Med hiv, sving og Jesé
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
MMM skrev:
DarioGomez skrev: Jeg elsker argumentet om, at karakterne er subjektive ... kan de teknisk set være andet?
Derudover:
Man skal godt nok være meget, meget sensationshungrende for at få noget decideret provokerende ud af denne her:
Så er det jo godt at den spanske presse ikke er kendt for at være sensationshungrende ;-) De er allerede gået i selvsving og jeg tror ikke der er meget han kan gøre for at stoppe det.
Desværre ikke nej.
Som han selv har udtalt:
"No fue hacia nadie. Me acomodé y seguí corriendo. Acá empezaron con que sonreía... Si estuviera caliente no habría saludado a nadie. Salí con total naturalidad. Siempre esperan que yo haga algo. Nunca tuve problemas con la gente. Sentí que la mitad aplaudía y la mitad silbaba. Siempre tengo que estar aclarando lo que hago. Con el resto no pasa nada y conmigo se arma un quilombo bárbaro".
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- smølf
- Gæst
-
Dios skrev:
Daniel skrev: Vi alle ser fodbold med forskellige øjne, hvorfor vi udelukkende kan være enige om at være uenige i forhold til karaktergivningen. Jeg er nødvendigvis heller ikke enig denne karaktergivning, men jeg kan derimod godt se noget ræson i at pådutte Diego López karakteren 4; hans redningen mod Charles i kampens umiddelbare indledning er vigtig, om end han også lavede en fejl.
Nå, men en kamp, som så mange andre. Real Madrid spiller ikke op til niveau, men hiver alligevel en sikker sejr i land. Fornuftigt. Alle indskiftere viste gode takter. Jesé er et tydeligt bevis på, selvom vi har råbt om andet i flere henseender, at man med sporadisk spilletid sagtens kan vise sit talent og fremtidige potentiale - han bliver en stjerne.
Problemet med karaktererne er bare, det virker mere og mere som provokationer end en saglig vurdering. Lopez og Arbeloa er vel man of the match i hver kamp, og havde Jesper skrevet artiklen igår, så var Arbeloa sikkert stadig blevet man of the match.
Stikpiller starter en diskussion, men i mine øjne hopper kæden af hver evige eneste gang skribenterne herinde er for langt fremme i skoene.
Misforstå mig endelig ikke, men efter man har bannet de fleste som ikke lige passer ind i miljøet herinde, så lader det til folkene bag siden selv har påtaget sig den rolle.
Er helt enig med dig i, at vi alle ser fodbold forskelligt, men prøv og læg mærke til hvor enige folk egentlig er i kommentarerne.
Jeg er simpelthen så enig, hvilket vist ikke sker så tit Dios :-)
2013 står for mig som året hvor Madridista.dk forandrede sig, desværre ikke til det bedre, for mit vedkommende i hvert fald. Tonen, eller attituden om man vil, er blevet mere konfronterende i diverse arikler og på de nymodens kanaler som Twitter og Facebook, er niveauet direkte pubertært.
Jeg oplever så ofte, når jeg læser et indlæg på siden, at jeg får lyst til at fare til tasterne med det samme. Og det er jo sjovt nok sikkert også det i ønsker for at skabe debat. Problemet er bare at jeg får lyst til at kommentere, fordi jeg simpelthen bliver så provokeret at det i skriver. Jeg besinder mig for det meste og undlader derfor at skrive så meget som jeg egentlig gerne ville.
Men det er jo bare min subjektive holdning.
- Mou94
- Gæst
-
DarioGomez skrev:
MMM skrev:
DarioGomez skrev: Jeg elsker argumentet om, at karakterne er subjektive ... kan de teknisk set være andet?
Derudover:
Man skal godt nok være meget, meget sensationshungrende for at få noget decideret provokerende ud af denne her:
Så er det jo godt at den spanske presse ikke er kendt for at være sensationshungrende ;-) De er allerede gået i selvsving og jeg tror ikke der er meget han kan gøre for at stoppe det.
Desværre ikke nej.
Som han selv har udtalt:
"No fue hacia nadie. Me acomodé y seguí corriendo. Acá empezaron con que sonreía... Si estuviera caliente no habría saludado a nadie. Salí con total naturalidad. Siempre esperan que yo haga algo. Nunca tuve problemas con la gente. Sentí que la mitad aplaudía y la mitad silbaba. Siempre tengo que estar aclarando lo que hago. Con el resto no pasa nada y conmigo se arma un quilombo bárbaro".
