Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

12 år 5 måneder siden #49 af Pelle
Tror det her nærmer sig den dummeste diskussion, jeg nogensinde har læst på det her forum.

Jesé har været rigtig god i 2 måneder og jer er helt vild med knægten. Men derfra og så til at udskifte ham med Ronaldo er der virkelig langt. Nu begynder jeg endda at argumentere for det - det er jo endnu mere dumt!! Det giver for fanden sig selv..
Stop diskussionen - det er jo komplet håbløst og uden det mindste realisme overhovedet.

Alan: Vi har efterhånden fundet ud af, at du ikke er vild med Ronaldo. Men han er nu engang i disse år symbolet på Real Madrid og trods mange titelløse år, vil jeg aldrig have haft andre spillere end ham på holdet. Han er den største grund til, at man kan sidde og glæde sig til hver Real kamp, fordi han bringer noget, som ingen andre fodboldspillere i verden gør. Stop dine sindssyge argumenter ned i en pose og kast lortet i havnen - det er for dumt!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, DarioGomez, M_linding, Real HWL, JimmyBroe, rezamadridista, Real Madrid 7, andreashn og 2 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #50 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Referat: Et Coliseum uden gladiatorer
Hej alle,
Jeg er ny i gruppen, og jeg har lagt mærke til diskussion mellem Ronaldo vs. Jesé. Jeg personligt synes at Ronaldo er klart bedre end Jesé, og har været i toppen i flere år. Jeg tror de fleste herinde vil give mit ret.
Men samtidig synes jeg at vi alle skal nyde at Jesé score mål og assist i Ronaldos fravær. Men min pointe er, at det er utroligt vigtigt at andre spille slår til og udnytter chancen, når Ronaldo har karantæne eller f.eks. når Bale er skadet, og det fungere lige pt. for Real Madrid som er godt kørende.
Men jeg synes at det ville være bedre at vi nyder den bredde vi har i truppen, da det kan have stor betydning i de vigtige kamp med friske ben end at fokusere på Ronaldo vs. Jesé. . Jesé bidrager rigtig godt til holdet lige nu, men lad os lige se om hans gode periode kan fortsætte (Jeg håber dog al det bedste for ham). Real Madrids CL-kamp er i næste uge, og jeg er helt sikker på at Ronaldo er ovedrevet sulten og tændt på at banke kasser ind og starter selvfølgelig inde ;-)

12 år 5 måneder siden #51 af DarioGomez
Velkommen til!

Og dejligt første indlæg; hvis alle dog bare var så nuancerede som dig!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Real Madrid 7, JJ-86

12 år 5 måneder siden #52 af Jaken
Jeg støtter naturligvis også Ronaldo.

Bare fordi han har haft et lille formdyk over den seneste tid, er der slet ikke grundlag nok til at sætte ham af holdet. Han har immervæk været en af verdens absolut bedste spillere over de seneste mange mange år, har udrettet en masse for Real Madrid og er et ikon.

Moderne legender skal under ingen omstændigheder sættes af på den måde. Vi kender allesammen hans sande niveau og det er bare et spørgsmål om tid, før han er helt tilbage og præstere på sit vanligt høje niveau. Der skal meget mere til før Iker Casi… Ups!... Cristiano Ronaldo bør sættes af.

;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, rezamadridista, Real Madrid 7, MMM

12 år 5 måneder siden #53 af M_linding
...Og slap nu lige af, med at få Ronaldo til at lyde værre end han er. Så dårligt har han faktisk slet ikke spillet!

Jeg tror at der er nogen der laver een af tre fejl, når de skal vurdere Ronaldo:

1. Glemmer at han er vores bomber - Ikke kreatør. Det er hans primære opgave.

2. Tror at han spiller dårligt, på dage hvor han ikke scorer hattrick. Vilde præstationer skaber åbenbart urealistiske høje forventninger;)

3. Og dette er et problem, som også gør sig gældende med andre spillere: Han bliver vurderet for meget på den tid hvor han er på bolden. Man kan hurtigt glemme hvor god Ronaldo er uden bolden, og hvor meget arbejde der ligger i at komme i position, eller at skabe rum for sine medspillere...

Der er selvfølgelig bare en teori fra min side;)

Jeg tror at det er på tide, at vi lukker snakken! Man bør hellere glæde sig over, at vi har en dobbelt Ballon d'Or vinder på holdet, fremfor at lede efter dårlige argumenter for at bænke ham.

Hvis man vil være kritisk overfor en stjerne, er Gareth Bale vist langt mere oplagt:)
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Jaken, ElMadrid

12 år 5 måneder siden #54 af Sahinovic
Det var noget af en reaktion.

1. Brylle, jeg har egentligt slet ikke lyst til at diskutere med dig da du tit bruger nedladende ord om mig som f.eks. idiot, så stop med at kommentere mine opslag, da jeg ikke har lyst til at svare dig mere - og du kan selv være en kæmpe idiot. Undskyld sproget.

Til de andre.

Hvis man har fulgt med i det jeg har sagt og forstår meningen med det hele så ville i ikke overreagere som i har gjort, men hey det sker jo hver gang man ''prikker'' en smule til Ronaldo. Som jeg sagde før var det bare en tanke jeg legede med, og ikke noget der var realistisk. Men i får det til at lyde som om jeg ville sætte Ronaldo på bænken permanent?

