blandt de bedste ti målmænd.

Jeg håber også at Iker Casillas finder tilbage i den rolle, som har gjort ham til et ikon i Real Madrid, for der er jo ingen vinder af et opgør, som ender med et exit. Men han skal vinde pladsen tilbage på trænings-banen og ikke via et tilbageblik på fordums præstationer.

Med andre ord: Han bestemmer selv, for han har evnerne til at stå i mange år for Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 11 måneder siden #64 af NDR
Besvaret af NDR på emne Casillas rækker mod udlandet

MMM skrev:

NDR skrev: Ærlig talt, så synes jeg også at " Legenden " Casillas gjorde en fejl ved at holde sommerferie så længe som han gjorde hvis han virkelig havde ønsket at erobre titlen tilbage som førstemålmand.
Tør ikke at tænke på hvordan det ville have lydt hvis Benzema og Øzil havde holdt en måneds ekstra sommerferie, så måske man burde tænke lidt over det inden man alt for højlydt begynder at brokke sig over at Diego er nr. 1 nu, der er sku en grund, Legende eller ej.

Han havde ikke engang en hel måneds ferie - han havde nøjagtig den samme ferie som alle andre spillere, der var i Brasilien. En ferie der endda blev forlænget en uge af Ancelotti ifht. den oprindelige plan, for at undgå gentagelse af sidste sæson, hvor den manglende hvile hos de spillere, der havde spillet sommerturnering, gav øget risiko for skader og manglende form i starten af sæsonen.

Jamen kære venner, selvfølgelig skal de alle sammen have ferie, men en mand som Casillas skulle måske have planlagt sin ferie lidt anderledes så han kunne have været til rådighed under alle de forskellige kampe der blev spillet i juli og august. Manden vil spille fodbold og har fornylig tabt sin plads til Lopez, så må han sku da vise lidt interesse og sørge for at være der når der er brug for ham, og Ancelotti ville uden tvivl have givet ham lige så meget spilletid som Lopez, så der har han sku skudt sig selv i foden, men hver eneste gang der er kritik af Casillas, så vræler en mindre flok brugere op.....kom dog ind i kampen og vær lidt realistisk!!!....Lopez skal sku da ikke krølles sammen som en gammel karklud og vrages til fordel for Casillas....med det kaos der har været om Casillas, der er Lopez manden...vi har brug for ro, så vi kan få alle dem igang igen som kan og vil, og Lopez vil være med, derfor fik han planlagt sin ferie, og dem der ikke er blevet set spille fordi de ikke var der, de vil komme i anden række, derfor har Casillas og Arbeloa ikke spillet mod Real Betis...end og story, Ancelotti havde brug for en sejr som debut, og tager derfor ingen chancer.

12 år 11 måneder siden #65 af Realmadrid94
Tja meget sjovt hvordan Mourinho har vendt mange af klubbens fans mod egne spillere. Hvis vi ser udelukkende på hvad en målmand kan så er Casillas langt bedre end Kahn, Schmeichel, Cech m. Fl. VDS i hans sidste par år var dog ligeså god :)
Hvis man tæller kommunikation, udstråling i feltet, så kommer Kahn og Schmeichel osv op på siden af Iker. Han skælder forsvaret ud efter en aktion, og kommanderer ikke spillerne under en. Det er der (+høje indlæg) at han skal forbedre sit spil. At Lopez får chancen må vel betyde Mourinho dengang ville have en høj målmand som var god i feltet. Det ser jeg ikke engang Lopez som værende. Han stod et par gode kampe mod MU og den der "Casillas redning", ellers husker jeg ham ikke rigtig mere. Hvorfor skulle han, kunne slå Iker af? Det bliver spændende i cirkus Madrid, det er helt forfærdeligt med dramaet hvert evig eneste år.. :/
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 11 måneder siden #66 af Dios
Besvaret af Dios på emne Casillas rækker mod udlandet

Macon skrev: Top 3 er måske lige at stramme den Dios.

Så kom med dit bud?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Dios.

12 år 11 måneder siden #67 af Dios
Besvaret af Dios på emne Casillas rækker mod udlandet

Rogoshin skrev:

Dios skrev: Rogoshin skrev:

Jeg er ikke imod at Iker Casillas står for Real Madrid. Men samtidig har jeg ikke denne beundring for hans evner. Af all de målemænd jeg har set gennem tiderne, er han vel omkring nummer ti (løst slunget ud fra venstre). Der for mener jeg ikke at hans topniveau er så meget højere end Lopez, men dog højere.

