Real Madrid er nyt tophold
- The Legend
- Gæst
-
Brylle skrev:
Granada kæmpede jo hårdt for at holde i bolden og det var uden held, fordi vi pressede dem så godt. De var ikke i nærheden af målet. Dermed gik de mere og mere døde, og det kunne virkelig ses i 2. halvleg hvor vi satte os på alt. Vi behøvede ikke bruge de kræfter som de gjorde, fordi vi kontrollerede hele lortet.The Legend skrev:
Brylle skrev:
Det er nu ikke kun mod små hold, at jeg foretrækker Di Maria. Jeg ser egentlig ikke Isco som en brugbar midtbanespiller i vores 4-3-3 så længe han ikke er god nok defensivt og hjælper i genpresset. Sådan som jeg så kampen i dag, så blev Granada stille og roligt nedbrudt fordi de blev presset så meget hele tiden. De fik stort set ikke de her perioder hvor de kunne trille bolden rundt og så er det svært at holde 90 minutter når man hele tiden skal jagte bolden uden at få lidt ro på. Det var resultatet af vores gode organisation i presset og bl.a. Di Marias arbejdsstyrke.The Legend skrev:
Lur mig om Ancelottis plan ikke har været at spille Isco, der hvor Di Maria spiller nu. Det så man også, at han prøvede med tidligere. Og jeg er stærkt uenig i, at du mener, at Di Maria er bedre end Isco, eller hvad det nu er, du mener med, at du hellere vil bruge Di Maria mod små hold. Ja, han er bedre i genpresset, men han er slet ikke særlig kreativ, og han kan stadig ikke lægge indlæg, hvilket er vigtigt, når han hele tiden kommer over venstrekanten og Ronaldo så rykker ind i midten.
Det kunne også være Khedira, der lå der når han bliver klar. Så ville man stadig have en arbejdsom spiller, som også kan løbe i dybden, hvor Di Maria mere bidrager med sin evne til at føre bolden frem, passningsspillet og indlægene når det kører for ham. Jeg forstår ikke din kritik af hans indlæg. Han kan skam slå et indlæg, men jeg er enig i, at der stadig er for langt mellem snapsene når han slår de målgivende.
Di Maria og Khedira er bare slet ikke kreative nok til at spille den rolle i en så stor klub som Real Madrid. Og slet ikke til den måde som Ancelotti vil have holdet til at spille. Og jeg synes ikke, at genpresset eller Ancelottis spilletid fungerede vildt godt i dag. De tog ting hænger sammen, hvis vi har godt genpres så er det nemmere at have meget boldbesiddelse som Ancelotti ønsker, men i store dele af første halvleg havde Granada mere boldbesiddelse, så de fungerede ikke efter planen.
Hvorfor behøver vi spille med tre kreative spillere på midten? Vi har Alonso, der kan smide den frem med stor præcision, samt Modric, der satte et voldsomt tempo når han fik bolden, og var man presset, så smed man bare bolden til Modric og så fik han styr på det. Det var også ham, der smed bolden ind til Ronaldo ved målet. Den sidste plads skal da lige nøjagtig gå til en arbejdshest, der med sin aggression og løbepensum både kan true modstanderen med løb, men også en spiller, der hjælper i genpresset.
Granada fik måske ikke scoret, men når de er på bolden, så har de jo følelsen af, at de ikke er ude af kampen, og det er altid dumt at give et hold den følelse, så det fungerede ikke.
Grunden til, at vi har brug for 3 kreative på midten, er, at vi har brug for en, der er meget kreative længere fremme på banen, så der bliver skabt store chancer og ikke bare chancer, hvor man sparker langt udefra eller indlæg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- The Legend
- Gæst
-
BBB skrev:
The Legend skrev: Fint, at du skulle 3 år tilbage for at finde et indlæg, det er sgu ikke så aktuelt, men det var vel selvfølgelig fordi, at Marcelo lagde afleveringen til Di Maria (2 fluer med et smæk). Men det var en helt anden situation tilbage i 2011, da Ronaldo ikke også spillede på venstrekanten sammen med Di Maria og Marcelo.
