Real Madrid er nyt tophold

12 år 6 måneder siden #49 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid er nyt tophold

Jaken skrev: @ Dios

Helt enig med dig angående Illarra. Han har bestemt forbedret sig over sin første tid i klubben, og er også rent typemæssigt en vigtig spiller at have.

Min drømme 3-mands midtbane er dog Gündogan-Vidal-Modric, hvis vi kun tænker kvalitet og ikke tænker pris, sandsynlighed og øvrige spillere i truppen (jeg vil ikke af med Isco/Illarra/Khedira). Vidal er i mine øjne nemlig ikke blot "marginaler bedre end Khedira" - han er tæt på at være den perfekte midtbanespiller. Han er fysisk stærk, uvirkeligt arbejdsom og bevægelig, glimrende teknisk, et godt spark og har et fantastisk øje for både sine medspillere såvel som målet.

Khedira er fandens vigtig og jeg ærgrer mig i den grad over, at han er skadet, men mht. teknik og målfårlighed er de verdener fra hinanden, Khedira og Vidal.

Jeg er heller ikke helt enig omkring Di Maria. Jeg bryder mig generelt ikke om ham (og har aldrig), men i savnet af Khedira har han været med til at skabe den fornødne balance på holdet, der ikke tidligere i sæsonen har været så fremtrædende. Offensivt ser det dog ikke lige så flydende ud som det gjorde i oktober-november, men det har også i høj grad noget at gøre med Bales formdyk og savnet af Khediras dybdeløb, som du også pointerer.

Derfor vil jeg hellere kreditere Bale for holdets problemer med at kreere chancer end Di Maria, selvom det heller ikke er helt fair.

Jeg er bare ikke så begejstret for Vidal som så mange andre kan jeg hører. Han er klart en af verdens bedste, men hans boldomgang synes jeg ikke er så god som du eller andre gør den til. Jeg synes mange af hans førsteberøringer springer fra ham, og hans afleveringer mange gange er de "nemme". Ellers er jeg dog enig i de mange ting han er fandens dygtig til. Den mest komplette midtbanespiller må være Gerrard og derefter Modric ;D

Jeg kan dog heller ikke nikke genkendende til den balance holdet bliver rost for. Nuvel, så lukker vi ingen mål ind, men jeg har svært ved og se den balance alle roser, og specielt Di María's rolle har jeg svært ved og se. Ofte er han jo slet ikke inde centralt, men befinder sig ude på venstrekanten. Før havde vi både Ramos og Pepé som fejlede, men nu har vi Pepé som retter Ramos fejl op, og det tror jeg er den største grund til vores cleansheet.

Bale skal jeg slet ikke komme ind på, for så stopper jeg ikke igen hehe :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #50 af Dios

Moohh skrev: Man skal vel bare se tilbage på sidste sommers indkøb for at finde en dyr spiller som lige nu blomstrer og som vi alle elsker på nuværende tidspunkt. I ved alle sammen hvem jeg snakker om ;) så god grund til at være tålmodig med Bale, Isco og Illara.

Og vi skal bare 2 år tilbage for at se Kaká spille i Real Madrid. Tid og kontinuitet er ikke altid vejen til succes :)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #51 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrid er nyt tophold
@Dios

Gerrard er slet ikke den samme spiller, som han var for 3-4 år siden. Han er langt fra verdens mest komplette midtbanespiller. Modric er desværre også ret langt derfra.

Yaya Toure er nok den mest komplette midtbanespiller lige i øjeblikket. Han er intet mindre end fantastisk for City.

12 år 6 måneder siden #52 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Real Madrid er nyt tophold

RasmusKring skrev: @Dios

Gerrard er slet ikke den samme spiller, som han var for 3-4 år siden. Han er langt fra verdens mest komplette midtbanespiller. Modric er desværre også ret langt derfra.

Yaya Toure er nok den mest komplette midtbanespiller lige i øjeblikket. Han er intet mindre end fantastisk for City.

Han sagde komplet - ikke bedst..,;) Og der har Dios en pointe.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

12 år 6 måneder siden #53 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Real Madrid er nyt tophold

M_linding skrev:

Når man snakker om komplet, så snakker man vel om at man skal besidde alle de kvaliteter en midtbanespiller nu bør besidde... Og at man skal mestre de kvaliteter på et rigtigt højt niveau. Steven Gerrard? Seriøst? :) Okay, han kan løbe, aflevere, vinde dueller, skyde, det er alt sammen super, men han er jo knapt nok verdensklasse indenfor nogen af områderne længere. Komplet middelmådig.