Og her får I den på engelsk:
"It wasn't for anyone. I adjusted myself and kept running, the 25-year-old told Fox Sports. I've never had problems with the fans. I could feel that half were applauding and half booing. I went out totally naturally. They always expect me to do something. I always have to clarify what I do. With everyone else nothing happens and with me it's always a complete mess.
I fight every day for a place at Real Madrid and it makes me angry that things are always being invented about me. But I am calm because I know it was nothing."
kilde: www.goal.com/en/news/12/spain/2014/01/06...ria-fumes-over-crowd
- Rubæk
- Gæst
-
Problemet er bare at karaktererne bliver det altoverskyggende diskussionsemne i kampreferaterne. En anden persons bedømmelse af spillernes indsats får næppe mit pis i kog, netop fordi det er en subjektiv vurdering. Men skal jeg være ærlig, så læser jeg sjældent tråde med kampreferater, netop fordi det hver gang ender med flueknepperi over om X spiller skal have Y eller Z i karakter.El Rojo skrev: Forstår ikke alt det brokkeri over karaktererne, det giver jer da noget at snakke om, og det er derfor i er her.
Her kom jeg med et forslag, som kunne skabe bedre muligheder for at debattere - men madridista.dk har vist aldrig svaret;)
....................
"Jeg kunne godt forestille mig, at jeg møder en del modstand på den her... Men jeg prøver alligevel;)
Jeg er ikke særlig glad for det nye tiltag, med at give karakterer til den enkelte spiller, efter hver kamp.
Både fordi - som "Redondo" også har nævnt - at det er for svært have spillet bedre end `OK´.
Men også fordi, at det er en forkert og klodset måde, at vurderer holdets og den enkelte spillers præstation.
Med dette system siger man jo faktisk, at det er totalt op til den enkelte spiller, om denne vil spille godt eller dårligt - Holdets niveau, eller bare den nærmeste medspiller har intet med det at gøre. Men fodbold er jo faktisk en holdsport, hvor alle aktører påvirker de andres spil.
Derfor vil det give bedre mening, synes jeg, hvis man gav holdet karakterer for forskellige elementer af spillet. Det kunne f.eks. være:
Genpres
Tilbageløb
Tempo i boldomgang
Løb uden bold
Opdækning på standardsituationer
Løb der bryder kæderne
osv......
Det vil være mere interessant, og mere fair overfor spillerne.
Det er satme nemt at give en angriber "1", når det faktisk var midtbanen som ikke fungerede. Eller "2" til målmanden, selvom han ikke blev beskyttet af sit forsvar.
Det er min ydmyge mening;"
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev: Jeg tillader mig lige, at kopiere mit eget indlæg der er et par måneder gammelt.
Her kom jeg med et forslag, som kunne skabe bedre muligheder for at debattere - men madridista.dk har vist aldrig svaret;)
....................
"Jeg kunne godt forestille mig, at jeg møder en del modstand på den her... Men jeg prøver alligevel;)
Jeg er ikke særlig glad for det nye tiltag, med at give karakterer til den enkelte spiller, efter hver kamp.
Både fordi - som "Redondo" også har nævnt - at det er for svært have spillet bedre end `OK´.
Men også fordi, at det er en forkert og klodset måde, at vurderer holdets og den enkelte spillers præstation.
Med dette system siger man jo faktisk, at det er totalt op til den enkelte spiller, om denne vil spille godt eller dårligt - Holdets niveau, eller bare den nærmeste medspiller har intet med det at gøre. Men fodbold er jo faktisk en holdsport, hvor alle aktører påvirker de andres spil.
Derfor vil det give bedre mening, synes jeg, hvis man gav holdet karakterer for forskellige elementer af spillet. Det kunne f.eks. være:
Genpres
Tilbageløb
Tempo i boldomgang
Løb uden bold
Løb der bryder kæderne
osv......
Det er satme nemt at give en angriber "1", når det faktisk var midtbanen som ikke fungerede. Eller "2" til målmanden, selvom han ikke blev beskyttet af sit forsvar.
Og det er bestemt ikke af ond vilje, hvis ikke vi har svaret på din ydmyge mening, som til enhver tid er velkommen.
Min personlige holdning er, at det naturligvis vil fjerne fokus på den enkelte spiller, for naturligvis er det vigtigere om holdet generelt spiller godt end om Diego López står sikkert eller om Benzema scorer mål. Dine opstillede forslag er dog i lige så høj grad behæftet med "fejlkilder", som kan gøre det svært at give en objektiv vurdering og derfor tror jeg at diskussionerne vil blive de samme.