Hvornår har Marcelo og Dí María sidst haft venstre siden sammen? Men jeg kunne da også godt linke til Ronaldos mål mod United, så vidt jeg husker var det endnu en assist fra en argentiner, som ikke kan slå et indlæg. Coentrao var desværre med i den kamp.
The Legend skrev: Hvor meget tillid er det så også lige, at han har gide dem. Jese har været i fremragende form for nylig, men man bruger stadig ikke fra start ude mod Espanyol i pokalen, og han kommer første ind med 2 minutter tilbage. Kampen før i liga mod Betis, hvor Real Madrid har fuld kontrol over hele kampen, kommer han slet ikke ind. Morata har da ikke fået en skid tillid i en længere periode, hvor Benzema spiller elendigt og bliver buhet af hele Bernabeu, starter Morata inde i en kamp og får meget lidt spilletid udover denne kamp. Isco fik tillid i starten, fordi han spillede fremragende, men da han først begyndt at få lidt problemer med spillet, så var der igen ingen tillid, og nu bliver det jo, hvis han er heldig til 20 minutter i kampene.
Morata har ikke fået så meget spilletid fordi Jesé har overhalet ham. Skal Ancelotti dedikere to udskiftninger per kamp til de to drenge? At Jesé ikke fik spilletid i en kamp, som vi styrede fra start til slut er ikke mangel på tillid. Hvis han ikke får spilletid i en kamp, hvor vi har problemer offensivt, så kan man snakke om det - hvis det allerede går godt, hvorfor skal man så ændre det?
Ligesom nogle herinde ønsker Dí María hen, hvor peberet gror, så gør jeg ofte det samme med Benzema. Benzema er manden, som jeg har svært ved at forsvare. Han kan blive spillet direkte i fødderne, uden nogen modstander indenfor en radius af 3m, og alligevel mister han bolden pga. en elendig førsteberøring. Her vil jeg gerne se Isco, for her kan hans styrker komme til sin ret, hvis man absolut vil have den forreste mand med i spillet. Jeg tror dog ikke, at det kommer til at ske lige foreløbigt, selvom Carlo har taget nogle tilløb til det.
Ja, du kan vel sagtens finde eksempler på, at Di Maria kan lægge indlæg, men langt de fleste af dem for tiden i hvert fald er helt elendige.
Jeg forstår ikke helt, du mener altså, at hvis holdet spiller godt, så skal man ikke give de unge en mulighed for at komme ind at vise sig frem? Hvornår skal de du vise sig frem? Ja, Jese er blevet brugt i nogle opgør, hvor han skulle vende kampen, men hvorfor ikke give en ung spiller som ham kamptræning i alle kampe, de fleste han vel se, at han kan blive en stor del af fremtidens Real Madrid hold.
- Brylle
- Gæst
-
I forhold til det første forstår du åbenbart ikke hvad jeg prøver at fortælle dig, så det gider jeg ikke kommentere mere på.The Legend skrev: Granada fik måske ikke scoret, men når de er på bolden, så har de jo følelsen af, at de ikke er ude af kampen, og det er altid dumt at give et hold den følelse, så det fungerede ikke.
Grunden til, at vi har brug for 3 kreative på midten, er, at vi har brug for en, der er meget kreative længere fremme på banen, så der bliver skabt store chancer og ikke bare chancer, hvor man sparker langt udefra eller indlæg.
Men har du hørt om Modric? Han skaber chancer hele tiden. Det er lige gyldigt om han på papiret skal længere frem end den anden, for han placerer sig hvor han skal for at kreere. Han spiller i nummer 19, hvis ikke du har set ham i kampene :) Burde ellers være svært at undgå.
The Legend skrev: Ja, du kan vel sagtens finde eksempler på, at Di Maria kan lægge indlæg, men langt de fleste af dem for tiden i hvert fald er helt elendige.
Lige for tiden spiller han ikke ret ofte på kanten - i hvert fald ikke den venstre - hvorfor det kan være svært at lave indlæg. Han har dog alligevel lavet 10 assists i denne sæson, og det er kun et par dage siden, hvor han lavede to frispilninger, som begge blev misbrugt. Hvem er det du holder ham op imod? Er det Isco? For han har 'kun' lavet 6 assists, og har spillet næsten lige så mange kampe som Dí María (Isco har selvfølgelig også lavet frispilninger, der er blevet misbrugt, Dí Marías står bare mere klart i erindringen).
