Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

12 år 5 måneder siden #1 af Daniel

El Fiedo spillede en glimrende kamp og var på dagen Real Madrids bedste mand - kæmpede bragt, løbevillig og assistede Benzema til 2-0.

Real Madrid punkterede reelt set kampen allerede efter kun fem minutter; højt pres, Bale og Jesé var opskriften på aftenens første Real Madrid-mål. Alonso erobrede bolden på Getafes banehalvdel omkring midtercirklen, distribuerede læderet videre til Bale, der hurtigt opfangede Jesé i en fri position i udkanten af feltets venstreside, hvor fra det sprudlende Real Madrid-talent med største selvfølgelighed tog et par hurtige træk, satte sin direkte oppasser og bankede bolden ind nede i det lange målhjørne.

Getafes amputerede mandskab, havde ikke noget modsvar på Real Madrids hurtige mål, selvom den lille forstadsklub et par gange havde muligheden for at skabe lidt grus i maskineriet for Real Madrid – Pepe mistede eksempelvis på kluntede vis bolden på egen banehalvdel til Colunga, men trods Getafe-angriberens hurtighed kæmpede Pepe sig tilbage og tacklede bolden flot ud til hjørnespark.

Der stod generelt Real Madrid på hele første halvleg, ikke mindst pga. Di Marías ærgerrighed – ene mand var El Fideo gang på gang skyld i giftige omstillinger, der i en kamp med bare ti procent mere nerve med statsgaranti havde resulteret i flere mål.

Trods fæle afbrændere, eksemplificeret i første halvlegs negative oplevelse, Bale, formåede Real Madrid alligevel at udbygge den i forvejen stensikrer føring efter en lille halv times spil, da Benzema tæmmede et millimeterpræcist slåede indlæg fra Di María ned for sine fødder i det kriminelle felt og trillede bolden stensikkert ind bag en prisgivet Moya i Getafe-buret – dermed overhalede den udskældte franskmand sit idol, legendariske Ronaldo, scoringsmæssigt.

Det lignede lidt, at den kedsommelige stemning på Coliseum Alfonso Pérez, smittede af på Real Madrid-spillerne fra anden halvlegs begyndelse, for Kongeklubben var en skygge af sig selv i minutterne efter pausen, hvor 2-0-resultatet måske var blevet en sovepude for Ancelottis tropper – Getafe pressede ihærdigt på for en reducering, men Real Madrid afværgede.

Modric, Di María og Alonso styrede midtbaneslaget kampen igennem og førstnævnte viste i anden halvleg, efter en stille første halvleg, hvorfor han pt. er ligaens bedste spiller – det forpligter. Således modtog Real Madrids kroatiske midtbanestjerne bolden fra altid spilleglade Marcelo på kanten af feltet og sendte bolden mod mål i fineste Parken/Old Trafford-deja vu, hvorefter Getafes målmand for tredje gang på denne kølige aften kunne hente bolden ud af eget net.

Herefter blev kampen mere urytmisk qua de klassiske udskiftninger i anden halvleg for at spare lidt energi hist og her. Isco, Casemiro og Illarramendi fik alle lidt sporadiske spilleminutter i benene. Bale oppede sig ikke nævneværdigt i anden halvleg og tænker uden tvivl tilbage på sin enorme afbrænder i første halvleg, der trods alt kunne have gjort overskrifterne dagen der på en smule mere Bale-venlige. Og Diego López holdte endelig buret rent, godt hjulpet på vej af Pepe og Ramos i midterforsvaret. Alt i alt en nem, men vigtig sejr.

Kampens spiller:Di María.

Kampens badebold:Gareth Bale.

Kampens detalje:Kampens sværhedsgrad – det var nemt!

Mål:Jesé (5’), Benzema (27’), Modric (66’)

Dommer:Pérez Montero.

Gule kort:Bale (27’), Benzema (51’), Modric (75’), Di María (77’) – Juan Rodríguez (38’), Alexis (51’), Valera (68’)

Real Madrid:Diego López; Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo; Xabi, Modric (Illarramendi, 80’), Di María (Casemiro, 83’); Bale, Benzema (Isco, 74’), Jesé.

Getafe:Moyá; Valera, Alexis, Lisandro, Vigaray; Borja (Lacen, 64’), Juan Rodríguez, Pedro León (Sarabía, 72’), Gavilán; Diego Castro, Colunga (Lafita, 53’).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #2 af Sahinovic

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Henrik--, andreashn

12 år 5 måneder siden #3 af madrid2000
Man skulle tro, at Jese var købt for 100 mio og Bale var ungdomspiller sådan som han laller rundt i de fleste kampe. Han mere end almindelig anonym. Bekymrende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 5 måneder siden #4 af Sahinovic

madrid2000 skrev: Man skulle tro, at Jese var købt for 100 mio og Bale var ungdomspiller sådan som han laller rundt i de fleste kampe. Han mere end almindelig anonym. Bekymrende.

Nu hvor Jesé er så godt spillende og der både ligger assists og mål i ham bliver det spændende og se hvem Ancelotti vælger i de helt afgørende kampe når Ronaldo, Bale og Jesé står til rådighed - Jeg håber ihvertfald på en Jesé frem for dem begge, men tror det bliver Ronaldo og Bale.

Florentino Pérez

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #5 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

AlanSahinovic skrev:

madrid2000 skrev: Man skulle tro, at Jese var købt for 100 mio og Bale var ungdomspiller sådan som han laller rundt i de fleste kampe. Han mere end almindelig anonym. Bekymrende.

Nu hvor Jesé er så godt spillende og der både ligger assists og mål i ham bliver det spændende og se hvem Ancelotti vælger i de helt afgørende kampe når Ronaldo, Bale og Jesé står til rådighed - Jeg håber ihvertfald på en Jesé frem for dem begge, men tror det bliver Ronaldo og Bale.

Jeg håber, at du laver sjov. Man bænker sku ikke Cristiano for Jese, fordi manden har spillet godt i to måneder. Bale kan vi snakke om, men en bænkplads til Ronaldo til fordel for Jese er en joke.

12 år 5 måneder siden #6 af Sahinovic

RasmusKring skrev:

AlanSahinovic skrev:

Jeg håber, at du laver sjov. Man bænker sku ikke Cristiano for Jese, fordi manden har spillet godt i to måneder. Bale kan vi snakke om, men en bænkplads til Ronaldo til fordel for Jese er en joke.

Ronaldo har været elendig siden december måned, hvorimod Jesé har været rigtig god. Hvorfor skulle jeg så ikke vælge Jesé frem for Ronaldo lige pt - bare fordi det er Ronaldo? Det er nuet der tæller, og når man har været elendig i en længere periode ligesom Ronaldo har været og der så er en anden spiller der har været bedre, hvorfor skulle jeg så ikke vælge den der spiller bedre lige pt?

Foretrækker selvfølgelig helst Ronaldo og Jesé, da hverken Bale eller nogle andre kan slå Ronaldo af, så der bliver selvfølgelig ikke nogen situation med en Ronaldo på bænken.

Florentino Pérez

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #7 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

AlanSahinovic skrev:

RasmusKring skrev:

AlanSahinovic skrev:

Ronaldo har været elendig siden december måned, hvorimod Jesé har været rigtig god. Hvorfor skulle jeg så ikke vælge Jesé frem for Ronaldo lige pt - bare fordi det er Ronaldo? Det er nuet der tæller, og når man har været elendig i en længere periode ligesom Ronaldo har været og der så er en anden spiller der har været bedre, hvorfor skulle jeg så ikke vælge den der spiller bedre lige pt?

Foretrækker selvfølgelig helst Ronaldo og Jesé, da hverken Bale eller nogle andre kan slå Ronaldo af, så der bliver selvfølgelig ikke nogen situation med en Ronaldo på bænken.

Han er netop første mand i startopstillingen, fordi han er Ronaldo. Han har vist et meget højt niveau, siden han kom til Madrid. Man skal præstere over mere end 2 måneder, hvis man skal i nærheden af haml. Meget mere.

Bare for at sætte det lidt i perspektiv, så er jeg langt fra Ronaldos største fan, men den hype, der eksistere omkring Jese lige nu er ved at tage lidt overhånd. Han har virkelig taget sin chancer i denne sæson og fortjener rigtig meget ros. Hans præstationer har været fantastiske, men lad os nu ikke gøre ham til en verdensstjerne endnu. Fomkurven kan hurtigt gå den anden vej igen, bare se på Varane og Isco, der begge har oplevet lignende perioder med succes.

12 år 5 måneder siden #8 af Real Madrid 7

AlanSahinovic skrev:

RasmusKring skrev:

AlanSahinovic skrev:

Er du helt væk hvordan kan du sige det ja jese er en god spille men Ronaldo er meget bedre end jese og man kan da bare ikke bænke Ronaldo manden score 50+ på en sæson og jese har kun scorer 6 gange og jese er en unge spiller Ronaldo har mere erfaring og Ronaldo er verdens bedste spiller man kan bare ikke bænke ham.

12 år 5 måneder siden #9 af Sahinovic
Jeg skrev også at jeg lige pt ville vælge Jesé frem for Ronaldo. Så ja Ronaldo er en bedre spiller, men bare ikke lige nu. Det jeg mener er at hvis man gav mig et valg for at kunne vælge enten en Ronaldo eller Jesé til næste kamp og at det kun måtte være en af dem så ville mit valg ligge på Jesé lige pt, netop fordi han har været så god og Ronaldo elendig.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 5 måneder siden #10 af Real Madrid 7

AlanSahinovic skrev: Jeg skrev også at jeg lige pt ville vælge Jesé frem for Ronaldo. Så ja Ronaldo er en bedre spiller, men bare ikke lige nu. Det jeg mener er at hvis man gav mig et valg for at kunne vælge enten en Ronaldo eller Jesé til næste kamp og at det kun måtte være en af dem så ville mit valg ligge på Jesé lige pt, netop fordi han har været så god og Ronaldo elendig.

Fair nok men Ronaldo har altså ikke været elendigt

12 år 5 måneder siden #11 af Sahinovic
Real Madrid 7

Jeg har ikke nævnt noget med at sætte Ronaldo på bænken, og jo han har sgu været elendig. Han ligner ihvertfald ikke sig selv lige efter han fik Ballon D'or.

- Og synes du egentligt selv der har manglet noget på Real Madrids præstationer og resultater siden Ronaldos fravær? Her referere jeg til de 2 seneste La Liga opgør.

Florentino Pérez

12 år 5 måneder siden #12 af Real Madrid 7

AlanSahinovic skrev: Real Madrid 7

Jeg har ikke nævnt noget med at sætte Ronaldo på bænken, og jo han har sgu været elendig. Han ligner ihvertfald ikke den Ronaldo lige inden han fik Ballon D'or.

Forklar mig lige hvordan Ronaldo har været elendigt? For jeg syntes ikke han har været elendige han har måske ikke ramt hans normale niveau.

Leveret af Kunena Forum