Real Madrid er nyt tophold
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Problemet har bare været, at der er nogle som mener Di María har udfyldt hullet efter tabet af Khedira, og derfor gør det godt. Selvom jeg overhovedet ikke kan se hvad han gør godt udover og løbe spildte meter som M_linding så pænt skriver det.
Nej overhovedet ikke. Vi havde jo Khedira, og situationen med Alonso var uklar, og jeg kan sagtens se hvorfor Illarramendi blev hentet ind, og jeg synes langtfra han er et fejlkøb. Han er fremtidens mand, som lige pt. skal lære af Alonso, og udfylde hullet efter ham. Alonso skal også have en pause i ny og næ, og sidste sæson eller siden Alonso blev købt har vi jo ikke haft en decideret erstatning for ham, og man rykkede om på hele holdet, for at Alonso skulle have et hvil, fik karantæne eller skadet for den sags skyld.
Pogba er jeg langtfra fan af, og jeg er glad for vi ikke har ham eller Vidal for den sags skyld. Illarra er noget der minder om en perfekt balancespiller, som er langt stærkere end Alonso defensivt, men har lidt mangler i de fremadrettede afleveringer. Det lægger man dog kun mærke til, fordi vores hold er bygget op omkring Alonso, og han nok er den bedste i verden til de fremadrettede afleveringer fra en dyb position, men så har han mangler i andre situationer, hvor jeg altid har savnet noget, og derfor aldrig rigtig har kunne finde ud af Alonso.
Alonso og Illarra skal ikke bruges sammen, og det tror jeg kun de gør grundet Khedira's fravær. Nu ved jeg du ikke kendte til Illarra før nu, men jeg synes det er uretfærdigt du dømmer ham færdig, fordi du hellere så end mere dynamisk spiller end en balancespiller.
Måske kan Illarra nå at vende det, men jeg er bare så ufatteligt skuffet over ham indtil videre af to grunde: han blev udråbtt til den næste Xabi Alonso og hans gigantiske pris. Indtil videre har vi set en gennemsnitlig balancespiller, som er fin at have på holdet, men på ingen måde de penge værd.
Pogba er heller ikke mit højeste ønske. Det var bare et eksempel på, hvad man kunne have fået fr pengene i stedet. Jeg vil dog sige, at Pogbas kombination af teknik og fysik kan gøre ham til en fremtidig verdensstjerne, hvis han kan bygge på mentalt. Jeg har svært ved at se det samme potentiale i Illarra.
Jeg forstår til gengæld slet ikke dit syn på Vidal. Han er da lige præcis den spiller, vi mangler i truppen lige nu! Dynamisk midtbanespiller med offensive evner og et stort løbepensum. Han er en hurtigere og mere teknisk udgave af Khedira.
Men det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.transfermarkt.com/en/real-madrid-cf/...fers/verein_418.html
- Storken
- Gæst
-
Derudover burde Real Madrid bruge flere kræfter på deres unge nyindkøb i stedet for at købe nogle flere. Bale, Isco og Illarramendi har brug for noget stabilitet, og det vil kun medføre usikkerhed, hvis Real Madrid brugte endnu en milliard til sommer.
- RasmusKring
- Gæst
-
M_linding skrev: Bare for lige at få den på plads, så kostede Illarra 30 mio. - ikke 39.
www.transfermarkt.com/en/real-madrid-cf/...fers/verein_418.html
38 mio ifølge det første link på google:
bleacherreport.com/articles/1712933-is-r...is-huge-transfer-fee
Det næste link sagde faktisk 42 mio €. Lad os bare blive enige om, at vi ikke ved, men at prisen lå mellem 30 og 40.
Mht. Pogba, så er jeg helt enig. Han er en stor karakter-risiko, og jeg er ikke fortaler for at hente ham til klubben. Min pointe var bare, at hvis man skal bruge så mange penge på en ung spiller, så vil jeg gerne se noget seriøst potentiale i ham. Det ser man tydeligt i Pogba, men ikke i Illarra. Illarra er en fin balancespiller, men han har begrænsede offensive evner. Han havde været et glimrende køb, hvis han havde kostet 15-20 mio €, men til 40 forventer jeg personligt mere. Vi har betalt alt for mange penge for at få en spansk spiller. Det er dårligt købmandsskab. Jeg håber dog, at jeg tager fejl omkring ham.
- Ramses
- Gæst
-
Hvor mange vil ønske at det være muligt at send Bale tilbage til Spurs og få vores penge retur..?? Jeg vil..!!
Ramses skrev: Er Bale skadet igen? og hvor slemt er det?
Hvor mange vil ønske at det være muligt at send Bale tilbage til Spurs og få vores penge retur..?? Jeg vil..!!
Det er angiveligt bare et slag og noget ubehag efterfølgende. Og nej, selvfølgelig skal Bale ikke sendes retur, han skal nok blomstre, også i de mere vigtige kampe senere på sæsonen.
Måske kan Illarra nå at vende det, men jeg er bare så ufatteligt skuffet over ham indtil videre af to grunde: han blev udråbtt til den næste Xabi Alonso og hans gigantiske pris. Indtil videre har vi set en gennemsnitlig balancespiller, som er fin at have på holdet, men på ingen måde de penge værd.