The Legend skrev: Jeg forstår ikke helt, du mener altså, at hvis holdet spiller godt, så skal man ikke give de unge en mulighed for at komme ind at vise sig frem? Hvornår skal de du vise sig frem? Ja, Jese er blevet brugt i nogle opgør, hvor han skulle vende kampen, men hvorfor ikke give en ung spiller som ham kamptræning i alle kampe, de fleste han vel se, at han kan blive en stor del af fremtidens Real Madrid hold.
Det jeg forsøger, at forklare er, at man ikke nødvendigvis viser en spiller tillid ved at lade personen gå ind i en kamp, hvor man allerede fører 5-0. Der er andre ting, som er vigtigere i sådan en situation, og det kan være alt fra at lade andre spillere få lidt kamptræning til at skåne spillere eller måske kan det have noget med karantæne at gøre.
Real Madrid er ikke kun talenter. Real Madrid er ikke til for talenter, talenter er til for Real Madrid. Når det er nødvendigt, at de spiller, så skal være klar. Når det er nødvendigt, at andre spiller, så skal talenterne sidde på bænken. Hvis talenterne gør det dårligt, så får de naturligvis mindre spilletid.
Jesé har fået nogle kampe, hvor han gjorde det godt, og derfor er der en større chance for, at han kommer til at spille mere. At han har gjort det godt betyder ikke, at han skal spille. I mit ønskescenarie er han dog med i de fleste kampe. Lidt ligesom nu.
Benzema gør det i nogle faser af spillet glimrende, jeg kan godt lide den måde han søger ud på kanterne og deltager i spillet for så at efterlade plads til Ro og Gareth i feltet. Men altså, lær nu den fucking offside-regel, det er da pinligt. Synes Isco gør et nydeligt indhop i dag, selvom han ikke får fuldendt det. Det er simpelthen så rart at se hvordan han behandler bolden, nej hvor har han lækker teknik. Føler sagtens vi kan se lidt mere til ham, om end jeg er enig i at det ser fornuftigt ud med Xabi, Modric og Di fra start.
Ikke vanvittigt prangende, men bundsolid sejr støttet op af en pæn anden halvleg efterlader en god fornemmelse. Bare smid flere point Barca. Jeg er virkelig fortrøstningsfuld, mener vi ligger godt i svinget til det mesterskab. Truppens bredde må blive afgørende når CL også kommer igang. Hala Madrid!
- The Legend
- Gæst
-
Brylle skrev:
I forhold til det første forstår du åbenbart ikke hvad jeg prøver at fortælle dig, så det gider jeg ikke kommentere mere på.The Legend skrev: Granada fik måske ikke scoret, men når de er på bolden, så har de jo følelsen af, at de ikke er ude af kampen, og det er altid dumt at give et hold den følelse, så det fungerede ikke.
Men har du hørt om Modric? Han skaber chancer hele tiden. Det er lige gyldigt om han på papiret skal længere frem end den anden, for han placerer sig hvor han skal for at kreere. Han spiller i nummer 19, hvis ikke du har set ham i kampene :) Burde ellers være svært at undgå.
Jeg forstår godt, hvad du mener, jeg mener bare ikke, at det lykkedes lige så godt, som du mener.
Jeg har skam set Modric, jeg mener bare ikke, at en kreativ spiller længere fremme på banen er nok og slet ikke, når personen også skal arbejde så hårdt hele tiden.
- The Legend
- Gæst
-
BBB skrev:
The Legend skrev: Ja, du kan vel sagtens finde eksempler på, at Di Maria kan lægge indlæg, men langt de fleste af dem for tiden i hvert fald er helt elendige.
Lige for tiden spiller han ikke ret ofte på kanten - i hvert fald ikke den venstre - hvorfor det kan være svært at lave indlæg. Han har dog alligevel lavet 10 assists i denne sæson, og det er kun et par dage siden, hvor han lavede to frispilninger, som begge blev misbrugt. Hvem er det du holder ham op imod? Er det Isco? For han har 'kun' lavet 6 assists, og har spillet næsten lige så mange kampe som Dí María (Isco har selvfølgelig også lavet frispilninger, der er blevet misbrugt, Dí Marías står bare mere klart i erindringen).