Du skriver at Iker Casillas skal tilbage i målet fordi han og Lopez er på samme niveau pt, og Iker Casillas har så den fordel af ancinitet. Den kan jeg såden set godt være med på, hvis Iker Casillas var på det niveau. Det er dog svært at vide noget konkret om hans nuværende niveau. Så man må regne med at han får en kamp snart. Men da jeg regner med at Real Madrid og Barcelona, kommer i et tæt kapløb om titlen, håber jeg at der snart bliver fundet en fast målmand.

Ohh shit :S Af ren nysgerrighed, så vil jeg meget gerne hører hvilke målmænd du synes er bedre end Casillas. Ikke på nuværende tidspunkt, men generelt set. Du må nævne alle de målmænd du har lyst til, også dem som stod for 50 år siden. Det skal dog lige siges, at nævner du Valdes, så er jeg slet ikke interesseret i og læse dit indlæg ;D.
Casillas er ihvertfald i top 3 over verdens bedste målmænd nogensinde, hvis du spørger mig.

De sidste 2 kampe jeg har set med Casillas, der har han vist ligeså højt niveau som Lopez IMO. Det er de 2 seneste kamp for Spanien og Real Madrid jeg hentyder til.

1. Peter Schmeichel
2. Dino Zoff
3. Gianluigi Buffon
4. Peter Shilton
5. Edwin Van Der Sar
6. Oliver Kahn
7. Michel Proud'homme
Ok det blev nummer otte Iker Casillas :-)

Jeg har ikke set Lev Yashin. Men han regnes generelt som den bedste gennem tiderne. Chilavert var også god, men generelt vanvittig.Proud'homme er måske at stramme den :-)

Okay vi er meget uenige så :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 11 måneder siden #68 af Siempre Madrid

Rogoshin skrev:

Dios skrev: Rogoshin skrev:

Jeg er ikke imod at Iker Casillas står for Real Madrid. Men samtidig har jeg ikke denne beundring for hans evner. Af all de målemænd jeg har set gennem tiderne, er han vel omkring nummer ti (løst slunget ud fra venstre). Der for mener jeg ikke at hans topniveau er så meget højere end Lopez, men dog højere.

Du skriver at Iker Casillas skal tilbage i målet fordi han og Lopez er på samme niveau pt, og Iker Casillas har så den fordel af ancinitet. Den kan jeg såden set godt være med på, hvis Iker Casillas var på det niveau. Det er dog svært at vide noget konkret om hans nuværende niveau. Så man må regne med at han får en kamp snart. Men da jeg regner med at Real Madrid og Barcelona, kommer i et tæt kapløb om titlen, håber jeg at der snart bliver fundet en fast målmand.

Ohh shit :S Af ren nysgerrighed, så vil jeg meget gerne hører hvilke målmænd du synes er bedre end Casillas. Ikke på nuværende tidspunkt, men generelt set. Du må nævne alle de målmænd du har lyst til, også dem som stod for 50 år siden. Det skal dog lige siges, at nævner du Valdes, så er jeg slet ikke interesseret i og læse dit indlæg ;D.
Casillas er ihvertfald i top 3 over verdens bedste målmænd nogensinde, hvis du spørger mig.

De sidste 2 kampe jeg har set med Casillas, der har han vist ligeså højt niveau som Lopez IMO. Det er de 2 seneste kamp for Spanien og Real Madrid jeg hentyder til.

1. Peter Schmeichel
2. Dino Zoff
3. Gianluigi Buffon
4. Peter Shilton
5. Edwin Van Der Sar
6. Oliver Kahn
7. Michel Proud'homme
Ok det blev nummer otte Iker Casillas :-)

Jeg har ikke set Lev Yashin. Men han regnes generelt som den bedste gennem tiderne. Chilavert var også god, men generelt vanvittig.Proud'homme er måske at stramme den :-)

Ikke for at dreje tråden væk fra emnet, men er det en forglemmelse at du ikke har Petr Cech på listen?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 11 måneder siden #69 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Casillas rækker mod udlandet

