Real Madrid er nyt tophold
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Mens den madrilenske siesta gik på held tog Real Madrid på Bernabeu hul på deres kamp i 21. spillerunde. Inden kampstart hyldede det kræsne publikum verdens bedste Ronaldo og hans nyerhvervede Guldbold med en flot tifo i matchende farver og inden der kunne fløjtes i gang, blev der såmænd også tid til et hyggeligt fællesfoto. Det skulle vise sig at blive det ene af blot to mindeværdige højdepunkter i en halvsløj første halvleg, hvor Real Madrid ellers havde mest at byde på, men aldrig rigtig blev farlige. Både i højre- og venstresiden var der ellers muligheder, men den målgivende aflevering manglede hver gang bare en snert af kvalitet og så var det let for et godtspillende Granada mandskab at trævle muligheden op og selv komme i boldbesiddelse. Ind kom bolden dog efter en halv time, men Benzemas scoring blev korrekt annulleret for offside. Og så frem til halvlegens andet højdepunkt som Cristiano Ronaldo også var afsender af. Efter et godt indlæg fra højresiden valgte Ronaldo på vanlig akrobatisk vis at saksesparke bolden mod mål og havde det ikke været for en lige så fremragende redning af Fernandez mellem stængerne, havde det uden tvivl været en topkandidat til årets mål. Sådan skulle det ikke gå og spillerne måtte traske i omklædningsrummet uden mål.
Fra anden halvlegs start kom Jesé på banen og om det var den nok så berømte Jesé-effekt eller om det bare var gået op for spillerne, at man rent havde mulighed for at overtage førstepladsen skal være usagt, men i hvert fald kom de elleve hvidklædte ud med en helt anden attitude og optimisme efter pauseteen. Som et anden vikingeskib bølgede det ene angrebstogt efter det andet ned mod ikke helt forsvarsløs Fernandez i Granada målet og der gik ikke mange minutter før der reelt var tale om spil til ét mål. Et mål fik Bernabeu heldigvis også at varme sig på, da Ronaldo efter knap en time tryllede i feltet. I en situation hvor Granada forsøgte at drage fordel af et hurtigt taget frispark endte bolden kort efter hos Ronaldo, der efter et par hurtige fodfinter i feltet udplacerede Fernandez. En forløsende scoring for både holdet og tilskuerne. Heldigvis forsvandt spilleglæden ikke efter scoringen. Real Madrid fortsatte angrebstogtet, der på dette tidspunkt efterhånden havde udviklet sig til en erobring af Granadas banehalvdel og her fik både Di María og Ronaldo pudset langskudsteknikken af, dog desværre uden gevinst.
Som halvlegen skred frem, ventede man blot på, at Los Blancos ville lukke kampen. Heldigvis viste Benzema et kvarter før tid, at han også har trænet afslutninger i onsideposition og efter en sikker tværpasning fra en ellers anonym Marcelo kunne den fuldskæggede angriber uden problemer trille bolden i nettet til slutresultatet 2-0. Dermed overtager Real Madrid for første gang i 18 måneder førstepladsen i Liga BBVA, i hvert fald indtil Barcelona og Atletíco Madrid har spillet deres respektive kampe.
Mål: 2-0 (0-0), 1-0 Cristiano Ronaldo (57'), 2-0 Karim Benzema (74'),
Real Madrid: Diego Lopez, Carvajal, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo, Modríc, Xabi Alonso, Di María (Illarra 83'), Bale (Jesé 45'), Benzema (Isco 77'), Cristiano Ronaldo
Granada: Roberto Fernandez, Nyom, Mainz, Murillo (Coeff 80'), Angulo, Recio (Pereira 71'), Iturra, Brahimi, Fatau, El-Arabi, Piti (Buonabotte 80')
Dommer:Gil Manzano
Gule kort: Murillo (9'), Sergio Ramos (17'), Benzema (54'), Modric (60'), Iturra (62'), Di María (65'),
Kampens spiller: Modríc
Kampens badebold: Sergio Ramos
Kampens detalje: Ronaldos saksespark og Fernandez' efterfølgende redning
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Modric spiller igen tæt på fejlfrit og lægger nogle fantastiske bolde, både hans lange, men også de hurtige afleveringer på første berøring. Synes det er svært at finde en kampens badebold, men det overrasker mig, at Ramos har fået den. Jeg havde måske peget på Bale eller Benzema hvis ikke han havde scoret. Di Maria bliver bedre og bedre til at tage de rigtige beslutninger og spiller en fin kamp i dag. Det kan sagtens blive godt med ham ved siden af Modric og Alonso.
Derudover fandt jeg det interessant med Isco på toppen. Jeg synes han gjorde betingelserne meget lettere for Jese, Ronaldo og Modric fordi han er så god til at placere sig for dem. Da han kom ind var der en del kombinationsspil på kanten af feltet i et fornuftigt tempo, men der manglede bl.a Isco noget kynisme i stedet for at tage de ekstra træk så noget af det løb ud i sandet. Det er i hvert fald godt at vide, at han kan gå ind og bidrage hvis ikke Benzema rammer dagen, selvom det måske var på en billig baggrund i dag.
Der er en god balance med Di Maria, og han fylder 10x mere defensivt ift. Isco.