The Legend skrev: Jeg forstår ikke helt, du mener altså, at hvis holdet spiller godt, så skal man ikke give de unge en mulighed for at komme ind at vise sig frem? Hvornår skal de du vise sig frem? Ja, Jese er blevet brugt i nogle opgør, hvor han skulle vende kampen, men hvorfor ikke give en ung spiller som ham kamptræning i alle kampe, de fleste han vel se, at han kan blive en stor del af fremtidens Real Madrid hold.
Det jeg forsøger, at forklare er, at man ikke nødvendigvis viser en spiller tillid ved at lade personen gå ind i en kamp, hvor man allerede fører 5-0. Der er andre ting, som er vigtigere i sådan en situation, og det kan være alt fra at lade andre spillere få lidt kamptræning til at skåne spillere eller måske kan det have noget med karantæne at gøre.
Real Madrid er ikke kun talenter. Real Madrid er ikke til for talenter, talenter er til for Real Madrid. Når det er nødvendigt, at de spiller, så skal være klar. Når det er nødvendigt, at andre spiller, så skal talenterne sidde på bænken. Hvis talenterne gør det dårligt, så får de naturligvis mindre spilletid.
Jesé har fået nogle kampe, hvor han gjorde det godt, og derfor er der en større chance for, at han kommer til at spille mere. At han har gjort det godt betyder ikke, at han skal spille. I mit ønskescenarie er han dog med i de fleste kampe. Lidt ligesom nu.
Med hensyn til det første, så ja, jeg stiller ham op mod Isco. Mange af Di Marias assists og mål kommer fra, da han spillede højrekant. På hans nye plads som midtbane, tror jeg bare, at Isco kan få større indflydelse med flere assists og mål, og så plus han er yngre.
Med hensyn til din grund til, at Jese ikke kom ind mod Betis giver slet ikke nogen mening. Real Madrid er selvfølgelig ikke kun talenter, hvilket er tydeligt ved, at der højst er 1 talent inde fra start, og det er meget sjældent, at der er mere end 2 talenter på banen. Men når Jese er i stor form, så skal han da helt sikkert ind i en kamp mod Betis, hvor det kører for holdet, og han kan komme ind og være farlig og gøre holdet endnu mere farlig. Jeg vil sige, at jeg havde syntes, at det var fint, at han ikke kom ind i den kamp, hvis det så var fordi, at han skulle starte inde i midtugen mod Espanyol, men det var jo heller ikke tilfældet, hvor han kun fik 2 minutter. Så ville det nemlig give mening at give lidt spilletid til nogen, der måske mangler kamptræning, men ellers så synes jeg, at det er helt væk.
Casillas/Lopez
Arbeloa/Carvajal, Ramos, Pepe, Marcelo
Xabi, Modric, Dí María
Bale, Benzema, Ronaldo
Jeg er temmelig sikker på, at Bale og Ronaldo ikke kommer til at varme bænken som hhv. verdens tredje og verdens anden dyreste spiller. Xabi og Modric er vi vist alle enige om, at de er urørlige i øjeblikket. Forsvarskæden er også godt sat i øjeblikket med 50:50 spilletid til Arbeloa og Carvajal, samt et midterforsvar der er blandt verdens mest effektive i øjeblikket.
De eneste spillere, som vi kan blive enige om ikke er 100% sikre (målmandsduellen undtaget) er vel Dí María og Benzema. Så der er reelt kun 2 pladser vores 3 bænkevarmende talenter kan kæmpe med om: På 3-mands midtbanen og som 9'er / falsk 9'er.
Isco kan ikke lave det defensive løb, som Dí María kan, og jeg har aldrig hørt Jesé omtalt som et defensivt / løbestærkt geni. Hvis Isco skal ind får vi så nok ekstra offensivt til, at opveje det vi mister defensivt? Det har det ikke lignet tidligere i sæsonen. Hvorfor skal vi så gøre noget, som ikke har fungeret?
På den anden position, Benzemas, ser jeg heller ikke Jesé gå ind, eftersom hans styrke virker til at være lig Ronaldos, hvor han får lov at løbe mod forsvaret. Her ser jeg derimod Isco kunne gå ind og spille en falsk 9'er. Alternativt kunne Morata komme ind med sin mere uortodokse stil og slås lidt i boksen.
Jesés eneste mulighed, som jeg ser det, er, hvor han spillede i dag. Han skal satse på at Bale bliver skadet, eller i hvert fald ikke er i gear, for Ancelotti vil ikke få lov til at gemme Bale væk på bænken mindre end et år efter at han er købt. Det vil simpelthen være for pinligt for Perez, at en ungdomsspiller slår verdens tredje dyreste spiller af holdet.
En opstilling jeg godt kunne tænke mig at se i aktion er noget i stil med:
Casillas/Lopez
Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo
Modric, Xabi, Dí María
Jesé, Isco, Ronaldo
Det vil desværre kun komme til at ske, når Bale er småskadet, og det er den eneste grund til, at jeg håber, at han bliver sparket i skridtet endnu en gang. Det småspil vi så til sidst i dag var en fornøjelse, men vi har ikke set det ved 0-0.
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.
Jeg kan vitterligt ikke forstå hvordan Ancelotti kan mene det er opstillingen man skal satse på ugerne op til de vigtige Cl kampe.
Vores midtbane fungere stadig som en si, hvor kun Modric igen er fremtonende, men det er simpelthen for let og passere både Modric og Alonso, og specielt når Modric både skal lege 6'er, 8'er og 10'er, som han tilgengæld gør fortrinligt.
Det tog os 22 min. igår og lægge det første pres på Granada, fordi de simpelthen bare spillede forbi vores midtbane som var de kegler. Det var et af Mourinho's største problemer, og det lader til Ancelotti viderfører det problem i det nye år. Khedira er godt nok skadet, og skaber fantastisk meget balance, men han kommer også med sine dynamiske dybdeløb centralt i banen, som jeg savner utrolig meget, og specielt centralt er nøgleordet, fordi vi reelt set intet skaber, fordi 2-3 af vores mænd er fastlåste på deres positioner. Jeg savner også Bale snart blander sig i spillet, og ikke altid skal tage trækket til baglinjen som Granada's back gentagende gange lokkede ham til med succes, og slå et forfærdeligt indlæg med det højreben. Bevæg dig nu knægt!
Vi har godt nok holdt nullet, og det er i sig selv fantastisk flot, men modstanderne har godt nok også været dårlige, og spillet synes jeg er begyndt og gå den forkerte vej igen.
Jeg er klart optimistisk, men ham der Di María og Bale skal altså væk fra mit yndlingshold :) Ind med Isco og Jesé!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Vores midtbane med khedira, Modric og Isco har - indtil videre - været den som har givet det flotteste spil. Ancelotti forsøger vist at kompensere for Khedira's skade ved, at have di Maria på banen, som kan lave et stort løbearbejde. Desværre føler jeg bare, at di Maria placerer sig forkert, og løber mange spildte meter. Han er ganske enkelt ikke en midtbanespiller.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Jeg er stadig af den holdning Di María er total fejlplaceret på den centrale midtbane, eller skal jeg sige venstrekant? Der mangler folk i midten af banen, hvor kun Benzema og Modric agere fra. For at skabe overtal eller plads på kanten kræver det jo, at vi spiller centralt og åbner op på kanterne, hvor den mest anonyme mand i Real Madrid's historie Bale altid står placeret fast, og vores nye centrale midtbanespiller Di María altid står klistret fast på modsatte side, hvor vi igår flere gange så Marcelo, Ronaldo og Di María falde over hinandens fødder, fordi de spillede på samme kvadratmeter.
Jeg kan vitterligt ikke forstå hvordan Ancelotti kan mene det er opstillingen man skal satse på ugerne op til de vigtige Cl kampe.
Vores midtbane fungere stadig som en si, hvor kun Modric igen er fremtonende, men det er simpelthen for let og passere både Modric og Alonso, og specielt når Modric både skal lege 6'er, 8'er og 10'er, som han tilgengæld gør fortrinligt.
Det tog os 22 min. igår og lægge det første pres på Granada, fordi de simpelthen bare spillede forbi vores midtbane som var de kegler. Det var et af Mourinho's største problemer, og det lader til Ancelotti viderfører det problem i det nye år. Khedira er godt nok skadet, og skaber fantastisk meget balance, men han kommer også med sine dynamiske dybdeløb centralt i banen, som jeg savner utrolig meget, og specielt centralt er nøgleordet, fordi vi reelt set intet skaber, fordi 2-3 af vores mænd er fastlåste på deres positioner. Jeg savner også Bale snart blander sig i spillet, og ikke altid skal tage trækket til baglinjen som Granada's back gentagende gange lokkede ham til med succes, og slå et forfærdeligt indlæg med det højreben. Bevæg dig nu knægt!
Vi har godt nok holdt nullet, og det er i sig selv fantastisk flot, men modstanderne har godt nok også været dårlige, og spillet synes jeg er begyndt og gå den forkerte vej igen.
Jeg er klart optimistisk, men ham der Di María og Bale skal altså væk fra mit yndlingshold :) Ind med Isco og Jesé!
For en gangs skyld er vi mere eller mindre enige, Dios - og M_linding for den sags skyld. Di Maria er ikke god på midtbanen. Han kan ikke finde ud af at spille centralt. Isco har ikke været god i flere måneder nu, så jeg kan godt forstå, at Ancelotti ikke sætter ham på banen lige for tiden, da han heller ikke bringer noget defensivt. I mit hoved siger det hele dog mere om Ancelottis sy på Illarramendi. Di Maria spiller, fordi vi skal bruge en stabiliserende mand med stort løbepensum på midtbanen. Er det ikke lige præcis det, Illarra burde være? Hver dag ligner han mere og mere et fejlkøb af dimensioner. Vi har altså givet 39 mio € for ham. Det kunne man næsten have fået Pogba for i sommers.
For en gangs skyld er vi mere eller mindre enige, Dios - og M_linding for den sags skyld. Di Maria er ikke god på midtbanen. Han kan ikke finde ud af at spille centralt. Isco har ikke været god i flere måneder nu, så jeg kan godt forstå, at Ancelotti ikke sætter ham på banen lige for tiden, da han heller ikke bringer noget defensivt. I mit hoved siger det hele dog mere om Ancelottis sy på Illarramendi. Di Maria spiller, fordi vi skal bruge en stabiliserende mand med stort løbepensum på midtbanen. Er det ikke lige præcis det, Illarra burde være? Hver dag ligner han mere og mere et fejlkøb af dimensioner. Vi har altså givet 39 mio € for ham. Det kunne man næsten have fået Pogba for i sommers.
Problemet har bare været, at der er nogle som mener Di María har udfyldt hullet efter tabet af Khedira, og derfor gør det godt. Selvom jeg overhovedet ikke kan se hvad han gør godt udover og løbe spildte meter som M_linding så pænt skriver det.
Nej overhovedet ikke. Vi havde jo Khedira, og situationen med Alonso var uklar, og jeg kan sagtens se hvorfor Illarramendi blev hentet ind, og jeg synes langtfra han er et fejlkøb. Han er fremtidens mand, som lige pt. skal lære af Alonso, og udfylde hullet efter ham. Alonso skal også have en pause i ny og næ, og sidste sæson eller siden Alonso blev købt har vi jo ikke haft en decideret erstatning for ham, og man rykkede om på hele holdet, for at Alonso skulle have et hvil, fik karantæne eller skadet for den sags skyld.
Pogba er jeg langtfra fan af, og jeg er glad for vi ikke har ham eller Vidal for den sags skyld. Illarra er noget der minder om en perfekt balancespiller, som er langt stærkere end Alonso defensivt, men har lidt mangler i de fremadrettede afleveringer. Det lægger man dog kun mærke til, fordi vores hold er bygget op omkring Alonso, og han nok er den bedste i verden til de fremadrettede afleveringer fra en dyb position, men så har han mangler i andre situationer, hvor jeg altid har savnet noget, og derfor aldrig rigtig har kunne finde ud af Alonso.
Alonso og Illarra skal ikke bruges sammen, og det tror jeg kun de gør grundet Khedira's fravær. Nu ved jeg du ikke kendte til Illarra før nu, men jeg synes det er uretfærdigt du dømmer ham færdig, fordi du hellere så end mere dynamisk spiller end en balancespiller.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.