Yaya Touré ser jeg også som et godt bud på verdens mest komplette midtbanespiller, han har sgu hele pakken. Modric, han fylder selvfølgelig ikke nok fysisk, men nej hvor gør han op for det på alle andre punkter. Genialt touch, og super frisure. Han er virkelig man of the moment.

Jeg er stadigvæk på "hvad-laver-Illara"-holdet, jeg kan simpelthen ikke se særligt meget perspektiv i den mand. Fodboldbegavelse, helt sikkert. God placeringsevne, helt sikkert. Men wow hvor spiller han kedeligt. Alt går langsomt, og jeg frygter at flere hold bare vil lade ham styre spillet, når han starter inde. Der er jo intet drive, ingen fantasi.. Jeg vil ikke være den der afskriver ham, og han kan sikkert sagtens få succes og få mig til at æde mine egne ord om et år eller to, men der er godt nok lang vej igen i mine øjne, også selv om han har forbedret sig marginalt.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

12 år 6 måneder siden #54 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Real Madrid er nyt tophold
Jordan Henderson er pt. mere komplet end Gerrard, men sidstnævnte såvel som sin landsmand, Lampard, var i deres velmagtsdage - nuvel, de er stadigvæk fantastiske - nogle af de mest komplette midtbanespillere i verden.

Jeg hopper med vognen, der hedder sig: Touré er verdens mest komplette midtbanespiller, ja, jeg vil sågar påstå, at han med afstand er den bedste på sin position!
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #55 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrid er nyt tophold

M_linding skrev:

Som El_rojo skriver, så er man ikke komplet, hvis man kan alt på et middelmådigt niveau - man er ihvertfald ikke den mest komplette spiller. Det er efterhånden 3-4 år siden, at Gerrard toppede. Den gang var han uden tvivl komplet. Siden da er han dog blevet langsommere og tungere i sine vendinger. I dag er han i højere grad en stationær spilstation ala Xabi Alonso - ergo er han ikke komplet. Han mangler både dynamik og fart i forhold til Yaya Toure f.eks. og mange andre.

@ El_rojo og Daniel: Jeg kunne ikke være mere enig i jeres indlæg.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 6 måneder siden #56 af Dios
Hyggelig lille diskussion i har jer :) Jeg undre mig dog over hvad der får jer til at tro jeg snakkede nu? Der kan da ikke være 2 delte meninger om, at Gerrard er faldet så meget i niveau, at ikke engang Brøndby ville være interesseret i ham længere. Der er selvfølgelig tale om da han var på toppen!

Toure er fantastisk dygtig, og måske verdens bedste midtbanespiller, men man så hans mange mangler i Barcelona som den mest komplette, som i kalder ham. Hans boldomgang er sløv og langtfra verdensklasse, han smider mange bolde væk i pressede situationer og har ikke den fornødne kreativitet til og åbne et forsvar med sine afleveringer. Han mestre dog alt andet, og måske mener mange jeg laver sjov, men Modric mener jeg faktisk er den mest komplette midtbanespiller i verden netop nu. Sådan som han spiller nu, er sådan han også spillede for Tottenham i de 2 sidste år. Han var alt dominerende på Tottenham's midtbane, og selvom han er spinkel og ikke ser ud af meget, så er han faktisk utrolig kropstærk og vinder mange bolde i hans nærkampe.

Modric er en maskine som mestre alt. Jeg ville til hver en tid vælge Modric fremfor Toure, Vidal, Pogba etc..

12 år 6 måneder siden #57 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Real Madrid er nyt tophold

Dios skrev: Hyggelig lille diskussion i har jer :) Jeg undre mig dog over hvad der får jer til at tro jeg snakkede nu? Der kan da ikke være 2 delte meninger om, at Gerrard er faldet så meget i niveau, at ikke engang Brøndby ville være interesseret i ham længere. Der er selvfølgelig tale om da han var på toppen!

"Må være" lyder som nutid, "var" er datid ;)

Leveret af Kunena Forum