Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

12 år 5 måneder siden #25 af Siempre Madrid
I forhold til forventningerne til dem hver især, har Jesé været bedre end Cristiano Ronaldo, men derfra og til at Jesé skal overtage Cristiano Ronaldos plads, er der endog meget langt.

Så er det vist heller ikke sværere at forstå, er det?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #26 af Sahinovic
Der er en vigtigt kamp imorgen, hele holdet er sat og man kan ikke pille ved noget, udover at man har et valg hvor man enten kan tage Jesé eller Ronaldo med, og man kan kun vælge én af dem? Hvem vælger man og hvorfor? En tanke som selvfølgelig ikke er realistisk og en tanke som jeg bare leger med, men som jeg forstår det ville de fleste vælge Ronaldo frem for Jesé, selvom Jesé har gjort det bedre end Ronaldo i en længere periode, og det forstår jeg simpelthen ikke.

Det er bare en generel holdning jeg har med at hvis en spiller gøre det bedre end en anden og har gjort sig fortjent og vist at han lige pt. gøre det bedre, så skal han da også spille? Så er jeg da ligeglad med om den anden spiller lige er blevet kåret til verdens bedste fodboldspiller, har slået rekorder osv. det er alt sammen fortid, og man kan ikke bruge det i de kommende kampe.

Et godt eksempel kunne være hvor Guardiola for nyligt satte Mandzukic på bænken efter én enkelt dårlig træningssession, selvom Mandzukic har gjort det super flot, scoret mål og har været deres bedste angriber igennem sæsonen, så vælger Guardiola at sætte ham på bænken efter én dårlig træningssession - det er jeg fan af. [Og nej jeg er ikke Barcelona fan fordi jeg lige kommer til at nævne noget jeg godt kan lide ved Guardiola's træner egenskaber]

Florentino Pérez

12 år 5 måneder siden #27 af Dios

Siempre Madrid skrev: I forhold til forventningerne til dem hver især, har Jesé været bedre end Cristiano Ronaldo, men derfra og til at Jesé skal overtage Cristiano Ronaldos plads, er der endog meget langt.

Lad os bare for sjovt udskifte Jesé med Lopez, og Ronaldo med Casillas ;).

Du kan vel godt selv se hvor jeg vil hen ikke?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 5 måneder siden #28 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev: I forhold til forventningerne til dem hver især, har Jesé været bedre end Cristiano Ronaldo, men derfra og til at Jesé skal overtage Cristiano Ronaldos plads, er der endog meget langt.

Jo, du er i gang med at sammenligne pærer med bananer. God fornøjelse med det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 5 måneder siden #29 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Jo, du er i gang med at sammenligne pærer med bananer. God fornøjelse med det.

Jeg er igang med at lære at moral sagten kan være dobbelt så godt ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 5 måneder siden #30 af BBB

AlanSahinovic skrev: som jeg forstår det ville de fleste vælge Ronaldo frem for Jesé, selvom Jesé har gjort det bedre end Ronaldo i en længere periode, og det forstår jeg simpelthen ikke.

Jesé har ikke gjort det bedre end Ronaldo "i en længere periode". Det tror jeg simpelthen ikke, at flertallet herinde er enig med dig i.

AlanSahinovic skrev: Det er bare en generel holdning jeg har med at hvis en spiller gøre det bedre end en anden og har gjort sig fortjent og vist at han lige pt. gøre det bedre, så skal han da også spille? Så er jeg da ligeglad med om den anden spiller lige er blevet kåret til verdens bedste fodboldspiller, har slået rekorder osv. det er alt sammen fortid, og man kan ikke bruge det i de kommende kampe.

Der findes teorier om, at for at forudsige fremtiden skal man kigge på fortiden, og her vinder Ronaldo stort. Jesé har spillet rigtig flot i en meget kort periode, men Ronaldo har spillet så godt, at han konsistent er blevet betragtet som en af verdens to bedste spillere i flere år. Det niveau har Jesé slet ikke været i nærheden af.

