Real Madrid er nyt tophold
- The Legend
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- The Legend
- Gæst
-
RasmusKring skrev: Nu bliver Di Maria rost meget for sin kamp idag. Han spillede som sådan også en fin kamp, men det fungerer bare ikke vildt godt med ham og Marcelo på venstrekanten. Jeg ved godt, at Di Maria som udgangspunkt spiller på midten, men han søger så meget ud til venstre, at ham og Marcelo står meget oveni hinanden foran modstanderens højreback. Det kunne godt blive et problem, hvis vi bruger denne opstilling imod en bedre modstander. Jeg vil ihvertfald gerne give Isco en chance eller to mere for at tage pladsen, før vi skal spille Cl og lignende. Han bevæger sig bedre, end Di Maria gør inde på midtbanen.
Forstå mig ret, han fortjener den ikke lige nu, så skal heller ikke have den for enhver pris. Di Maria har haft flere afgørende aktioner end Isco på det sidste, men jeg tror bare, at en Isco i topform ville være bedre for holdet på den plads, end Di Maria er.
Helt enig i hele det første afsnit. Men jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle give Isco chancen nu. Okay, vi vinder kampe, men 2-0 hjemme mod Granada er selvfølgelig en sejr, men det er sgu ikke noget særligt. Og det handler bare om, at Isco skal have noget tillid igen, så kunne han jo nemt få chancen. Han skal have den tillid som både Di Maria og Benzema har fået i denne sæson, når de har været elendige. Isco er fremtiden for Real Madrids hold som den kreative midt, hvis træneren ikke mener det, så skulle han godt nok fyres med det samme for at have solgt Özil.!
- RasmusKring
- Gæst
-
The Legend skrev:
RasmusKring skrev: Nu bliver Di Maria rost meget for sin kamp idag. Han spillede som sådan også en fin kamp, men det fungerer bare ikke vildt godt med ham og Marcelo på venstrekanten. Jeg ved godt, at Di Maria som udgangspunkt spiller på midten, men han søger så meget ud til venstre, at ham og Marcelo står meget oveni hinanden foran modstanderens højreback. Det kunne godt blive et problem, hvis vi bruger denne opstilling imod en bedre modstander. Jeg vil ihvertfald gerne give Isco en chance eller to mere for at tage pladsen, før vi skal spille Cl og lignende. Han bevæger sig bedre, end Di Maria gør inde på midtbanen.
Forstå mig ret, han fortjener den ikke lige nu, så skal heller ikke have den for enhver pris. Di Maria har haft flere afgørende aktioner end Isco på det sidste, men jeg tror bare, at en Isco i topform ville være bedre for holdet på den plads, end Di Maria er.
Helt enig i hele det første afsnit. Men jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle give Isco chancen nu. Okay, vi vinder kampe, men 2-0 hjemme mod Granada er selvfølgelig en sejr, men det er sgu ikke noget særligt. Og det handler bare om, at Isco skal have noget tillid igen, så kunne han jo nemt få chancen. Han skal have den tillid som både Di Maria og Benzema har fået i denne sæson, når de har været elendige. Isco er fremtiden for Real Madrids hold som den kreative midt, hvis træneren ikke mener det, så skulle han godt nok fyres med det samme for at have solgt Özil.!
Det er godt at høre, at det ikke bare var mig, der så det.
Men det sidste er vi så til gengæld meget uenige om :) Der kommer ikke noget godt ud af at give ham pladsen. Man ved aldrig hvordan en spiller udvikler sig. Det ville være en skam at forære ham pladsen og spilletiden, hvis han viser sig ikke at blive ligeså god, som alle går og tror. Specielt når man har et fornuftigt alternativ som Di Maria. Tillid er ikke noget, man bare får. Det er noget, man skal gøre sig fortjent til - ligesom Jesé gør i øjeblikket. Tror du, at han havde været ligeså god lige nu, hvis han ikke havde kæmpet en halv sæson for at få chancen?
En Isco i topform ville ikke være bedre.... Så længe vi har en Ronaldo, der ingen løb tager tilbage, så skal den offensive midt kunne omstille sig hurtigt til presspil, og derefter falde ned og forsvare som venstrekant, som vi så Di Maria mange gange i denne kamp. Som jeg ser taktikken, så spiller vi 4-2-3-1 i angreb, og 4-4-2 i forsvar med Di Maria og Cristiano i MEGET frie roller. Alle 4 offensive pladser har frie roller, men specielt de 2 (altså venstrekant og offensiv midt) er meget frie. Her mener jeg slet ikke Isco kan begå sig; specielt ikke imod større modstandere, da det defensive element af spillet skal være bedre, og bestå af mere end bagkæden, Alonso, Modric og halvhjertet defensivt arbejde fra højrekanten, som vi har set når Isco er inde. Når Di Maria er inde hedder det lige pludselig bagkæden, Alonso, Modric, Di Maria og højrekant.
Mht. Di Maria og hans søgen mod venstrekanten, mener jeg altså er oplagt og noget han ikke gør af natur, men noget han er blevet bedt om. Sådan skal han spille, så vi kan forsvare i den 4-4-2 efter genpresset.
- Og selvfølgelig skal denne opstilling spilles nu, så de bliver spillet sammen og er klar til de vigtige kampe der snart kommer. Jeg synes den helt ideelle startopstilling til resten af sæsonen - den så vi i dag. Med undtagelse af Bale med den form han er i, hvis ikke han stepper op i de næste par kampe, så skal han bænkes, og Jesé skal spille istedet for ham.
- Brylle
- Gæst
-
Det er nu ikke kun mod små hold, at jeg foretrækker Di Maria. Jeg ser egentlig ikke Isco som en brugbar midtbanespiller i vores 4-3-3 så længe han ikke er god nok defensivt og hjælper i genpresset. Sådan som jeg så kampen i dag, så blev Granada stille og roligt nedbrudt fordi de blev presset så meget hele tiden. De fik stort set ikke de her perioder hvor de kunne trille bolden rundt og så er det svært at holde 90 minutter når man hele tiden skal jagte bolden uden at få lidt ro på. Det var resultatet af vores gode organisation i presset og bl.a. Di Marias arbejdsstyrke.The Legend skrev:
Lur mig om Ancelottis plan ikke har været at spille Isco, der hvor Di Maria spiller nu. Det så man også, at han prøvede med tidligere. Og jeg er stærkt uenig i, at du mener, at Di Maria er bedre end Isco, eller hvad det nu er, du mener med, at du hellere vil bruge Di Maria mod små hold. Ja, han er bedre i genpresset, men han er slet ikke særlig kreativ, og han kan stadig ikke lægge indlæg, hvilket er vigtigt, når han hele tiden kommer over venstrekanten og Ronaldo så rykker ind i midten.
Det kunne også være Khedira, der lå der når han bliver klar. Så ville man stadig have en arbejdsom spiller, som også kan løbe i dybden, hvor Di Maria mere bidrager med sin evne til at føre bolden frem, passningsspillet og indlægene når det kører for ham. Jeg forstår ikke din kritik af hans indlæg. Han kan skam slå et indlæg, men jeg er enig i, at der stadig er for langt mellem snapsene når han slår de målgivende.
2. Isco fungerer ikke i den nuværende 4-3-3, slet ikke på samme måde som Di María, hvilket Ancelotti ligeledes har gjort klart. Og hvilket i øvrigt er ret åbenlyst. Di María fungerer der, fordi han er løbestærk, arbejdsom og en habil bolderobrer. Han spiller derinde, på "Khediras position", for at skabe balance på holdet, hvilket Ancelotti har slået fast med syvtommersøm. Ancelotti sagde ligeledes klart og tydeligt, at man kunne bruge Di María på Khediras plads da Khedira blev skadet.
Med Isco så vi i begyndelsen af sæsonen, at der manglede balance på holdet, om end det ligeledes kan tilskrives fraværet af Xabi Alonso, men det fungerede ikke med Isco, hverken i en 4-3-3 (4-2-1-3 om man vil) eller en 4-4-2.
3. Udfordringen med Isco er, at han i en 4-3-3 kommer til, at spille alt for langt væk fra modstaderens felt - i rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane - hvor han netop kan gøre størst skade på modstanderen. Og modsat Di María er han ganske enkelt ikke stærk nok til, at holde fast i bolden, erobre den og arbejde begge veje i den position. Det er ikke der, han har sine styrker.
Ancelotti har klart været inde på, at det fungerer bedst med Isco i en 4-2-3-1, hvor han er en af de fire forreste; den der ligger lige bag angriberen. Eller, som Carletto for nylig har været inde på, så kan man bruge ham som falsk 9'er i en 4-1-2-1-2 (4-4-2 med en "smal" diamant på midtbanen).
Jeg har tidligere sagt, at jeg godt se Isco udvikle sig til at blive en 8'er. Men lige nu er han det ikke og han bliver det heller ikke bare henover natten. Nøgleordet, som Ancelotti selv har brugt adskillige gange, er balance. Noget de fleste åbenbart vælger at overse.
www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...-14?start=1332#41775
- The Legend
- Gæst
-
RasmusKring skrev:
The Legend skrev:
Det er godt at høre, at det ikke bare var mig, der så det.