Når det er sagt så har jeg hele tiden sagt at Ronaldo generelt er en bedre spiller end Jesé, det står faktisk i nogle af mine første kommentarer. Men lige i momentet er Jesé bedre efter min mening, og han ligner en der vil det mere, og det har han gjort i de 2-3 måneder, længere er den egentligt ikke. Selvfølgelig skal Ronaldo ikke på bænken, har jeg aldrig sagt? Har hele tiden sagt at jeg foretrækker en Ronaldo - Jesé duo, men at hvis jeg lige i momentet skulle vælge mellem Ronaldo og Jesé ville det blive Jesé, men igen nævner jeg ikke noget med at sætte en Ronaldo på bænken??? Har sagt at når han har en dårlig kamp at man så kunne skifte ham ud i selve kampen, ligesom alle andre spillere der har en dårlig kamp? Men igen får i det til at lyde som om at jeg bare vil kassere Ronaldo permanent.

Så slap nu lige lidt af.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #55 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Referat: Et Coliseum uden gladiatorer

AlanSahinovic skrev: Hvis man har fulgt med i det jeg har sagt og forstår meningen med det hele så ville i ikke overreagere som i har gjort, men hey det sker jo hver gang man ''prikker'' en smule til Ronaldo.

Det er sjovt så ofte at når nogen "prikker" til Ronaldo og mødes af uenige brugere, så kommer den der jeg-er-forfulgt-fordi-jeg-kritiserer-ronaldo offerrolle på banen. Det er en fantastisk måde at undgå at forholde sig til andres synspunkter på.

12 år 5 måneder siden #56 af SR4

Siempre Madrid skrev: Men først et kursus i proportions-sans.

Det er lidt skræmmende - på den komiske måde - at fordi en af verdenshistoriens bedste spillere går fra at have et scorings-snit på over 1 mål pr. kamp til 0,63 pr. kamp, så skal han have en pause og sættes på bænken for at genfinde sulten.

Ryk ham ned til B-holdet i en måned! NU
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

12 år 5 måneder siden #57 af Roesen7

Rubæk skrev:

AlanSahinovic skrev: Hvis man har fulgt med i det jeg har sagt og forstår meningen med det hele så ville i ikke overreagere som i har gjort, men hey det sker jo hver gang man ''prikker'' en smule til Ronaldo.

Det er sjovt så ofte at når nogen "prikker" til Ronaldo og mødes af uenige brugere, så kommer den der jeg-er-forfulgt-fordi-jeg-kritiserer-ronaldo offerrolle på banen. Det er en fantastisk måde at undgå at forholde sig til andres synspunkter på.

Men måske også fordi, at folk også mister lidt evnen til at tale pænt når Ronaldo diskuteres? Jeg er ikke enig i, at Jesé står foran Ronaldo, men man skal vel ikke kaldes idiot o.l. for at sige sin mening? Tal ordentligt og vind diskussionen på at være mere saglig og velargumenterede :)

Synes da debatten generelt er interessant - altså ikke Ronaldo vs Jesé, men debatten om hvor længe man lever på gamle meritter. Det skiller jo generelt folket uagtet om det hedder Casillas vs Lopez og måske om nogle år hedder Ronaldo vs Jesé.

Lige pt. skal Jesé dog nok nærmere satse på at slå Bale af. Bale har flot statistik, men har stadig ikke helt fundet sig til rette i spillet. Ideelt set synes jeg jo, at Jesé og Bale skal rotere resten af sæsonen, da det vil give Bale mulighed for at spille sig ind på holdet og forhåbentlig undgå flere skader med hvile og samtidig give Jesé den chance som han helt sikkert fortjener at få lige nu.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Jaken, MMM, Sahinovic

12 år 5 måneder siden #58 af Daniel
Faktum: Jesé har været bedre end Ronaldo i 2014.

Faktum: Ronaldo er bedre end Jesé - med afstand.

Faktum: Ronaldo kontra Jesé er slet ikke en relevant diskussion pt. Bale kontra Jesé ville til gengæld være yderst spændende.

Faktum: Ronaldo vinder (læs: har evnerne til at vinde) Champions League-trofæer. Det gør Jesé ikke...... endnu.

Mine fire cent ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, JimmyBroe

12 år 5 måneder siden #59 af -#7-
Kunne man ikke forestille sig et tremandsangreb der hedder Ronaldo, Bale og Jese? Nu ved jeg ikke hvor mange kampe Bale har spillet som falsk 9'er i Tottenham, hvis nogen overhovedet. Men han har da umiddelbart alle de fodboldmæssige kvaliteter for at kunne få succes på den plads.

Det kan heller ikke udelukkes at min tankegang er forpestet af lidt for meget FIFA 14.

Fordi som det ser ud nu så tror jeg ikke Jese slår Bale (eller Ronaldo for den sags skyld) af. Selvom det kunne sætte Perez og Ancelotti i en sjov situation, Bale (prestigekøbet) vs. the homegrown hero Jesé.

DC19

12 år 5 måneder siden #60 af Roesen7

-#7- skrev: Kunne man ikke forestille sig et tremandsangreb der hedder Ronaldo, Bale og Jese? Nu ved jeg ikke hvor mange kampe Bale har spillet som falsk 9'er i Tottenham, hvis nogen overhovedet. Men han har da umiddelbart alle de fodboldmæssige kvaliteter for at kunne få succes på den plads.

Det kan heller ikke udelukkes at min tankegang er forpestet af lidt for meget FIFA 14.

Fordi som det ser ud nu så tror jeg ikke Jese slår Bale (eller Ronaldo for den sags skyld) af. Selvom det kunne sætte Perez og Ancelotti i en sjov situation, Bale (prestigekøbet) vs. the homegrown hero Jesé.

Hvis nogen, så skal det være Jesé. Han spillede falsk 9'er hos Castilla til tider. Men vil du bænke dette års topscorer for os? ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Roesen7.

Leveret af Kunena Forum