Realmadrid94 skrev: Tja meget sjovt hvordan Mourinho har vendt mange af klubbens fans mod egne spillere. Hvis vi ser udelukkende på hvad en målmand kan så er Casillas langt bedre end Kahn, Schmeichel, Cech m. Fl. VDS i hans sidste par år var dog ligeså god :)
Hvis man tæller kommunikation, udstråling i feltet, så kommer Kahn og Schmeichel osv op på siden af Iker. Han skælder forsvaret ud efter en aktion, og kommanderer ikke spillerne under en. Det er der (+høje indlæg) at han skal forbedre sit spil. At Lopez får chancen må vel betyde Mourinho dengang ville have en høj målmand som var god i feltet. Det ser jeg ikke engang Lopez som værende. Han stod et par gode kampe mod MU og den der "Casillas redning", ellers husker jeg ham ikke rigtig mere. Hvorfor skulle han, kunne slå Iker af? Det bliver spændende i cirkus Madrid, det er helt forfærdeligt med dramaet hvert evig eneste år.. :/

Stop dig selv. Det er simpelthen for usagligt at påstå, at Casillas er bedre end Schmeichel og Kahn var. Casillas er ikke nogen helgen og han har bestemt sine mangler, selv om han langt henad vejen er en meget komplet keeper. Men ligefrem langt bedre end de to. Sikke noget vrøvl. Især når en af Casillas' helt store svagheder er indlæg. Der fylder han for lidt. Og det kan man bestemt ikke sige om de to keepere som du nævner. Han har på ingen måde heller ikke bare i nærheden af den samme udstråling som de to havde. Det var ligefrem frygtindgydende, hvilket man ikke just kan sige om Casillas siden hans bedste dage. Og end ikke der var i nærheden når det kommer til udstråling i feltet, så det er noget decideret sludder du lukker ud.

Aktive keepere som Buffon, Cech og Neuer matcher endvidere til fulde Casillas, men det er i bund og grund vidt forskellige keepere med hver deres kompetencer.

Hvorfor han (Diego Lopez) skulle slå Casillas af? Det er ikke et spørgsmål om hvorfor. Det er til gengæld et faktum, at han rent faktisk slog Casillas af holdet.

PS. Har du overhovedet set Schmeichel og Kahn spille i løbet af deres aktive karriere? Det lyder ikke sådan.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.

12 år 11 måneder siden #70 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Casillas rækker mod udlandet

Rogoshin skrev: Jeg har ikke set Lev Yashin. Men han regnes generelt som den bedste gennem tiderne. Chilavert var også god, men generelt vanvittig.Proud'homme er måske at stramme den :-)

Chilavert og René Higuita! Det var good times! Husker endvidere Chilavert som en fremragende frisparksskytte! :))

PS. Jeg er vild med din signaturlinje!

• LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #71 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Casillas rækker mod udlandet

Jelle skrev:

LaDecima skrev: [...] det er meget naturligt med top præstationer når man kommer til en storklub, men han kan sagtens gå hen og få et formdyk[...]

Hvorfor er det "naturligt" at de fleste, der kommer til en topklub, overpræsterer i en periode?

Jeg udtrykte mig måske lidt forkert mht " naturligt" ikke min mening at generalisere . Min pointe var at Diego sagtens kan have overpræsteret, eller ihvertfald vist et niveau der ikke nødvendigvis er stabilt på længere sigt. Det er en god målmand, dog en målmand vi har sendt afsted da han ikke kunne konkurrere mod Casillas, som spillede rigtig fint i Villarreals gode periode, men som ikke kunne få spilletid på et svagt spillende Sevilla hold. Han blev hentet tilbage og fik muligheden for at bevise sig på et hold hvor han tidligere ikke har kunnet få spilletid og igen(med en del mere erfaring) konkurrere mod og faktisk sætte Casillas af. Det må være en stor motivation og derfor naturligt at A-gamet kom frem, jeg er bare ikke overbevist om det er et niveau han kan holde.

• Martinlee18
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #72 af Martinlee18
Besvaret af Martinlee18 på emne Casillas rækker mod udlandet
Han skal blive i Real Madrid.
Diego Lopez viste lidt usikkerhed i nogle forholdsvis nemme situationer mod Betis, så jeg håber og tror, at Iker står næste kamp mod Granada.
San Iker<3

Leveret af Kunena Forum