Pogba er heller ikke mit højeste ønske. Det var bare et eksempel på, hvad man kunne have fået fr pengene i stedet. Jeg vil dog sige, at Pogbas kombination af teknik og fysik kan gøre ham til en fremtidig verdensstjerne, hvis han kan bygge på mentalt. Jeg har svært ved at se det samme potentiale i Illarra.
Jeg forstår til gengæld slet ikke dit syn på Vidal. Han er da lige præcis den spiller, vi mangler i truppen lige nu! Dynamisk midtbanespiller med offensive evner og et stort løbepensum. Han er en hurtigere og mere teknisk udgave af Khedira.
Men det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog :)
Ja og den rumænske Messi løber rundt i Espanyol, men det er jo ikke ensbetydende med kvaliteten er den samme :) Der er ufattelig mange lighedspunkter imellem Alonso og Illarra. Ikke kun på banen, men også uden på banen, deres opvækst i Sociedad og deres ufattelig identiske ansigter :D
Han er kun 23 år, og jeg har set klare forbedringer i hans pasningsspil allerede efter hans første halve år i klubben. Problemet er jo også, at han hurtigt kan løbe ind i Di María komplekset med og slå for mange fejlafleveringer og altid gå efter guldbolden, men indtil videre er jeg godt tilfreds med Illarra's form og udvikling.
Alonso er bedre fremadrettede, hvor Illarra er bedre defensivt. Begge er dog fantastiske til og skille sig af med bolden under pres, og kan Illarra tilfører fremadrettede afleveringer til sit spil, så vil han være pengene værd med de præstationer han indtil videre har vist.
Jeg er nu også ret sikker på Illarramendi ikke kostede 40 mio Euro. og efter et hurtigt research på Madridista.dk, så fandt jeg denne artikel: www.madridista.dk/index.php/1265-illaram...aWxsYXJyYW1lbmRpIjt9
Problemet er nok også mere, at det kun er spillere med assist og mål som må være dyre :) Illarra er langtfra pengene værd nu, men det er han måske, eller det er han om få år ;) Jeg husker kun de 2 Ronaldo'er være pengene værd fra første kamp af i Real Madrid.
Helt enig i han er en marginalt bedre udgave af Khedira, men nu har vi Khedira som jeg er kæmpe fan af :) Den eneste som jeg ønsker højere end Khedira er Gündoğan. Min drømme trio er Illarra, Gündoğan og Modric som tingene ser ud lige nu, og ja Isco skal ikke sidde på bænken, for der skal Bale selvfølgelig sidde ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Ja og den rumænske Messi løber rundt i Espanyol, men det er jo ikke ensbetydende med kvaliteten er den samme :) Der er ufattelig mange lighedspunkter imellem Alonso og Illarra. Ikke kun på banen, men også uden på banen, deres opvækst i Sociedad og deres ufattelig identiske ansigter :D
Han er kun 23 år, og jeg har set klare forbedringer i hans pasningsspil allerede efter hans første halve år i klubben. Problemet er jo også, at han hurtigt kan løbe ind i Di María komplekset med og slå for mange fejlafleveringer og altid gå efter guldbolden, men indtil videre er jeg godt tilfreds med Illarra's form og udvikling.
Alonso er bedre fremadrettede, hvor Illarra er bedre defensivt. Begge er dog fantastiske til og skille sig af med bolden under pres, og kan Illarra tilfører fremadrettede afleveringer til sit spil, så vil han være pengene værd med de præstationer han indtil videre har vist.
Jeg er nu også ret sikker på Illarramendi ikke kostede 40 mio Euro. og efter et hurtigt research på Madridista.dk, så fandt jeg denne artikel: www.madridista.dk/index.php/1265-illaram...aWxsYXJyYW1lbmRpIjt9
Problemet er nok også mere, at det kun er spillere med assist og mål som må være dyre :) Illarra er langtfra pengene værd nu, men det er han måske, eller det er han om få år ;) Jeg husker kun de 2 Ronaldo'er være pengene værd fra første kamp af i Real Madrid.
Helt enig i han er en marginalt bedre udgave af Khedira, men nu har vi Khedira som jeg er kæmpe fan af :) Den eneste som jeg ønsker højere end Khedira er Gündoğan. Min drømme trio er Illarra, Gündoğan og Modric som tingene ser ud lige nu, og ja Isco skal ikke sidde på bænken, for der skal Bale selvfølgelig sidde ;D
Som sagt håber jeg, at du får ret i sidste ende :) Man kan bare ikke lade være med at sammenligne de to spillere, og så kommer Illarra til at se rigtig skidt ud offensivt, men lad os håbe, at han får mod på det og tager nogle flere chancer med bolden - eller i det mindste bare begyndet at kigge fremad i banen :)
Det er bare et faktum i fodboldverdenen, at offensive spillere har en højere markedsværdi. Man må jo arbejde efter det marked, der eksisterer. Defensive midtbanespillere uden de store offensive kompetencer er ikke specielt dyre, medmindre de er absolut verdensklasse. Derfor har Illarra været for dyr i min optik.
Der er ihvertfald ingen tvivl om, at Illarra er meget langt væk fra min drømmetrio på midtbanen. Jeg foretrækker helt klart Xabi Alonso - også hvis vi snakker næste sæson, medmindre Illarra finder en helt anden form frem. Xabi spillede i øvrigt en fantastisk kamp i defensiven i går - hvis vi lige skal tilbage til emnet :) han havde utallige erobringer på Granadas banehalvdel.
Som sagt håber jeg, at du får ret i sidste ende :) Man kan bare ikke lade være med at sammenligne de to spillere, og så kommer Illarra til at se rigtig skidt ud offensivt, men lad os håbe, at han får mod på det og tager nogle flere chancer med bolden - eller i det mindste bare begyndet at kigge fremad i banen :)
Det er bare et faktum i fodboldverdenen, at offensive spillere har en højere markedsværdi. Man må jo arbejde efter det marked, der eksisterer. Defensive midtbanespillere uden de store offensive kompetencer er ikke specielt dyre, medmindre de er absolut verdensklasse. Derfor har Illarra været for dyr i min optik.
Der er ihvertfald ingen tvivl om, at Illarra er meget langt væk fra min drømmetrio på midtbanen. Jeg foretrækker helt klart Xabi Alonso - også hvis vi snakker næste sæson, medmindre Illarra finder en helt anden form frem. Xabi spillede i øvrigt en fantastisk kamp i defensiven i går - hvis vi lige skal tilbage til emnet :) han havde utallige erobringer på Granadas banehalvdel.
Jeg ser bare ikke Alonso eller Illarra's rolle som værende offensive. De har begge 2 mænd foran sig som burde være de offensive, kreative og chanceskabende. Det er også derfor jeg aldrig rigtig har været tryg ved Alonso. For han er utrolig nem at løbe forbi. Det er rigtigt han erobre utrolig mange bolde, og hans placeringsevne er forholdsvis god, men kig til højre og løb til venstre så er du forbi ham. Det er på midtbanen vi vinder kampene, og som Morten Bruun sagde imod Espanyol, så går vores offensive opstilling nok imod Espanyol og de mindre gode hold, men det er ikke et tilfælde vores 2 eneste nederlag er imod Atletico og Barca.
Man kunne måske også arbejde imod det markedet?.
Hvis jeg frit kunne vælge fra alle hylder, så ville Illarra heller ikke være der, men tager man udgangspunkt i de spillere vi har samt de spillere som rygtes til Real Madrid, så står Illarra foran Alonso i mine øjne. Simpelthen fordi jeg ikke synes Alonso er en god nok balancespiller.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Helt enig med dig angående Illarra. Han har bestemt forbedret sig over sin første tid i klubben, og er også rent typemæssigt en vigtig spiller at have.
Min drømme 3-mands midtbane er dog Gündogan-Vidal-Modric, hvis vi kun tænker kvalitet og ikke tænker pris, sandsynlighed og øvrige spillere i truppen (jeg vil ikke af med Isco/Illarra/Khedira). Vidal er i mine øjne nemlig ikke blot "marginaler bedre end Khedira" - han er tæt på at være den perfekte midtbanespiller. Han er fysisk stærk, uvirkeligt arbejdsom og bevægelig, glimrende teknisk, et godt spark og har et fantastisk øje for både sine medspillere såvel som målet.
Khedira er fandens vigtig og jeg ærgrer mig i den grad over, at han er skadet, men mht. teknik og målfårlighed er de verdener fra hinanden, Khedira og Vidal.
Jeg er heller ikke helt enig omkring Di Maria. Jeg bryder mig generelt ikke om ham (og har aldrig), men i savnet af Khedira har han været med til at skabe den fornødne balance på holdet, der ikke tidligere i sæsonen har været så fremtrædende. Offensivt ser det dog ikke lige så flydende ud som det gjorde i oktober-november, men det har også i høj grad noget at gøre med Bales formdyk og savnet af Khediras dybdeløb, som du også pointerer.
Derfor vil jeg hellere kreditere Bale for holdets problemer med at kreere chancer end Di Maria, selvom det heller ikke er helt fair.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
For 10 år når man købte en spiller så var holdningen nærmere at han havde en sæson til at lære sine medspillere at kende og lære deres løb, det var til og med hvis han fik rimelig med mængder af spilletid sammen med de bedste fra den klub.
Synes vi skal huske at Illa, Isco, Bale osv. ikke har spillet fuldtid, altså spillet sammen med en top 10 opstilling (Måske lige med undtagelse af Bale de månedere han har været skadesfri), derfor synes jeg ikke vi kan forvente at de nu er kamp afgørende. Det kræver tid og tillid, og det mangler de at få i form af kamptræning på de rigtige tidspunkter osv.
Problemet er at Anceletti også er ny og at i Madrid vinder man titler eller også ryger man ud, derfor har han ikke denne luksus og må derfor prøve at spille dem ind bedst muligt, uden at det går ud over resultatet. Derfor ser vi også denne forsigtige tilgang, desværre.
- Moohh
- Gæst
-