Men det sidste er vi så til gengæld meget uenige om :) Der kommer ikke noget godt ud af at give ham pladsen. Man ved aldrig hvordan en spiller udvikler sig. Det ville være en skam at forære ham pladsen og spilletiden, hvis han viser sig ikke at blive ligeså god, som alle går og tror. Specielt når man har et fornuftigt alternativ som Di Maria. Tillid er ikke noget, man bare får. Det er noget, man skal gøre sig fortjent til - ligesom Jesé gør i øjeblikket. Tror du, at han havde været ligeså god lige nu, hvis han ikke havde kæmpet en halv sæson for at få chancen?
Det problem jeg ser er bare, at Isco og Di Marias sæson har været rimelig ens igennem noget af sæson. De spiller begge godt i starten, derefter kommer de begge ind i en dårlig periode, hvor man har brug for tillid fra træneren, nu hvor man har vist, hvad man kan og specielt, når man er ung. Og er problemet bare synes jeg, at Ancelotti har vist flere gange, at han ikke rigtig har modet til at give de unge for meget tillid. Hvilket jeg i denne situation synes er et stort problem, fordi jeg ikke mener, at der er nok kreativitet længere fremme på banen uden Isco.
The Legend skrev: Og er problemet bare synes jeg, at Ancelotti har vist flere gange, at han ikke rigtig har modet til at give de unge for meget tillid. Hvilket jeg i denne situation synes er et stort problem, fordi jeg ikke mener, at der er nok kreativitet længere fremme på banen uden Isco.
Ancelotti har da ellers brugt både Jesé, Morata og Isco til at vende en kamp med. Er det ikke at udvise tillid til de unge?
Dí María kan ikke slå et indlæg, og han fungerer ikke sammen med Marcelo på venstre kanten:
- The Legend
- Gæst
-
Brylle skrev:
Det er nu ikke kun mod små hold, at jeg foretrækker Di Maria. Jeg ser egentlig ikke Isco som en brugbar midtbanespiller i vores 4-3-3 så længe han ikke er god nok defensivt og hjælper i genpresset. Sådan som jeg så kampen i dag, så blev Granada stille og roligt nedbrudt fordi de blev presset så meget hele tiden. De fik stort set ikke de her perioder hvor de kunne trille bolden rundt og så er det svært at holde 90 minutter når man hele tiden skal jagte bolden uden at få lidt ro på. Det var resultatet af vores gode organisation i presset og bl.a. Di Marias arbejdsstyrke.The Legend skrev:
Lur mig om Ancelottis plan ikke har været at spille Isco, der hvor Di Maria spiller nu. Det så man også, at han prøvede med tidligere. Og jeg er stærkt uenig i, at du mener, at Di Maria er bedre end Isco, eller hvad det nu er, du mener med, at du hellere vil bruge Di Maria mod små hold. Ja, han er bedre i genpresset, men han er slet ikke særlig kreativ, og han kan stadig ikke lægge indlæg, hvilket er vigtigt, når han hele tiden kommer over venstrekanten og Ronaldo så rykker ind i midten.
Det kunne også være Khedira, der lå der når han bliver klar. Så ville man stadig have en arbejdsom spiller, som også kan løbe i dybden, hvor Di Maria mere bidrager med sin evne til at føre bolden frem, passningsspillet og indlægene når det kører for ham. Jeg forstår ikke din kritik af hans indlæg. Han kan skam slå et indlæg, men jeg er enig i, at der stadig er for langt mellem snapsene når han slår de målgivende.
Di Maria og Khedira er bare slet ikke kreative nok til at spille den rolle i en så stor klub som Real Madrid. Og slet ikke til den måde som Ancelotti vil have holdet til at spille. Og jeg synes ikke, at genpresset eller Ancelottis spilletid fungerede vildt godt i dag. De tog ting hænger sammen, hvis vi har godt genpres så er det nemmere at have meget boldbesiddelse som Ancelotti ønsker, men i store dele af første halvleg havde Granada mere boldbesiddelse, så de fungerede ikke efter planen.
- The Legend
- Gæst
-
BBB skrev:
The Legend skrev: Og er problemet bare synes jeg, at Ancelotti har vist flere gange, at han ikke rigtig har modet til at give de unge for meget tillid. Hvilket jeg i denne situation synes er et stort problem, fordi jeg ikke mener, at der er nok kreativitet længere fremme på banen uden Isco.
Ancelotti har da ellers brugt både Jesé, Morata og Isco til at vende en kamp med. Er det ikke at udvise tillid til de unge?
Dí María kan ikke slå et indlæg, og han fungerer ikke sammen med Marcelo på venstre kanten:
Fint, at du skulle 3 år tilbage for at finde et indlæg, det er sgu ikke så aktuelt, men det var vel selvfølgelig fordi, at Marcelo lagde afleveringen til Di Maria (2 fluer med et smæk). Men det var en helt anden situation tilbage i 2011, da Ronaldo ikke også spillede på venstrekanten sammen med Di Maria og Marcelo.
Hvor meget tillid er det så også lige, at han har gide dem. Jese har været i fremragende form for nylig, men man bruger stadig ikke fra start ude mod Espanyol i pokalen, og han kommer første ind med 2 minutter tilbage. Kampen før i liga mod Betis, hvor Real Madrid har fuld kontrol over hele kampen, kommer han slet ikke ind. Morata har da ikke fået en skid tillid i en længere periode, hvor Benzema spiller elendigt og bliver buhet af hele Bernabeu, starter Morata inde i en kamp og får meget lidt spilletid udover denne kamp. Isco fik tillid i starten, fordi han spillede fremragende, men da han først begyndt at få lidt problemer med spillet, så var der igen ingen tillid, og nu bliver det jo, hvis han er heldig til 20 minutter i kampene.
- Brylle
- Gæst
-
Granada kæmpede jo hårdt for at holde i bolden og det var uden held, fordi vi pressede dem så godt. De var ikke i nærheden af målet. Dermed gik de mere og mere døde, og det kunne virkelig ses i 2. halvleg hvor vi satte os på alt. Vi behøvede ikke bruge de kræfter som de gjorde, fordi vi kontrollerede hele lortet.The Legend skrev:
Brylle skrev:
Di Maria og Khedira er bare slet ikke kreative nok til at spille den rolle i en så stor klub som Real Madrid. Og slet ikke til den måde som Ancelotti vil have holdet til at spille. Og jeg synes ikke, at genpresset eller Ancelottis spilletid fungerede vildt godt i dag. De tog ting hænger sammen, hvis vi har godt genpres så er det nemmere at have meget boldbesiddelse som Ancelotti ønsker, men i store dele af første halvleg havde Granada mere boldbesiddelse, så de fungerede ikke efter planen.
Hvorfor behøver vi spille med tre kreative spillere på midten? Vi har Alonso, der kan smide den frem med stor præcision, samt Modric, der satte et voldsomt tempo når han fik bolden, og var man presset, så smed man bare bolden til Modric og så fik han styr på det. Det var også ham, der smed bolden ind til Ronaldo ved målet. Den sidste plads skal da lige nøjagtig gå til en arbejdshest, der med sin aggression og løbepensum både kan true modstanderen med løb, men også en spiller, der hjælper i genpresset.
The Legend skrev: Fint, at du skulle 3 år tilbage for at finde et indlæg, det er sgu ikke så aktuelt, men det var vel selvfølgelig fordi, at Marcelo lagde afleveringen til Di Maria (2 fluer med et smæk). Men det var en helt anden situation tilbage i 2011, da Ronaldo ikke også spillede på venstrekanten sammen med Di Maria og Marcelo.
Hvornår har Marcelo og Dí María sidst haft venstre siden sammen? Men jeg kunne da også godt linke til Ronaldos mål mod United, så vidt jeg husker var det endnu en assist fra en argentiner, som ikke kan slå et indlæg. Coentrao var desværre med i den kamp.
The Legend skrev: Hvor meget tillid er det så også lige, at han har gide dem. Jese har været i fremragende form for nylig, men man bruger stadig ikke fra start ude mod Espanyol i pokalen, og han kommer første ind med 2 minutter tilbage. Kampen før i liga mod Betis, hvor Real Madrid har fuld kontrol over hele kampen, kommer han slet ikke ind. Morata har da ikke fået en skid tillid i en længere periode, hvor Benzema spiller elendigt og bliver buhet af hele Bernabeu, starter Morata inde i en kamp og får meget lidt spilletid udover denne kamp. Isco fik tillid i starten, fordi han spillede fremragende, men da han først begyndt at få lidt problemer med spillet, så var der igen ingen tillid, og nu bliver det jo, hvis han er heldig til 20 minutter i kampene.
Morata har ikke fået så meget spilletid fordi Jesé har overhalet ham. Skal Ancelotti dedikere to udskiftninger per kamp til de to drenge? At Jesé ikke fik spilletid i en kamp, som vi styrede fra start til slut er ikke mangel på tillid. Hvis han ikke får spilletid i en kamp, hvor vi har problemer offensivt, så kan man snakke om det - hvis det allerede går godt, hvorfor skal man så ændre det?
Ligesom nogle herinde ønsker Dí María hen, hvor peberet gror, så gør jeg ofte det samme med Benzema. Benzema er manden, som jeg har svært ved at forsvare. Han kan blive spillet direkte i fødderne, uden nogen modstander indenfor en radius af 3m, og alligevel mister han bolden pga. en elendig førsteberøring. Her vil jeg gerne se Isco, for her kan hans styrker komme til sin ret, hvis man absolut vil have den forreste mand med i spillet. Jeg tror dog ikke, at det kommer til at ske lige foreløbigt, selvom Carlo har taget nogle tilløb til det.