Når jeg forsøger at afgive mine karakterer så præcist, som det nu er mig muligt, så kigger jeg også på, hvordan spilleren har ageret, hvis tingene ikke lige har fungeret for ham. Altså for eksempel, hvis Benzema ikke kommer til en kvalificeret afslutning, har han så i stedet brilleret med stort løbepensum, gjort sig spilbar og så videre.
Mine bud er med garanti ikke bedre end jeres og jeres bud er med garanti ikke bedre end mine/vores, men jeg er faktisk ret sikker på, at der trods alt ikke vil være den store forskel mellem jeres karakter-snit til spillerne og vores karakter-givning, når den funktion kommer op på siden. Der vil altid være afvigelser, det kan ikke være anderledes, men jeg tror ikke at det bliver sådan, at vi vurderer Arbeloa til 4 og I vurderer ham til 2,3.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- CC
- Gæst
-
Jeg synes det er en god idé! Folk vil under alle omstændigheder vurdere spillernes individuelle præstationer, så det virker i min optik også overflødigt og malplaceret, når madridista.dk uddeler karakterer...
DarioGomez skrev:
MMM skrev:
Derudover:
Desværre ikke nej.
Som han selv har udtalt:
Jeg kunne nu meget godt lide Ramos reaktion, den ramte den rette gravitas: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration
Siempre Madrid skrev:
M_linding skrev: Jeg tillader mig lige, at kopiere mit eget indlæg der er et par måneder gammelt.
....................
Genpres
Tilbageløb
Tempo i boldomgang
Løb uden bold
Løb der bryder kæderne
osv......
Og det er bestemt ikke af ond vilje, hvis ikke vi har svaret på din ydmyge mening, som til enhver tid er velkommen.
Min personlige holdning er, at det naturligvis vil fjerne fokus på den enkelte spiller, for naturligvis er det vigtigere om holdet generelt spiller godt end om Diego López står sikkert eller om Benzema scorer mål. Dine opstillede forslag er dog i lige så høj grad behæftet med "fejlkilder", som kan gøre det svært at give en objektiv vurdering og derfor tror jeg at diskussionerne vil blive de samme.
Når jeg forsøger at afgive mine karakterer så præcist, som det nu er mig muligt, så kigger jeg også på, hvordan spilleren har ageret, hvis tingene ikke lige har fungeret for ham. Altså for eksempel, hvis Benzema ikke kommer til en kvalificeret afslutning, har han så i stedet brilleret med stort løbepensum, gjort sig spilbar og så videre.
Mine bud er med garanti ikke bedre end jeres og jeres bud er med garanti ikke bedre end mine/vores, men jeg er faktisk ret sikker på, at der trods alt ikke vil være den store forskel mellem jeres karakter-snit til spillerne og vores karakter-givning, når den funktion kommer op på siden. Der vil altid være afvigelser, det kan ikke være anderledes, men jeg tror ikke at det bliver sådan, at vi vurderer Arbeloa til 4 og I vurderer ham til 2,3.
Tak for svaret;)
Jeg tror nu stadig, at mit forslag vil give bedre forudsætninger for en fodboldfaglig debat, end karaktererne for den enkelte spiller gør... Men det er jo bare en fornemmelse.
I øvrigt er der intet galt i, at der kommer noget subjektivitet ind over i referatet og bedømmelser. Selvom det måske kan virke underligt - for nogen - at Lopez får 4 (!?) for kampen mod Celta:)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
M_linding skrev:
Siempre Madrid skrev:
....................
Genpres
Tilbageløb
Tempo i boldomgang
Løb uden bold
Løb der bryder kæderne
osv......
Tak for svaret;)
Jeg tror nu stadig, at mit forslag vil give bedre forudsætninger for en fodboldfaglig debat, end karaktererne for den enkelte spiller gør... Men det er jo bare en fornemmelse.
I øvrigt er der intet galt i, at der kommer noget subjektivitet ind over i referatet og bedømmelser. Selvom det måske kan virke underligt - for nogen - at Lopez får 4 (!?) for kampen mod Celta:)
Kan kun give dig ret i sidstnævnte.
Folk kan jo prøve at google det der 'objektivitet' og finde ud af, at filosoffer i århundreder har debatteret, hvorvidt dette overhovedet eksisterer.
Madridista.dk arbejder omkring karaktergivningen med tilstræbt objektivitet, hvor vi gør vores bedste for at være så neutrale som muligt, men 100 procent dette er givetvist ikke menneskeligt muligt.
Det
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
både her på siden og hos madridistas over det hele er der fx en diskution om hvilken målmand der egentlig fortjener at stå. Nogle brænder meget stærkt for Lopez, nogle brænder meget stærkt for Iker. Jeg synes egentlig ikke at karekterene er provokerende, men hvis man er meget optaget af denne diskution om målmænd, vil mange nok finde det provokerende og føle at Lopez jer bliver forfordelt frem for Iker, når han får et 4 tal for denne kamp og det er dét jeg tror folk mener med Subjektivt. Karektere er ALTID subjekive, men man kan stadig være mere tilbøjelig end andre til at give spillere man kan lide højere, hvor andre måske er bedre til at se at en spiller de godt kan lide har en off-day. Min personlige (og subjektive) holdning er at Lopez er en fantastisk mål mand, men jeg syntes han begynder at vise lidt svagheds-tegn, bla. i denne kamp, når man smatidig tænker på at man har Iker på bænken og at Lopez burde være mere i kamp form da han klart står mest. Så det ku godt "rustle mine jimmies" at se at Lopez bliver bedømt til 4. Det er jo trods alt en meget aktuel diskusion.
jeg siger ikke at jeg er mere eller mindre subjektiv end andre, men kan godt forstå hvorfor nogle folk finder lige netop den karekter lidt provokerende.
mht. Arbeloa, så synes jeg det er OK altid at give den kommende Guld-bold vinder 5 eller 4 hver gang ;) Men helt seriøst, Arbeloa, Pepe go Ramos er også spillere der er mange diskutioner omkring, men lige netop Pepe og Arbeloa som "plejer" at være svage IMO har spillet skide godt den her sæson, hvor jeg har det lige omvendt med Ramos, her kommer folk også til diskution fordi man har en holdning til dem i forvejen, og nogel bassere deres vurderingere mere på tidligere meriter end andre osv.
Undskyld hvis jeg har gået i ring i mit indlæg, og undskyld evt. stave-fejl, dette indlæg er skrevet relativt hurtigt og har ikke haft tid til at dobbelt tjecke det.
Der er en intern regel om, at Arbeloa altid skal have minimum 4, mens Iker Casillas max. kan få 2...........
Selvfølgelig prøver skribenten at give en objektiv vurdering af spillernes præstation, men man vil aldrig kunne ramme en, som stiller samtlige brugere tilfredse og det er på ingen måde heller hensigten.
Jeg ved, at Torben arbejder på, at I som brugere får lov til at give jeres bud på en karakter til spillerne og så kan I selv få lov til at komme med jeres "latterlige og subjektive bud". Jeg er spændt på enigheden blandt jer.
Det virker desværre sådan.
Igen, så er jeg helt med på, at man ikke kan gøre alle tilfredse, og det er jeg heller ikke interesseret i. Problemet for mig ligger heller ikke i, om Lopez skal have 2 eller 4 efter igår, men at siden simpelthen en anelse useriøs. Fair nok man altid skal fremhæve Arbeloa som en af de bedste, og fair nok Lopez stadig bliver gjort til en af verdens bedste målmænd, men så bliver seriøsiteten også bare derefter.
Jeg synes Madridista.dk er en fantastisk side, og jeg er virkelig taknemmelig for det arbejde i alle laver frivilligt vel og mærke, men ligesom jeg også er stoppet med og besøge Marca, så frygter jeg lidt det samme her. Jeg synes mange af jeres artikler er fantastiske, og dejligt med et subjektivt indspark i ny og næ, men lige siden sæsonen blev sparket igang (sådan ca.) har man bare gået for vidt efter min smag.
Man kunne evt. også lige hæfte et par linjer efter hver enkelt karakter, det vil nok dulme noget af kritikken af netop karaktergivningen.
Jeg skal overhovedet ikke gøre mig bedre end andre, for det er jeg overhovedet ikke, men jeg savner bare det seriøse Madridista.dk, hvor alt ikke handlede om magtkampe og de mere subjektive spalter blev holdt under Madridista - mener, selvom det udelukkende var Oscar som skrev dem :)
Intet ondt, og hvis det er vejen i vil gå fremover så er det sådan, og i skal ikke ændre noget for min skyld, men nu er jeg ikke den eneste som brokker mig lidt over seriøsiteten herinde.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.