Ingen brug af tennis-klicheér
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Med sine to mål mod Schalke er Benzema nu oppe på fire mål i dette års Champions League-sæson.
Real Madrid var rimeligt gode – Schalke var rimeligt ringe.
Så simpelthen kan aftenens Champions League fuser af en ellers længe imødeset fodboldorgasme opsummeres. For hvad kampen havde af mål, manglende den i allerhøjeste grad i spænding.
Nærværende skribent skal da også på forhånd undskylde, at han tillod sig at bruge eftermiddagens optakt til at prædike om dårlig statistik, svære modstandere og dystre udsigter.
Med overlegne sejrscifre på 1-6 spadserer Real Madrid direkte i kvartfinalen, og det sker på baggrund af et opgør, hvor det endda virkede som om, at de spanske gæster aldrig rigtigt spillede sig ud, men blot trillede sig stille og roligt forbi første del af dobbeltopgøret mod Raúls tidligere klub.
Og det er ærlig talt let (og ikke mindst tilladt) at være skuffet over, at et hold som Schalke overhovedet er at finde i 1/8-finalerne. For fy for pokker hvor var modstanden da ikke eksisterende, og det var endda selvom den tyske kommentator på ZDF, da stadionuret rundede de første ti spillede minutter, frejdigt udbrød:
“Gute zehn minuten von Schalke.“
Problemet?
Det passede ikke, og blev mindre sandt som kampen skred frem.
Det krævede kun et par veludførte, overlegne træk fra Gareth Bale, en selvtillidsfuld hælaflevering fra Cristiano Ronaldo og et serie 5-kiks fra Santana, og så havde Benzema gjort det til 0-1, sidenhen driblede Bale en to-tre tyskere og sendte via stolpen bolden bag Fährmann til 0-2, og dermed reelt set umuliggjort tysk avancement.
Men for lige at gøre ondt værre så nettede sidenhen Cristiano Ronaldo på sin vel cirka sjette afslutning i kampen, Benzema scorede for anden gang. Her efter et eminent opspil, hvor Schalkes eneste bidrag var at kigge langt efter de lynhurtige pasninger på kanten af feltet.
Også Bale blev noteret for sit mål nummer to. Dog i en situation, hvor waliseren tydeligt var offside. Ikke at det ændrede meget ved det samlede billede, men ret skal trods alt være ret. Men hvad Bales andet mål havde af kontrovers, havde Cristianos 6-0 (!) mål i klasse. Gennemspillet, elegant, stærkt.
Jovist Schalke havde da et par fine muligheder som eksempelvis, da Draxler fra klods hold tvang Iker Casillas til en fremragende parade fra klods hold af den slags, som tjaaa … , kun netop Casillas kan præstere.
Prisgivet var den spanske landsholdskeeper dog, da Klaas-Jan Huntelaar lavede noget nær årets mål i Tyskland med et fremragende drøn fra over 20 meter, der kyssede overlæggeren og strøg i kassen. Scoringen til 1-6 var dog ren kosmetik, og tættere på kom Jens Kellers tyskere da heller aldrig.
Det virkede i det hele taget også som om, at kampen for overlevelse blev vigtigere end for alvor at pynte på resultatet.
For Real Madrid lyste dobbeltmålscorene Gareth Bale og Karim Benzema naturligt op, Modric var igen et par kærlige blikke værd, Casillas leverede, når nødvendigt, mens Cristiano Ronaldo var sulten som en tiger på en lammekotelet-fabrik.
Med den overlegne sejr fortsætter Real Madrid den fine stime fra 2014, og kan nu overstå returkampen med et rent reservehold; ren luksus i et tæt og tilspidset forårsprogram.
Vi venter spændt på fortsættelsen.
Schalke 04 – Real Madrid 1-6 (0-2)
0-1 Benzema (13’), 0-2 Gareth Bale (21’), 0-3 Cristiano Ronaldo (52‘), 0-4 Benzema (57’), 0-5 Bale (68’), 0-6 Cristiano Ronaldo (89’), 1-6 Huntelaar (90’)
Schalke 04:
Fährmann - Kolasinac (76’, Fuchs), Santana, Matip, Höwedes – Neustädter, Boateng (59’, Goretzka) – Draxler, Meyer, Farfán (72’, Obasi) – Huntelaar
Gule kort: Höwedes, Huntelaar
Real Madrid:
Casillas – Marcelo, Pepe, Ramos, Carvajal – Xabi Alonso (73’, Illarramendi), Modric, Dí María (67’, Isco) – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale (80’, Jesé)
Gule kort: Dí María
Dommer:
Howard Webb
Kampens spiller: Gareth Bale
Kampens detalje: De tyske fans, der trods ydmygelsen, skabte en fremragende kulisse.
Kampens badebold: Samtlige Schalkes startende 11
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der var ikke een spiller, som ikke spillede perfekt:)
Og fedt at se Ronaldo, tilbage på sit november-niveau!
- madrid2000
- Bandlyst
Lidt synd for Iker, men den havde selv superman ikke taget ;)
Godt referat! :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
- Administrator
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Pelle skrev: Bale var god, Carvajal var bedre. Jeg ved ikke om ovenstående skribent ikke bryder sig om ham, men jeg synes dog, at ret skal være ret. Den måde han bryder hele højre side op, laver nogle dybe løb som selv Dani Alves ville være misundelig på, rydder op i de bagerste led og i det hele taget tilbyder sig gang på gang. Hold nu op hvor er jeg imponeret. Kampens spiller efter min bedste overbevisning.
Say what??
Kampens spiller skal findes blandt de forreste tre!
Bismo skrev:
Pelle skrev: Bale var god, Carvajal var bedre. Jeg ved ikke om ovenstående skribent ikke bryder sig om ham, men jeg synes dog, at ret skal være ret. Den måde han bryder hele højre side op, laver nogle dybe løb som selv Dani Alves ville være misundelig på, rydder op i de bagerste led og i det hele taget tilbyder sig gang på gang. Hold nu op hvor er jeg imponeret. Kampens spiller efter min bedste overbevisning.
Say what??
Kampens spiller skal findes blandt de forreste tre!
Ikke enig. De havde det sindssygt nemt idag, Schalkes forsvar faldt jo over hinanden. Men den måde Carvajal splitter midtbanen på og gør det VIRKELIG nemt for de tre forreste, det er jeg dybt imponeret af.
Jeg husker ikke lige blundere defensivt? Det eneste jeg husker er Pepes og Ramos' blunder ved den kæmpe chance i første halvleg.
Utrolig flot kamp af drengene. Når vi møder Barcelona i ligaen har vi returkampen først, hvilket tillader os at stille op med reserverne. Hvor er det lækkert. Nu håber jeg bare at vi fortsætter og slagter Atletico!
Altså en central midtbane med langesomme Neudstadter og Boateng som godt nok har energi og styrke men har sine forcer i offensiven. Og så to backs som ikke er naturlige backs. Dømt til at gå galt efter min mening og det gjorde det så også.
Siempre Madrid skrev: Der er jeg slet ikke enig. Han spillede sig op til en fornuftig kamp, men han havde også en gevaldig blunder defensivt og et helt igennem håbløst indlæg i første halvdel af kampen. Han var dog bedre end Marcelo, som var skuffende i dag.
Helt fantastisk argument. Så fordi han havde et enkelt dårligt indlæg i første halvleg, så kan han da ikke blive kampens spiller, det kan jeg godt se. Når jeg tænkt på nogle af de elendige ting, som vi så fra BBC idag også, så synes jeg det er et lidt fladt argument ;-)
- Siempre Madrid
- Administrator
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.