- Moohh
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Isco har jo ikke grebet chancen endnu og han har ikke vist sig som den mand, der skal åbne forsvaret. Skulle han endelig spille på midten, kan det godt være, at det giver mere kreativitet, men det er lige netop en type som Di Maria, der er guld værd mod små hold fordi han er rigtig god offensiv, men samtidig arbejder og hjælper til i genpresset, hvor vi tidligere har set Isco lunte rundt. Med en sådan attitude fra 2-3 spillere, så falder genpresset sammen og så kan vi ikke bevare den kontrol, som vi har fået via organisationen og den 3-mandsmidtbane.Moohh skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor isco ikke kommer i spil lidt tidligere. Det er netop hans kvaliteter der er brug for til at åbne et forsvar. Ham, benzema og modric kan arbejde i de små rum og kombinere. Di Maria er stærk defensivt, men spørgsmålet er mere hvor meget man har brug for en defensiv spiller i sådan en hjemmekamp. Jeg synes i hvert fald ikke 2-0 er overbevisende eller nok foran eget publikum. Der mangler lidt træning af offensive spillemønstre. Det virker nogle gange som om de ikke aner hvad de skal når de kommer ind på modstanderens banehalvdel. Men ellers fantatisk defensiv og fantastisk modric! Og hvor er det nydeligt at Ronaldo fejrer ballon D'or med holdet modsat Messi.
Jeg synes folk glemmer, at vi i sommers fik en ny træner med et helt andet syn på hvordan vi skal spille end Mourinho. Det tager tid at bygge noget nyt op og mon ikke vi vil se en fremgang i det offensive, ligesom vores defensiv gradvist er blevet forbedret, hvilket har båret frugt. Jeg er egentlig fint tilfreds når vi kamp efter kamp kan opleve fremgang. :)
... og så er jeg i øvrigt træt af folk, som konstant fabler om at Dí María skal sælges til sommer. Hvorfor skulle vi sælge ham, når vi endelig har fundet en opstilling som virker?
- sramos47
- Gæst
-
Og hvad skete der mon i pausen, der gav denne ændring i spillet? To ting. Bale blev taget ud og Jese kom ind.
Bale: en spiller der simpelthen ikke er i form. Spiller langsomt, presser halvhjertet, har ingen placeringsevne, har for mange boldberøringer, tager fart ud af spillet, træffer gennemgående forkerte beslutninger.
Jese: en spiller der er i sit livs form. Spiller hurtigt, presser aktivt defensivt, har god placeringsevne i genpresset og i kombinationsspillet, slipper bolden hurtigt, som regel førstegangs-berøringer, træffer gennemgående uselviske og gode beslutninger.
Og så er Modric bare en ren nydelse at se. Han spiller næsten med større selvtillid end CR7 :):):):) - men også kun næsten..
Carvajal var også rigtig god i dag.
- sramos47
- Gæst
-
- RasmusKring
- Gæst
-
Forstå mig ret, han fortjener den ikke lige nu, så skal heller ikke have den for enhver pris. Di Maria har haft flere afgørende aktioner end Isco på det sidste, men jeg tror bare, at en Isco i topform ville være bedre for holdet på den plads, end Di Maria er.
- Raúl 7
- Gæst
-
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Raúl 7 skrev: Så har Ronaldo vist også forsøgt sig med nok saksespark i 2014. For min skyld må han godt bare koncentrere sig om at score mål i stedet for at kaste sig rundt inde i feltet.
Altså han var da tæt på at score så kan ikke se problemet
- The Legend
- Gæst
-
Brylle skrev:
Isco har jo ikke grebet chancen endnu og han har ikke vist sig som den mand, der skal åbne forsvaret. Skulle han endelig spille på midten, kan det godt være, at det giver mere kreativitet, men det er lige netop en type som Di Maria, der er guld værd mod små hold fordi han er rigtig god offensiv, men samtidig arbejder og hjælper til i genpresset, hvor vi tidligere har set Isco lunte rundt. Med en sådan attitude fra 2-3 spillere, så falder genpresset sammen og så kan vi ikke bevare den kontrol, som vi har fået via organisationen og den 3-mandsmidtbane.Moohh skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor isco ikke kommer i spil lidt tidligere. Det er netop hans kvaliteter der er brug for til at åbne et forsvar. Ham, benzema og modric kan arbejde i de små rum og kombinere. Di Maria er stærk defensivt, men spørgsmålet er mere hvor meget man har brug for en defensiv spiller i sådan en hjemmekamp. Jeg synes i hvert fald ikke 2-0 er overbevisende eller nok foran eget publikum. Der mangler lidt træning af offensive spillemønstre. Det virker nogle gange som om de ikke aner hvad de skal når de kommer ind på modstanderens banehalvdel. Men ellers fantatisk defensiv og fantastisk modric! Og hvor er det nydeligt at Ronaldo fejrer ballon D'or med holdet modsat Messi.
Jeg synes folk glemmer, at vi i sommers fik en ny træner med et helt andet syn på hvordan vi skal spille end Mourinho. Det tager tid at bygge noget nyt op og mon ikke vi vil se en fremgang i det offensive, ligesom vores defensiv gradvist er blevet forbedret, hvilket har båret frugt. Jeg er egentlig fint tilfreds når vi kamp efter kamp kan opleve fremgang. :)
Lur mig om Ancelottis plan ikke har været at spille Isco, der hvor Di Maria spiller nu. Det så man også, at han prøvede med tidligere. Og jeg er stærkt uenig i, at du mener, at Di Maria er bedre end Isco, eller hvad det nu er, du mener med, at du hellere vil bruge Di Maria mod små hold. Ja, han er bedre i genpresset, men han er slet ikke særlig kreativ, og han kan stadig ikke lægge indlæg, hvilket er vigtigt, når han hele tiden kommer over venstrekanten og Ronaldo så rykker ind i midten.