AlanSahinovic skrev: Et godt eksempel kunne være hvor Guardiola for nyligt satte Mandzukic på bænken efter én enkelt dårlig træningssession, selvom Mandzukic har gjort det super flot, scoret mål og har været deres bedste angriber igennem sæsonen, så vælger Guardiola at sætte ham på bænken efter én dårlig træningssession - det er jeg fan af.

Okay? Hvem af Jesé og Ronaldo tror du træner bedst? Skal Ronaldo så altid være sikret en plads, fordi han er så enormt dedikeret?
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Real Madrid

12 år 5 måneder siden #31 af Sahinovic
@BBB

1) 2-3 måneder hvor Jesé har gjort det bedre end Ronaldo er for mig ''i en længere periode'', og specielt i den fase vi er i i sæsonen.

2) Og igen fordi Ronaldo har den flotte fortid som han har, så vælger man at sige lige meget hvad så er Ronaldo bare bedre end Jesé, og husk nu på at jeg taler om på nuværende tidspunkt, så det vil sige at jeg generelt ikke synes Jesé er en bedre spiller, men når han nu rammer formen bedre end Ronaldo har i de 2-3 måneder, så vil jeg da helt klart vælge Jesé i stedet for, alt andet giver ikke mening, for mig.

3) Jeg ved udemærket godt at Ronaldo er meget dedikeret, alle som Ronaldo spiller eller har spillet med taler altid om hvor professionel og dedikeret han er til træning. Meeeen det var nu ikke helt det jeg mente med det, det jeg mente er at Ronaldo måske også nogen gange har brug for at blive skiftet ud af en kamp når det ikke lige er hans dag, men det sker jo aldrig fordi han netop er Ronaldo, og det synes jeg er en skam for holdets skyld. Så det jeg hentyder til er at jeg godt kan lide de trænere der skifter selv de bedste ud hvis de ikke lige har den bedste kamp eller lige har trænet godt nok.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 5 måneder siden #32 af rezamadridista
Forhelvede, argumenter for noget der kan være gældene i den virkelige verden.

På professionel plan, så er det direkte absurd at vælge Jesé frem for Ronaldo. Du skal spille en liga kamp, alle 3 point SKAL vindes, så kan du ikke bilde mig ind at du ville vælge Jesé frem for Ronaldo.
Ronaldo har været en absolut stjerne i alle sine sæsoner, både i PL og La Liga. Sidst han legede rundt med modstanderne var kun 2 måneder siden (ikke lang nok periode til at konkludere noget som helst overhovedet). Chancerne for at han lige pludselig kommer op på det niveau han viste for lidt tid siden er store - netop fordi det er Ronaldo.
Jesé er 20, har tæt på ingen erfaring i La Liga og elite fodbold generelt, han mangler milliarder af ting før man kan overhovedet overveje at bænke Ronaldo for ham. Og chancerne for at han bliver lukket ned i en kamp er langt større end chancen for at Ronaldo scorer en basse eller to (udfra hvad vi ved om begge spillerne)

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7, ElMadrid

12 år 5 måneder siden #33 af Sahinovic

rezamadridista skrev: På professionel plan, så er det direkte absurd at vælge Jesé frem for Ronaldo. Du skal spille en liga kamp, alle 3 point SKAL vindes, så kan du ikke bilde mig ind at du ville vælge Jesé frem for Ronaldo.

Ja for hold da op vi har godt nok manglet Ronaldo i alle de kampe vi ikke har spillet med ham?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 5 måneder siden #34 af ElMadrid

AlanSahinovic skrev: Der er en vigtigt kamp imorgen, hele holdet er sat og man kan ikke pille ved noget, udover at man har et valg hvor man enten kan tage Jesé eller Ronaldo med, og man kan kun vælge én af dem? Hvem vælger man og hvorfor? En tanke som selvfølgelig ikke er realistisk og en tanke som jeg bare leger med, men som jeg forstår det ville de fleste vælge Ronaldo frem for Jesé, selvom Jesé har gjort det bedre end Ronaldo i en længere periode, og det forstår jeg simpelthen ikke.

