Optakt: Et stort skridt mod ottendedelsfinalerne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
JimmyBroe skrev: Til alle Casillas fortalerne og jer andre:)
Nu når vores kære kaptajn fik chancen igen, igen. Hvordan synes i så han klarede det.? Vi kan jo samtidig give karakterer på en skala fra 1-5 til vores målmand? Den kender vi jo i forvejen her fra siden:)
Undskyld hvis jeg måske har misforstået dig lidt, men jeg tolker din tone som værende meget provokerende. Du skriver "fik chancen igen, igen". Mig bekendt var det kun hans anden kamp i sæsonen. Det er vel ikke mange chancer?
Mht. bedømmelsen af hans præstation, så læs Dios' indlæg.
Der tager du jo så helt fejl kære jaken! det er hans tredje kamp! så derfor er "igen, igen" på sin plads. At han så kun fik 10 min i sin første kamp er en anden sag.;-)
Selvfølgelig er "tonen" lidt provokerende, men det er bare dril Jaken:) Det skal du ikke tage så ilde op.:)
Jeg er Lopez fortaler, og prøver blot at finde frem til hvorfor i mener, at Casillas skal have den faste plads tilbage i målet.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Der tager du jo så helt fejl kære jaken! det er hans tredje kamp! så derfor er "igen, igen" på sin plads. At han så kun fik 10 min i sin første kamp er en anden sag.;-)
Selvfølgelig er "tonen" lidt provokerende, men det er bare dril Jaken:) Det skal du ikke tage så ilde op.:)
Jeg er Lopez fortaler, og prøver blot at finde frem til hvorfor i mener, at Casillas skal have den faste plads tilbage i målet.
Netop, de 10 minutter tæller jeg ikke med ;)
Om hvorfor Iker skal tilbage i mål, har os "Iker-fortalere" vel argumenteret for i en hel del måneder efterhånden, så jeg vil i stedet forholde mig kort og henvise til de utallige Iker-diskussioner gennem året: 2 kampe i sæsonen. Det er ikke meget og hvis nogle forventer, at Iker med 2 førsteholdskampe for klubben i 10 måneder (og mod de dobbelte italienske mestre), går ind og er verdens ubestridt bedste keeper (igen) med det samme, så har man ikke noget synderlig realistisk syn på tingene.
Når det så også er sagt, så spillede han altså ikke nogen dårlig kamp. Målet burde ingen klandre ham for. Et solidt 3-tal synes jeg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
JimmyBroe skrev: Der tager du jo så helt fejl kære jaken! det er hans tredje kamp! så derfor er "igen, igen" på sin plads. At han så kun fik 10 min i sin første kamp er en anden sag.;-)
Netop, de 10 minutter tæller jeg ikke med ;)
Om hvorfor Iker skal tilbage i mål, har os "Iker-fortalere" vel argumenteret for i en hel del måneder efterhånden, så jeg vil i stedet forholde mig kort og henvise til de utallige Iker-diskussioner gennem året: 2 kampe i sæsonen. Det er ikke meget og hvis nogle forventer, at Iker med 2 førsteholdskampe for klubben i 10 måneder (og mod de dobbelte italienske mestre), går ind og er verdens ubestridt bedste keeper (igen) med det samme, så har man ikke noget synderlig realistisk syn på tingene.
Når det så også er sagt, så spillede han altså ikke nogen dårlig kamp. Målet burde ingen klandre ham for. Et solidt 3-tal synes jeg.
De 10 min skal selvfølgelig heller ikke tælles med!Men han lavede trods alt en fin redning inden Ramos brækkede hans ribben:P
Så argumentet er stadig, at fordi han har super godt styr på sit forsvar(?), og er en legende i klubben så fortjener han pladsen i målet?
Jeg forstår til dels dem, der mente at han skulle have haft pladsen tilbage under den sidste "Mourinho tid". Han blev ikke slået af der, men blev skadet, det medgiver jeg. Og han skulle som minimum havde haft nogle kampe i ligaen, til at bevise at han stadig var den bedste. Sådan var det ikke, og det er måske uretfærdigt. Men da sæsonen sluttede, vi fik ny træner og da den nye sæson startede var det altså Lopez der var førstemålmand. Så derfor er det naturligt nok, Casillas der skulle slå Lopez at til træning og i de 2 kampe han har fået indtil videre.
Det er jo helt normalt i en hver anden klub at andenmålmanden står i Cuppen, og første målmanden indtager pladsen mellem stængerne i liga kampene samt de fleste ChL kampe. Der har Casillas så været så heldig at få lov at stå i alle ChL kampene indtilvidere, og lur mig om han ikke også snupper pokal kampene. Så jeg vil mene, at de næste måneder bliver afgørende for Casillas vs. Lopez "duellen", da de begge vil få 1-2 kampe om ugen. Sådan rundt regnet. Jeg mener absolut ikke der er noget som helst der taler for at Lopez har spillet sig af, eller at Casillas har stået bedre for den sags skyld, omend han ikke har fået mange kampe. -det kommer. Man kan ikke klandre Ancelotti for noget som helst, han har ment Lopez var den bedste. Bom...
Det er Mourinho man skal være tosset på hvis man er for Casillas, ikke Ancelotti eller Lopez eller nogen som helst anden. Carlo skylder ikke Casillas noget imo.:)
Jeg er her stadig XOXO
madridista.dk/index.php/forum/debat/1429...vs-casillas?start=12
madridista.dk/index.php/forum/nyheder/14...pe-casillas?start=48
madridista.dk/index.php/forum/nyheder/14...pe-casillas?start=72
madridista.dk/index.php/forum/nyheder/14...od-udlandet?start=24
madridista.dk/index.php/forum/debat/1676...redit?start=12#34986
Jeg kan dog lige kort opsummere nogle af pointerne (de er uddybet i de ovenstående tråde):
1. Ingen er sure på eller beskylder hverken Ancelotti eller Lopez for den nuværende situation. Alle er sure på Mourinho.
2. Ingen siger, at Casillas skal stå qua sin legende status, men han har til gengæld (som resultat af sin føromtalte historik i klubben) gjort sig fortjent til, at få muligheden for at spille sig gradvist ind på holdet, komme i form og få skarpheden tilbage - lige præcis som med Gareth Bale. Med SÅ lang en pause uden for holdet, tager det naturligvis noget tid, at få skarpheden tilbage – og her er 2 kampe på 3 måneder (altså i den indeværende sæson – ellers 2 kampe på 10 måneder, men lad os bare fokusere på den igangværende sæson) simpelthen ikke nok.
3. Jeg er en anelse mere tryg ved Lopez i de store kampe på nuværende tidspunkt, men jeg forlanger, at Iker får nogle af de, på papiret, lettere kampe i ligaen også, så han kan blive spillet ind og komme ordentligt i gang igen
Jaken skrev: 1. Ingen er sure på eller beskylder hverken Ancelotti eller Lopez for den nuværende situation. Alle er sure på Mourinho.
Så Ancelotti gør det rigtige, ved at give Lopez ligakampene og Casillas, ChL og pokalkampene (dem satser jeg på han får).?
2. Ingen siger, at Casillas skal stå qua sin legende status, men han har til gengæld (som resultat af sin føromtalte historik i klubben) gjort sig fortjent til, at få muligheden for at spille sig gradvist ind på holdet, komme i form og få skarpheden tilbage - lige præcis som med Gareth Bale. Med SÅ lang en pause uden for holdet, tager det naturligvis noget tid, at få skarpheden tilbage – og her er 2 kampe på 3 måneder (altså i den indeværende sæson – ellers 2 kampe på 10 måneder, men lad os bare fokusere på den igangværende sæson) simpelthen ikke nok.
Det er jo også det han har muligheden for med disse kampe? Vi ved alle sammen, at det ikke er optimalt, at skifte mellem to målmænd i samme turnering. Da de hver især har forskellige måder, at håndtere hver enkelt situation på, der kan opstå i løbet af kampen. Det kan selv de stærkeste forsvarer ikke finde ud af. Lad os sige at Casillas skal bruge 5-10 kampe til at spille sig varm på i ligaen, og det kikser af flere omgange. Så kan en hel sæson være ødelagt! Hvorfor så ikke satse på "den sikre", nemlig Lopez, som leverer hver gang.? Og så lade Casillas få en masse andre kampe ved siden af ligaen til, at spille sig varm på.
3. Jeg er en anelse mere tryg ved Lopez i de store kampe på nuværende tidspunkt, men jeg forlanger, at Iker får nogle af de, på papiret, lettere kampe i ligaen også, så han kan blive spillet ind og komme ordentligt i gang igen
Lur mig om ikke vi får et par "nemmere modstandere" i pokalkampene?:)
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Så Ancelotti gør det rigtige, ved at give Lopez ligakampene og Casillas, ChL og pokalkampene (dem satser jeg på han får).?
Her mener jeg, at det overhovedet er kommet så vidt. Årsagen til dette kaos. Jeg beskylder ikke Ancelotti for den situation Iker kom i til at begynde med, men jeg er ikke helt enig i hans håndtering af den sidenhen.
JimmyBroe skrev: Det er jo også det han har muligheden for med disse kampe? Vi ved alle sammen, at det ikke er optimalt, at skifte mellem to målmænd i samme turnering. Da de hver især har forskellige måder, at håndtere hver enkelt situation på, der kan opstå i løbet af kampen. Det kan selv de stærkeste forsvarer ikke finde ud af. Lad os sige at Casillas skal bruge 5-10 kampe til at spille sig varm på i ligaen, og det kikser af flere omgange. Så kan en hel sæson være ødelagt! Hvorfor så ikke satse på "den sikre", nemlig Lopez, som leverer hver gang.? Og så lade Casillas få en masse andre kampe ved siden af ligaen til, at spille sig varm på.
Jeg synes heller ikke, at det er optimalt kun at spille kamp hver tredje/fjerde uge. Det er ikke megen rytme man når at få. Og så burde det som udgangspunkt ikke kikse i kampe mod Almeria, Valladolid, Malaga osv. If so, vil det ikke udelukkende være målmandens skyld, men snarere en kollektiv underpræstation.
Og så må jeg også igen sige, at Lopez’ præstationer bliver talt lidt op. SÅ fremragende er han ikke og SÅ dårlig er Iker heller ikke (selv ude af form).
JimmyBroe skrev: Lur mig om ikke vi får et par "nemmere modstandere" i pokalkampene?:)
Jo jo, jeg synes bare, at det ville være fordelagtigt, at spille kampe, der, rent skemamæssigt, lå tættere på hinanden. ”Genoptræningen” (af mangel på bedre ord) af Casillas burde, i det hele taget, være blevet taget langt mere alvorligt og systematisk end hvad tilfældet har været og er - som med Gareth Bale, eller hvis Cristiano skulle blive skadet - Det burde være et projekt i sig selv, at få reetableret en nøglespiller efter en skade. Han er i stedet blevet ladt i stikken, og dét synes jeg er mangel på respekt for hans store bidrag og dedikation over årene.
Mener du Casillas har spillet sig af holdet siden hans comeback? Mener du f.eks. at Lopez ville gøre det bedre igår end Casillas?.
Der er jo ikke noget rigtig eller forkert i denne sag. Lopez har vist fremragende spil, og det samme har Casillas. Ingen af dem laver betydelige fejl, men begge virker en anelse usikre nogle gange. Der har Casillas så den fordel, at han kan give kamptræningen lidt af skylden. Du kan træne så meget du har lyst til, men det er nu engang kamptræning man rigtig får noget ud af, og specielt når man ikke skal tilføre sit spil noget, men bare gå ud og gøre hvad man er bedst til. Her hentyder jeg til talenter etc. som har brug for træningen til og blive bedre og udvikle sig.
Hvad skal Casillas gør for og overbevise dig? Jeg har nemlig fornemmelsen af, at alle Pro-Casillas har langt større sympati for Lopez end alle "Pro-Lopez" har for Casillas.
Og så er jeg uenig i at Cdr kampene vil hjælpe Casillas. Casillas skal i spil så han kan blive vurderet på sine færdigheder, og hvor mange gange vil han blive testet imod Alcorcon, Ponferradina etc.? Han skal testes i de store kampe ligesom talenter også skal. Der skal selvfølgelig falde regelmæssig spilletid af, men uden modstand får du ikke bedømt Casillas på højeste niveau.
Der er yderst sjældent jeg hører et godt argument som taler for Lopez. Det er altid noget i stil med han altid levere, og er rigtig stabil. Jeg er da helt enig i, at han har gjort det fremragende, men som mange gange tidligere nævnt, så kan jeg da godt remse en masse fejl op han allerede har begået. Han har klart reddet os mere end han har kostet, men det har Casillas så også igennem de seneste 10 år, og havde Lopez ikke gjort det, så havde diskussionen været død for længst.
Alt i alt, så lader det til Casillas virker mere fattet, og ikke er mentalt fraværende. Om han er på sit gamle niveau er svært og sige, men det kan også kun vurderes, hvis han står fast, eller regelmæssigt imod "bedre" (Læs: La Liga modstandere). Nu har han ikke haft særlig meget og se til i Chl indtil videre, og meget siger mig det hverken er i Cdr eller Chl han kan blive bedømt ordentlig på, da modstanden i Chl først er efter januar transfervinduet, men så kan man håbe på han bliver.
Jeg synes man skal lade Lopez og Casillas deles om spilletiden i alle kampe, så begge målmænd får en reel mulighed for at vise sig frem indtil januar. Den bedste målmand skal blive uanset hvem det så skulle være. Forklaret på en anden måde, så er jeg stadig ikke tryg ved Lopez. Han gør det godt nu, men ligesom med Lassana Diarra, så lod han også til og være Real Madrid's bedste signing ever, det første år han spillede. Vi må bare ikke glemme at Lopez altså sad på bænken i hele hans tid i Sevilla. Tro og selvtillid gør underværker, og det er først efter modvind vi får hans sande jeg og se. Selvom han har klaret det enorme pres til perfektion, men nu mener jeg også mere hans eget spil.
Jeg er fan af begge målmænd, og er så taknemmelig over Lopez overhovedet overvejet og vende snuden hjemad igen. Han har været udsat for mange urimeligheder, men det samme kan siges om Casillas. Som jeg skrev i en anden tråd, så er det sygt Real Madrid fans kan vende sig imod vores egne, og kører en decideret hetz. Jeg glemmer ihvertfald ikke det banner i en Chl kamp, hvor der stod Casillas den stikker skulle skride af helvedes til.
Jeg synes Casillas skal stå, fordi han skal have chancen for og bevise sit niveau. Nu har han været trofast igennem utrolig mange år, og har vist uhørt højt niveau, og jeg mener det er uværdigt og dumpe en spiller af den kaliber på den måde.
Alt det er på grundlag af han selvfølgelig lader til og være mere eller mindre tilbage.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg vælger ikke at quote:)
Mht. det første. Nej Casillas mener jeg ikke har spillet sig af holdet. Men han har tværtimod, heller ikke spillet sig tættere på en startplads, imo. Og det kan man så vælge ikke, at klandre ham for, grundet den manglende spilletid. Jeg klandre ham ihvertfald ikke. Selvom det måske kan lyde sådan. Jeg har faktisk intet i mod Casillas, han er desværre bare blevet en del af en lortesituation, som Mourinho skabte back in the days...
Jeg kan simpelthen ikke retfærdiggøre over for Lopez, (som jo også er en af vores egne), at han er nødt til, at lade pladsen for Casillas. begrundelse (eller mangel på samme): Ikke fordi Casillas spiller bedre, men fordi vi skylder ham det...
Nej, nej og atter NEJ, vi er enige om at det skulle være gjort således i sidste sæson efter Casillas skade. Men man kan altså ikke komme nu pr. efterkrav, og kræve Casillas tilbage som fast starter, når Lopez spiller til UG. Det vil være helt til hundene og endnu engang, være at pisse en der har givet alt for klubben, i ansigtet. Endnu engang, præcis som i sidste sæson, da Casillas blev røvrendt af Mou. Hvorfor blive ved?
Folk snakker tit om, at Lopez har lavet fejl, - og selvfølgelig har han det - men det er altid sådan noget med "så kan jeg da godt remse en masse fejl op han allerede har begået"! Jeg mener bare ikke at kunne huske at vi - her på forum ihvertfald - har været efter hans præstationer, der var vidst lige i Cdr, i sidste sæson men ellers husker jeg intet brokkeri over Lopez. Så det virker lidt søgt at være efter ham hver gang man skal argumentere for Casillas. Nå man ellers aldrig river ham ned efter kampene. Jeg kan tage selvfølgelig tage fejl. Jeg husker det bare ikke. Du/i må meget gerne komm med eksempler på det modsatte.?
Jeg undskylder for fejl i teksten, skrevet på mobil, og jeg skal af mit tog nu, så kan ikke nå at rette i det:P
God dag:)
Jeg er her stadig XOXO
Casillas har spillet 2 kampe denne sæson, og meget skulle overraske mig, hvis det overhovedet var muligt og slå Lopez af på så få kampe. Spørgsmålet er ikke om Casillas skal slå Lopez af, eller om Lopez selv skal spille sig af holdet, men om Lopez er god nok? Casillas har det seneste årti bevist sit værd, og du har selv lige givet mig ret i, at Casillas ikke har spillet sig "af holdet". Lopez er igang med og bevise sit værd, og den tillid er jeg villig til og give ham, da han rigtig nok gør det super godt. Nu kender vi bare Lopez tidligere niveau, og Casillas tidligere niveau, og på den baggrund, så er det mig en gåde Casillas ikke får mere spilletid. Igen vil jeg minde dig om Lassana Diarra, da han også red på en bølge, og alle inkl. jeg selv mente han var Real Madrid's bedste indkøb i rigtig mange år. Jeg mener bare, at vi vil stå utrolig dårligt, hvis det nu viser sig Lopez overpræstere, og vi i mellem tiden har fået solgt Casillas.
Lopez stod godt i Villarreal, men jeg tror der er en grund til han kun har haft en beskeden karriere.
Her på forum, er også meget Casillas hadske. Sådan opfatter jeg det ihvertfald, så måske er det derfor du ikke har lagt mærke til det. Jeg kritiserede Lopez da han droppede imod Deportivo, og da han flere gange var ved og koste imod United. Han begik oven i købet et straffespark, som dog ikke blev dømt. Hans spil i feltet var vaklende, og mindede på mange måder om De Gea i begge United opgør.
Han reddet også mange bolde, men kigger vi på fejl, så er de første 5-7 stykker ihvertfald begået.
Jeg kan dog ikke finde episoden imod Celta, hvor han lod bolden passere igennem feltet, hvor han havde overset en Celta spiller, men han brændte heldigvis. Det er ikke fordi jeg går all-in på og finde fejl hos Lopez. Faktisk tværtimod, for jeg synes også han gør et glimrende stykke arbejde.
Jeg bliver bare sindssyg irriteret når folk siger Lopez ikke laver fejl, og spiller til UG etc..
Men mener du egentlig ikke selv, at vi skylder Casillas chancen for at vise han kan finde sit gamle jeg? Du siger jo selv, at det var uretfærdigt det Mourinho havde gang i, men "undskylder" det så med, at det er gået for langtid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Lad mig starte og lægge ud med at sige, at jeg absolut mener der er klart overtal af Casillas tilhængere her på siden. Jeg er kun i blandt en håndfuld brugere, som har givet deres kritiske mening omkring Casillas tilkende ihvertfald.
Nej, Casillas har ikke spillet mange kampe, men han må have tålmodighed. Jeg mener stadig at Casillas er tilgodeset af Ancelotti, når man tænker på at han kun er andenmålmand. Han har det bedre end de fleste andre to'ere ihvertfald.:) Tidligere niveau mener jeg ikke har verdens største betydning. Og så skal man altså ikke tage noget fra Lopez's tid i Villareal den var rigtig god, som du også skriver. At du og andre så mener at det "kikser" i Sevilla, mener jeg ikke har noget med hans niveau at gøre, han var tiltænkt til at skulle overtagepladsen efter deres nu solgte keeper Andrés Palop. Det har en anden bruger allerede pointeret.
Og ja selvfølgelig laver Lopez fejl, det gør alle fodboldspillere. Det er bare mærkeligt, at Benzema skal høvles ned gang på gang, eller illarra,, Khedira, Di Maria etc. Men man hører aldrig dårligt om Lopez, selvom folk, som du nu gør, kommer lang tid efter og klandre Lopez for fejl.
Det er en svær situation, og det er synd for Casillas. Men jeg mener bare at tiden spiller ind Dios. Man kan simpelthen ikke retfærdiggøre over for nogen som helst, at Casillas skal stå. Det kunne man have gjort i sidste sæson og i starten af denne. Men ikke her, nu måneder inde i sæsonen.
Men kære Dios:)
Lad os stoppe den her, og fokusere på kampen i aften!
EL CLÁSICOOOOO!!!!!
Jeg er her stadig XOXO