Jamen svarer du ikke selv på det? Du siger jo selv at selvom Ronaldo spiller knap så godt i øjeblikket så scorer han alligevel mål. Hvad er vigtigere end at scorer mål i en vigtig kamp? Kig på statistikken. Ronlado har scoret 34 mål i denne sæson selv om han - ifølge dig - har spillet skidt over laaaang tid. Hvor mange mål har Jése scoret, selv om har har gjort det bedre end Ronaldo i en længere periode?

AlanSahinovic skrev: Det er bare en generel holdning jeg har med at hvis en spiller gøre det bedre end en anden og har gjort sig fortjent og vist at han lige pt. gøre det bedre, så skal han da også spille? Så er jeg da ligeglad med om den anden spiller lige er blevet kåret til verdens bedste fodboldspiller, har slået rekorder osv. det er alt sammen fortid, og man kan ikke bruge det i de kommende kampe.

Hvorfor tror du at den spiller du vil kassere er blevet kåret til verden bedste, slået rekorder osv.? er det ikke netop fordi han har gjort det bedre end andre over en længere periode? Synes du så at det er fair og godt lederskab at smide vedkommende på bænken efterfølgende fordi formen er dalende i en periode, som det sker for alle fodboldspiller? Hvor er det dog motiverende for de andre så?

AlanSahinovic skrev: Et godt eksempel kunne være hvor Guardiola for nyligt satte Mandzukic på bænken efter én enkelt dårlig træningssession, selvom Mandzukic har gjort det super flot, scoret mål og har været deres bedste angriber igennem sæsonen, så vælger Guardiola at sætte ham på bænken efter én dårlig træningssession - det er jeg fan af. [Og nej jeg er ikke Barcelona fan fordi jeg lige kommer til at nævne noget jeg godt kan lide ved Guardiola's træner egenskaber]

det er et rigtigt dårligt eksempel fordi:

1- Ronaldo har netop ikke vist dårligt attitude til træning. Tværtimod!!
2- Der er kæmpe forskel på ikke at gide til træning og ramme et formdyk. Formdyk rammer alle spiller og tro det eller ej, så rammer det også Ronaldo for manden er ikke en robot. Disse spiller skal netop have nogle kampe, så de igen kan visse deres sande niveau.
3- for mig at se så har Bayern et problem, nemlig at de ikke møder nok modstanden i ligaen. Det kan ramme dem hårdt, når de skal spille CL. derfor var det vigtigt for Guardiola at sende et signal til spillerne. Derfor ser jeg det som et godt træk fra hans side at statuere et eksempel på en spiller, som måske bliver overflødig til næste sæson. Jeg er ret sikker på at han aldrig vil have gjort det samme, hvis det nu f.eks. har været Lahm eller Manuel Neuer, der har sløset lidt ved træningen.

12 år 5 måneder siden #35 af ElMadrid

AlanSahinovic skrev:

rezamadridista skrev: På professionel plan, så er det direkte absurd at vælge Jesé frem for Ronaldo. Du skal spille en liga kamp, alle 3 point SKAL vindes, så kan du ikke bilde mig ind at du ville vælge Jesé frem for Ronaldo.

Ja for hold da op vi har godt nok manglet Ronaldo i alle de kampe vi ikke har spillet med ham?

Jeg vil nu mene at der er forskel på om vi skal møde Getafe eller Bayern/City. Du ser ud til at misse at Jése endnu er uprøvet på den store scene blandt verdens bedste forsvar. Ronaldo siger vel sig selv.

12 år 5 måneder siden #36 af Sahinovic

ElMadrid skrev:

AlanSahinovic skrev:

Jeg vil nu mene at der er forskel på om vi skal møde Getafe eller Bayern/City. Du ser ud til at misse at Jése endnu er uprøvet på den store scene blandt verdens bedste forsvar. Ronaldo siger vel sig selv.

Jesé var da den eneste der scorede mod FC Barcelona sidst vi mødte dem?

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum